Hop til indhold

Hvad fodre du med og hvorfor?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Ligenu fodrer jeg med en blanding af Olivers Selected Fish og Eukanuba active / working dogs ... Olivers har jeg selv købt, sidst de havde tilbud... Eukanuba vandt jeg 6 kg af i foråret. I sidste weekend vandt jeg 3 kg Arion Adult maintenance med lam og ris, så den ryger hun på derefter...

 

Jeg er så nærig, at hun altså får lov at leve af det hun vinder, såfremt hun ser fin ud på det.... :genert::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 134
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Golden

Hvis vi er flere fra Fyn der køber Olivers kunne vi da overveje at bestille sammen. Der er en god mængderabat. Vi har nemlig ikke de forhold foderet kræver til at have stående i længere tid. Pt. har vi kun loftsrum til opbevaring - og der bliver varmt her til sommer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Her fodre vi med Acana :-D.

 

Vi startede på Royal canin som han fik hos opdrætter, men da jeg gerne vil fodre kornfrit røg valget over på Acana.

 

Han fungere rigtig godt på det, så pt har vi ingen planer om at skifte :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi er flere fra Fyn der køber Olivers kunne vi da overveje at bestille sammen. Der er en god mængderabat. Vi har nemlig ikke de forhold foderet kræver til at have stående i længere tid. Pt. har vi kun loftsrum til opbevaring - og der bliver varmt her til sommer....

 

Den ville jeg være helt med på hvis det var, jeg har nemlig heller ikke alverdens med plads... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe er ved at blive kørt over på Orijen lige nu.

 

Har købt six fresh fish og adult - er meget spændt på, hvordan det kommer til at gå!

 

Han er jo ellers blevet råfodret siden han var 1 år, men trængte liiige til lidt luft i økonomien med al hans genoptræning... :genert:

 

Har valgt dem ud fra deres høje indhold af kød og totale mangel på korn. Derudover er rigtig mange af ingredienserne fra fritgående dyr og/eller vildtfangede. Det høje indhold af glucosamin og condroitin var også mere eller mindre afgørende for mig ift. valg af deres varianter.

Åhh ja, og så er jeg også ret begejstret for deres politik omkring konserveringsmidler :5up:

6 fresh fish blev valgt, fordi det er godt med fisk til en hund med ledproblemer... Adult'en bare fordi :mrgreen: Regner med, at jeg også køber den tredje variant (kan ikke huske, hvad den hedder) næste gang, der er godt nok ikke så meget glucosamin og condroitin i - men faktisk alligevel mere, end der er i Specifik's Joint Support har jeg fundet ud af.

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Nelson får James Wellbeloved med kalkun og ris. Det er det foder, han fungerer bedst på. Jeg overvejer dog at bestille en lille pose med en anden smag næste gang, for at se om han kan veksle lidt. Nelson er jo rimelig småt spisende og tynd, så det ville være fint med lidt variation, hvis det kunne hjælpe på appetiten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også godt lide at prøve lidt forskelligt til Anton. Indtil videre har han prøvet Eukanuba, Hills, Royal Canin, Olivers, Acana og Arion.

 

Lige nu får han Arion, men jeg er ikke helt tilfreds så overvejer at skifte, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det skal være.

 

Det jeg har været mest tilfreds med indtil videre er Olivers. I Acana kunne jeg rigtig godt lide ingredienserne, men Anton begyndte at klø sig meget da han fik det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ligenu fodrer jeg med en blanding af Olivers Selected Fish og Eukanuba active / working dogs ... Olivers har jeg selv købt, sidst de havde tilbud... Eukanuba vandt jeg 6 kg af i foråret. I sidste weekend vandt jeg 3 kg Arion Adult maintenance med lam og ris, så den ryger hun på derefter...

 

Jeg er så nærig, at hun altså får lov at leve af det hun vinder, såfremt hun ser fin ud på det.... :genert::vedikke:

 

 

Hmmm du er en af dem der vinder, hva':hmm: Jeg vinder aldrig noget. Vil bare tilfoje at du virkelig bor spille lotto:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
Jeg tænker i sukker, men det er selvfølgelig ikke meget der er i.

 

Honning er jo anti-bakterielt og faktisk ret sundt, i moderate mængder. :blink: Og så giver det garanteret en god smag. :madtid:

 

EDIT: Nu glemte jeg jo helt at svare på emnet.

Gaby fik RC hos opdrætter, så det havde jeg også investeret i til den første tid. Så fik jeg også en lille hvalpepakke med Arion til hvalpe med, så det bliver blandet sammen med RC. Men planen har hele tiden været, at hun skulle over på noget kornfrit, så nu har jeg også investeret i Orijen Puppy til små og mellemstore hunde, så nu får hun en blanding af RC, Arion og Orijen, med mest RC (næsten intet Arion, og vi er langsomt ved at tilføje med Orijen, men jeg har stadig mindst 3 kg RC tilbage).

Jeg fik også et gavekort til en 3 kg. Arion sæk med, så når vi er færdige med RC vil jeg blande Orijen op med noget af det, bare for variationens skyld.

