Hop til indhold

Sikke et røvhul... WDS 2011


Gæst Whippets
 Share

Recommended Posts

Synes afgjort også at den idiot skulle være sparket af h…… til, :stupid: det han laver ved sin egen hund, samt måden han genere den unge pige gentagne gange på burde have fået ham bortvist.:damn:

Ikke nok med det så løber han som en syg krage, det ser ud som om han har svært ved at følge med hunden, Jeg kan ikke se hvordan han kan vinde.:evil:

Men der er og vil altid være rådne idioter alle steder og det er der desværre også i udstillings verden.

Det er ikke alle os udstillere der er idioter som ikke behandler vores hunde ordentlige, vi kender sørme også til positiv indlæring, og vi har hunde der elsker at være på, og som er helt vilde for at komme i ringen, lige som de elsker at være til ringtræning.

Den dag en af vores hunde ikke længere synes det er sjovt, får den da lov til at stoppe.

Jeg har været til udstillinger hvor der har været en der ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt, og der har jeg da set der er blevet taget fat i personen, så det sker, men jo, desværre er der alt for ofte nogen der slipper godt fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig ligegyldig hvad han gør ved pigen eller hvordan han løber. Han skulle have været bortvist i samme øjeblik han sparkede sin hund :evil:

 

Jeg lærer aldrig at forstå udstillinger. Kan ikke se det som andet end organiseret dyrplageri, og denne video samt kommentarerne bekræfter kun min holdning. Næsten ingen kommentarer at han sparker sin hund :shock:

 

Det er så også lidt min holdning til det.

 

Så på DogoArgentino ringen sidste år til WDS. Der var en der rev sin hund rundt og slog den gentagne gange. Først 4gang hunden hapsede ud efter ham blev han disket... fordi hunden var aggressiv!!! :shock::evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det virkelig ikke som at han sparker hunden... Måske jeg bare er et ondt menneske ? :vedikke: Det er helt afgjort ikke okay adfærd overfor hunden, men jeg kunne nok ærligt sagtens finde på at gøre det samme.. Han bruge rjo bare benet til at flytte hunden... Jeg synes da det er bedre adfærd at skubbe den med sit ben end f.eks. at hive den i snoren...

 

Jeg bruger tit at "skubbe Dexter" på plads, fremfor at hive ham... Det er sådan hunde selv ville gøre...

 

(Igen jeg understreger at jeg ikke synes den måde gutten her gør det på er okay, jeg ser det bare ikke som at han sparker hunden, men forsøger at flytte den tilbage ved hjælp af benet)

 

Flytter din hund sig også hurtig bagefter når du truer med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og pigens hund er pænere, synes jeg uden at vide noget om standarden:-)

 

og så ser hunden da ud til at være trænet utrolig godt. Bjørn siger det ligner manden smider godbidder bagud mod konkurrenten i starten, vi kiggede igen og det ligner, men kan også bare være en håndbevægelse.

Det tager hendes hund sig ikke af, de står eminent flot og den løber super fantastisk... og jeg syntes også bare den er smukkere. Den skulle da klart have vundet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så en mand vride halen om på sine hunde, når de var urolige i ringen:shock: ...Kan simpelthen ikke se logikken i den form for straf.. Ville hundene så ikke bare blive endnu mere urolige derefter?

 

Og jeg så en anden mand, som slog et svirp med den brede læderline, som han havde på hunden, hvorved linen så jo blev brugt som pisk på hunden..:shock:

 

Virkelig mærkelige måder at styre sine hunde på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da ferie, en klaphat! :evil: Den adfærd burde bare slet ikke blive tolereret af dommeren!!! Flot, at han ikke gør andet end at sende manden bagved :roll:

 

Ang. sparkeriet... Kan ikke se, at han ligefrem sparker til hunden? Dertil føres hans fod da alt for langsomt...Og da han gør det senere, bliver hunden heller ikke ramt - måske var det heller ikke meningen, at den skulle rammes i første omgang? :vedikke: Men ingen tvivl om, at hunden ikke bryder sig om det, det ses tydeligt på dens reaktion! Og derfor er det ikke ok!

 

Jeg har set værre - synes persontligt, det er langt værre, når folk rykker op i halsbåndet på deres hunde, så det klemmer over et lille, smalt strubestykke (og det er desværre alment accepteret træningsmetode :cry:)... Her i dette tilfælde rammes hunden over et bredt stykke, med et (i mine øjne) tilsyneladende ikke specielt hårdt slag. Men jeg ved det ikke.

