Hop til indhold

Så forskellige...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Allerede nu - knap 10 uger gammel - viser Johna at hun er en helt anden hund end Karla.. Det vidste jeg jo godt (bare rolig :mrgreen: ) ...

 

Hun er langt mere fremme i skoene overfor fremmede end Karla var som hvalp - men hun har selvfølgelig også en storesøster i baghånden. Hun kaster sig hovedkuls ud i ting uden at skænke det den storemtankevirksomhed...

 

Og når det kommer til problemløsning, så er forskellen virkelig stor. Karlas personlige motto må være noget i stil med: hvis jeg ikke kan finde ud af det - spørg mor!

 

Johnas derimod er: hvis jeg ikke kan finde ud af det - smadr det! :lol:

 

Noget siger mig, at det er en terrier jeg har fået ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er fantastisk spændende, at du ikke ved, hvad du får (ligesom med Karla :hjerte:). At der kan være en lille afstikker både mht væremåde og udsende som viser sig lige så stille hen af vejen.

 

Synes det lyder som en spændende hvalp, men en god potion appetit på livet. :mrgreen::hundifart:

 

Smilla's motto mht problemløsning: Hvis opgaven er for besværlig, så vis du er både totalt uinteresseret og uimponeret.. og i øvrigt på vej i seng! Så kommer mor og løser 3/4 af opgaven for dig og vupti.. serveret. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerede nu - knap 10 uger gammel - viser Johna at hun er en helt anden hund end Karla.. Det vidste jeg jo godt (bare rolig :mrgreen: ) ...

 

Hun er langt mere fremme i skoene overfor fremmede end Karla var som hvalp - men hun har selvfølgelig også en storesøster i baghånden. Hun kaster sig hovedkuls ud i ting uden at skænke det den storemtankevirksomhed...

 

Og når det kommer til problemløsning, så er forskellen virkelig stor. Karlas personlige motto må være noget i stil med: hvis jeg ikke kan finde ud af det - spørg mor!

 

Johnas derimod er: hvis jeg ikke kan finde ud af det - smadr det! :lol:

 

Noget siger mig, at det er en terrier jeg har fået ;-)

 

 

Haha - ja det er noget af det sjove ved at have flere hunde imo. Der er så stor forskel på dem! Mine tre er også meget forskellige på flere områder - og på nogle er de naturligvis ens.

 

Eksempelvis: Gufskabet står åbent og det er muligt at få fat i en pose beef sticks!!

Willa: Tager forsigtigt posen og lister sig forbi alle - ingen ser hende, hun er lydløs som en ninja - op i sengen! Der er fred og ro og man kan spise i et sundt tempo. Tager man hende i det stopper hun med at spise og accepterer at der faktisk ikke er hendes... Hun afslutter gerne med et lille kram, ala Asta :lol:

Svea: Flår posen ud og æder(!!!) så hurtigt og snappende hun overhovedet kan. Tager man hende i det kaster hun sig efter den sidste mundfuld mens man fjerner posen... Efterfølgende logrer hun så meget hun kan - aka hele kroppen. Der foldes ører og dæmpes generelt en del.

Oscar: Med ham er der to scenarier - det ene opstår hvis tøserne er i nærheden og han føler der er behov for at sørge for sig selv inden de blander sig. Så snuppes posen og der tonses ud i haven. Her tages der et par æresrunder inden posen flås til molekyler og indholdet gufles. Andet scenarie (dette forekommer oftest) er hvor Ogge tager posen - sandsynligvis bare mellem fortænderne i det ene hjørne. Derefter finder han mig og afleverer pænt posen. Hans blik er ikke til at tage fejl af og meget sigende: "Be om!":genert: Og tja - det virker hver gang.

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerede nu - knap 10 uger gammel - viser Johna at hun er en helt anden hund end Karla.. Det vidste jeg jo godt (bare rolig :mrgreen: ) ...

