Hop til indhold

Jeres sidste gennembrud


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg er simpelthen så stolt af min lille tøs, at jeg er nødt til at oprette en hel tråd om det :lun:

 

Og jeg håber, at I andre har lignende historier I vil dele med os :-D

 

Luna har jo et kæmpe jagtgen, så vi har virkelig kæmpet med at hun ikke skal springe rundt i snoren og skrige sine lunger ud når hun får øje på vildt, men vi er aldrig rigtig kommet så langt :genert:

 

Men på vores morgengåtur i dag, der skete der lige pludselig noget jeg slet ikke havde forudset :5up:

 

Vi kommer gående og er næsten nået hjem, Luna har bare gået så pænt hele vejen, men pludselig hører vi en fasan skråle 15-20 meter nede af en vej, og Luna snurrer straks rundt og stiller sig totalt anspændt i strakt snor og glor efter den famøse fasan.

 

Gode råd er dyre, men jeg beslutter mig lynhurtig for at klikke og belønne, for i det mindste skriger hun ikke (:blink:), og i det jeg giver hende godbidderne (hun bliver belønnet 3 gange) så lokker jeg hende samtidig til at dreje hovedet væk fra fasanen, og efter den tredie gang, så lykkedes det mig rent faktisk at få hende til at vende sig om og gå med mig væk fra fasanen, helt uden at skrige eller springe frem i snoren :banan:

 

Hun er simpelthen så dygtig, min dejlige tøs :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtig Luna :banan::banan::banan:

 

mit seneste gennembrud er nok at jeg et par gange har glemt at give Sally hætten på på vej hjemmefra i bilen. Hun har gøet et par gange men fået et bestemt "lay down:fyfy:" og har lagt sig og været stille!!! Masser af verbal ros farer gennem bilen hele vejen ned til skoven/marken :lol: :klap: Hun begynder så igen så snart vi nærmer os destinationen, men en hel køretur uden trommehindegennembrydende schæfergø er STORT her hos os! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtig Luna :banan::banan::banan:

 

mit seneste gennembrud er nok at jeg et par gange har glemt at give Sally hætten på på vej hjemmefra i bilen. Hun har gøet et par gange men fået et bestemt "lay down:fyfy:" og har lagt sig og været stille!!! Masser af verbal ros farer gennem bilen hele vejen ned til skoven/marken :lol: :klap: Hun begynder så igen så snart vi nærmer os destinationen, men en hel køretur uden trommehindegennembrydende schæfergø er STORT her hos os! :mrgreen:

 

Hold da op det er godt nok flot :klap:

 

Vores gamle schæfer skulle også absolut gø hele tiden når vi kørte, og det eneste der kunne få ham til at stoppe var hvis vi kørte på motorvejen og rullede vinduerne ned, og i samme øjeblik vi satte farten ned, så begyndte han at gø igen :vedikke:

 

Så måske er det en schæfer ting :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Dyyyygtig Luna :banan:

 

Mit gennembrud er...at Qairo NOGENGANGE kommer når jeg kalder på ham under leg i hundeskoven...nogengange...:stupid:

Men det er altså stort i forhold til bare for 1½ måned siden! :lol:

Er der ikke andre hunde så er hans indkald rigtig godt. Men andre hunde er simpelthen aaaaalt for spændende og sjovt til at han gider at komme hvis jeg kalder. Nu hvor han er ½ år (allerede!) kan jeg vidst ikke helt undskylde det med at han blot er en lille bitte hvalp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyyyygtig Luna :banan:

 

Mit gennembrud er...at Qairo NOGENGANGE kommer når jeg kalder på ham under leg i hundeskoven...nogengange...:stupid:

Men det er altså stort i forhold til bare for 1½ måned siden! :lol:

Er der ikke andre hunde så er hans indkald rigtig godt. Men andre hunde er simpelthen aaaaalt for spændende og sjovt til at han gider at komme hvis jeg kalder. Nu hvor han er ½ år (allerede!) kan jeg vidst ikke helt undskylde det med at han blot er en lille bitte hvalp...

