Hop til indhold

Hvad fodre du med og hvorfor?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Hvis vi er flere fra Fyn der køber Olivers kunne vi da overveje at bestille sammen. Der er en god mængderabat. Vi har nemlig ikke de forhold foderet kræver til at have stående i længere tid. Pt. har vi kun loftsrum til opbevaring - og der bliver varmt her til sommer....

 

Den ville jeg være helt med på hvis det var, jeg har nemlig heller ikke alverdens med plads... :blink:

 

Jeg bestiller Olivers hjem i større mængder sådan ca hver 2 til 3 månede, i kan bare sende en PB hvis i er intereseret...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 134
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bestiller Olivers hjem i større mængder sådan ca hver 2 til 3 månede, i kan bare sende en PB hvis i er intereseret...

 

Nu får jeg noget med når jeg henter ham ved opdrætteren, plus jeg selv har jeg købt lidt til at starte på, men vil helt klart skrive når det bliver aktuelt igen! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med Nutra Nuggets Gold Laks/Kartoffel eller Adult samt Regal Adult.

 

Det er de to mærker jeg altid vender tilbage til, når jeg har fået et eller andet flip med at skulle prøve et andet foder f.eks. Acana.

 

Rosie (lagermide- og støvmideallergiker samt lidt pollen og skimmelsvampe) levede uden problemer på Regal Lam og Ris eller Nutra Nuggets Gold Laks og Kartoffel.

 

Jessie er mega kræsen og ligger 2 kg. for lavt i vægten til dyrlægens smag (3-4 kg. til min smag), hvilket gør fodring en udfordring.

Hun kan f.eks. uden problemer gå 3 dage uden at spise.

 

Jessie vil dog gerne spise Nutra Nuggets Gold og Regal ihvertfald en gang om dagen.

 

Udover hendes tørfoder får hun tilskud af vådkost fra Cesar (kun den i sovs - pateerne vil hun ikke røre) og Applaws i.

 

Jeg har prøvet mange fodermærker på markedet fra de billige til de rigtig dyre; enten har jeg ikke kunnet med indholdet i foderet eller også har hundene ikke trives på det.

 

Næste hundehvalp kommer til at vokse op på Nutra Nuggets Gold Puppy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige gået over til Olivers for ca. 2 mdr. siden. Og jeg må sige at jeg er imponeret over min den gamle - han har jo fået pels!

 

- og de skal ikke have nær så mange gram om dage som på Specifik.

 

Jeg håbede faktisk på at Olivers var et bedre produkt - men med alle de rigtig gode indlæg fra diverse fodertråde herinde om indholdsstoffer og alt muligt andet er jeg helt rundt på gulvet og ved ikke noget om noget mere synes jeg :vedikke:

 

Forsøger bare at gøre det så godt jeg kan - og hvad min pengepung kan holde til.

 

Hovedsagen er jo, at din hund trives.. Så ville jeg sådan set være lidt ligeglad med om det er det bedste foder:genert:

 

Luna er råfodret, fordi hun ikke kan tåle de forskellige slags tørfoder vi har prøvet.. Men du kan jo se at din hund trives.. Så hvorfor skifte:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden
Men du kan jo se at din hund trives.. Så hvorfor skifte:-D

 

Jeg er heller ikke ude på et skift :-) - for som du siger - hvis det fungerer hvorfor så skifte. Det jeg tror du har kunnet læse mellem linierne i mit indlæg er nok at jeg er lidt overvældet over alle de (gode) informationer og indlæg der findes herinde om foder - og hvis ikke de fik mig til at tænke ville det da være underligt - jeg er ikke upåvirkelig eller skal jeg sige uimodtagelig overfor gode råd når de nu findes på denne her fantastiske side :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skiftet foder til Sascha - selvom hun kun er 3 år får hun nu Orijen Senior fordi der er lavt fedtindhold og højt indhold af glukosamin og chondritin, og derudover vil jeg supplere med Luposan Ledkraft. Hun har HD (dog ikke grelt), og dette er hvad jeg blev anbefalet. Nu får vi se. :-D

 

Nellie er en sund og rask lille frisk vovse (undtagen lige nu, hun har svømmehale/water tail og skal et smut forbi dyrlægen om 45 minutter), og hende vil jeg starte op på Markus-Mühle så snart det bestilte foder ankommer (det bliver nok fredag). De får begge deres foder som fodersøg i haven samtidig, så de kommer altid til at spise lidt af hinandens - men så længe foderet er af god kvalitet gør det nok knapt så meget, så længe de får mest af deres eget foder. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ved at skifte fra RC Vet Junior giant puppy til Genesis Large puppy.

