Hop til indhold

Snobberi i hundeverdnen ?


Bagge
 Share

Recommended Posts

Oplever I meget snobberi derude i hundeverden?

Har jo set nogle tråde herinde hvor der hvert fald kører noget krig mellem opdrættere, men jeg tænker mere ude på træningspladserne?

I dag mødte jeg i hvert fald nogle mennesker der var mega snobbede og lige fik en til at føle sig som et udueligt menneske :evil: Var nok sammen med dem max 30 min og alligevel gav de et rigtigt dårligt indtryk. Er det generelt sådan at hvis man ikke er god til det man træner så blir man mulet?

Håber da ikke det er sådan generelt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nårh ja og så er jeg også stødt ind i holdningen at der ikke er en grund til at gå til en bestemt form for træning hvis der alligevel ikke er udsigter til du bliver god :shock:

 

Jeg har ingen planer om at skulle konkurrere hverken i det ene eller andet, men vil gerne træne fordi hunden sys det er sjovt.. Det er åbenbart også helt galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

. Er det generelt sådan at hvis man ikke er god til det man træner så blir man mulet?

 

I den knap så gode agility-klub bliver jeg særdeles mulet, er lige degraderet til lydighedsholdet - mest fordi jeg 'pjækkede' to gange og ikke kom til arbejdsdagen (jeg er klart bedre end de håbløse på holdet)

 

Tror måske din alder er en ulempe, oplever ofte i alle sammenhænge, at dem der er meget yngre anses for dumme og uduelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig oplevet så meget snobberi (Ikke engang i en 9. klasse i folkeskolen) som på DcH's træningsplads :shock:

 

Overvejer kraftigt at stoppe der ude, efter kun ½ år :???:

 

Sjovt nok var min oplevelse derude :engel:

 

Har virkelig været tilfreds med min træner, men sidst spurgte jeg om der evt var før-agility hold jeg ku blive skrevet op til. Fik svaret "Tjaahhh, men du skal jo ikke regne med hun bliver god" :shock: Say what!

 

Og i dag der var der bare så meget snobberi at det var til at brække sig over :evil:

 

Hmm, må gro mig nogle rynker og satse på det hjælper :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm... :hmm: nej det synes jeg egentlig ikke... selvfølgelig er der da enkelte rådne æbler... og nogle "gamle" lydighedsfolk, som ikke synes at rally-o er rigtig lydighed ;-)

 

men nu færdes jeg jo primært i agilityverdnen og her er der ihvertfald meget lidt snobberi... igen, selvfølgelig er der enkelte, men generelt er omgangstonen super, folk er støttende og oprigtige i deres ros og/ eller kontruktive kritik...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok var min oplevelse derude :engel:

 

Har virkelig været tilfreds med min træner, men sidst spurgte jeg om der evt var før-agility hold jeg ku blive skrevet op til. Fik svaret "Tjaahhh, men du skal jo ikke regne med hun bliver god" :shock: Say what!

 

Og i dag der var der bare så meget snobberi at det var til at brække sig over :evil:

 

Hmm, må gro mig nogle rynker og satse på det hjælper :lol:

 

Ring til Jørgen :engel:

Han var oppe på rallyholdet og spørge om der var nogen der ville på før-agility :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm... :hmm: nej det synes jeg egentlig ikke... selvfølgelig er der da enkelte rådne æbler... og nogle "gamle" lydighedsfolk, som ikke synes at rally-o er rigtig lydighed ;-)

 

men nu færdes jeg jo primært i agilityverdnen og her er der ihvertfald meget lidt snobberi... igen, selvfølgelig er der enkelte, men generelt er omgangstonen super, folk er støttende og oprigtige i deres ros og/ eller kontruktive kritik...

