Hop til indhold

Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Gæst mariannaa
Det gør mig bare ked af det at folk ser sådan på det... Min hund har da heller ikke en levende chance (husky) hvis en hund større end ham, går amok :vedikke:

 

Uanset hvad, store hunde, det være sig amstaff, schæfer, berner sennen eller Goldens... hvis de går amok på en anden hund, der er mindre end dem selv, så er det farligt... Selvfølgeligt er der flere hunde der er større end din, end der er større end min... Men det svarer til at sige at fordi du faldt fra 5 etage, og jeg kun faldt fra 4 etage så er du mere død end jeg er...

 

Nogen gange skal man bare stoppe med at være paranoid.. Ikke alle andre hundejere er tumper.. Mange er, men det er faktisk langt fra størstedelen!

 

Nej men vi kan vel godt blive enig om at en stor hund har en større chance end en lille hund ikke? Lige som en voksen person har en større chance hvis de bliver overfaldet af en anden voksen - end hvis det var et barn som blev overfaldet af en voksen - Hvis ikke mange som vil sætte deres odds på, at det er barnet som kommer ud af den kamp som sejerherre.

 

Til det fremhævede, så vil jeg gerne bede dig om at vise mig hvorhenne jeg skriver det - Kan du ikke det, så digter du jo bare for at højne dig selv i eget farvør ikke ? Sikke en debat vi så kan få hvis de enkelte debatøre bare smed påstolater om at denne og denne siger sådan.

 

Hvis du nu begynder at gå mine indlæg i gennem for at finde et indlæg hvor jeg skriver det - så bliver du nok skuffet, for jeg har i flere indlæg gennem min tid her på debatten, skrevet at jeg ikke slår alle kamphunde over en kam, ja jeg kender endda en helt fantastisk en af slagsen selv.

 

Dog ændre det ikke min mening om at jeg er glad for at vi har fået en forbud - da jeg ikke generalt mener at de (de fleste ikke alle) er fantastiske små uskyldige forfuldte hunderacer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 559
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst mariannaa
Jeg er så nok af den holdning at man bør skrive de præcise racer, netop fordi at kamphunde/muskelhunde er et vidt begreb, og mange af de hunde der er proppet ind i disse kategorier har næsten intet tilfælles ud over at de er bredskuldrede, men deres temperament er absolut ikke ens.

 

Og ja, mange af dem er nok blandinger, jeg får gang på gang at vide at Luna da ikke kan være en amstaff, for hun er jo alt for lille...

Årsagen til dette tror jeg skal findes i at de fleste amstaff'er er blandinger, og ofte i mellem amstaff og ambull, hvilket jeg personligt ikke syntes er en forfærdelig god blanding, selvfølgelig kan det ende godt, men disse to racer er meget forskellige i temperament, og man kan være ret uheldig med blandingen.

 

Og at du er bange for netop denne type hund, det er helt fair, andre er bange for andre racer og det er lige så fair, vi danner jo vores antipartier udfra vores oplevelser og/eller de ting vi hører, og her har du og jeg så bare meget modsatrettede oplevelser :-D

 

og ser ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så nok af den holdning at man bør skrive de præcise racer, netop fordi at kamphunde/muskelhunde er et vidt begreb, og mange af de hunde der er proppet ind i disse kategorier har næsten intet tilfælles ud over at de er bredskuldrede, men deres temperament er absolut ikke ens.

 

Og ja, mange af dem er nok blandinger, jeg får gang på gang at vide at Luna da ikke kan være en amstaff, for hun er jo alt for lille...

Årsagen til dette tror jeg skal findes i at de fleste amstaff'er er blandinger, og ofte i mellem amstaff og ambull, hvilket jeg personligt ikke syntes er en forfærdelig god blanding, selvfølgelig kan det ende godt, men disse to racer er meget forskellige i temperament, og man kan være ret uheldig med blandingen.

