Gæst cyberraga Skrevet Juni 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 OK min hund er eddermamme ikke i kridthuset. Vi har lige fået helt nye elevationssenge hjem til over 20.000 kroner, og inden vi selv når at ligge i dem pisser hun ud over hele min seng. Hvad fanden går det lige ud på? Det er noget vi har set tendens til før. Men nu ryger hun altså ud af soveværelset, kan ikke være der mere overhovedet. Jeg er også ligeglad med om jeg opfører mig forkert. Jeg strøg lige ind og hentede hende trykkede hendes hoved ned i og skreg "Hvad er det?". Jeg er så pissesur. Hvad handler det lige om? Og hvad kan jeg gøre ved det? :damn::damn::damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Juni 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 Forstår udemærket du er sur, det havde jeg selv været i den situation. Men du har også reageret alt for voldsomt overfor hunden.. Den ser ikke særlig gammel ud på dit billede.. Hvor gammel er den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juni 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 ja helt forkert taklede... Men jeg kan godt forstå din frustration! Øv hvor er det bare tarveligt af hende at pisse i jeres seng... Jeg ved ikke hvorfor hun har gjort det, men et over at hun har pisset i sengen, og så et lille kram til vuffen som jo slet ikke forstod hvorfor du var rasende, den skulle virkelig have været taklet anderledes Men nogen gange når man står i det så koger man bare SÅ meget at man bare ikke tænker så meget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cyberraga Besvaret Juni 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 Forstår udemærket du er sur, det havde jeg selv været i den situation. Men du har også reageret alt for voldsomt overfor hunden.. Den ser ikke særlig gammel ud på dit billede.. Hvor gammel er den? Hun er 4 år gammel. Billedet er et år gammelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 he he. Ja, det er aergeligt. Meget. Men du har kun dig selv at straffe. dyr er ikke mennesker, men.. dyr dvs det er en meget alm. og helt naturlig reaktion i dyreverdenen, naar noget nyt og fremmed duftende kommer ind paa , for dens , praemisser. Det burde du, som menneske have vaeret forberedt paa, naar du bringer et dyr ind i din verden og kunne have undgaaet. Specielt, naar du ved i forvejen at det er sket for. Ergo du har kun dig selv og blive sur paa og skaelde ud. Tager man imod vovse i sin seng og sovevaerelse, saa maa man ogsaa selv tage imod konsekvensen af denne. Jeg har ogsaa vaeret ude for noget lignende og ov. det er surt men saa er det mig selv 'der faar en omgang'. Bl.a derfor, og af mange andre grunde, har ingen af vores hunde faaet lov til at sove i vores sovevaerelse. De har deres eget sovevaerelse og egne senge. det er trods alt ogsaa en hel del mere hygiejnisk end det andet:badr: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Juni 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 he he. Ja, det er aergeligt. Meget. Men du har kun dig selv at straffe. dyr er ikke mennesker, men.. dyr dvs det er en meget alm. og helt naturlig reaktion i dyreverdenen, naar noget nyt og fremmed duftende kommer ind paa , for dens , praemisser. Det burde du, som menneske have vaeret forberedt paa, naar du bringer et dyr ind i din verden og kunne have undgaaet. Specielt, naar du ved i forvejen at det er sket for. Ergo du har kun dig selv og blive sur paa og skaelde ud. Tager man imod vovse i sin seng og sovevaerelse, saa maa man ogsaa selv tage imod konsekvensen af denne. Jeg har ogsaa vaeret ude for noget lignende og ov. det er surt men saa er det mig selv 'der faar en omgang'. Bl.a derfor, og af mange andre grunde, har ingen af vores hunde faaet lov til at sove i vores sovevaerelse. De har deres eget sovevaerelse og egne senge. det er trods alt ogsaa en hel del mere hygiejnisk end det andet Undskyld, men her er jeg så ikke enig! Vi har fået ny sofa i søndags, og den har De luxe altså ikke tisset i. Da De luxe var hvalp og vi fik ny seng, der tissede han heller ikke i sengen.. ^^ Det vil sige at hver gang der kommer en ny duft ind i lejligheden, så skal hunden tisse