Hop til indhold

Foder købt i supermarkeder


Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg selv planer om at bruge Acana, i det mindste til min hund er fuldvoksen, så det er ikke fordi jeg ikke mener at kvalitet og pris kan følges ad i mange tilfælde (nu er den hund jeg skal have også så lille at det ikke betyder så meget at det er lidt dyrt)...

Jeg har det bare sådan, at har man ikke råd til at fodre en stor hund ordentligt,.... så må man nøjes med en der er lidt mindre.

 

Men jeg synes det er lidt pjattet, når mennesker begynder at overføre deres egne følelser om hvad der er klamt, til deres hunds mad.

Det synes jeg også.

 

Det er jo fint nok at man synes det er klamt at der er et stykke tarm eller dyrearter som man ikke selv vil spise i nogle produkter, men personligt ville jeg synes at det var fint hvis der kunne bruges dyreaffald fra aflivede dyr eller pelsdyr i dyrefoder (hvis der ikke var nogen fare for medicinrester og det passede med hvad arten som foderet var lavet til havde brug for, selvfølgelig), og det med tarm altså, hvis kallun skulle være så godt, så er jeg helt sikker på at hunden ikke tager skade af lidt tarm, selvom det måske ikke er lige så næringsrigt...

Hvis man f.eks. lavede hundefoder af rotter, ville jeg ikke have problemer, men en hund skal ikke spise kat og hund. I naturen spiser rovdyr sjældent andre rovdyr, de slår dem bare ihjel pga. konkurrencen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 129
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man f.eks. lavede hundefoder af rotter, ville jeg ikke have problemer, men en hund skal ikke spise kat og hund. I naturen spiser rovdyr sjældent andre rovdyr, de slår dem bare ihjel pga. konkurrencen.

 

Nu spiser rotter jo også ådsler, insekter og snegle. Så selvom de ikke går som rovdyr på grund af deres tænder, så er de stadig kødædere som har brug for animalsk protein...

 

Hvorfra har du at rovdyr ikke spiser andre rovdyr? Siger ikke at det er forkert, det undre mig bare, da jeg synes det virker mere logisk at vilde dyr som ofte sulter og dør af sult, ville udnytte en hver kilde til fedt og protein, især hvis de allerede har brugt energi på at nedlægge dyret...

 

Vil lige understrege at jeg ikke mener man skal gå på kompromis med kvaliteten af sin hunds foder. Jeg vil bare gerne være bevist om at jeg virkelig får det jeg betaler for, når jeg køber såkaldt kvalitets foder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man f.eks. lavede hundefoder af rotter, ville jeg ikke have problemer, men en hund skal ikke spise kat og hund. I naturen spiser rovdyr sjældent andre rovdyr, de slår dem bare ihjel pga. konkurrencen.

 

For ikke at nævne, at det næppe er særligt smart at fodre sit dyr med aflivningsvæske... Tror nok, at det kan belaste systemet i mere eller mindre grad (uden at have bevis herfor), selvom hunden ikke får særlig meget af det. Men det er jo hammer giftigt, manden gik næsten i panik, dengang jeg hentede noget til klinikken :genert: Han var helt på stikkerne "du må ikke tabe det" og "ikke cykle, træk cyklen, så du er sikker på, at du ikke taber det".

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spiser rotter jo også ådsler, insekter og snegle. Så selvom de ikke går som rovdyr på grund af deres tænder, så er de stadig kødædere som har brug for animalsk protein...

Sådan lever grisen jo også men stadigvæk er rotten en gnaver der ikke betegnes, et rovdyr. Og mener da ikke at de behøver animalsk protein for at overleve.

 

Hvorfra har du at rovdyr ikke spiser andre rovdyr? Siger ikke at det er forkert, det undre mig bare, da jeg synes det virker mere logisk at vilde dyr som ofte sulter og dør af sult, ville udnytte en hver kilde til fedt og protein, især hvis de allerede har brugt energi på at nedlægge dyret...

 

Ser mange dyreprogrammer og har bare aldrig set f.eks. en løve spise en hyæne, selvom de slår dem ihjel. Det er jo det rene spild, og naturen ødsler ikke med ressourcer med mindre der er en rigtig god grund.