 

Og at du er bange for netop denne type hund, det er helt fair, andre er bange for andre racer og det er lige så fair, vi danner jo vores antipartier udfra vores oplevelser og/eller de ting vi hører, og her har du og jeg så bare meget modsatrettede oplevelser :-D

 

Jeg er helt enig.

Jeg tror at de fleste muskelhunde jeg har set/mødt har været bl. og det er jo også en del af problematikken, folk blander nogle racer de ikke har forstand på og nogle uvidende folk køber så disse hvalpe og så kan det ende galt.

Ja vi har nok meget modsat rettede oplevelser, men det skal der jo være plads til. Forskellen er nok at jeg ikke personligt har kendt ret mange muskelhunde, så mine oplevelser er kun fra "tilfældige" møder og hunde jeg ser i bebyggelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk enig i det du her skriver. Jeg er heller ikke bange for muskelhundene på egne veje, men utryg når jeg selv færdes med min lille hund, men der er jeg tilgengæld også meget utryg.

Men jeg føler ofte i disse debatter at der bliver stillet spørgsmåls tegn ved min utryghed, og det synes jeg ikke er ok, i ved ikke hvorfra den kommer, hvad jeg har oplevet osv. Det kan godt være min frygt er grundløs, men det er ikke op til nogle herinde at bedømme.

 

Jeg vil meget gerne understrege at jeg anfægter ikke hverken din eller andres ret til at gå over på det andet fortov når I møder en hund, I er utrygge ved - uanset af hvilken årsag! Det har jeg heller ikke indtrykket af at så mange andre her på forum gør. Selvfølgelig skal ingen tvinges til at møde noget, de er bange for - jeg render jo heller rundt på gaden og stikker min totalt harmløse kornsnog op i ansigtet på folk, velvidende at mange er bange for slanger.

 

Når jeg gerne vil være med til at diskutere "muskelhunde-problemet" er det ikke fordi jeg på nogen måde vil bagatellisere de oplevelser, folk har haft, og den angst, de føler. Det er bare forbudet som sådan, og alt hvad det har ført med sig, jeg synes vi trænger til at få diskuteret. Og der oplever jeg desværre at rigtig mange sætter lighedstegn mellem deres egne følelser og at forbudet derfor er godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Nej, men så har du bare en anden race som du ikke kan lide og håber uddør, fordi at denne race har været skyld i at nogen af dine venners hunde er døde eller kommet til skade :vedikke:

Det argument bliver jo altid brugt. Jeg er 43 år gammel, og har ikke haft den holdning/oplevelser til bestemte racer af hunde før - så får det nok heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen lidt af en generalisering. Tror mere problemet lå i filmindustrien og medieluderiets skød. Dobbermænd er gode vagthunde, men det slemme omdømme har vi set og hygget med i biografer og i hjemmets skød. Nægter at tro mere end 1/1000 dobberman eller rottweiler ejere er hardcore rockere med potensproblemer.

 

Vi snakker for 20 år siden, jeg tror du har helt ret i at i dag ville du ikke finde ret mange som ejede en af de racer :-D Det er jo netop det der er pointen... Det handler om hvilke racer der er populærer indenfor hvilke kredse.. Ligesom at chihuahua'en blev super populærer indenfor en speciel kreds også, sådan er det nu engang... BC ser du jo også være populære i specielle kredse.. Det er altså mange forskellige racer, i mange forskellige kredse... Og i stedet for at forbyde hunden, synes jeg man bør forsøge at ændre holdningen i den "kreds"...

 

Nej men vi kan vel godt blive enig om at en stor hund har en større chance end en lille hund ikke? Lige som en voksen person har en større chance hvis de bliver overfaldet af en anden voksen - end hvis det var et barn som blev overfaldet af en voksen - Hvis ikke mange som vil sætte deres odds på, at det er barnet som kommer ud af den kamp som sejerherre.

 

Til det fremhævede, så vil jeg gerne bede dig om at vise mig hvorhenne jeg skriver det - Kan du ikke det, så digter du jo bare for at højne dig selv i eget farvør ikke ? Sikke en debat vi så kan få hvis de enkelte debatøre bare smed påstolater om at denne og denne siger sådan.