Chinook har haft tynd mave længe, men har fungeret fint, spiser og drikker normalt og her energiniveau som enhver anden hvalp. Men maven var ikke helt god og nu er jeg så ved at skifte.

 

Jeg er lidt spændt på om det virker, men jeg :x: for at det giver Chinook en normal mave igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anni A

Freja har stort set fået Olivers hele sit liv, og hun trives super fint på det:-D

Jeg skifter dog lidt mellem varianterne, så det ikke bliver for ensformigt og nogle gange får hun 2 varianter på én gang.

 

Molly derimod er noget mere vanskelig, ja hun ved ski ikke hva der er godt den tøs:roll:

 

Har prøvet mange mange mange forskellige slags foder nu, lige nu får hun Olivers adult, men sys hun får en meget mat pels af det.

 

Jeg har før hen prøvet Orijen, som hun var rigtig glad for, men hun havde bare altid SÅ hård mave, så det gik jeg fra igen.

 

Så købte jeg woulfsblut, og DET ku hun bare ikke lide, og jeg sys ellers det duftede så godt:roll:

 

Har også prøvet platinum, det var hun ret vild med, problemet var bare, at hun slugte dem hele og hun skal jo helst bruge tænderne, så det måtte jeg også droppe. Bruger dem dog som godbidder til begge piger, da de er helt vilde med dem:-D

 

Jeg skal til at bestille foder til hende igen nu her, og vil så prøve Taste of the Wild, og se hvad hun siger til det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan så lige kort komme med en opdatering - begge hunde er fuldstændig vilde med Markus-Mühle. Nu får de jo foder som fodersøg i haven, og efter jeg skiftede er blevet nødt til at stå og holde øje så Sascha ikke render op til Nellie med det samme for at spise hendes foder. :roll: Derudover var Sascha i forvejen gladere for Orijen end for Royal Canin (men hun spiser nu gladeligt alt der bare ligner mad), så Markus-Mühle må smage ekstra godt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop haft mit 2. møde med BARF.. Og jeg ville rigtig gerne have det til at fungere....

Men det ER altså bare for ulækkert:badr:!

 

Jeg har købt 2 kilo løsfrossent hjort til Silke, fordi hendes røde ører er blevet meget finere efter hun i en uge kun har fået kartofler, gulerødder ... og hjort.. Den første hjort havde jeg købt i føtex til 60 kr. pr 400 g. Lækre kødtern til ragout eller hvad man nu synes...:madtid:

 

Men i længden er det uholdbart, at hun skal leve af det....... :mrgreen:

 

Så jeg har købt de 2 kilo hos den nærmeste "rigtighundemad-butik"...

Jeg delte det straks op i 2-dagesportioner, da jeg kom hjem, så det kunne puttes i fryseren..

Men den kødkvalitet er ikke imponerende. Hvis vilde hunde lever af kød i den kvalitet, hvem f... spiser så kølle og ryg og alt det andet med kød på ude i naturen? :shock:

Det var kun blod og småtrævler og ubestemmelige klumper af fedt og sener. Næsten intet, der kunne minde om kød?

--Silke skal jo overleve, så jeg fodrede hende alligevel med det. Og konsistensen generede da ikke hende, så det var da altid noget..

 

--Det var så i går og i forgårs...

Og i dag har Silke igen de smukkeste ILDRØDE ører:stupid:...

 

Det kan IKKE være på grund af pludselig opstået allergi også mod hjort... For hun har altså aldrig fået hjort før.