 

Rovdyr kan godt finde på at spise andre rovdyr hvis de sulter, men det er ikke normalen. Måske er det generne der har kodet dyrene på den måde, så de undgår sygdomme. Jeg ved det ikke,.... er jo ikke biolog, men tænk bare på hvad der sker hvis køer spiser køer. :vedikke:

 

Vil lige understrege at jeg ikke mener man skal gå på kompromis med kvaliteten af sin hunds foder. Jeg vil bare gerne være bevist om at jeg virkelig får det jeg betaler for, når jeg køber såkaldt kvalitets foder ;-)
Velkommen i klubben. Netop derfor jeg selv har lavet min hunds mad i årevis.
Link til indlæg
Del på andre sites

For ikke at nævne, at det næppe er særligt smart at fodre sit dyr med aflivningsvæske... Tror nok, at det kan belaste systemet i mere eller mindre grad (uden at have bevis herfor), selvom hunden ikke får særlig meget af det. Men det er jo hammer giftigt, manden gik næsten i panik, dengang jeg hentede noget til klinikken :genert: Han var helt på stikkerne "du må ikke tabe det" og "ikke cykle, træk cyklen, så du er sikker på, at du ikke taber det".

 

Nej, det tænker jeg også.

 

Jeg var ved at kaste op da jeg så et videoklip hvor de viser at det finder sted. Fy for satan.... aflivede hunde og katte, der stod i bagende sol i mange dage i plastiksække inden de blev kværnet til hundefoder,.... med maddiker og alt. Fy faen, for at sige det på svensk!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det tænker jeg også.

 

Jeg var ved at kaste op da jeg så et videoklip hvor de viser at det finder sted. Fy for satan.... aflivede hunde og katte, der stod i bagende sol i mange dage i plastiksække inden de blev kværnet til hundefoder,.... med maddiker og alt. Fy faen, for at sige det på svensk!.

 

Der var vidst et link til det herinde engang...

 

Dog, tror du ikke, at dyrene var frosset ned inden de blev afhentet? Kan næsten ikke tro andet, uden at vide det (kan intet huske næsten, fra dengang jeg så videoen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber olivers adult gennem en privat forhandler og giver 300 kr for 13,5 kg, og det er vi meget tilfredse med. Jeg ville nok egentlig helst fodre med orijen eller acana, men det spiser min hund altså for meget til :-D

 

Jeg er sikker på at han ville leve fint nok på supermarkedsmad, men som flere andre handler det om at jeg ikke vil fylde hvad som helst i min hund bare fordi det ikke gør ham syg.

 

Hvor køber du Olivers? Jeg har nemlig hørt at man kan få det billigere ved private forhandlere, de er bare ikke sådan til at opdrive på Fyn. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt et par sække hos en opdrætter. Men jeg synes nu det var yderst ringe foder. Glemte det også på min liste tidligere.

 

Okay, jeg syntes ellers jeg har hørt mange der snakker godt om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Snobberi indenfor foder :hmm: Interessant tankegang... Nu er det ikke sådan at jeg faktisk fortæller folk (udover herinde) hvad vi fodre Dexter med... Og da vores foder er gemt væk kan man ikke engang se det, så hvis det var "snobberi" tror jeg at det kræver at folk viser det frem.. Plus at andre folk kender værdien af forskellige hunde foder mærker...

 

Jeg kan forestille mig at nogen kigger på discountfoder og tænker "billigt =dårligt" ligesom at nogen folk NÆGTER at købe tøj i Føtex eller Bilka for det er generelt bare =Dårligt kvalitet!

 

Men hvis man skal se det sådan skal vi jo helt ned i ALT hvad hunden får stoppet i munden, hvor det købes, og hvordan det har været opbevaret indtil da...

 

Vi bruger f.eks. frolic i vores godbids blanding... Noget jeg ALDRIG ville fodre min hund med, men han elsker dem og da vi blander vores godbidder op imellem 4 forskellige slags+ Orijen og så plus noget "kød", så er der altså et par frolic imellem, for det gør bare godterne bedre... Men i princippet skulle vi jo ikke bruge det hvis vi går så meget op i at han skal "rigtig ernæres"....