 

Hvis du nu begynder at gå mine indlæg i gennem for at finde et indlæg hvor jeg skriver det - så bliver du nok skuffet, for jeg har i flere indlæg gennem min tid her på debatten, skrevet at jeg ikke slår alle kamphunde over en kam, ja jeg kender endda en helt fantastisk en af slagsen selv.

 

Dog ændre det ikke min mening om at jeg er glad for at vi har fået en forbud - da jeg ikke generalt mener at de (de fleste ikke alle) er fantastiske små uskyldige forfuldte hunderacer.

 

Som jeg skriver så taler vi igen om "min hund er mere død end din, hvis den bliver angrebet"... Og det er helt klart at har man en lille hund, så er der potentielt flere farlige hunde end hvis man har en store hund.. Men det ændre stadig ikke på det faktum at hvis din hund bliver overfaldet af en schæfer hvor der står DØD i øjnene på den, og hvis min hund bliver angrebet af en schæfer og der står DØD i øjnene, så kan det da godt ske at min hunds chance var større; Men det gør ham jo ikke mindre død!

(Og hvis ikke ejeren af den hund som bliver angrebet er til stede er sandsynligheden for et dødeligt udfald 100%! hvis ikke et menneske stopper dem, så bliver de ved!).

 

Det er klart at hvis en Amstaff rusker Dexter så skal der mere til end hvis en Amstaff rusker en chihuahua, men min pointe er at farlige hunde er FARLIGE! Uanset størrelsen på hunden den angriber! Ja måske har min hund 10% større chance for at overleve, og måske er det de 10% der betyder min hund overlevede og din ikke gjorde, det kan man aldrig vide... Men det er igen som jeg siger bare et spørgsmål om at tillægge størrelsen "død eller levende" betydning; Du kan f.eks. løfte din hund op og stoppe angrebet, det kan jeg ikke, ergo er der en faktor som opvejer din hunds "dødsrisiko" og absolut taler imod at min hund kan overleve...

 

Og det nederste fremhævede, ved jeg ikke hvorfor du tager "personligt", det var ikke noget du havde sagt; Det står helt for min egen regning at folk bør stoppe med at være paranoide, og være bange for alle hunde på deres vej!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano
Jeg vil meget gerne understrege at jeg anfægter ikke hverken din eller andres ret til at gå over på det andet fortov når I møder en hund, I er utrygge ved - uanset af hvilken årsag! Det har jeg heller ikke indtrykket af at så mange andre her på forum gør. Selvfølgelig skal ingen tvinges til at møde noget, de er bange for - jeg render jo heller rundt på gaden og stikker min totalt harmløse kornsnog op i ansigtet på folk, velvidende at mange er bange for slanger.

 

Når jeg gerne vil være med til at diskutere "muskelhunde-problemet" er det ikke fordi jeg på nogen måde vil bagatellisere de oplevelser, folk har haft, og den angst, de føler. Det er bare forbudet som sådan, og alt hvad det har ført med sig, jeg synes vi trænger til at få diskuteret. Og der oplever jeg desværre at rigtig mange sætter lighedstegn mellem deres egne følelser og at forbudet derfor er godt.

 

Det samme jeg mener. Jeg tager da også forholdsregler hvis jeg møder en hund der føltes forkert.. Det kan være alt fra hvor meget den trækker i snoren eller hvor meget den hopper og springer, men race gør ingen forskel ved mig.. Møder ofte både amstaff og kæmpe store dogue bordeux(stavefejl) i min daglige tur, men de er sku så rolige at jeg ikke ænser dem. Derimod har jeg to ubehagelige schaeferhunde i området, den ene går altid uden snor men alt i dens kropssprog skriger "kom an lortehunde jeg er master of teh street" - nakke hår og slem knurren hvilket resulterer i min hund går helt bananas(og alle andres).. Denne ene schaefer gør ikke at jeg er bange eller urolig hver gang jeg ser en af racen, men forholdsreglerne er hurtigere til at udløse sig hvis hunden er bare det mindste ude af ballance eller "underlig", dvs. over på den anden side af vejen eller gå lidt af vejen..