på det? :hmm: De luxe får godt nok travlt nu når vi flytter lige om snart.. Det er da lige så uhygiejnisk at hunden er i køkkenet eller i spisestuen så? - For der kunne jo komme hundehår i maden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 Undskyld, men her er jeg så ikke enig!Vi har fået ny sofa i søndags, og den har De luxe altså ikke tisset i. Da De luxe var hvalp og vi fik ny seng, der tissede han heller ikke i sengen.. ^^ Det vil sige at hver gang der kommer en ny duft ind i lejligheden, så skal hunden tisse på det? :hmm: De luxe får godt nok travlt nu når vi flytter lige om snart.. Det er da lige så uhygiejnisk at hunden er i køkkenet eller i spisestuen så? - For der kunne jo komme hundehår i maden.. Du behover ikke undskylde din uenighed;-) Ja, der er hunde der ikke markerer nye elementer paa dens praemisser eller nogle gor det kun nogle gange og andre gange ikke - din hund er aabenbart en af dem der ikke markerer og ? Nej, en hund skal ikke tisse paa noget - Hvorfor konkluderer du det:confused: men det er en alm. og naturlig haendelse i dyreverdenen at gore det;-) f.eks hundens anus og dertil horende mindre laekre og derfor uhygiejniske elementer i det omraade og evt. usete taere m.m kommer i taet kontakt med lagner, puder dvs. de elementer mennesker kommer i tat kontakt med naar de ligger og sover i deres seng med oftest minimalt beklaedning. Og kan derfor, i min verden, ikke sammenlignes med kokken, stue m.m. Men saadan er vi saa forskellige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 (rettet) OK min hund er eddermamme ikke i kridthuset. Vi har lige fået helt nye elevationssenge hjem til over 20.000 kroner, og inden vi selv når at ligge i dem pisser hun ud over hele min seng. Hvad fanden går det lige ud på? Det er noget vi har set tendens til før. Men nu ryger hun altså ud af soveværelset, kan ikke være der mere overhovedet. Jeg er også ligeglad med om jeg opfører mig forkert. Jeg strøg lige ind og hentede hende trykkede hendes hoved ned i og skreg "Hvad er det?". Jeg er så pissesur. Hvad handler det lige om? Og hvad kan jeg gøre ved det? :damn::damn::damn: hvad f..... skulle det hjælpe ? stakkels hund Og hvorfor skal hun ud af soveværelset? Har i overvejet hun kunne have en sygdom? Redigeret Juni 9, 2011 af guanomo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 OK min hund er eddermamme ikke i kridthuset. Vi har lige fået helt nye elevationssenge hjem til over 20.000 kroner, og inden vi selv når at ligge i dem pisser hun ud over hele min seng. Hvad fanden går det lige ud på? Det er noget vi har set tendens til før. Men nu ryger hun altså ud af soveværelset, kan ikke være der mere overhovedet. Jeg er også ligeglad med om jeg opfører mig forkert. Jeg strøg lige ind og hentede hende trykkede hendes hoved ned i og skreg "Hvad er det?". Jeg er så pissesur. Hvad handler det lige om? Og hvad kan jeg gøre ved det? :damn::damn::damn: Hvad er det, du vil have svar på? Skaden er jo sket, og du har straffet hunden.. Jeg forstår ikke helt hvad det er du gerne vil have svar på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Jeg har selv en tæve der kan finde på at tisse i sengen omkring løbetider - og det er altså hørt før at hunde kan finde på at tisse i en ny seng. Jeg ved ikke hvor du vil hen med dit indlæg. Du tacklede situationen helt forkert - det er i mine øjne et enormt tillidsbrud at holde hundens hoved og presse hende ned i sit eget urin! Sket er sket, men det er dælme godt nok synd for hunden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Otto kan godt finde på at tisse indendørs... F.eks. når jeg har vasket kludetæpperne rundt omkring i huset - så skal de da lige markeres..:stupid: - men hvis jeg lægger dem på lige før vi går i seng, så han først opdager dem næste morgen, er der ingenting. Han har også strintet udover hele min sofa en dag, hvor ungerne legede for vildt og hunden blev stresset.... Og engang strintet på mig og min kæreste, da vi blev lidt for glade for hinanden... Forstår godt du blev sur - og sket er sket... men jeg synes nu også, at din reaktion var alt for voldsom. Plejer hun at måtte være i sengen?? Hvis ja - så ville jeg tage hende med derop og putte lidt med hende, så hun kan finde ud af, at sengen er et dejligt puttested. Og hunde tisser jo ikke, hvor de sover. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Hvis dette er sket lige op til en løbetid, er det jo ikke specielt unormalt. Altså for nogle tæver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Jeg går ud fra at der på en elevationsseng til 20.000kr er en kraftig topmadras på. I kan sagtens tage topmadras-betrækket af og vaske det (men vær opmærksom på kun at vaske hvor pletten er, sådan noget betræk bliver megatungt og bøvlet når det er gennemblødt). Er topmadrassen lavet af latex eller memory-skum kan i forsigtigt gennemvæde selve tissepletten og så lade skummet tørre ved at brede topmadrassen ud og lade den ligge. Det er helt fair at I bliver tossede, men det har aldrig været godt for noget at presse hundens snude ned i sine ekskrementer eller urin. Tværtimod kan I opleve at hun vil begynde at tisse i smug, hvis hun f.eks har blærebetændelse eller krystaller i urinen. Så kan hun altså ikke styre hvornår hun skal tisse. Hvis I ikke længere vil have hende i soveværelset og hun altid har sovet inde hos jer, ville det være meget synd for hende at lade hende sove helt alene fra day one. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cyberraga Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Tak for den smule forståelse der var hist og her. Resten kan jeg ikke rigtig bruge til så meget, andet end at jeg kan blive mere sur og ked af det. Jeg kunne da gerne tænke mig at vide, om I synes jeg er så dårlig en hundeejer, at jeg skal få hunden aflivet? For hvis det ikke var for mig, så var hun for længst aflivet. Hendes gamle ejer ville nemlig ha' aflivet hende, da hun var 1½ år gammel. Han har siden haft en hund som også er blevet aflivet, har jeg lige fået af vide. Personligt synes jeg slet ikke man skal holde dyr inde. Jeg kan da se på min egen skat, hvordan hun længes ud, lige meget hvor lange ture vi går og om vi har været ude hele dagen. Dyr hører slet ikke til indendøre, men nu er jeg blevet afhængig af hende. Jeg elsker hende. Sagen er den at jeg fik en blodprop for 2 måneder siden, så jeg er for nylig stoppet med at ryge 40 cigaretter om dagen, og det er ikke nemt som psykisk syg (skizofren), så mit temperament er lidt højt for tiden. Nåh men jeg tvivler på jeg kommer her forbi igen, for jeg har ikke brug for sådan en sviner igen (specielt som fra den af guanomo). Måske jeg kan finde et alternativ til dette forum - jeg har jo set hvordan I har behandlet andre mennesker også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cyberraga Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Og jo, selvfølgelig fik hun lov at sove inde i soveværelset som hun plejer. I må godt nok være nogle afbalancerede mennesker, siden I ikke fatter hvad for noget l*** man lukker ud i øjeblikkets vrede. Sheeeeesh Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Tak for den smule forståelse der var hist og her. Resten kan jeg ikke rigtig bruge til så meget, andet end at jeg kan blive mere sur og ked af det. Jeg kunne da gerne tænke mig at vide, om I synes jeg er så dårlig en hundeejer, at jeg skal få hunden aflivet? For hvis det ikke var for mig, så var hun for længst aflivet. Hendes gamle ejer ville nemlig ha' aflivet hende, da hun var 1½ år gammel. Han har siden haft en hund som også er blevet aflivet, har jeg lige fået af vide. Personligt synes jeg slet ikke man skal holde dyr inde. Jeg kan da se på min egen skat, hvordan hun længes ud, lige meget hvor lange ture vi går og om vi har været ude hele dagen. Dyr hører slet ikke til indendøre, men nu er jeg blevet afhængig af hende. Jeg elsker hende. Sagen er den at jeg fik en blodprop for 2 måneder siden, så jeg er for nylig stoppet med at ryge 40 cigaretter om dagen, og det er ikke nemt som psykisk syg (skizofren), så mit temperament er lidt højt for tiden. Nåh men jeg tvivler på jeg kommer her forbi igen, for jeg har ikke brug for sådan en sviner igen (specielt som fra den af guanomo). Måske jeg kan finde et alternativ til dette forum - jeg har jo set hvordan I har