 

Jeg synes bare at uanset hvilket foder man bruger, hvis man har sin hunds sundhed i tankerne, og har dyrlægens ord for at ens hund er sund og rask, så er det mig ligemeget hvad man fodre med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende debat!

 

En ting der længe har undret mig er at når man læser en debat der handler om BARF så er det en positiv ting at fodre med alt fra byttedyret. Kød, ben, brusk, kallun, div. organer mm. Og vil man gøre noget ekstra godt for sin hund så giver man den et helt dyr med fx næb, fødder og fjer og alt hvad det ellers er skabt med...

 

Men hvis vi snakker tørfoder så er de samme ting pludselig noget forfærdeligt noget som kun er tilsat som billigt fyld :???:.

 

Jeg ved godt at hvis et foder KUN indeholder "billigt fyld" er det nok ikke helt godt. Men sjovt som de samme ting kan få så forskellig status alt efter udgangspunktet for debatten :vedikke:

 

Bare en lille tanke her fra :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende debat!

 

En ting der længe har undret mig er at når man læser en debat der handler om BARF så er det en positiv ting at fodre med alt fra byttedyret. Kød, ben, brusk, kallun, div. organer mm. Og vil man gøre noget ekstra godt for sin hund så giver man den et helt dyr med fx næb, fødder og fjer og alt hvad det ellers er skabt med...

 

Men hvis vi snakker tørfoder så er de samme ting pludselig noget forfærdeligt noget som kun er tilsat som billigt fyld :???:.

 

Jeg ved godt at hvis et foder KUN indeholder "billigt fyld" er det nok ikke helt godt. Men sjovt som de samme ting kan få så forskellig status alt efter udgangspunktet for debatten :vedikke:

 

Bare en lille tanke her fra :slem:

problemet er jo at der ikke er andet end animalske biprodukter i de billigste produkter :cry:

dvs man fodrer udelukkende med ben, fjer, skind og hår :cry:

hunde spiser forøvrigt ikke fjer hvis de får en hel høne ;-) de plukker den, der er rigtig mange fjer på sådan en høne, de fylder godt;-)

og ja jeg har prøvet flere gange:5up:, de spiser heller ikke tarmene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det Kleo siger...

 

Og så fodrer man også med muskelkød når man barfer. Der er næppe "hele dyret rundt" i det billigste tørfoder.

 

Nå, men en hundekammerat jeg havde for år tilbage fodrede med Nettos det billigste. Hunden virkede på det, bortset fra at han næsten kontinuerligt havde øreinfektioner, var meget sulten altid og havde en kedelig pels. Da han blev ældre fik han også en alvorlig sygdom.

 

Man sikrer naturligvis ikke sin hund mod sygdom kun ved at fodre med det dyre foder, men fodrer man så rent som muligt må det nødvendigvis være sundere end at fodre med en masse tilsætningsstoffer og underlødigt affald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at nogen racer måske er.. "nemmere" at komme afsted med at fodre "dårligt".. Årh nu håber jeg ikke det kommer til at støde nogen at jeg tænker sådan...

 

Men der er bare nogle racer som f.eks. virkelig kan (og vil hvis de fik lov) æde alt... Uden at de som sådan er "mærket af det"... Hvor f.eks. Dexter får dårlig mave med det samme vi nærmest bare tænker på at ændre noget i hans kost...

 

Og alle dem jeg kender som f.eks. fodre med "sovs og kartofler"-princippet har været labrador blandinger... De har alle sammen haft en lidt små fedtet pels, og en tendens til overvægt, men allesammen har været raske udover det, og blevet gamle... Min venindes mors hund blev faktisk 16 eller 17 år...

 

Jeg vil lige påpege at jeg her ikke snakker om at man kan fodre labrador blandinger hvad som helst og de ikke bliver syge... Nu snakker jeg mere sådan i det daglige... At få serveret rester/forskelligt mad hver dag, kræver altså også en speciel hund hvis mave er lavet til den slags... Jeg kunne ikke forestille mig at Dexter nogen sinde ville kunne "spise sådan"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg syntes ellers jeg har hørt mange der snakker godt om det?