 

Shii. Ja ved godt at en rocker nok hellere vil have en stor stærk rottweiler end en gravhund.. Men stadig, hvor startede hundenes image i dagenes morgen? :) Hvis man vil have en hund der kan gøre stor skade, og ser ond ud så syntes jeg personligt en "ulve" type eller en stor fed mastiff er "ondere" end en slank og fin dobbermand. :)

Hmm pointen er hvorfor de hunde, og ikke nogen af de andre? Det undrer mig lidt.. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil meget gerne understrege at jeg anfægter ikke hverken din eller andres ret til at gå over på det andet fortov når I møder en hund, I er utrygge ved - uanset af hvilken årsag! Det har jeg heller ikke indtrykket af at så mange andre her på forum gør. Selvfølgelig skal ingen tvinges til at møde noget, de er bange for - jeg render jo heller rundt på gaden og stikker min totalt harmløse kornsnog op i ansigtet på folk, velvidende at mange er bange for slanger.

 

Når jeg gerne vil være med til at diskutere "muskelhunde-problemet" er det ikke fordi jeg på nogen måde vil bagatellisere de oplevelser, folk har haft, og den angst, de føler. Det er bare forbudet som sådan, og alt hvad det har ført med sig, jeg synes vi trænger til at få diskuteret. Og der oplever jeg desværre at rigtig mange sætter lighedstegn mellem deres egne følelser og at forbudet derfor er godt.

 

Jeg synes det er et vigtigt emne at debattere fordi der er så mange følelser forbundet med det fra begge sider, nok også det der ofte gør det rigtig svært at holde en god tone, jeg tror mange ikke føler sig forstået eller respekteret af "de andre" og det er ret frustrerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii. Ja ved godt at en rocker nok hellere vil have en stor stærk rottweiler end en gravhund.. Men stadig, hvor startede hundenes image i dagenes morgen? :)

 

For amstaff'en startede det da den blev brugt i rap musik videoer, desværre syntes alle dem var småkriminelle og kun hørte rap for at høre om folk der blev slået ihjel, banket eller bestjålet pludselig at amstaff'en var sej :cry:

 

Indtil da havde amstaff'et levet i danmark i mange årtier helt uden problemer, og uden at folk på nogen måde var bange for den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ja det er jeg. For om x antal år så er de sidste listehunde afgået ved den naturlige død - og så kan man bare ikke anskaffe sig sådan en mere under dække af, at man har haft den før forbudet - Nok ikke mange som hopper på, at man har en muskelhund som er 20 år, vel?

 

Næ. det har du ret i.

Jeg er bare bange for at om 20 år så er det andre hunderacer der er problemet or man ændrer jo ikke ved holdninger til at have hunde ved at forbyde visse typer.

Der vil jo altid være fjende billeder at tage af. desværre.....

 

Hvor stopper det....???

Er det ved højde ,drøjde eller tandstørelse eller........

 

Hvornår har de der bare vil have forbudt visse hunde fået tilfredsstillet deres behov .

Hvornår kommer respekten og accepten af de der er store eller små. Gul eller grønne.

Den radikalisering som er med til at ville forbyde visse hunde er desværre på fremmarch i hele Europa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det er muligt at nogen mener vi ikke ser det fra dem der er imod lovens side...

 

Men størstedelen af dem der er FOR loven ser så absolut heller ikke loven fra vores side...de skal ikke påføre deres hund hannibal lector-maske hver gang de skal ud...de skal ikke holde deres hund i max 2m. snor, mens hunden langsomt falder sammen af livsstils-relaterede sygdomme fordi den ikke kan få lov at bevæge sig...

 

Jeg vil s***e hundeloven et stykke, og det gør jeg med henvisning til dyreværnslovens paragraf 1...at påstå andet end at hundeloven er rent og skær dyrplageri er simpelthen noget VRØVL...