 

Jeg tænker lidt at du jo også (ud fra hvad jeg læser herinde) er rigtig dygtig :5up: Jeg er jo bare sån et menneske der aldrig har trænet hund før og derfor hverken er god eller klog (endnu)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var jeg går/ har gået til hundetræning har jeg aldrig oplevet snobberi, men jeg har så heller aldrig gået i hverken dkk eller dch. Jeg var engang nede og se en træning i dkk og i dch, men det var bare slet ikke mig, alt for mange hunde og alt for mange mennesker. JEg kan godt lide hundehold, hvor vi kun er en 4-6 stykker, ¨når vi er så få, så lærer vi også hinanden godt at kende.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var jeg går/ har gået til hundetræning har jeg aldrig oplevet snobberi, men jeg har så heller aldrig gået i hverken dkk eller dch. Jeg var engang nede og se en træning i dkk og i dch, men det var bare slet ikke mig, alt for mange hunde og alt for mange mennesker. JEg kan godt lide hundehold, hvor vi kun er en 4-6 stykker, ¨når vi er så få, så lærer vi også hinanden godt at kende.

 

Bantus

 

Jeg tror du har ret i at dch og dkk måske er meget mere konkurrence minded og deraf opstår der måske lettere snobberi :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt at du jo også (ud fra hvad jeg læser herinde) er rigtig dygtig :5up: Jeg er jo bare sån et menneske der aldrig har trænet hund før og derfor hverken er god eller klog (endnu)..

 

Jeg var jo hverken dygtig eller klog på agility før jeg begyndte på det ;-) og jeg var så sandelig heller ikke dygtig de første par stævner jeg løb :lol: Men folk fandt nu noget pænt at sige (om hunden :mrgreen:) alligevel... som fx. "Hun var da super glad inde på banen" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har faktisk aldrig oplevet snobberi (hvilket jeg priser mig meget lykkeligt for!).

 

Og det på trods af, at jeg udstiller en hund, der har dårlige hofter (= kan ikke avlsgodkendes, hvorfor så udstille?) og som heller ikke har vundet det helt store endnu overhovedet.

 

Træner sammen med en labrador med problemer med andre hunde på en træningsplads, det er heller ikke noget problem, møder også kun venlighed der :-D Og det er endda et konkurrencelydighedshold og Bella var absolut utrænet, da vi startede op.

Men tager så også de nødvendige forbehold, så hun ikke er til gene :-)

 

Har kun én gang oplevet snobberi og det var fra et kvindemenneske, der mente, at hun kom først = hun havde ret til både sin egen parkeringsbås + omkringliggende båse og vi havde bare at rette ind, selvom hun ikke var til stede da jeg og en anden parkerede ved siden af hende bil :vedikke: Kender hende ikke, udover at hun har newfoundlændere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg ikke jeg har oplevet noget af - men nu færdes jeg også mest i agilityverden. Og her synes jeg man oplever et kanon godt sammenhold og ikke noget snobberi. Heller ikke selvom man - som jeg - har haft en hund som aldrig præsterede at vinde til konkurrencer, det var så pga. hun var utryg ved alle menneskerne/hundene/telte osv., men udefra så det nok mest ud til at hun bare var ulydig :genert:

 

Jeg elsker agilityverden og har flere gange sagt hvor glad jeg er for at være endt med hundesporten i stedet for hestesporten, for dér synes jeg godt nok der er ekstrem meget snobberi! :shock:

 

Og ang. klubber, så træner jeg altså i DCH og har gjort det siden 2004 - og jeg er rigtig glad for klubben, det er DCH Bording! :5up: :lun:

Så fordi der er meget snobberi i een DCH klub, er det jo ikke ensbetydende med at det er generelt. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har overhovedet heller ikke oplevet det :vedikke:

 

selv om vi er en rimeligt latterlig kombination af teoretisk set ret seriøs men komplet uduelig hundeejer og virkelig uopdragen, uopmærksom, uinteresseret lille retardohund - jeg kan godt lide at træne, men jeg kan endnu mere lide, at det er så hyggeligt at være til træning, fordi alle er så søde.

 

kunne du ikke overveje at lede efter en anden klub? hund er jo hobby, hobby skal være sjovt og hyggeligt. jeg ville i hvert fald mistrives helt vildt med sådan en stemning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok var min oplevelse derude :engel:

 

Har virkelig været tilfreds med min træner, men sidst spurgte jeg om der evt var før-agility hold jeg ku blive skrevet op til. Fik svaret "Tjaahhh, men du skal jo ikke regne med hun bliver god" :shock: Say what!