Så jeg kan ikke se andet end at der må være tale om en forurening. Måske ved en fejl. Hjortekødet er på én eller anden måde blevet forurenet med enten kylling eller lam. Eller måske okse, som jeg endnu ikke ved, om Silke kan tåle.

 

Kødet er så snuldret så er det ikke til at se, HVAD det egentlig er for noget.. :vedikke:

 

---Så jeg bliver nok nødt til at tage chancen og fodre hende med kalkun i stedet.. :evil: Jeg har noget kalkunbryst i fryseren..

 

---Nåja, Silke har sandsynligvis fået sin fødevareallergi af Olivers. Hun har aldrig fået andet tørfoder. Men vi har skiftet mellem deres maxxenergy og lamb. Og en enkelt pose fisk..

 

De fleste af olivers produkter indeholder kylling og æg... Som Silke nu ikke kan tåle. Hun kan heller ikke tåle lam.

Og så kan hun (vistnok) ikke tåle glucosamin..... som er lavet på skaldyr... Det er der jo også i Olivers produkter...

 

For knap en måned siden købte jeg 5 kg Zwipeak til hende.......... det gik bedre end al det kylling, jeg tidligere havde givet hende..... Men Ziwipeak er tilsat "grønlæbet musling" som selvfølgelig heller ikke tåles af skaldyrsallergikere... :damn:

---Perioden med hjort fra Føtex har indtil nu været eneste periode med fine hvide ører... :cry:

 

Det er IKKE olivers "skyld"... I hvert fald ikke alene. Fødemiddelallergi er noget man mener opstår hos nogle af de hunde, der bliver fodret med de samme ting hver dag gennem længere tid... Altså alle tørfoderprodukter...

Og det hjælper ikke at skifte til et andet mærke, hvis nogle af indholdsstofferne er de samme:vedikke:

 

Allergi hos hund - Dyreklinikken Bjerringbro

 

Fødemiddelallergi står næst-nederst... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

For søren Birgitta hvor du bare kæmper dine kampe!. Det eneste positive jeg lige umiddelbart kan se i det er at du må indholde et helt leksikon af klogskab om alt muligt der omhandler foder, indholdsstoffer, medicin og alternativer dertil og tilsætningsstoffer....

 

Der Må simpelthen komme et tidspunkt hvor du skal bruge al din viden til at redde mange mennesker eller dyr på!.

 

Tager hatten af for din omhu og ihærdighed!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skiftet Audrey over på Olivers. Hun fik RC hos opdrætter. Nu har jeg kun haft hende hjemme en lille måned, men Audreys mave er blevet rigtig fin, så jeg håber ikke, at der bliver problemer med det i fremtiden :-)

 

Og så får hun selvfølgelig også lidt af mors mad. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta, kan Silke tåle hest?

 

Wolfsblut er lige kommet med en ny variant, hvor hest er (som jeg lige husker det) eneste protein-kilde.

 

Tak... Det... ser ud som om du har ret...

Jeg prøvede jo ziwipeak med hjort.. Men jeg tror at det var den "Grønlæbede musling" hun ikke kunne tåle...

Så den har jeg nu over 4 kg af:roll:.

Og jeg har 2 kg barf-hjort, eller hvad det nu er...

Og jeg har en stak lammeribben i fryseren... :shock:

 

Det ser ikke ud til, at Wolfsblut-hest indeholder spor, som også findes i Olivers. Ikke engang ærter, som der er i de andre Wolfsblut-varianter...

 

Der er bare det... at hvis jeg begynder at give Silke Wolfsblut, -og KUN wolfsblut, så risikerer jeg, at hun på et tidspunkt får hesteallergi.....

Allergihunde er jo mere tilbøjelige til at blive allergiske overfor flere ting med tiden.

 

Jeg vil FORSØGE at finde ud af, præcis hvad hun ikke kan tåle.

Forløbelig er det kylling, lam, æg og skaldyr.