 

Synes bare ikke der er nok i videoen, til at fortælle, hvorvidt det er et bevidst spark eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej.. han ligger sig ned med ørene tilbage og smiler til mig! :rolleyes:

 

:damn: Bare misforstå mig det er helt okay altid at tænke det dårligste om andre^^

 

Det gjorde jeg netop ikke... jeg mente at jeg vil tro hunden har erfaret at det gør mere ondt fra gang til gang og derfor trækker den sig hurtigere når den ser foden efter sparket... en hund der bliver skubbet nænsomt bagud med foden vil nok ikke have samme reaktion :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde jeg netop ikke... jeg mente at jeg vil tro hunden har erfaret at det gør mere ondt fra gang til gang og derfor trækker den sig hurtigere når den ser foden efter sparket... en hund der bliver skubbet nænsomt bagud med foden vil nok ikke have samme reaktion :blink:

 

Jeg gør ikke noget ved min hund som gør ondt.. Men han har f.eks. lært at "bakke" når jeg beder ham om det, og han ved når jeg stiller mig foran ham så er det fordi jeg ikke gider have at han gør den vej!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg så en mand vride halen om på sine hunde, når de var urolige i ringen:shock: ...Kan simpelthen ikke se logikken i den form for straf.. Ville hundene så ikke bare blive endnu mere urolige derefter?

 

Og jeg så en anden mand, som slog et svirp med den brede læderline, som han havde på hunden, hvorved linen så jo blev brugt som pisk på hunden..:shock:

 

Virkelig mærkelige måder at styre sine hunde på..

 

 

Ja, har ogsaa oplevet vold paa udstillingshunde, men i meget lille grad heldigvis. Jeg snakkede med en erfaren succesfuld udstiller om det omtalte du navner, og han sagde, at det ses mere sjaeldent og ikke er udbredt blandt de bedste udstillere, fordi de ved, det ikke giver go'e resultater i ringen. Dvs. formaalet med at udstille er selvfolgelig at vise sin races bedste sider, og en hund, der virker nervos, bange, utilregnelig osv. viser automatisk ikke sine bedste sider. En vinder hund uanset race, udstraaler selvtillid, glaede og stabilitet og vold modarbejder disse elementer. Og det ved de garvede udstillere heldigvis, ogsaa selvom deres moral ikke er helt go'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Måske tror han at det er et racerløb hvor det gælder om at komme først rundt :mrgreen:

 

 

hahaha... ja, maaske var det efter samme formaal dommeren bedomte efter, for saa giver det hele mere mening: racer lob!.:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør ikke noget ved min hund som gør ondt.. Men han har f.eks. lært at "bakke" når jeg beder ham om det, og han ved når jeg stiller mig foran ham så er det fordi jeg ikke gider have at han gør den vej!

 

Præcis. Det jeg mener er at når du ikke gør din hund noget ondt tror jeg ikke den vil reagerer som hunden i videoen :blink: Da slet ikke hvis den har lært at bakke på kommando :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ofte at handlerne (selvfølgelig ikke alle) virker utrolig hårde ved deres hunde, trækker, skubber, hiver og løfter de små i hoved og hale, meget voldsomt. Jeg synes det virker som om det er en eller anden ting de viser frem og ikke et levende væsen, jeg ved godt at meget sikkert virker voldsommere end det er og at mange af handlerene er meget knyttet til deres hunde, synes bare det er meget få hvor man får den fornemmelse når man ser dem i ringen.

Og så til ham idioten som denne tråd egentlig handler om, jeg synes det er forkasteligt at han ikke blev disket og at han oven i købet vandt, det siger jo lidt om moralen og etikken på udstillingerne.

Jeg må indrømme at jeg mister respekten for udstillingsverdenen når tingene foregår på den måde og at dårlig opførelse ligefrem bliver belønnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det virkelig ikke som at han sparker hunden... Måske jeg bare er et ondt menneske ? :vedikke: Det er helt afgjort ikke okay adfærd overfor hunden, men jeg kunne nok ærligt sagtens finde på at gøre det samme.. Han bruge rjo bare benet til at flytte hunden... Jeg synes da det er bedre adfærd at skubbe den med sit ben end f.eks. at hive den i snoren...

 

Jeg bruger tit at "skubbe Dexter" på plads, fremfor at hive ham... Det er sådan hunde selv ville gøre...

 

(Igen jeg understreger at jeg ikke synes den måde gutten her gør det på er okay, jeg ser det bare ikke som at han sparker hunden, men forsøger at flytte den tilbage ved hjælp af benet)

Videoen er væk, så jeg ved ikke hvad du refererer til, men bruger hunde benet til at flytte hinanden fremfor at hive???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...