 

Og i dag der var der bare så meget snobberi at det var til at brække sig over :evil:

 

Hmm, må gro mig nogle rynker og satse på det hjælper :lol:

 

Meget sær kommentar at komme med... :vedikke:

 

Men liiiiige når vi snakker agility, har du snakket med dyrlægen vedr. hendes ben? Om det er ok? Agility er jo en hård belastning for hunden - især forbenene tager megen belastning, når hunden lander efter spring....

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var der i dag og sagde der ikke var plads til nogen af os. Tror også jeg hellere vil noget andet nu jeg fik den udmelding :genert:

 

Mærkeligt :shock:

Men kan jeg godt forstå :ae:

 

Jeg tror du har ret i at dch og dkk måske er meget mere konkurrence minded og deraf opstår der måske lettere snobberi :vedikke:

 

Har aldrig oplevet DKK snobbede, og har været på 4 træningspladser :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har overhovedet heller ikke oplevet det :vedikke:

 

selv om vi er en rimeligt latterlig kombination af teoretisk set ret seriøs men komplet uduelig hundeejer og virkelig uopdragen, uopmærksom, uinteresseret lille retardohund - jeg kan godt lide at træne, men jeg kan endnu mere lide, at det er så hyggeligt at være til træning, fordi alle er så søde.

 

kunne du ikke overveje at lede efter en anden klub? hund er jo hobby, hobby skal være sjovt og hyggeligt. jeg ville i hvert fald mistrives helt vildt med sådan en stemning.

 

Jeg har været rigtig glad for det unghunde hold jeg har gået på, ingen snobber der :mrgreen: Håber jeg kommer på endnu et godt hold efter ferien.

Det var i dag da vi skulle til "prøve" hvor der så kom nogle mere garvede (agility folk :shock: ) som ikke lige var min kop te. De sagde ikke noget direkte grimt om nogen, men ja det er svært at forklare, kommentarer noget lign. "når jeg ku få 100 point med de fejl jeg lavede må I andre virkelig ha været dårlige".. Og den der holdning med der kun er plads til bedste og hvis man alligevel ikke kan blive god er der slet ikke plads :vedikke: Så undrede jeg mig bare over om det er sådan generelt, men det ser ud som om det kan være mig og Lise bare er ved en uheldig plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget sær kommentar at komme med... :vedikke:

 

Men liiiiige når vi snakker agility, har du snakket med dyrlægen vedr. hendes ben? Om det er ok? Agility er jo en hård belastning for hunden - især forbenene tager megen belastning, når hunden lander efter spring....

 

Men før agility er jo uden spring, så tænkte bare det ku være godt med en masse kontaktøvelser og lidt andet sjov end lydighed hvor det hele skal være perfekt. Han sagde hun bare ikke må løbe agility på højt plan, men havde heller ikke tænkt det skulle være andet end for sjov :mrgreen: Fandt nok frem til rally er mere os, der må jeg jo snakke alt det jeg vil :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Uha jo, jeg oplever det sjældent, da jeg er den værste snob af dem alle. Jeg glemmer at hilse på folk om morgenen til konkurrence fordi jeg er ekstremt fokuseret på den næste kop kaffe. Jeg overhøre tit hvad folk siger til mig, fordi jeg lige er koncentreret om noget andet. Jeg øffer og skæld ofte min kursister ud og elsker at drille dem.