 

Altså at du har kunne kalde ham til dig når han leger med andre hunde er dæleme da stort, det har jeg aldrig opnået med Luna, i stedet har jeg undladt at kalde og bare indfanget hende :genert:

 

Så hold da op hvor er I gode :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået Loke til at slippe KONGEN frivilligt selvom der står "konkurrenter" ved siden af -KÆMPESTORT for en med sådan et ressourceforsvar :rolleyes:

 

Og så har vi fået apporten til at ligge helt stille i munden når man kommer ind og sætter sig og VENTER på en slip-kommando

 

Vi er også næsten i hus med at skelne stå-sid-dæk signaler fra hinanden selvom de kommer i helt vilkårlig rækkefølge i et og samme træningspas og ind imellem blandet med ord som "rygsæk" - "ko" - etc ...han lytter virkelig efter:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået Loke til at slippe KONGEN frivilligt selvom der står "konkurrenter" ved siden af -KÆMPESTORT for en med sådan et ressourceforsvar :rolleyes:

 

Og så har vi fået apporten til at ligge helt stille i munden når man kommer ind og sætter sig og VENTER på en slip-kommando

 

Vi er også næsten i hus med at skelne stå-sid-dæk signaler fra hinanden selvom de kommer i helt vilkårlig rækkefølge i et og samme træningspas og ind imellem blandet med ord som "rygsæk" - "ko" - etc ...han lytter virkelig efter:cool:

 

Hvor er I gode :5up:

 

Øvelsen med at sige mærkelig ord er vildt sjov, tit når man spørger folk om deres hund ved hvad "sit" betyder, så siger de ja, hvorefter man går hen til deres hund og siger "bøf" og hunden sætter sig :lol:

 

Og nej, Luna ved heller ikke hvad alle ord betyder, f.eks. betyder dæk, at man først sætter sig, og hvis det ikke virker så betyder det nok at man skal lægge sig :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

20. maj i Århus, Petrine tog posen til en konkurrence - det var virkeligt stort og jeg har det på film :klap:

 

Hvor kan man leve højt længe på sådan en oplevelse, tillykke med Luna :5up:

 

Posen :vedikke:

 

Og ja, man kan leve rigtig højt på sådan en oplevelse. Lige i øjeblikket kan jeg virkelig mærke Luna er ved at blive voksen, så det er næsten hver dag at hun giver mig en eller anden aha oplevelse hvor jeg bliver vanvittig stolt, det er helt utroligt og følelsen er næsten ikke til at beskrive :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Posen :vedikke:

 

Agility-ting, rør, der ender med stof som ligger løst og rammer prinsesseørerne (=grænseoverskridende ubehageligt).

 

I forgårs - Zamzam tiggede hos fremmed, jeg belønnede og var stolt (der var ikke den store forståelse fra de omkringstående, men det ER stort, at han viser uopfordret initiativ)

Link til indlæg
Del på andre sites

Agility-ting, rør, der ender med stof som ligger løst og rammer prinsesseørerne (=grænseoverskridende ubehageligt).

 

I forgårs - Zamzam tiggede hos fremmed, jeg belønnede og var stolt (der var ikke den store forståelse fra de omkringstående, men det ER stort, at han viser uopfordret initiativ)

 

:klap:

 

Jeg kan egentlig godt forstå at de omkringstående syntes det var underligt, og jeg kan sandelig godt forstå du belønnede :lun:

 

Og sådan en pose kender jeg godt :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør sige, at det er et gennembrud eller om det bare var held :genert: Men i lørdags tog Karla ALLE sine nedgangsfelter på trods af, at hun løb så hurtigt at hun havde hurtigste banetid på samtlige baner vi løb :banan:

 

 

venter nok til weekendens konkurrence er overstået med at 100% erklære det for et gennembrud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør sige, at det er et gennembrud eller om det bare var held :genert: Men i lørdags tog Karla ALLE sine nedgangsfelter på trods af, at hun løb så hurtigt at hun havde hurtigste banetid på samtlige baner vi løb :banan:

 

 

venter nok til weekendens konkurrence er overstået med at 100% erklære det for et gennembrud :mrgreen:

 

Selvfølgelig var det et gennembrud, hvis du ikke tror på hende, så kan hun jo nok ikke, men hvis du tror på hende, så kan hun helt sikkert igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gennembrud, vel egentlig ikke. Men i går var jeg ved dyrlægen med Smukke Jaroff, som har en Epuli i underkæben, netop på den side hvo rder mangler så mange tænder.