behandlet andre mennesker også. Tror de fleste kan forstå man bliver frustreret, men derfra til at straffe hunden tror jeg der er langt... Det er svært for folk at kunne læse folks baghistorie, husk også lige det. Jeg kan ikke rigtig se hvor en aflivning kommer ind henne, og fordi hun har været aflivningstruet før, er det da ingen grund til at straffe hende? Det med hvor vidt, hunde hører til som kæledyr, kunne du jo prøve at lave en tråd om, er sikker på folk godt vil diskutere det :5up: -Jeg vil sige du får svært ved at finde et andet forum, hvor folk er så tolerant Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 omplacere hende. Hun er jo ikke ønsket hos jer? hun skulle helst være hos ngoen der bekmrer sig om et (kæle)dyr og forstår deres behov. Forstår ikke du siger hun ikke hører til indenfor, det er jo ikke et landbrugs dyr du har? (de kommer forresten også indenfor af og til) Hvorfor bliver du mere sur over at vi finder det forkasteligt at du laver sådanne fysiske overgreb på din stakkels lille hund? En sviner fra mig? jeg er bare ærlig og i det forum her tænker jeg først og fremmest på hundens bedste. Jeg reagere på din reaktion over for din stakkels hund. Jeg er mere bekymret for din adfærd end din hunds. Og så bekymret for din hund måske har en sygdom som gør hun tisser steder hun ikke plejer. Eller i selv har fremprovokeret disse tisseri med forkert håndtering af hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cyberraga Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Og til dem der ikke ved hvad jeg ville med mit første indlæg... Hvad handler det lige om? Og hvad kan jeg gøre ved det? ... så ville jeg selvfølgelig gerne vide nogle alternative metoder til min reaktion, som jeg udemærket godt vidste var forkert, men oh well... :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Og jo, selvfølgelig fik hun lov at sove inde i soveværelset som hun plejer. I må godt nok være nogle afbalancerede mennesker, siden I ikke fatter hvad for noget l*** man lukker ud i øjeblikkets vrede. Sheeeeesh Nej, men det at ha' hund, og træne hund, har nok lært mange af os at beherske os, og kontrollere os i sådan nogle situationer - hvor det jo absolut ikke gavner noget som helst at lade det gå ud over hunden, der sandsynligvis ikke fatter en døjt af det. Tålmodighed og selvkontrol er noget som både hund OG ejer må lære, ellers løser man i hvert fald ingen problemer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 (rettet) Og til dem der ikke ved hvad jeg ville med mit første indlæg... ... så ville jeg selvfølgelig gerne vide nogle alternative metoder til min reaktion, som jeg udemærket godt vidste var forkert, men oh well... :stupid: Gå ind og vaske madrassen? Hunden aner ikke hvad du er så sur for, hvis du ikke tager den i det -Har selv en hund der når den bliver stresset ødelægger fx. dyner og tæpper... Jeg har selv prøvet at glemme og lukke døren ind til min seng, da vi fik gæster.. Og han så havde været inde og lavet huller i min splinternye dundyne..= dun over det hele... jeg bandet og svovlet for mig selv.. og syet dynen sammen igen.. Der er ikke rigtig noget at gøre ved det :damn: Redigeret Juni 9, 2011 af tjikson dyneæderi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 OK min hund er eddermamme ikke i kridthuset. Vi har lige fået helt nye elevationssenge hjem til over 20.000 kroner, og inden vi selv når at ligge i dem pisser hun ud over hele min seng. Hvad fanden går det lige ud på? Det er noget vi har set tendens til før. Men nu ryger hun altså ud af soveværelset, kan ikke være der mere overhovedet. Jeg er også ligeglad med om jeg opfører mig forkert. Jeg strøg lige ind og hentede hende trykkede hendes hoved ned i og skreg "Hvad er det?". Jeg er så pissesur. Hvad handler det lige om? Og hvad kan jeg gøre ved det? :damn::damn::damn: Jeg ser ikke nogen selvfølge i, at hun stadig har lov til at være i soveværelset ud fra dit indlæg... :hmm: Og der er ingen herinde, som påstår at være perfekte, og havde du bare vist et tegn på anger over den måde du reagerede på, så havde tonen nok været en anden. Men du skriver: Jeg er også ligeglad med om jeg opfører mig forkert Vi er mennesker, og der vil i løbet af alles liv, opstå situationer, hvor man handler på en måde, som man godt ved, er forkert. Det der frastøder mig er, når en person er klar over, at vedkommende har gjort en anden uret, men på ingen måde viser tegn på fortrydelse, hvilket jeg vil mene du ikke gør.