 

Hun er langt mere fremme i skoene overfor fremmede end Karla var som hvalp - men hun har selvfølgelig også en storesøster i baghånden. Hun kaster sig hovedkuls ud i ting uden at skænke det den storemtankevirksomhed...

 

Og når det kommer til problemløsning, så er forskellen virkelig stor. Karlas personlige motto må være noget i stil med: hvis jeg ikke kan finde ud af det - spørg mor!

 

Johnas derimod er: hvis jeg ikke kan finde ud af det - smadr det! :lol:

 

Noget siger mig, at det er en terrier jeg har fået ;-)

 

Og nååååh ja... Problemløsningen kan også være beaglerelateret :klap: "Ka' selv - Vil selv - Skal nok finde ud af det! :vuf:"

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nååååh ja... Problemløsningen kan også være beaglerelateret :klap: "Ka' selv - Vil selv - Skal nok finde ud af det! :vuf:"

 

Haha... Måske er hun beagle... Ved ikke om det er kan selv, vil selv... Nok nærmere: det kan sgu da ikke passe, at det hul i den kong skal være så lille, det må kunne åbnes med tænderne...

 

Aner ikke hvordan beagler leger ;-) men det ligner meget terrier lege vi har gang i her i huset: rusk, rusk, rusk, døøøøøø....! Men det kan jo også sagtens være gårdhunden i hende... Hende og Karla leger super sammen... Præcis samme legestil med hinanden...

Men igen, Karla har altid leget godt med terriere!

 

Scenarie med guf. Karla beder pænt, snudedutter og poter og spørh mig om hun må få... Johna tager! Og hvis folks fingre er i vejen,så må de jo flytte dem :mrgreen:

 

Det bliver spændende at se hvordan hun udvikler sig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op hun er en sjov lille bisse :lol::lol:

 

Hvordan skal man dog opdrage når man er knust af grin? Hun har lige taget tilløb i sofaen, sprunget og landet på sofabordet, hvor hun for fuld knald spæner hen af, samler strikketøjet op i farten, springer ned fra bordet og styrter igennem stue, spisestue ig køkken med sin fangst :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op hun er en sjov lille bisse :lol::lol:

 

Hvordan skal man dog opdrage når man er knust af grin? Hun har lige taget tilløb i sofaen, sprunget og landet på sofabordet, hvor hun for fuld knald spæner hen af, samler strikketøjet op i farten, springer ned fra bordet og styrter igennem stue, spisestue ig køkken med sin fangst :lol::lol:

 

:sjov::sjov::sjov::sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha... Måske er hun beagle... Ved ikke om det er kan selv, vil selv... Nok nærmere: det kan sgu da ikke passe, at det hul i den kong skal være så lille, det må kunne åbnes med tænderne...

 

Aner ikke hvordan beagler leger ;-) men det ligner meget terrier lege vi har gang i her i huset: rusk, rusk, rusk, døøøøøø....! Men det kan jo også sagtens være gårdhunden i hende... Hende og Karla leger super sammen... Præcis samme legestil med hinanden...

Men igen, Karla har altid leget godt med terriere!

 

Scenarie med guf. Karla beder pænt, snudedutter og poter og spørh mig om hun må få... Johna tager! Og hvis folks fingre er i vejen,så må de jo flytte dem :mrgreen:

 

Det bliver spændende at se hvordan hun udvikler sig :-D

 

Hun er jo en rigtig lille prinsesse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har så været ved at miste min hvalp 2 gange idag og været på vej til dyrlægen 3 gange :shock: god dag.... Not!

 

Først valgte kræet at springe fra toppen af kældertrappen og ned i kælderen. Der er ca 1,5 meter og landinhgen er på beton aaarrrrgggghhhh! Nå, men det klarede hun uden nogen former for meen!

 

Så faldt højtaleren ned fra langt oppe på væggen lige mens babykræ var på vej hen af stuegulvet :shock: men den ramte hende heldigvis ikke, hun blev dog ret forskrækket trods alt....