Hvis hun kan tåle kalkun, så vil vi holde os til det, indtil hun er symptomfri. Og så vil jeg forsøge med en enkelt proteinkilde af gangen... Og se, hvad der sker.

Hvis det kun er "olivers-ting" hun ikke kan tåle, så kan hun stadig tåle kalv og gris. Og kalkun.. -Og hjort og hest, selvfølgelig..

Hun skal bare ikke have det samme hver dag.

ALDRIG mere!

---Når jeg har fået lavet en liste over ting, hun kan tåle, så vil jeg købe Wolfsblut som variation i den daglige kost.. Det er ikke engang særlig dyrt.. Det er fristende bare at bestille det hjem..............

Men jeg må hellere være fornuftig og gå lidt mere "videnskabeligt" frem, i første omgang..

---Ej, altså...... Når ørerne er fine igen, så bestiller jeg det hjem...

---eller måske i morgen... Jeg er lidt desperat..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, Birgitta - hvor er det besværligt at finde mad til Silke. :cry:

 

Smilla får Mobility fra royal canin. Og så får hun lidt glukosamin oveni. Nu har jeg dog lige købt en pose vital animin, som jeg vil prøve at give hende i stedet for glukosamin. Det skulle være bedre. (:vedikke:)

 

Hun har også lige haft en værre omgang øreeksem. Medicin (tabletter og øredråber) ser dog ud til at have taget det. (Vi skal til kontrol på tirsdag). Jeg var også bekymret for, om det var noget allergi-noget. Det sagde dyrlægen det godt kunne være, hvis medicinen ikke tog det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop haft mit 2. møde med BARF.. Og jeg ville rigtig gerne have det til at fungere....

Men det ER altså bare for ulækkert:badr:!

 

Jeg har købt 2 kilo løsfrossent hjort til Silke, fordi hendes røde ører er blevet meget finere efter hun i en uge kun har fået kartofler, gulerødder ... og hjort.. Den første hjort havde jeg købt i føtex til 60 kr. pr 400 g. Lækre kødtern til ragout eller hvad man nu synes...:madtid:

 

Men i længden er det uholdbart, at hun skal leve af det....... :mrgreen:

 

Så jeg har købt de 2 kilo hos den nærmeste "rigtighundemad-butik"...

Jeg delte det straks op i 2-dagesportioner, da jeg kom hjem, så det kunne puttes i fryseren..

Men den kødkvalitet er ikke imponerende. Hvis vilde hunde lever af kød i den kvalitet, hvem f... spiser så kølle og ryg og alt det andet med kød på ude i naturen? :shock:

Det var kun blod og småtrævler og ubestemmelige klumper af fedt og sener. Næsten intet, der kunne minde om kød?

--Silke skal jo overleve, så jeg fodrede hende alligevel med det. Og konsistensen generede da ikke hende, så det var da altid noget..

 

--Det var så i går og i forgårs...

Og i dag har Silke igen de smukkeste ILDRØDE ører:stupid:...

 

Det kan IKKE være på grund af pludselig opstået allergi også mod hjort... For hun har altså aldrig fået hjort før.

Så jeg kan ikke se andet end at der må være tale om en forurening. Måske ved en fejl. Hjortekødet er på én eller anden måde blevet forurenet med enten kylling eller lam. Eller måske okse, som jeg endnu ikke ved, om Silke kan tåle.

 

Kødet er så snuldret så er det ikke til at se, HVAD det egentlig er for noget.. :vedikke:

 

---Så jeg bliver nok nødt til at tage chancen og fodre hende med kalkun i stedet.. :evil: Jeg har noget kalkunbryst i fryseren..

 

---Nåja, Silke har sandsynligvis fået sin fødevareallergi af Olivers. Hun har aldrig fået andet tørfoder. Men vi har skiftet mellem deres maxxenergy og lamb. Og en enkelt pose fisk..

 

De fleste af olivers produkter indeholder kylling og æg... Som Silke nu ikke kan tåle. Hun kan heller ikke tåle lam.

Og så kan hun (vistnok) ikke tåle glucosamin..... som er lavet på skaldyr... Det er der jo også i Olivers produkter...

