Hop til indhold

Ufor har en knude der vokser...


jukl
 Share

Recommended Posts

Ufo, er een af de bedste hunde jeg har haft, og han er kun 1.5 år....For nogle måneder siden opdagede jeg en lille knude på siden af ham....Tænkte først det var en flåt der havde siddet der....Så jeg holdt øje med den......Og suuk den vokser stødt og roligt.... Snakkede med dyrlægen da jeg opdagede den, og hun kunne ikke sige andet end opration og undersøge om den var godartet eller????

Nu har jeg bestilt tid, så vi skal komme tirsdag fastende....Og jeg får lov til at se med.....

Jeg har aldrig været så meget i tvivl om jeg skal lade den fjerne, eller lade den være....

Jeg er af den faste overbevisning, at hvis det er en cancer knude, så kan det at man skær få canserceller til at blive ført med blodet rundt og sætte sig fast i lunge væv eller andre steder med små kar....

Så jeg vil være med fordi jeg vil se hvordan den er fæstet og hvad den består af......

Jeg ber til, at den er en fedt knude, men jeg synes den er vokset mega hurtigt....

Hvis den er underartet, så skal han ikke igennem div. kure, så skal han leve så længe han kan, uden smerter.....Hvis det er cancer, og den spreder sig voldsomt efter oprationen, så tror jeg aldrig jeg tilgiver mig selv, over jeg lod ham komme under kniven......

Sikkert forvirret skrevet.... Men kors hvor er jeg bare helt lost....

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha det lyder godt nok som en svær situation at stå i :ae:

 

Jeg har ikke den mindste forstand på knuder, men jeg håber virkeligt også at det bare er noget harmløst.

 

Det lyder som en god ide at tage med for at se hvad det er for noget.

 

Vi krydsrer fingre og poter for jer i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt at du gør det rigtige. Dyrlægen sørger vel for at han ikke kommer til at skære i knuden, når han fjerner den, så skulle risikoen for spredning være ganske lille.

 

Da jeg vik Vinnie (hun var 1 år på det tidspunkt) lagde jeg straks mærke til at hun havde en 2-kronestor knude på siden. Dyrlægen mente at det var en fedtknude, men bad mig holde øje med om den voksede. Det gjorde den ikke, og den har samme størrelse i dag hvor hun er næsten 6 år. Men indtil den nåede den størrelse, må den selvfølgelig have vokset. Det kan jo være sådan en Ufo har - jeg krydser fingre for det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt at du gør det rigtige. Dyrlægen sørger vel for at han ikke kommer til at skære i knuden, når han fjerner den, så skulle risikoen for spredning være ganske lille.

 

Da jeg vik Vinnie (hun var 1 år på det tidspunkt) lagde jeg straks mærke til at hun havde en 2-kronestor knude på siden. Dyrlægen mente at det var en fedtknude, men bad mig holde øje med om den voksede. Det gjorde den ikke, og den har samme størrelse i dag hvor hun er næsten 6 år. Men indtil den nåede den størrelse, må den selvfølgelig have vokset. Det kan jo være sådan en Ufo har - jeg krydser fingre for det!

 

 

Præcis det samme har Nala bagerst på ryggen. Udseendemæssigt er det ikk pænt, men hun skal ikk under kniven...

 

 

 

Jukl, kan godt forstå det er en svær beslutning. :x: 'er fingre og poter for det går godt! Hold os opdateret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså... Ro på nu... Hos så ung en hund er det næsten altid godartet.

 

 

Der er f.eks. en meget almindelig knude, der hedder et kutant histiocytom. Det er næsten altid hos hunde under 3 år, og det er altid godartet.

Men jeg forstår din bekymring.... :ae:

 

Din bekymring og det lille ord "næsten" gør at det er klogest at få det fjernet. Ældre hunde, der får en lille knude kan sagtens blive helt raske selv om det viser sig, at knuden var kræft. Ejeren skal bare komme med hunden så tidligt som muligt.

Har du snakket med dyrlægen om evt kun at få lavet en nålebiopsi? Den kan måske laves så overfladisk at der ikke er risiko for at føre celler ind i blodbanerne..

 

Hvad med et billede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for jeres svar.....Jeg plejer, at være rigtig god til at kunne mærke om det er godt eller dårligt....Lidt svært at forklare, men jeg kan lige som se med mine hænder...... Meen denne gang der er jeg forvirret og det jeg mærker....

Ja jeg skal nok holde jer opdate.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcist hvor på hunden sidder den knude? Sidder den over en knogle? Ud fra din avatar gætter jeg på at vi snakker schæfer. Større hunde kan godt få knuder på albuer, og over skulderblade og hofter. Det skyldes ganske enkelt at de lægger sig for hårdt, eller støder imod. Hvis det er en sådan knude er erfaringen fra vores internationale ulvehundeforum at der normalt ikke skal opereres. De forsvinder som regel af sig selv, men det kan tage ca 2 måneder. I enkelte tilfælde forsvinder de ikke, og så kan man operere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Kan du flytte med knuden?

 

Min den gamle har også en knude der hvor du beskriver - den er ca. på str. med et lille æg nu. Den kan flyttes frem og tilbage - som en golfbold i en sok nærmest. Den har vokset lidt indimellem men har "stået stille" længe nu.

 

Dylægen var enig med mig i, at når knuden kunne flyttes så let, så var det ikke kræft.

 

Vi har i fællesskab besluttet os for ikke at gøre noget ved det.

 

Og jeg kan sagtens forstå din bekymring. :ae:

 

Det med at du kan se med dine hænder lyder slet ikke tosset - kunne det være din bekymring/angst der slører dit syn?

Link til indlæg
Del på andre sites

De bedste nyheder:klap:

Det var en talgknude....:banan:Meget interessant at være med...Bl. a. at opleve hvor meget svære det er at skære igennem et hundeskind i forhold til et menneske...

Div. kar blev underbundet og da knuden var skåret fri og løftet. Så lå det næste muskellag fint og intakt, uden tilslutning til knuden overhovedet....

Så kunne jeg trække vejret igen....Dyrlægn syede sammen og jeg skar knuden igennem...og ud væltede talg-fedt....:hmm:

Han er nu hjemme igen...Undersøgt af de 2 andre vuffer...for han lugtede da godt nok.....

Han er helt klar over, at der er noget på siden af ham, som han gerne vil have fat i....Heldigvis kan han ikke nå med munden....Men bagbenen:stupid:

Så jeg skal holde godt øje med ham.

Det er ikke så pænt syet, fordi diameteren var så stor.....Men pelsen vokser jo ud igen.:hjerte:

Desværre må han nu kun luftes i snor...Det bliver hårdt for ham ....

Hvor er jeg bare glad:-D:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...