 

Og værst af alt: på vej hjem fra en gåtur i parken taber jeg snorene, ikke den store panik over det, beder jo bare karla om at stoppe.... Desværre kolliderer det med at der står en familie på den modsatte side af vejen og siger: seeeee den lille hundvalp.... Og den søde lille hundehvalp drøner jo glad afsted for at sige hej :vedikke: tværs over en stor vej :shock:

 

Jeg troede et kort øjeblik jeg skulle dø! Jeg skreg vitterligt.... Men Johna er jo slet ikke som Karla, slet ikke så linket til mig og mine sindsstemninger.... Hun vil bare opleve noget... Så hun løb...

 

Hvordan hun undgik at blive ramt af en bil, det ved jeg ikke... Men miraklet skete. Menneskene på den anden side var næstem lige så chokereze sm jeg, men havde dog så meget tankevirksomhed, at de holdt hende fast derovre, da hun ville tilbage til Karla og jeg....

 

Føj for en dag da!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så været ved at miste min hvalp 2 gange idag og været på vej til dyrlægen 3 gange :shock: god dag.... Not!

 

Først valgte kræet at springe fra toppen af kældertrappen og ned i kælderen. Der er ca 1,5 meter og landinhgen er på beton aaarrrrgggghhhh! Nå, men det klarede hun uden nogen former for meen!

 

Så faldt højtaleren ned fra langt oppe på væggen lige mens babykræ var på vej hen af stuegulvet :shock: men den ramte hende heldigvis ikke, hun blev dog ret forskrækket trods alt....

 

Og værst af alt: på vej hjem fra en gåtur i parken taber jeg snorene, ikke den store panik over det, beder jo bare karla om at stoppe.... Desværre kolliderer det med at der står en familie på den modsatte side af vejen og siger: seeeee den lille hundvalp.... Og den søde lille hundehvalp drøner jo glad afsted for at sige hej :vedikke: tværs over en stor vej :shock:

 

Jeg troede et kort øjeblik jeg skulle dø! Jeg skreg vitterligt.... Men Johna er jo slet ikke som Karla, slet ikke så linket til mig og mine sindsstemninger.... Hun vil bare opleve noget... Så hun løb...

 

Hvordan hun undgik at blive ramt af en bil, det ved jeg ikke... Men miraklet skete. Menneskene på den anden side var næstem lige så chokereze sm jeg, men havde dog så meget tankevirksomhed, at de holdt hende fast derovre, da hun ville tilbage til Karla og jeg....

 

Føj for en dag da!

 

Åh fy for den lede... Hvor er du heldig! Hvalpe er sq farlige for sig selv indimellem!!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh fy for den lede... Hvor er du heldig! Hvalpe er sq farlige for sig selv indimellem!!! :shock:

 

Ja! Jeg har nu sat håndtaget på hendes snor fast i karabinhagen på Karlas, så det ikke kan ske en anden gang fordi jeg fumler... Så kommer hun ikke længere end snorens længde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja! Jeg har nu sat håndtaget på hendes snor fast i karabinhagen på Karlas, så det ikke kan ske en anden gang fordi jeg fumler... Så kommer hun ikke længere end snorens længde...

 

ok seriøst... someone's got it in for my puppy!

 

Hvad sker der!!! Jeg husker ikke, at dødsskræk var en del af min dagligdag med Karla som hvalp :shock:

 

Endnu en gåtur - denne gang med Johnas line godt forankret i Karlas line, og Karlas line i halsbånd... og hvad sker der på vej hen af fortov ved vejen? Karlas halsbånd springer! Velcro, klikspænde og hele lortet, fordi den lille skid (Johna) laver et spring fremad!!! WTF?????

 

Heldigvis havde jeg da fat i snoren i den anden ende... men hallo!?!?! En eller anden har bare bestemt at denne hvalp skal dø inden den bliver voksen eller hva? :shock::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...