Hop til indhold

hunde foran butikker..


Shii
 Share

Recommended Posts

Det var dog en rædsom oplevelse for Jaroff, og for dig :shock:. Det har jeg heldigvis aldrig været ude for.

 

Jeg vil dog stadig mene, at det afhænger af tid, sted og butik, hvor mange kunder der og sidst men ikke mindst hunden.

 

Problemet er nok at det er en stor hund med en meget lang og silkeblød pels, som virkelig er lækker at røre ved.

Der er bare lige det men, at Jaroff er en angsthund der som vi nu ved med god grund er bange for mennesker, og ikke kan lide at blive berørt af fremmede.

 

Den gængse opfattelse i dag synes at være at en afbundet hund er fælles ejendom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er an på hvor vi er henne og om vi skal handle stort eller småt ind :o)

Det samme her!

 

Og det ærger mig grumme at det er blevet sådan! :evil:

 

Da jeg fik Buster for mange år siden var det helt naturligt og uproblematisk at sætte sin hund ude foran en butik, uaden at skulle være bange for om der skete noget men nu er det hele anderledes :damn:

 

Mitte bliver sat af hvis det er den lille lokale butik og jeg kun skal have en enkelt ting eller to eller når jeg henter på det lille lokale apotek hvor jeg kan se hende heletiden. Som KimC har jeg dog flere gange skulle gå ud af køen for at jage folk og fæ væk, af helt de samme årsager som han skriver om.

 

Det er utroligt så mange der ikke kan respekter en afbundet hund og lade den være i fred, om det så er fordi de vil kæle og kramme, spytte, sparke eller stjæle er mig ligegyldigt - men kors hvor det pi**** mig af at det er blevet sådan :evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Har aldrig haft mine hunde bundne foran en butik og kommer aldrig til det.

 

Først og fremmest er jeg skrækslagen for, at nogle kunne finde på at snuppe dem.

 

Dernæst ville jeg ikke bryde mig om tanken om, at andre klapper/nusser mine hunde uden jeg er der. Mine hunde er små - og de tiltrækker små børn. Og som andre skriver i tråden, er det meget få børn, der har lært, at de ikke må klappe fremmede hunde. Ikke at mine hunde noglesinde har gjort nogen noget, men man ved jo ikke, om en fremmed vil kunne læse netop min hunds signaler, når jeg ikke er tilstede.

 

Så nej, ingen hunde foran butikker her. Jeg går hellere først en tur med hundene, hvorefter jeg handler ind.

 

Men da jeg var barn, stod mine forældres hunde ofte i hundekrogene foran butikkerne - og ingen af os tænkte videre over det. Sådan var det bare, og man hørte aldrig om, at hunde blev stjålet dengang. Faktisk præsterede jeg engang, at glemme at tage hunde med mig da jeg gik. Det var før da jeg kom hjem, og min mor spurgte hvor hunde var, at jeg opdagede at der vist manglede noget - aldrig har jeg løbet så stærkt til butikken. Hunden må havde været noget lang i hovedet, da jeg gik uden hende - i hvert fald var gensynsglæden stor fra begge sider :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg setter in imellem tulle foran en butik men kon vis der er et sted hun kan stå i fred det er meget afgørne om hun kan det.

 

jeg har opblevet på hillerød station at skulle købe et klippe kort i kiosken og

bant tulle til en stolpe som holler halvtaget, jeg går in i butikke og tulle setter igang med at gø, da jeg så kommer ud står der en hantikapper og tysser på tulle ver gang hun begynder at gø jeg tar tulle og hun gik uden at sige noget.

 

en anden gang skulle jeg i hjem og fix og jeg bant tulle til en lygtepæl og gik in i foratningen og da jeg stod i køen så jeg pluslig en meget meget glad hund kommer lovrene in i butikken og hun stelte sig ved siden af mig dem i butikken sage ikke noget til det, hun havet sneget sig ud af sit temlig løse halsbånd.

 

jeg har så fundet ud af at man godt må have sin hund med i baghaus så der kommer hun med in men den butik er osse meget stor.

 

idag steller jeg hinne helst ikke alene hun vuffer meget og meget højt og det

stresser mig vilt at hun står derude og kaller som jeg let tror hun gør.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager ALDRIG mine vuffer med i byen....Det synes jeg er spild af deres og min tid...For hvad for hunde ud af det....Så nej selvfølgelig vil jeg ikke sætte nogen af mine på en krog...

De kommer isted ud hvor der kan løbes, leges og trænes...Og så læse avisen fra alle de andre glade vuffer som løber rundt samme sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig!

 

For det første, ved man aldrig, om der kommer en stor hund forbi, der skal forsvare sig mod Petrines onde øjne og knækker nakken på hende.

 

For det andet vrimler her med møgunger, der synes det er sjovt at sige vuf vuf og kaste ting efter hunde

 

For det tredie ville de sandsynligvis blive stjålet, ikke helt så hurtigt som en chihuahua, men i løbet af relativt kort tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager ALDRIG mine vuffer med i byen....Det synes jeg er spild af deres og min tid...For hvad for hunde ud af det....Så nej selvfølgelig vil jeg ikke sætte nogen af mine på en krog...

De kommer isted ud hvor der kan løbes, leges og trænes...Og så læse avisen fra alle de andre glade vuffer som løber rundt samme sted.

 

Liva elsker at gå til købmand. Det betyder nemlig, at man får lov til at bære indkøbene hjem - men nu er hun jo også retriever.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie bliver en sjælden gang imellem sat udenfor et sted - og det er fordi jeg står max to meter fra hende og hele tiden kan se hende, når jeg køber den ting jeg skal have. Ellers binder jeg hende aldrig af - fordi jeg ikke stoler på at andre (og deres dyr) kan lade hende være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager ALDRIG mine vuffer med i byen....Det synes jeg er spild af deres og min tid...For hvad for hunde ud af det....Så nej selvfølgelig vil jeg ikke sætte nogen af mine på en krog...