 

Det er muligvis fint til mindre racer, men en GD skal have meget fedt, så da jeg fodrede med det måtte jeg give ekstra tilskud, som jeg i øvrigt også gør når jeg fodrer med købmandens det billige, og hvorfor så betale meget mere for foderet?

 

Jeg tror Olivers er mest rettet mod den gennemsnitlige overvægtige familiehund, og så synes jeg det er lidt opreklameret. Hvis man nærstuderer ingredienslisten er det ikke noget særligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligvis fint til mindre racer, men en GD skal have meget fedt, så da jeg fodrede med det måtte jeg give ekstra tilskud, som jeg i øvrigt også gør når jeg fodrer med købmandens det billige, og hvorfor så betale meget mere for foderet?

 

Jeg tror Olivers er mest rettet mod den gennemsnitlige overvægtige familiehund, og så synes jeg det er lidt opreklameret. Hvis man nærstuderer ingredienslisten er det ikke noget særligt.

 

 

Olivers er heller ikke noget for Pelle - eller kattene for den sags skyld.

 

En "pudsig" oplevelse var "RC retriever" som jo burde passe som fod i hose til Pelle. Kæft hvor skulle han have meget af det for at holde sulet på kroppen og han virkede konstant sulten på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men handlede det ikke om næringsværdien i foderet, mens kvaliteten af ingredienserne ikke blev undersøgt?

 

det er jo mange år siden , de lavede undersøgelsen, men fik da klar selv en fornemmelse den gang, af at jeg betalte for meget for mit dyre foder til min hund.

Og hun fik kræft i lymfekirtkerne da hun var 10.5 år, men har altid været fodret på det dyre foder :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Nissan fik aldi foder før vi fik ham. .

 

men er nu skiftet over på kingsmoor.

 

allerede efter under en uge, kan der ses forskel i pelsen.

 

nok sværere at sige med en hvalp.. men da han kom var hans pels knastør og filtret..

 

nu er den fin og blød uden at være fedtet.

 

og han elsker fodret som til tider spædes op med Ziwi Peak tørret fisk/kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt at fodre med et foder, som hunden fungere på.

 

Jeg har prøvet flg.:

Wolfsblut

Acana

Olivers

Eukanuba

RC

Pedigree

Chudleys

Nutra Nuggets Gold

Regal

Taste of the Wild

 

De dyre fodertyper uden korn fungere køteren ikke på - hun begynder med det samme at spise lækre efterladenskaber fra andre.

Dette gælder også for Olivers.

 

De dyre med korn (RC og Eukanuba) er for dyre til min pengepung, når jeg kigger på ingredienserne, men det vigtigste er, at kræet ikke synes om det.

 

Pedigree blev brugt til Mollie i en kort periode og hun elskede det (sjovt nok); jeg har overvejet det til Jessie, da hun ikke vil æde og ikke kan holde vægten, men lige pt. er hun begyndt at spise igen, så tanken er sat på hold.

Hun vejer godt 3 kg. for lidt og har intet at stå imod med, hvis hun bliver syg, hvilket er lige så farligt som overvægt :-(

 

Jeg vender hver gang tilbage til Nutra Nuggets Gold og Regal, da det lader til at være det vovsen helst vil spise og fungere optimalt på (hvilket har været tilfældet med alle 3 af mine vovser).

Jeg er lidt spændt på hvordan hun vil fungere på Regal nu hvor ingredienserne er blevet ændret, men det må komme an på en prøve.

 

Når jeg prøver et nyt foder, så er det i snit 12 kg. kræet får lov at æde sig igennem, så jeg er helt sikker på, at det ikke bare er tilvænningsbesvær.

Taste of the Wild var dog ikke andet end 1 uge, da vovsen pure nægtede at spise det og ikke fik mad i 3 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Før min hund fik allergi, fodere jeg skiftevis med nutra nuggest gold, som min hund var rigtig glad for, og så Arion, som var en lidt blandet fornøjelse.