 

For knap en måned siden købte jeg 5 kg Zwipeak til hende.......... det gik bedre end al det kylling, jeg tidligere havde givet hende..... Men Ziwipeak er tilsat "grønlæbet musling" som selvfølgelig heller ikke tåles af skaldyrsallergikere... :damn:

---Perioden med hjort fra Føtex har indtil nu været eneste periode med fine hvide ører... :cry:

 

Det er IKKE olivers "skyld"... I hvert fald ikke alene. Fødemiddelallergi er noget man mener opstår hos nogle af de hunde, der bliver fodret med de samme ting hver dag gennem længere tid... Altså alle tørfoderprodukter...

Og det hjælper ikke at skifte til et andet mærke, hvis nogle af indholdsstofferne er de samme:vedikke:

 

Allergi hos hund - Dyreklinikken Bjerringbro

 

Fødemiddelallergi står næst-nederst... :shock:

 

Synes ellers at kvaliteten har virket ok i de hjortepakker jeg har købt fra RH, selvom det selvfølgelig ikke har været rent kød - størstedelen af hjorten er jo selvsagt gået til menneskeføde :genert:

 

Anyways, så har Maxsø poser med store hjortestykker, det må da være ren, uforurenet hjort, hvis det er? Koster lidt mere end den løsfrosne udgave, godt nok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. hjorten fra RH, så hedder den også Hjort Komplet, fordi det er "alt godt fra hjorten" og altså ikke bare rent kød. Men jeg synes dog som regel det meste er kød i de poser, jeg har haft, så måske har du bare været uheldig.

 

Hjort er vist den eneste af deres varianter, der hedder komplet. Det er nok fordi, at det ville blive alt alt for dyrt, hvis der skulle være rent kød i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. hjorten fra RH, så hedder den også Hjort Komplet, fordi det er "alt godt fra hjorten" og altså ikke bare rent kød. Men jeg synes dog som regel det meste er kød i de poser, jeg har haft, så måske har du bare været uheldig.

 

Hjort er vist den eneste af deres varianter, der hedder komplet. Det er nok fordi, at det ville blive alt alt for dyrt, hvis der skulle være rent kød i.

 

Mine har da altid bare heddet "hjort"? Tror bare, at det er 500grams parken der hedder sådan? :hmm: :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har da altid bare heddet "hjort"? Tror bare, at det er 500grams parken der hedder sådan? :hmm: :vedikke:

 

Nej, jeg har en 2kg pose ude i fryseren, der hedder det. Men mener også, at den tidligere bare hed Hjort. Der er nok nogle, der har brokket sig..

 

Det du tænker på, er 500gr vakuum, som findes som komplet. Her betyder komplet dog, at kødet er tilført olie og vitaminpulver.

 

Rimelig dumt at kalde det det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg har en 2kg pose ude i fryseren, der hedder det. Men mener også, at den tidligere bare hed Hjort. Der er nok nogle, der har brokket sig..

 

Det du tænker på, er 500gr vakuum, som findes som komplet. Her betyder komplet dog, at kødet er tilført olie og vitaminpulver.

 

Rimelig dumt at kalde det det samme.

 

Agree og ok - har ikke forstand på 500grams poserne, dem har vi aldrig rigtig brugt her :mrgreen:

 

Og så er det nok ikke bare mig med det der hjort :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A Dogs Tale

Jeg har været igennem Hills, JD, Olivers i forskellige varianter, Acana, Orijen og Petcurean Now! Senior til Sif, der er en vaskeægte kræsenpind.

 

Petcurean skulle være det bedste til hende - og hun kan ikke fordrage det! Rører det endda op med leverpostej, tun og andet godt. Hvorefter damen møjsommeligt slikker den lækre af og spytter foderpillerne ud igen!:stupid:

 

Det eneste hun har haft lidt interesse for er Orijen senior, så den har jeg bestilt igen. Synes proteinindholdet er lige rigeligt højt til en gammel hund, men hun skal jo spise.

 

Og så får hun Grizzely olie og Olivers Body boost henover

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...