 

 

At jeg så er forvist til lufteture om natten, sent om aftenen og tidligt om morgenen, eller skal ud på bøhlandet for at lufte mine hunde, er en anden sag...jeg personligt har intet problem med det, for så slipper jeg for andre hundeejere der ikke har styr på deres hunde(ja undskyld, men der er desværre her i området mangel på respekt for et "nej de skal ikke hilse")

 

Men det er da absurd at man skal tvinges til enten følge loven og skade sit dyr, eller leve som en anden darkman?

 

Jeg har ikke ondt af mig selv...jeg holder hund som jeg altid har gjort og de lever i bedste velgående...

 

JEG synes det er SYND for de hunde der har måtte lade livet i en anden hunds mund, uanset hvilken race synderen var...men jeg synes saftsusme også det er synd at andre skal dø en langsom død af kedsomhed og fedme fordi de ikke må komme ud...

 

og så fik jeg vist lige lukket dagens galde ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du så ikke bange for en lille hund?

Altså de kan jo også angribe?

 

Jamen de er jo mindst ligeså farlige som en stor hund?:hmm:

 

aaaarj vel da :engel::lol: hvis du blir bidt i benet af en chi eller en pommer så bløder du allerhøjst. En stor hund kan da gøre væsentligt større skade, end en lille hund.

 

Vil altså også helst at Izzie kom op og slås med en lille hund, den har ikke de store chancer for at brække ryggen på hende.

 

 

Det gør mig bare ked af det at folk ser sådan på det... Min hund har da heller ikke en levende chance (husky) hvis en hund større end ham, går amok :vedikke:

 

Uanset hvad, store hunde, det være sig amstaff, schæfer, berner sennen eller Goldens... hvis de går amok på en anden hund, der er mindre end dem selv, så er det farligt... Selvfølgeligt er der flere hunde der er større end din, end der er større end min... Men det svarer til at sige at fordi du faldt fra 5 etage, og jeg kun faldt fra 4 etage så er du mere død end jeg er...

 

Nogen gange skal man bare stoppe med at være paranoid.. Ikke alle andre hundejere er tumper.. Mange er, men det er faktisk langt fra størstedelen!

 

Nej men han har en helvedes bedre chance for overlevelse, end en lille hund har!

 

 

Jeg går IKKE ind for raceforbuddet! Men kunne godt tænke mig at vide hvad der er der sker med de amstaffer?? :vedikke: hvorfor går de lige pludselig amok på den måde? indenfor de sidste par år.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
aaaarj vel da :engel::lol: hvis du blir bidt i benet af en chi eller en pommer så bløder du allerhøjst. En stor hund kan da gøre væsentligt større skade, end en lille hund.

Men har den bidt så bør konsekvensen være....ja,,, konsekvent

 

Eller er hunde ikke lige for loven.??

Skal stor hunde aflives oftere ved bidulykker end små hunde??

 

 

 

Jeg går IKKE ind for raceforbuddet! Men kunne godt tænke mig at vide hvad der er der sker med de amstaffer?? :vedikke: hvorfor går de lige pludselig amok på den måde? indenfor de sidste par år.:confused:

 

 

Der er måske kommert flere af dem ?

Næ.. ikke ifølge statistikken. Men den gælder nok ikke, for de fleste har dem jo ulovligt eller uregistreret.

 

Jeg har helt klart den opfattelse at der har været fokus på problematikken omkring "kamphund og Dræberhunde" i pressen.

Tidligere var det Rottweilers og Dobermann.

Nu er problematikken med "kamphundene" jo væk for der er jo en lov. Så nu kan vi gå igeng med Rottweileren igen og så kommer Dobermann og på et tidspunkt så kommer vi til lige præcis de racer som statistisk bider mest.:

Golden retriever og Shæferen.

Men der sker nok ikke noget for Shæferen er Politiets yndling og Golden kan ingen forestille sig gøre sådan noget.

 

Så vi er nødt til at finde andre racer som "vi" ikke kan lide og så forbyde dem. Indtil at der ikke findes hunde over 10 kg som nok er den grænse der gør os mennesker angst.

 

Ironi kan være anvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er komplet ligeglad med små hunde - og ja jeg synes det er forfærdeligt at en hund bliver bidt og dør af det - men hvorfor skal det understreges at det er en amstaff der bed - der er midst lige så stor risiko for at det kunne have været en schæfer - retriver - newfoundlænder eller anden større hund , på internatet hvor jeg arbejder som frivillig fik vi en dansk / svensk gårdhund ind - den havde bidt en chihuahua ihjel !! det jeg mener er at alle hunde uanset race kan blive agressive - det har intet med race ikke race at gøre - alle hunde der udviser agression bør efter en mentaltest bedømt af fagfolk , kunne aflives uanset størrelse og race!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men har den bidt så bør konsekvensen være....ja,,, konsekvent

 

Eller er hunde ikke lige for loven.??

Skal stor hunde aflives oftere ved bidulykker end små hunde??

 

synes der er forskel på en såret hund og en død hund :hmm: når det kommer til straf.

 

 

 

Der er måske kommert flere af dem ?

Næ.. ikke ifølge statistikken. Men den gælder nok ikke, for de fleste har dem jo ulovligt eller uregistreret.

 

Jeg har helt klart den opfattelse at der har været fokus på problematikken omkring "kamphund og Dræberhunde" i pressen.

Tidligere var det Rottweilers og Dobermann.

Nu er problematikken med "kamphundene" jo væk for der er jo en lov. Så nu kan vi gå igeng med Rottweileren igen og så kommer Dobermann og på et tidspunkt så kommer vi til lige præcis de racer som statistisk bider mest.:

Golden retriever og Shæferen.

Men der sker nok ikke noget for Shæferen er Politiets yndling og Golden kan ingen forestille sig gøre sådan noget.

 

Så vi er nødt til at finde andre racer som "vi" ikke kan lide og så forbyde dem. Indtil at der ikke findes hunde over 10 kg som nok er den grænse der gør os mennesker angst.

 

Ironi kan være anvendt.

 

Kunne godt ske det var det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går IKKE ind for raceforbuddet! Men kunne godt tænke mig at vide hvad der er der sker med de amstaffer?? :vedikke: hvorfor går de lige pludselig amok på den måde? indenfor de sidste par år.:confused:

 

Der sker ikke noget med "amstaffen", men der sker noget med alle de blandinger der laves og købes af folk der aldrig burde have haft hund.

 

Og tidligere i tråden har jeg prøvet at forklare hvorfor denne type hund pludselig er blevet så populær at det totalt har ødelagt den rygte (:cry:), og én af grundene til at nogle af disse blandinger kan være problematiske

 

Og ja, mange af dem er nok blandinger, jeg får gang på gang at vide at Luna da ikke kan være en amstaff, for hun er jo alt for lille...

Årsagen til dette tror jeg skal findes i at de fleste amstaff'er er blandinger, og ofte i mellem amstaff og ambull, hvilket jeg personligt ikke syntes er en forfærdelig god blanding, selvfølgelig kan det ende godt, men disse to racer er meget forskellige i temperament, og man kan være ret uheldig med blandingen.

 

For amstaff'en startede det da den blev brugt i rap musik videoer, desværre syntes alle dem var småkriminelle og kun hørte rap for at høre om folk der blev slået ihjel, banket eller bestjålet pludselig at amstaff'en var sej :cry:

 

Indtil da havde amstaff'et levet i danmark i mange årtier helt uden problemer, og uden at folk på nogen måde var bange for den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men har den bidt så bør konsekvensen være....ja,,, konsekvent

 

Eller er hunde ikke lige for loven.??

Skal stor hunde aflives oftere ved bidulykker end små hunde??

 

 

 

 

 

Der er måske kommert flere af dem ?

Næ.. ikke ifølge statistikken. Men den gælder nok ikke, for de fleste har dem jo ulovligt eller uregistreret.