Netop de manglende tænder har længe været en gåde fo rmig, selv om jeg jo nok har haft mine tanker.

Men Jaroff er jo en angsthund, og det var næsten umuigt at få en ordentlig biopsi af den udvækst i tandkødet.

Så smukksen kom i bedøvelse, og så tog de et röntgenbilled af kæberne, bare for at være sikker på at der ikke var noget dybere bagved.

Ud fra det billed kan man nu med sikkerhed udelukke at de manglend etænde ri underkæben kan være faldet ud af sig selv pga manglende pleje eller evt aldrig har været der. Det er meget tydeligt at kæben har været udsat for en voldsom læsion.

Så fik vi klarhed over det, selvom jeg jo nok havde mine anelser.

 

Da jeg kom hjem med en halvbedøvet hund, var jeg lidt på vagt for store Happy har jo haft et godt øje til Jaroff, men der var nu slet ikke noget . Tværtimod var det store fjols faktisk meget omsorgsfud over for smukke Jaroff. Hvilket tyder på at det katastrofale Suprelorin er ved at være dampet af, endelig, ca et halvt år efter at virkningen skulle være ophørt.

 

Så langt så godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Super hyggelig tråd :-)

 

Hvor er I bare go'e alle sammen:banan:

 

Gennembrud med Chili - Hun er blevet ret så stabil når vi træner bur træning nede i agility klubben, hvilket jeg er meget stolt af. Og så overraskede hun mig 2tal forrige gang jeg havde hende med da jeg selv skulle undervise i ag - Her løb hende og jeg en mini bane, som hun bare var så sej til.. Tog to spring, vippe og tunnel uden problemer, og til vores egen træning mandag på pre ag holdet, tog hun tunnel og flyv flere gange, med super god fart.. Så sej, min lille terrier, som bare arbejder og arbejder for mig:hjerte:

 

Gennembrud med Caia - Vi er kommet tilbage på træningspladsen igen, hvilket er alletiders.. Der er så meget ro på hende, og hun er top motiveret - mors lille Aussie..

Rent træningsmæssigt må det være at hun er blevet så mega sej til at bakke sammen med mig i plads positionen, primært i forbindelse med HTM.. vi trænede den her til aften ude på træningspladsen, og hun var bare min lille klister hund, jeg kunne virkelig mærke hende..fantastisk følelse.

Hun er også blevet endnu mere stabil i at bakke væk fra mig, og så har hun rykket sig rigtig meget i forhold til et par forskellige rally skilte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også en succesoplevelse, den ligger godt nok 14 dage tilbage, men hold da op jeg havde en hund der var dygtig på den tur:5up:

 

Han synes også alle dyr er viiiildt interessante og de kræver meget af hans opmærksomhed... Men lige denne dag fik jeg talt ham forbi alle fristelser.

 

Vi er ude på morgentur, og efter ca 1½ km møder vi en med sin labradorlignende hund i snor, hun går i den modsatte side af vejen(gør vi jo ude på landet:genert:) Jeg begynder allerede da jeg kan se dem, at snakke med Rex, og da de er ud for os kigger han bare efter hunden, jeg hilser på damen og vi går videre.

 

Så ca 5 meter efter dem har de følgeskab af en løs kat:shock: ude midt på vejen - og i stedet for at stikke af da den får øje på os - så bliver den stående og puster sig op, som om sådan en rottweiler er det mindste problem i hele verden:stupid: og her er der altså ikke lang tid til at få talt ham forbi denne megafristelse - men det lykkedes:blink: til trods for kræet kun stod max 2 meter fra Rex.

 

1 km længere fremme ligger en løs hund og ruller sig i kornet et par meter inde på marken i vores side af vejen - her har vi så god tid til lige at få på plads at den ser vældig sød ud, men at vi altså går pænt!!! Da den så får øje på os begynder den at gø helt vildt af os, den bliver dog på afstand(ikke så modig som katten tror jeg:mrgreen:) Den ville han godt nok gerne ha været hen og hilse på - men det lykkedes at komme forbi også denne fristelse uden problemer.

 

Sidste halvdel af turen foregik stille og roligt - som det plejer ude på landet - Men stor ros til hund den dag:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...