 

Vi har også prøvet OLIVER, synes det havde en sær lugt og konsistens og min hund synes ikke det smagte særlig godt, han fik det som hvalp fra opdrætteren og vi købte 5 kg med, men efter det, var det som om interessen forsvandt for det foder.

 

Eukanuba var nogenlunde.

 

Pedigree var en tragide, han havde dårlig mave, hans pels var fedtet og han fællede en del. Synes også der var meget salt i .

 

Generelt tror jeg der er meget salt og smagstoffer og farvestoffer i det billige, netop for at dække over en ellers dårlig smag og dårlig råvarer. Lidt ligesom MC DONALS mad, det er også fyldt med salt og tilsætningstoffer, men vi mennesker kan til tider godt lide det, men det skyldes nok også saltet, men vi har næppe godt af det.

 

 

Jeg synes også lugten har meget at sige. Billig pate og dåsefoder lugter i følge mig, utrolig dårlig og ikke frisk.

 

De skal jo dufte frisk og af kød. Sådan skal tørfoder også lugte, frisk og se godt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ved at kaste op da jeg så et videoklip hvor de viser at det finder sted. Fy for satan.... aflivede hunde og katte, der stod i bagende sol i mange dage i plastiksække inden de blev kværnet til hundefoder,.... med maddiker og alt. Fy faen, for at sige det på svensk!.

 

 

Over i USA har deres fødevarestyrelse lavet en undersøgelse som faktisk fandt aflivningsvæsken i ingredienserne brugt til dyrfoder.

 

"Because of persistent rumors that rendered by-products contain dead dogs and cats, the FDA conducted a study looking for pentobarbital, the most common euthanasia drug, in pet foods. They found it. Ingredients that were most commonly associated with the presence of pentobarbital were meat-and-bone-meal and animal fat. However, they also used very sensitive tests to look for canine and feline DNA, which were not found. Industry insiders admit that rendered pets and roadkill were used in pet food some years ago. Although there are still no laws or regulations against it, the practice is uncommon today, and pet food companies universally deny that their products contain any such materials. However, so-called “4D” animals (dead, dying, diseased, disabled) were only recently banned for human consumption and are still legitimate ingredients for pet food.

 

http://www.bornfreeusa.org/facts.php?p=359&more=1

 

 

Og jeg tror heller ikke at folk skriver bøger som afsløre industrien hvis ikke de var sikre i deres sag. Der er ingen som udstiller sig selv eller vil udsætte sig for had og forfølgelse hvis det er løgn og lakrids det de afslører.

 

Jeg tror og håber at producenterne er ved at forstå at vi forbrugere er blevet klogere hen ad vejen og ikke bryder os om at fodre vores dyr med affald eller blive ført bag lyset. De nye importerede produkter afspejler at vi er nogle som gerne betaler lidt mere for et foder der er lavet af sunde råvarer. Men som der står skrevet, hvis det kan bruges til mennesker, kommer det ikke i dyrfoder.

 

"Again, be assured that if it could be used for human consumption, such as kidneys and livers, it would not be going into pet food. If a liver is found to be infested with worms (liver flukes), if lungs are filled with pneumonia, these can become pet food."

 

http://www.homevet.com/petcare/foodbook.html

 

Ovenstående artikler er jo lidt gamle men jeg har ikke fundet noget nyere. Og så længe skodprodukterne bliver købt er der ingen incitament til at gør det anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du tænkt på hvad du vil fortælle dine fremtidige hvalpekøbere, hvis du bestemmer dig til at bruge discountfoder.

 

 

Det kommer altså ikke an hvilket navn der står på posen. Det er indholdet der tæller, og hvis hvalpene eller forældre hunden ser godt ud og ikke mangler noget, kan det da være fuldstændig ligegyldig om det er fra Hills eller Aldi.

 

Det er op til ejeren selv at finde et foder der passer til hundens behov.