 

Hun spiser det da, men hun er ikke specielt madglad. Men jeg ville også gerne prøve Wolfsblut, måske Acana, og har også overvejet Olivers. Men det der tiltalte mig ved Orijen var, ligesom Rikke også nævner, indholdet af kød (80%) og at korn er skiftet ud med frugt, bær og grøntsager.

 

Nå ja, hun får lakseskinds-gnaveben ved siden af, så vi er slet ikke kommet i gang med den lakseolie jeg også har investeret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodre delvist med hjemmelavet, kogt kylling, fisk ris og grøntsager og tørfoder.

 

Mysla spiser så RC i en eller anden variant, da jeg kan få det gratis med hjem fra job en gang i mellem, ligenu er det medium adult. Hun er vokset op på et eller andet fra opdrætter, derefter brugsens som hun altså konstant havde tynd mave af. Så overtog jeg hende og hun kom på RC, hills eller nutra hvoraf hun kun får tynd mave af hills, uanset variant. RC fungerer så super til hende.:-D

 

Sheila spiser så halvt hjemmelavet, anbefalet af dyrlægen til hendes allergi og dertil tørfoder. I øjeblikket kingsmoor pure.

 

Hun er hos tidligere ejer vokset op på dagligvare tørkost og madrester, men hvor ville hun ikke spise da jeg fik hende, først da vi prøvede olivers blev hunden sådan næsten normal vægtig, så siden har vi on and of været på olivers og vi har kun godt at sige:)

Sheila har vel nærmest prøvet alt, fra brugsens til råt i kortere eller længere tid, og det værste af alt har været råt..næsten for omstændigt at skrive alle vores erfaringer med alt muligt andet:lol:

 

Det bedste til hende er så hjemmelavet, super afførring, pels, vægt og madglæde, men det er ret omstændigt, hvis hun skal leve af det, så kompromiet er at supplere med tørkost:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg tænker i sukker, men det er selvfølgelig ikke meget der er i.

 

Vores dyrlaege bryder sig ikke om nogen form for sukker til hunde. Hun ser nemlig en tildens til hundekaries og sukkersyge ifb. med substanser der omdannes til sukker i hundens system.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Til Misja startede jeg ud med RC's puppy, det kunne hun ikke lide :fornaermet:

Så gik jeg over til Rc's large breed, det kunne hun heller ikke lide :badr:

 

I det hele taget gad hun ikke rigtig at spise før hun blev omkring 1½-2 år, men så begyndte hun også at spise normalt og RC's smagte pludseligt :mums:

 

Men hendes pels var kedelig og konstant fedtet så jeg gik over til Olivers og det trivedes hun på i mange år, dog lidt til den runde side selv om vi motionerede 15-20 km. på cykel 4-5 gange om ugen :vedikke:

 

Da hun var omkring 5 år skete der en masse ting i hendes/vores liv og hun var voldsomt stresset over ca. 4-5 mdr. det udløst allergiske reaktioner i form at bid og krads-en til blods ned langs hendes sider og bryst :cry:

 

Siden da har hun været på RC's hypoallergenic normal og reduct og trives kanon på det.

 

Smuk pels, dufter dejligt, pæn figur og bitte små lorte (undtagen når hun har spist mosegrise, så lorter hun i hestepære størrelse) :banan:

 

Hvad er 'mose grise'?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

Hemi er lige blevet kørt over på RC Gastro Intestinal.

Han har før afprøvet Acana, Orijen, Luposan, Taste of the wild og ProPlan alle med dårlig mave som resultat :megaked:

 

Nu bliver han på Gastro Intestinal i mange måneder da hans mave endelig er super :banan:, derefter vil jeg prøve en lille sæk af RC Sensibel, går det så igen galt er det tilbage til før nævnte.

Jeg synes faktisk også han er livet op, og som noget helt nyt er han også begyndt at spise 2 gange om dagen, så jeg klapper i mine små barkede næver lige pt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kiacaroe

:hmm::hmm: følger lige med her fordi min valde fik RC og det gider han ikke spise mere nu:fornaermet:, så skifte jeg over til vet pro fra dyrlægen, men hold da op han er begyndte og fælde efter han har fået det:damn:

 

nu overvejer jeg ORIJEN eller HILLS er det så godt som alle siger???? valde er nemlig osse lidt kræsen:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Misjæl
:hmm::hmm: følger lige med her fordi min valde fik RC og det gider han ikke spise mere nu:fornaermet:, så skifte jeg over til vet pro fra dyrlægen, men hold da op han er begyndte og fælde efter han har fået det:damn:

 

nu overvejer jeg ORIJEN eller HILLS er det så godt som alle siger???? valde er nemlig osse lidt kræsen:hmm:

 

Kan klart anbefale Orijen.... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Har tidligere fodret med Acana med fisk, fordi pelsen på Chilli blev rigtig flot af det - (og så fordi min bonussøn var forhandler af det :slem:)

 

Nu fodrer jeg med Wolfsblut, fordi jeg ikke lige kunne få Acana og byttet er bestemt ikke det dårligeste jeg har fodret med! :5up:

 

Fodrer stadig med Wolfsblut, men tror jeg skifter tilbage på Acana.

Synes der skal for meget foder til for at hun bliver mæt (400 g mod 300 g Acana), der er mere afføring og så bliver pelsen heller ikke så flot blank og blød som på Acana. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...