 

Jeg har helt klart den opfattelse at der har været fokus på problematikken omkring "kamphund og Dræberhunde" i pressen.

Tidligere var det Rottweilers og Dobermann.

Nu er problematikken med "kamphundene" jo væk for der er jo en lov. Så nu kan vi gå igeng med Rottweileren igen og så kommer Dobermann og på et tidspunkt så kommer vi til lige præcis de racer som statistisk bider mest.:

Golden retriever og Shæferen.

Men der sker nok ikke noget for Shæferen er Politiets yndling og Golden kan ingen forestille sig gøre sådan noget.

 

Så vi er nødt til at finde andre racer som "vi" ikke kan lide og så forbyde dem. Indtil at der ikke findes hunde over 10 kg som nok er den grænse der gør os mennesker angst.

 

Ironi kan være anvendt.

 

Man kan så spørge den anden vej rundt. Hvorfor afliver man hunde der bider? Er det for at få hævn? Eller fordi det er farligt med agressive hunde? Er det det sidste så kan der jo godt være en afvejning af farligheden ved den agressive hund. Altså en agressiv chihuahua på 1,5 kg, skal den aflives? Udgør den en risiko for nogen?

 

Lighed for loven... Straffen er jo heller ikke den samme hvis lille dame giver mand en blodtud, som stor mand banker næsen ind i hjernen på lille dame. Handlingen der er udført er den samme, knytnæveslag mod næse. Udfaldet er meget forskelligt og straffen ligeså (vold vs. vold med døden til følge).

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan så spørge den anden vej rundt. Hvorfor afliver man hunde der bider? Er det for at få hævn? Eller fordi det er farligt med agressive hunde? Er det det sidste så kan der jo godt være en afvejning af farligheden ved den agressive hund. Altså en agressiv chihuahua på 1,5 kg, skal den aflives? Udgør den en risiko for nogen?

 

Lighed for loven... Straffen er jo heller ikke den samme hvis lille dame giver mand en blodtud, som stor mand banker næsen ind i hjernen på lille dame. Handlingen der er udført er den samme, knytnæveslag mod næse. Udfaldet er meget forskelligt og straffen ligeså (vold vs. vold med døden til følge).

 

Denne tror jeg bliver meget svær at besvare, men umiddelbart hælder jeg mest til hævn :hmm:

 

Hunde der har bidt bliver aflivet selvom det var dem der blev angrebet først, selvom deres ejer har mishandlet dem (og de bed ejeren), selvom deres grænse eftertrykkeligt er blevet overskredet og de aldrig ville bide i andre situationer. Og så er der de hunde der med fuldt overlæg har lemlæstet eller dræbt en anden hund som ikke bliver aflivet.

 

Så hvad grunden er, det bliver vist svært at udtale sig om så længe at konsekvensen af at bide er så forskellig fra hund til hund :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
jeg er komplet ligeglad med små hunde - og ja jeg synes det er forfærdeligt at en hund bliver bidt og dør af det - men hvorfor skal det understreges at det er en amstaff der bed - der er midst lige så stor risiko for at det kunne have været en schæfer - retriver - newfoundlænder eller anden større hund , på internatet hvor jeg arbejder som frivillig fik vi en dansk / svensk gårdhund ind - den havde bidt en chihuahua ihjel !! det jeg mener er at alle hunde uanset race kan blive agressive - det har intet med race ikke race at gøre - alle hunde der udviser agression bør efter en mentaltest bedømt af fagfolk , kunne aflives uanset størrelse og race!

 

Prøv at læse titlen på tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

Nu håber jeg ikke nogen bliver fornærmet.. Men syntes aflivning af visse racer over andre er lidt vildt.. Det billede jeg seriøst får er Pia K. med røde øjne som bare står der og pladrer om hvor farligt det er ... Tsk.. :( I det hele taget at stemme for aflivning, en stor pengemaskine, og ikke diskutere og presse på for mere straf til hundefører/ejer er lidt et sidespor ala forbud i sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...