Hop til indhold

drømmer jeres hunde også ?


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder lige nu og ser på min unge hund - han ligger midt på stuegulvet og se r ud som om han drømmer , - småbjæffer -spjætter med benene mon han drømmer om en god jagt eller er han ude at lege med vennerne ? sødt og sjovt ser det ialtfald ud .:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Begge vores drømmer også, egentlig ret tit nu jeg tænker over det.

 

De grynter, knurrer, bjæffer, logrer med halen, bevæger benene osv.

En gang drømte den lille åbenbart meget og med meget lyd, og den store fløj hen for at se hvad pokker der skete :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp gør det også. Både knurre, bjeffer og logre i søvne :lun:

 

Jeg har læst, at man har lavet forsøg med mus, hvor man har målt ting i deres hjerner, og ud fra det lavet sådan et diagram, et fra om dage som så forskelligt ud, alt efter hvad musene lavede af øvelser, og et fra om natten. Man kunne så se, at dem fra om natten, nogenlunde fulgte dags-diagramet fra dagen før.

I artiklen mente forskerne at det betyder at man om natten "gennemgår" dagens oplevelser i hovedet, for at bearbejde og lagre oplevelserne i hukommelsen. Det giver god mening for mig, også fordi det er bevist at man husker dårligt hvis man bliver vækket med mellemrum så man aldrig når at komme i den dybe søvn hvor man drømmer. Giver også god mening i forhold til det Petine skriver om at hendes hund drømmer mere når den har haft en begivenhedsrig dag :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Gæst moammoam

Vores 3 hunde spjætter og bjæffer når de sover. Næsten somom de er i samme drøm. De er 3 forskellige racer og drømmer alle på hver deres måde. Det er så skønt at se. Netop også især hvis de har været ude på nogle lange gåture eller oplevet noget nyt. Så kommer det hele ud i deres drømme :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna drømmer rigtigt meget.... og ligesom Elvis lyder hun nogle gange meget ked af det, så kan en trøstende hånd få hende til at stoppe med at klynke, mens hun sover videre.... Karla drømmer også, men hos hende er det slet ikke så tydeligt som hos Johna.... mere lidt vibrationer i kroppen eller poterne og af og til lidt svag logren...

 

Johna spjætter i hele kroppen, benene kører osv. Tænker måske at de voldsomme kropsreaktioner i søvne aftager med alderen? :vedikke: Synes at huske at Karla bevægede sig mere i søvne da hun var yngre....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...