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Tak for den smule forståelse der var hist og her. Resten kan jeg ikke rigtig bruge til så meget, andet end at jeg kan blive mere sur og ked af det. Jeg kunne da gerne tænke mig at vide, om I synes jeg er så dårlig en hundeejer, at jeg skal få hunden aflivet? For hvis det ikke var for mig, så var hun for længst aflivet. Hendes gamle ejer ville nemlig ha' aflivet hende, da hun var 1½ år gammel. Han har siden haft en hund som også er blevet aflivet, har jeg lige fået af vide. Hvorfor? Hvis hun har en masse ting med i bagagen, så kan det jo ha' noget med sagen at gøre... Personligt synes jeg slet ikke man skal holde dyr inde. Jeg kan da se på min egen skat, hvordan hun længes ud, lige meget hvor lange ture vi går og om vi har været ude hele dagen. Dyr hører slet ikke til indendøre, men nu er jeg blevet afhængig af hende. Jeg elsker hende. Sagen er den at jeg fik en blodprop for 2 måneder siden, så jeg er for nylig stoppet med at ryge 40 cigaretter om dagen, og det er ikke nemt som psykisk syg (skizofren), så mit temperament er lidt højt for tiden. Nåh men jeg tvivler på jeg kommer her forbi igen, for jeg har ikke brug for sådan en sviner igen (specielt som fra den af guanomo). Måske jeg kan finde et alternativ til dette forum - jeg har jo set hvordan I har behandlet andre mennesker også. De ting der er markeret med rødt - alle de ting er jo noget der også påvirker hunden. De er som regel meget følsomme for hvordan vi har det, så det kan måske også ha' betydning? Og så synes jeg personlig ikke du har fået noget der ligner en sviner fra Guanamo, han spørger jo bare hvad din reaktion skulle gøre godt for. Og den tror jeg nok de fleste er enige i - det er du jo også selv, ikke? Som hundeejer må man bare lære at beherske sig i de situationer. Hellere gå ud og lukke døren, bande og svovle i 5 minutter - og så gå ind til hunden igen, uden at være sur... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Du skal passe på hva du skriver i et åbent forum, selvom du skriver i vrede! Meget kan misforståes, og specielt når vi ikke kender dig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cyberraga Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 omplacere hende. Hun er jo ikke ønsket hos jer? hun skulle helst være hos ngoen der bekmrer sig om et (kæle)dyr og forstår deres behov. Så vidt jeg ved er der noget der hedder "Lad mig leve", så det vil jeg lige finde ud af. :megaked::megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2011 Og til dem der ikke ved hvad jeg ville med mit første indlæg... ... så ville jeg selvfølgelig gerne vide nogle alternative metoder til min reaktion, som jeg udemærket godt vidste var forkert, men oh well... :stupid: Sket er sket Jeg er også selv før i tiden kommet til at overreagere, og jeg har bestemt også fortrudt det hver gang. Med de erfaringer jeg har nu, vil jeg sige, se på dit forhold til hunden i det daglige - er der noget der, der kan gøres bedre? Tisseri inde kan være et symptom på stress, utryghed - nogle hunde reagerer på forandringer i hverdagen på den måde, især hvis de i forvejen er utrygge. Det kan også være territorial adfærd, men om det er det ene eller det andet, afhænger af hundens øvrige adfærd. Er det en selvsikker hund, som er svær at skræmme, eller det modsatte? Se på din hunds kropssprog - hvad gør hun ved direkte øjenkontakt f.eks.? Hvis du går hen mod hende? Hvis du bøjer dig over hende? Prøv at tilpasse dit eget kropssprog til hendes, og find ud af hvad du skal gøre for at få en positiv og glad reaktion (og husk at halelogren ikke altid er ensbetydende med glæde). Hvis hun føler sig 100% tryg ved dig og ved andre i hjemmet, er det mindre sandsynligt at hun vil reagere på forandringer ved at tisse inde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts