Gæst spitZ Skrevet Juni 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2011 Nu læser jeg flere steder at man skal passe meget på sin hvalps mave i den første tid efter man får den hjem. Kan forestille mig man skal passe ekstra meget på når man skal skifte foder. Så hvad er godt at bruge som godbidder og kongfyld i starten? Tænker at man måske kan opløse noget af hvalpens almindelige foder i vand til kongen? Men er der andet man kan bruge, hvis det skal være lidt ekstra lækkert? Jeg har set tråden om opskrifter på kongfyld, men kunne godt bruge nogle forslag specielt til hvalpe/sart mave... Måske ris og kylling, A38 eller sådan noget? Hvad med hjemmelavet lever godbidder, er det hårdt for maven? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst christofferhh Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Halløj, vi plejer engang imellem af gi' vores noget fisk med lidt ris og generelt brug af syrnet mælk/A38 (Kært barn mange navne!) - ellers har vi givet små bidder af nogle af de lever godbidder vi har (dog ikke normal størrelse som vores større hund får) Ellers får vores hans normale foder blandet op med noget vand mens vi langsomt skifter over til det tørre.. Nu er jeg ikke en ekspert, vi har dog haft hunde gennem hele min levetid - så min mening er: Hvad end du fodre med skal det helst ikke være for krydret, også skal det gives med omhu (ingen alt for store portioner) selv hvalpene jo har det med at kunne tigge alt ud af dig (er det kun mig?? ) Lige til det med at skifte foder er det generelt sådan at når man skifter skal det LANGSOMT skiftes ud (man tager lidt af det nye ind i det gamle så maven vender sig til det) Håber du kunne bruge det til noget.. men kort og godt, så skal du tage hensyn - men en godbid i ny og næ skulle ikke skade (correct me if im wrong) men jeg har satme aldrig oplevet noget, så længe det ikke var store mængder... Mvh Christoffer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Vi forsøgte os med et forsigtigt foderskift, men Karla sagdde "fuck det" og sorterede bare de gamle piller fra og åd det nye foder så nogle gange kan man være nok så pædagogisk, men det er hvalpen måske ligeglad med... Hvalpens foder opblødt i ymer, flødost eller leverpostej er rigtigt fint kong-fyld... Hvis Karla skulle svare ville hun sige, at de klamme pate'er man kan købe i supermarkeder var det bedste kongfyld Ellers så kan du købe hvid fisk i bilka - hvis du holder øje, så er der næsten altid torskefilet'er på tilbud fordi de nærmer sig sidste salgsdato... hvis du koger livet af dem, så kan de moses ligeså fint til mos... de er også gode at smide i en kong - evt. blandet op med rugbrød eller tørfoder... Karla havde ikke specielt sartmave som hvalp - kun den gang jeg formåede at fodre hende en hel bakke skinketern til hvalpetræning - der fik hun pænt pink diarre dagen efter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Blød hvalpefoderet op i vand og mas det ned i kong'en.. og tadaaa kong-fyld:-D Ris og kylling eller ris og fisk, kan du også mose sammen og smide i.. Når ris er kogt i 1-2 timer (som det skal til skånekost), så er det næsten grød.. Jeg bruger sejfisk eller lignende.. de der pangasus er ofte til en billig penge.. Rør det sammen med lidt ymer/a38 og så i kong'en og så i fryseren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Simba2011 Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Super tråd. Jeg mangler også idéer til sart hvalpemave så kigger lige med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Jeg brugte bare leverpostej Men Molly gider slet ikke hvis der er tun/fisk/a38/opblødt foder elelr lign, det skal være rigtigt lækkert (læs leverpostej eller klamt vådfoder) før hun gider arbejde for det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 (rettet) til træning bruger jeg ofte små bidder af mild ost , der har ligget lidt på bordet og tørret så de ikke hænger sammen , minifrikadeller eller coctailpølser synes mine hunde også er værd at arbejde for. Som helt små hvalpe bestod et af deres måltider ofte af A38 med blended banan , eller modermælkserstatning også med moset/blended banan. Nu hvor mine hunde er voksne giver jeg dem tørfoder med forskellig smag Olivers lamb & rice og Olivers selected fish, hvis de kun får en slags smag ( foder ) går de simpelthen i sultestrejke efter 1 - 2 dage, så kan det godt indimellem blive "piftet " yderligere op med en klat leverpostej indimellem ! Redigeret Juni 21, 2011 af anne-lise hansen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Super tåd - vil helt sikkert prøve ris/kylling til Louis´ kong!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts