Hop til indhold

Fortvivlet over en ældre herrer :-(


Gæst Golden
 Share

Recommended Posts

Jeg havde problemer med at få udleveret billeder i sin tid på Hayly. De sender dem gerne til en anden dyrlæge, men udleverer ikke altid billederne til dig. Det er noget med journalføringspligt og ejerskab. Selvom du betaler for billederne, så er det faktisk ikke dine men dyrlægens og tilhører din hunds journal.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 267
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er det i morgen Bosse skal røntgenfotograferes. Jeg er neglebidende nervøs for resultatet. Sådan "ondtimavenogmåpåwcofte" nervøs.

 

Jeg håber, jeg kan få lov til at få billederne med derfra - for Tove Due vil jo rigtig gerne have lov at se dem.

 

Nogen der har erfaringer med at få røntgenbillederne udleveret?. Måske jeg kunne oprette en tråd og spørge...:hmm:

 

Jeg havde ingen problemer.. Fik dem på en usbnøgle (jeg selv kom med)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar!. - Jeg ved billederne er digitale - og da det er min faste dyrlæge der har henvist mig til Assens fordi det er en god kollega som han siger - så beder jeg jo om at de sendes til min faste dyrlæge - og han vil ihvertfald ikke have noget imod at give mig en kopi :-)

 

1000 tak - en ting mindre at bekymre sig om!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt vi tog af sted. Godt at vide klar besked og ikke bare handle i blinde og dulme smerter med medicin.

 

Bosse har svær Spondylose og en venstre hofte som er en smule slidt. Pga. hans dårlige ryg, har han skånet sig selv ved at være inaktiv og gøre sig stiv - og dermed tabt en hel masse muskelmasse i bagpartiet - og derfor driller hans hofte ham også nu - men det er ikke den primære årsag til hans tilstand. Det er ryggen. Æv hvor ser det slemt ud på billederne :megaked:

 

Nå men fremtiden kan byde på:

 

- Behandling med elektroder herhjemme (skal sende Tove røntgenbillederne i forvejen så hun er forberedt på vores besøg den 26. august)

 

- skifte smertestillende da Trocoxil ikke virker

 

- Evt. laserbehandling i Assens (Dyrlægen fra idag ville ringe tilbage til mig når han havde undersøgt om der var nogen tættere på mig med et sådant apperat)

 

-------------------------

 

Eller også kan vi jo stoppe her og sige pænt farvel.

 

Jeg vil prøve med de elektroder og andet smertestillende - og har det ingen effekt - og Bosse ikke bliver bedre - må vi gå den tunge gang. Der skal en forbedring til! Sådan som han har det nu synes jeg ikke er et godt hundeliv.

 

Tak fordi i er der!. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du snakket med dyrlægen om, hvilken smertestillende I så skal evt skal prøve?

 

Begge dyrlæger siger Metacam i kor. Uafhængigt af hinanden.

 

Dyrlægen i Assens fortalte at han anbefalede en indkøringsfase på ca. 10 dage hvor man gav tablet - for at se hvordan reaktionen var.

 

Derefter ville han anbefale dråberne. Fordi det er nemt med dråberne at give mindre eller mere - alt efter behov.

 

Jeg spurte ind til idag om det virkelig kunne passe at det var det eneste middel der anbefales - og svaret var et stort og rungende "ja - fordi det virker bedst".

 

:vedikke:

 

Jeg fortalte ham om min angst for Metacam (Bianca's historie) - og han var forstående og tolerant nok - men som han sagde så var der jo intet til hinder for, at Bosse ville reagere anderledes. Og det kan han jo have ret i. Et eller andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Hestkær. Det håber jeg også. Men vi kan ikke give/gøre noget før det andet medicin er "dampet af" som han sagde. Og det er først i starten af september. Ski*e træls og synd for Bosse. Det er jo længe at gå og have ondt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet sådan et back on track dækken til ham - evt indtil i kan komme i gang med Metacam. Rigtig mange herinde er glade for det til deres hunde med dårlige hofter/ryg/albuer. Marie lånte mit til Nala i vinters, og Nala elsker at få det på. Ved ikke om det kunne hjælpe lidt:vedikke: Du må gerne låne mit (hvis Marie vil sende det), men det er købt til en mastiff, så ved ikke om Bosse drukner i det .

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Golden, jeg har slet ikke set den her tråd før nu, må da være fuldkommen blind.

 

Hvor er det da bare sørgeligt at hører og læse om din dejlige Bosse. :cry:

 

Ord er nok overflødige her, jeg har hvert fald ikke noget klogt at sige.

 

Men jeg håber inderligt for jer at i finder ud af hvad der er bedst for Bosse, sammen med Bosse. Han ved det helt sikkert. Han skal nok fortælle dig når han ikke kan mere og gerne ville over på den anden side af broen. En dag så siger han det, en dag så ser du det i hans øjne og sjæl :megaked:

 

Han har haft et fantastik liv hos dig, fyldt med kærlighed, varme og omsorg. Han ville være i dit hjerte og hos dig uanset hvor han er.

 

Jeg sidder selv og tuder nu for hvor er det bare umådeligt hårdt at opleve at ens bedste vens krop ikke lystre mere og er ved at blive gammel. Tænker på dig og Bosse. Sender varme tanker.

 

Knus

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer alle for søde tanker og beskeder - det er bare rigtig dejligt!. :hjerte:

 

I onsdags fik Bosse en laserbehandling lige inden han vågnede i Assens efter røntgen.

 

- og torsdag og idag har han altså bare haft det SÅ godt!. Det er lidt fantastisk faktisk!.

 

Han har leget med Luna idag - og sagt fra overfor Kalle - og taget imod mig med "gadedrengehop" ude på græsplænen og rigtig meget glæde i øjnene.

 

Steffen - dyrlægen i Assens - har ringet til mig idag for at fortælle mig at Otterup dyrlægerne får deres laser hjem om 14 dage - så jeg kunne få Bosse behandlet lidt tættere på Odense end Assens. Men det vil jeg ikke vente på - så jeg har booket en tid på mandag til Bosse i Assens igen - han skal have ca. 8 behandlinger ialt - og så skulle det holde et stykke tid. Når jeg ser nedgang igen - bør han starte behandling igen.

 

Hver behandling koster ca. 120 kr + moms så det er ok.

 

Tove Due siger så at de elektroder hun vil vise mig hvordan skal sættes på kan gøre det samme - og vil være billigere for mig i det lange løb - men lige nu her hvor jeg kan se en SÅ god effekt at laseren så bliver det den behandling vi vælger lige nu her :-)

 

Så HELT håbløst ser det altså ikke ud lige nu!!!! :klap:

 

Sikken sten der er faldet fra mit hjerte idag. Har ski gået og været smådeprimeret og levet i min egen lille verden uden overskud til andre ting end at spekulere på min gamle guldklump. Så nu skal vi sørme godt nok hygge os og nyde livet i weekenden!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...