Hop til indhold

Hvorfor gør Eddy sådan her?

Gæst Springeren
 Share

Recommended Posts

Gæst Springeren

Eddy har fra han var helt lille af slikket min kæreste i hele hovedet, han slikker øjne, næse, øre, mund og hele hovedbunden, hvorfor gør han det? :hmm:Det er normalt sådan min kæreste vågner om morgenen, ved at Eddy er i gang med at vaske ham :lol: er det noget negativt som vi skal vænne ham af med eller?

En anden ting som Eddy er begyndt på er at han "hypper" os, er det dominans?

Knus Eddys mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Springeren

Eddy "hypper" os som regel når han har leget vildt enten ude i haven eller løbet vildt rundt inde i stuen. Når han gør det siger vi nej og skubber ham væk. Så det må være fordi han er helt oppe at køre at han gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom det i forkøbet så, prøv at giv ham kommandore på ting han kan, kast lidt foder på gulvet eller græsset. Så han kører ned og får positiv opmærksomhed i stedet for negativ opmærksomhed.

Lad være og skub ham ned, i kan kører ham mere op, pille ham roligt af med et nej, uden at råbe og være "ivrige"

Link til indlæg
Del på andre sites

Eddy "hypper" os som regel når han har leget vildt enten ude i haven eller løbet vildt rundt inde i stuen. Når han gør det siger vi nej og skubber ham væk. Så det må være fordi han er helt oppe at køre at han gør det.

Måske skulle i også passe på med at lege vilde lege så, det er vist ikke så sundt for en hund at komme i sådan en opkørt tilstand for ofte, har læst det kan ende med at blive svært for dem at komme ud af den igen?

Måske skulle i bruge mere energi på rolige lege og øve små øvelser og sådan noget :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen grund til at stoppe slikkeriet, hvis din kæreste ikke har noget imod det. Det er noget hunden gør for at vise hengivenhed og samhørighed.

Helt enig her, hvis kæresten ikke har noget imod slikkeriet, så er der ingen grund til at stoppe det... Det er ren hygge og hengivenhed...

Humperiet derimod er stress/ opkørthed. Så enten skal i undgå de vilde lege - eller stoppe tidligere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Springeren

Vi har fundet ud af at han også hypper når han er helt stille og rolig, så kan ikke få det til at hænge sammen med stress? :???:

Hvilke tegn er der på stress?

Knus Eddys mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har fundet ud af at han også hypper når han er helt stille og rolig, så kan ikke få det til at hænge sammen med stress? :???:

Hvilke tegn er der på stress?

Knus Eddys mor

det er sikkert bare blevet lidt en vane, en overspringshandling el.lign. lige som når små drenge holder om dilleren (ja, undskyld sammenligningen), men jeg ville ikke bekymre mig overdrevet over det med mindre, at det er megetmeget ofte. jeg ville bare stille og roligt og udramatisk stoppe ham i det.

angående stress hos hunde, har ninjamor en god artikel liggende herinde: Stress hos hunde - Hunde artikler

Link til indlæg
Del på andre sites