De kommer isted ud hvor der kan løbes, leges og trænes...Og så læse avisen fra alle de andre glade vuffer som løber rundt samme sted.

 

Erm.. altså min Ozzie elsker at komme med i byen og snuuuuuse alle steder, komme med ind steder hvor hun er velkommen, hilse på mennesker/hunde eller bare sidde/ligge og slappe af og kigge på al det liv der nu er osv. Jeg tror virkelig hun får meget ud af sådan en tur, men ja, hun kommer selvfølgelig også ud hvor hun kan spæne løs osv - og ja, så kan man jo fx sagtens træne og lege på bytur også, det gør vi i hvert fald rigtig meget, når vi er afsted. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ChrisW

conco har tit stået i snor udenfor butikker. Men der er aldrig sket noget slemt, katten som gik med uanset hvor jeg gik hen kunne godt holde den lille hund væk som var i flex line så den nåede aldrig hen til conco. Manden var noget sur da jeg fortalte det var min kat, den havde revet hans hund på snuden :D! haha. Hold kræet til dig selv.

Conco havde engang leget kludermor med en lille piges cykel så hende og moderen stod og ventede på jeg kom ud af Aldi, men de tog det meget pænt, de havde stillet cyklen efter jeg kom med conco og undskyldte endda for det. han lå da de kom og da de gik fra cyklen mente han at han skulle med, så han viklede sig ind i cyklen :/ Folk har ikke respekt for hundekroge.

 

MEN alt dette var før hundeloven, men her efter hundeloven tør jeg simpelthen ikke, conco ligner jo ikke ligefrem en bokserblanding, og skal ikke ud i problemer med politi pga min hund. så handler på vej hjem fra arbejde, eller også må jeg op på cyklen, eller låne naboens bil :D.

Er ikke bange for han gør andet end at stå og pive over jeg forlader ham, men hvis nu der sker noget pga smålige folk, jamen så er det mit problem selvom de andre er skyld i situationen, og jeg kan jo ikke forklare hvad der er sket hvis jeg ikke har været til stede :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har nu altid været farligt at efterlade sine hunde. Tilbage i 1960erne kom min mor ud af en forretning og ja- hunden var væk. Heldigvis ikke langt væk, en spritter havde taget ham med.

Min faster glemte sin hund ved en hjørnebutik, og først da hun kom hjem ringede butikken, at Funny stod der. Funny havde polititilhold og mundkurvetvang,og da min faster arriverede , havde 2 skoledrenge taget mundkurven af ham. Heldigvis havde han ikke bidt denne gang.

En kvinde med spædbarn gik med sin golden i kælderen efter barnevogn, kørte den til opgangen og dækkede sin hund af, for at hente barnet., Heldigvis kom en anden kvinde ud af anden opgang, og så en mand forsvinde med Bonnie. Han havde set hunden og synes den så så pæn ud, og Bonnie gik med..Så Yvonne måtte løbe dem op.

En hvalp nær mig mistede livet, da en knallert kørte op på fortovet foran en butik. Den var 10-12 uger.

Men jeg har afbundet mine, når jeg havde flere med og kun skulle et lille smut ind.Og prøvede for 15 år siden at have 3-4?? hunde sammen i en krog. Da jeg hurtigt vente tilbage, sad en lille Norwich terrier i samme krog.

Heldigt at min 3 tæver ikke blev mobsede .

Den cavalier der blev stålet fra en krog med en anden hund på Vesterbrogade i KBH, stod der i 10 sek, manden var ikke nået ind i butikken endnu.En bil kører ind og en mand ud , snupper hunden og schaufføren speeder op. Fundet efter løsesum i Århus -Gellerup.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør det stort set aldrig! KUN hvis jeg skal i Aldi og bare have en enkelt ting som fx. en pakke ris eller sådan noget. For jeg kan binde hende foran indgangen så jeg kan se hende fra kassen. Og der er sjældent mange mennesker i Aldi så jeg er hurtigt ude igen :blink:

 

Da jeg boede i Jelling stod hun tit ude foran brugsen eller fakta, men jeg panikkede inde i butikken fordi jeg var sikker på at nogen var ved at stjæle hende :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager ALDRIG mine vuffer med i byen....Det synes jeg er spild af deres og min tid...For hvad for hunde ud af det....Så nej selvfølgelig vil jeg ikke sætte nogen af mine på en krog...

De kommer isted ud hvor der kan løbes, leges og trænes...Og så læse avisen fra alle de andre glade vuffer som løber rundt samme sted.

 

Jeg har tit min hund med ned i byen, hvis jeg skal små hurtige indkøb eller bare går og kigger på vinduer :blink: hun elsker det! Alle de mennesker der er, og anderledes dufte og børn. Og hun kommer op på armen i butikkerne og blir snakket med af damerne bag disken :lun: Den fornøjelse vil jeg godt unde min lille hund :hjerte: hun kommer også tit i skoven, men samme tur hver dag blir bare hurtigt kedeligt. også for hende.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg kunne aldrig finde på at placere Luna alene uden foran en butik, som alle andre er jeg bange for at hun bliver stjålet, mishandlet, overfaldet af anden hund, eller at uvidende mennesker/hunde skræmmer hende til at bide...

 

Desuden er Luna's af denne grund ikke øvet i at blive efterladt sådan et sted alene, og jeg er overbevist om at hun ville skrige af sine lungers fulde kraft i al den tid jeg var væk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...