 

Alle tingene gøre jeg af et varmt og rummeligt hjerte:hjerte:, og dem der kender mig ved dette, men for nye mennesker ude til konkurrencer fremstår jeg ofte som enten fuld eller snobbet

 

Men nej snobberi har jeg ikke oplevet nogle af de steder jeg har gået til træning. Herude er alle velkomne, hyggehunde, familiehunde og konkurrencehunde. I de DcH, DKK klubber jeg har trænet i, har jeg altid følt mig meget velkommen, og det samme har gjort sig gældende for jagtklubben, retrieverklubben og ft Spanielsklubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men før agility er jo uden spring, så tænkte bare det ku være godt med en masse kontaktøvelser og lidt andet sjov end lydighed hvor det hele skal være perfekt. Han sagde hun bare ikke må løbe agility på højt plan, men havde heller ikke tænkt det skulle være andet end for sjov :mrgreen: Fandt nok frem til rally er mere os, der må jeg jo snakke alt det jeg vil :lol:

 

ja rally er en deeeejlig sport :-D jeg kan heller ikke finde ud af at holde min mund lukket når jeg træner hund :genert::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ja, min opfattelse er, at snobberiet er specielt tilstede ved hundeshows, opdraettere og show intusiaster imellem (generelt afghansk mynde intusiaster er KENDT for udpraeget snobbethed ved hundeshows).

 

Jeg har oplevet et par episoder hvor folk nedgjorde andres hunde, handleres toj, opdraettere og general bagtalelse foran og bagved andres ryg. Det er saa udpraeget at jeg kun kan grine af det pga den overdrevne snobbethed at det forkommer mig helt morsomt.

 

Jeg er selv blevet irettesat ret voldsomt den forste gang i ringen m. min hvalp. En meget erfaren handler sagde meget uhofligt og vredt til mig, at jeg VIRKELIG burde gaa til conformation. Ja, det gjorde jeg skam. Jamen , saa burde jeg finde en anden, for conformation er ingen leg, det er alvor! Et proff. arbejde, og saa var den snor jeg havde al, al for lang og uduelig.

 

Og efter han ikke engang vaerdigede min hund et eneste blik, saa gik han!. En anden erfaren kom hen med opmuntrende ord og ros.

 

Altsaa der findes begge dele i hundeverdenen.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha jo, jeg oplever det sjældent, da jeg er den værste snob af dem alle. Jeg glemmer at hilse på folk om morgenen til konkurrence fordi jeg er ekstremt fokuseret på den næste kop kaffe. Jeg overhøre tit hvad folk siger til mig, fordi jeg lige er koncentreret om noget andet. Jeg øffer og skæld ofte min kursister ud og elsker at drille dem.

 

Alle tingene gøre jeg af et varmt og rummeligt hjerte:hjerte:, og dem der kender mig ved dette, men for nye mennesker ude til konkurrencer fremstår jeg ofte som enten fuld eller snobbet

 

Men nej snobberi har jeg ikke oplevet nogle af de steder jeg har gået til træning. Herude er alle velkomne, hyggehunde, familiehunde og konkurrencehunde. I de DcH, DKK klubber jeg har trænet i, har jeg altid følt mig meget velkommen, og det samme har gjort sig gældende for jagtklubben, retrieverklubben og ft Spanielsklubben.

 

Bramfri og lettere beruset kan du fremstå ja... men snobbet? :vedikke: Det har jeg aldrig tænkt... heller ikke da jeg ikke "kendte" dig... Og det er ok, vi fortjener at få skæld ud af og til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha jo, jeg oplever det sjældent, da jeg er den værste snob af dem alle. Jeg glemmer at hilse på folk om morgenen til konkurrence fordi jeg er ekstremt fokuseret på den næste kop kaffe. Jeg overhøre tit hvad folk siger til mig, fordi jeg lige er koncentreret om noget andet. Jeg øffer og skæld ofte min kursister ud og elsker at drille dem.

 

Alle tingene gøre jeg af et varmt og rummeligt hjerte:hjerte:, og dem der kender mig ved dette, men for nye mennesker ude til konkurrencer fremstår jeg ofte som enten fuld eller snobbet

 

Men nej snobberi har jeg ikke oplevet nogle af de steder jeg har gået til træning. Herude er alle velkomne, hyggehunde, familiehunde og konkurrencehunde. I de DcH, DKK klubber jeg har trænet i, har jeg altid følt mig meget velkommen, og det samme har gjort sig gældende for jagtklubben, retrieverklubben og ft Spanielsklubben.

 

:lol: Hende den fulde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...