 

Jeg kan blive så tosset over at læse sådanne indlæg som her. Hvis hundens behov dækkes kan det simpelthen ikke være rigtig at det kun er det eller det specielle navn der kan bruges.:damn:

 

Så prøv dig frem. Jeg har selv prøvet både det dyre og billige foder og har fundet et foder både min hund og jeg er tilfredse med. Min dyrlæge siger at så længe hunden ikke fejler noget så er et almindelig fuldfoder fint. Men ja, der er da flere affaldsstoffer i de helt billige, men der er også billige fodertyper der er fuld ud på højde med ex. eukanuba. Se evt. tænk og test´s test af hundefoder. Der bliver bla Doggy fra brugen vurderet rigtig fint.:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer altså ikke an hvilket navn der står på posen. Det er indholdet der tæller, og hvis hvalpene eller forældre hunden ser godt ud og ikke mangler noget, kan det da være fuldstændig ligegyldig om det er fra Hills eller Aldi.

 

Det er op til ejeren selv at finde et foder der passer til hundens behov.

 

Jeg kan blive så tosset over at læse sådanne indlæg som her. Hvis hundens behov dækkes kan det simpelthen ikke være rigtig at det kun er det eller det specielle navn der kan bruges.:damn:

 

Så prøv dig frem. Jeg har selv prøvet både det dyre og billige foder og har fundet et foder både min hund og jeg er tilfredse med. Min dyrlæge siger at så længe hunden ikke fejler noget så er et almindelig fuldfoder fint. Men ja, der er da flere affaldsstoffer i de helt billige, men der er også billige fodertyper der er fuld ud på højde med ex. eukanuba. Se evt. tænk og test´s test af hundefoder. Der bliver bla Doggy fra brugen vurderet rigtig fint.:drille:

 

Igen: Tænks test gik udelukkende på at finde ud af om analysen på posen svarede til produktet. Testen gav ikke et kvalitetsstempel, men kom frem til at de testede produkter levede op til det næringsindhold producenten angav på posen. Ikke andet.

 

Du skriver selv "hvis hundens behov dækkes" og det ved vi i princippet ikke før hunden kommer op i årene og der evt. begynder at vise sig langtidsvirkende effekter som f.eks. mangelsygdomme eller sygdomme pga. tilsætningsstoffer.

 

Jeg plejer at sige at jeg skal svare på om min fodring er god om 10 år! Medmindre der viser sig noget skidt inden da, er det ikke til at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer altså ikke an hvilket navn der står på posen. Det er indholdet der tæller, og hvis hvalpene eller forældre hunden ser godt ud og ikke mangler noget, kan det da være fuldstændig ligegyldig om det er fra Hills eller Aldi.

 

Det er op til ejeren selv at finde et foder der passer til hundens behov.

 

Jeg kan blive så tosset over at læse sådanne indlæg som her. Hvis hundens behov dækkes kan det simpelthen ikke være rigtig at det kun er det eller det specielle navn der kan bruges.:damn:

 

Så prøv dig frem. Jeg har selv prøvet både det dyre og billige foder og har fundet et foder både min hund og jeg er tilfredse med. Min dyrlæge siger at så længe hunden ikke fejler noget så er et almindelig fuldfoder fint. Men ja, der er da flere affaldsstoffer i de helt billige, men der er også billige fodertyper der er fuld ud på højde med ex. eukanuba. Se evt. tænk og test´s test af hundefoder. Der bliver bla Doggy fra brugen vurderet rigtig fint.:drille:

 

jeg ville nu aligevel ønske at du og andre ville forholde jer til HVAD det er der fyldes i hundefoder :???:

Du har helt og aldeles ret i at navnet kan være ligegyldigt, men det kan indholdet efter min mening ikke, og at fodre en hund udelukkende med fjer, hår, skind og aflivede kæledyr samt farve, smagsforstærker og andre tilsætningsstoffer, det kan simpelthen ikke være sundt og det er altså det du gør hvis du fodre med et foder hvor hovedindholdet er Animalske og vegetabilske bi-produkter:cry:, (hvilket typisk er det som er i meget billigt foder)

og ja dyret kan leve af det, men skal den det? mine skal ikke.

at sige at det eneste som er vigtigt er om hunden lever og "trives" hvad man så mener med det, det er efter min mening ikke godt nok, man må tage stilling, altså er det ok at fodre en hund med det? syntes du at bare hunden trives så er det aldeles ligegyldigt hvad du fylder i den? og hvad mener du med "trives" at den holder sig på benene eller skal der mere til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...