Hop til indhold

Er helt knust


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Hej Brian, jeg håber dette nu vil komme lidt på afstand, selvom du nok aldrig glemmer det. For det ville/vil jeg ikke.Og lov mig at finde en løsning med Dr dyr indenfor rimelig tid, da hun faktisk hurtigt igen kan komme i løbetid.

Sådan et spild af liv må jo ikke gentages. Håber så ,du har midler til fortsat behandling , så alle fremtidige uheld kan udelukkes.

Gå ikke med til af økonomiske grunde at få givet P- sprøjter, hun skal nu helt på toppen og så efter evt måske desværre igen hormonbehandling , slut med dette.Tæver reagere dårlig på alt dette kunstige indgreb i deres hormonsystem.

Min gyldne græske prinsesse Nana blev steriliseret som vist 2 årig, efter at hun gentagne 2 gange blev supersensibel i den falske løbetid.Altså skide nervøs og sammenfarende ved bare en bil, der kørte forbi. Hun er hverken blevet fed , dorsk eller andet efterfølgende.Bare fritaget for hormoncyklusforandringer.

Knus fra Ulla

 

Jeg går ikke med til at få sprøjtet mere i min lille skat, så der er slet ikke nogen tvivl om at sterilisering er vejen frem nu, og at det kommer til at blive meget snart...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 354
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har lige læst denne tråd igennem, sikke dog et mareridt du der har været igennem sammen med Victoria :cry:

Godt at høre i alle er ved godt mod trods denne oplevelse som I helt sikkert havde kunne været foruden.

Jeg er helt enig med dem der skriver at billederne sammen med denne historie bør sendes til lars barfoed og andre politikere så de selv kan se hvad deres rådne lov medfører.

:bighug: til Victoria og dig for at have klaret jer igennem dette på så flot vis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft hvor er du sej.

 

Jeg tager hatten af for dit mod og dine tanker omk hele forløbet. Jeg takker dig, for at have delt det med os.

 

JEG kunne ikke have gjort det.

 

Jeg syntes desuden, brugerne af dette forum skal have et klap på skulderen. Selv om bølgerne går højt nogle gange, så viser denne situation alligevel, at "vi er alle venner" og hvem hjælper ikke en ven i nød. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad over at det nu er overstået. Nu må I hygge lidt om jer selv, det fortjener I efter sådan en omgang. Jeg har grædt med jer og fulgt dette hele vejen. Det er første gang jeg har hund, så jeg har selvfølgeligt hørt om den hundelov, men har slet ikke sat mig mere ind i det - før nu! Jeg er mildest talt rystet.

 

Mange knus Linda

Link til indlæg
Del på andre sites

godt for jer at det nu er overstået , men jeg sad lige og tænkte på om ikke du skulle overveje at få Pablo kastreret ? Det kan jo gøres nu , så du ikke risikerer at der sker noget hvis Victoria skulle få en forlænget løbetid ? og hun skal vel også være helt på toppen igen før hun steriliseres ?:lun:

 

Det er ikke godt i forhold til temperament, at få Pablo kastreret.

 

Min ydmyge mening, hvis det var mine hunde, det er det jo ikke. Så ville jeg vælge at få Pablo steriliseret (skåret sædstrengen over) altså ingen afnossifisering, eller hvad man nu kalder det :blink:), og så lade Victoria være. Så sikrer man bedst muligt så vidt jeg ved, at ingen ændrer temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke godt i forhold til temperament, at få Pablo kastreret.

 

Min ydmyge mening, hvis det var mine hunde, det er det jo ikke. Så ville jeg vælge at få Pablo steriliseret (skåret sædstrengen over) altså ingen afnossifisering, eller hvad man nu kalder det :blink:), og så lade Victoria være. Så sikrer man bedst muligt så vidt jeg ved, at ingen ændrer temperament.

 

Men da Vic flere gange har døjet med falsk drægtighed, så vil hun jo kunne slippe for dem fremover, samt skulle risikoen for livmoderkræft? være større hvis de får falsk drægtighed, og det er du også ude ovre hvis hun bliver steriliseret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men da Vic flere gange har døjet med falsk drægtighed, så vil hun jo kunne slippe for dem fremover, samt skulle risikoen for livmoderkræft? være større hvis de får falsk drægtighed, og det er du også ude ovre hvis hun bliver steriliseret..

 

Det var jeg ikke klar over.

 

Alle de der statistikker mht. at de har kæmpe risiko for kræft hvis ikke de bliver steriliseret, giver jeg ærlig talt ikke meget for, det blev jeg selv præsenteret for til hvalpeundersøgelse med min Vic.

Jeg synes man skal vurdere hvad der er bedst for den enkelte hunds velbefindende. Så hvis det er så slemt med den falske drægtighed, så er det måske bedst ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke godt i forhold til temperament, at få Pablo kastreret.

 

Min ydmyge mening, hvis det var mine hunde, det er det jo ikke. Så ville jeg vælge at få Pablo steriliseret (skåret sædstrengen over) altså ingen afnossifisering, eller hvad man nu kalder det :blink:), og så lade Victoria være. Så sikrer man bedst muligt så vidt jeg ved, at ingen ændrer temperament.

jeg har fået 3 gamle hanhunde kastreret ( pga. sygdom ) og har aldrig oplevet psykiske forandringer af den grund - hvis Pablo " kun " bliver steriliseret vil han være fertil et stykke tid endnu - jeg ved ikke hvorlænge , men hvis Victorias løbestidnforlænges så er risikoen der stadig .......

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg kommer aldrig til at forstå hvordan det gik til...holdt jo ligefrem fri for at være sammen med dem...men altså det bliver en sterilisering til Victoria...hun får mælk til brysterne hver gang hun er falsk drægtig, hvilket betyder at hun 1 gang faktisk har fået betændelse i den ene kirtel...og så tror hun jo hun har hvalpe, hvilket får hende til at ødelægge møbler og tage hvad hun kan finde i jagten på "hvalpe"(sidste gang var det en køleskabsmagnet)...

 

Jeg kan ikke takke jer nok for at i har fulgt os så intenst...det her er jo dybest set selvforskyldt...jeg har to intakte hunde, og har på en eller anden måde overset at det her kunne ske...men støtten har været enorm fra jeres side alligevel...det er jeg SÅ glad for...selvom jeg har lidt ondt af jer der ligefrem har grædt...:ae:...

 

Victoria er stadig en smule træt og hun virker lidt nedtrykt over manglen på hvalpe...men vi er gået i gang med at gøre rent overalt...håber at når lugten er væk og møblerne skiftet ud, vil det gøre en stor forskel...

 

Men overordnet set går det godt...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer aldrig til at forstå hvordan det gik til...holdt jo ligefrem fri for at være sammen med dem...men altså det bliver en sterilisering til Victoria...hun får mælk til brysterne hver gang hun er falsk drægtig, hvilket betyder at hun 1 gang faktisk har fået betændelse i den ene kirtel...og så tror hun jo hun har hvalpe, hvilket får hende til at ødelægge møbler og tage hvad hun kan finde i jagten på "hvalpe"(sidste gang var det en køleskabsmagnet)...

 

Jeg kan ikke takke jer nok for at i har fulgt os så intenst...det her er jo dybest set selvforskyldt...jeg har to intakte hunde, og har på en eller anden måde overset at det her kunne ske...men støtten har været enorm fra jeres side alligevel...det er jeg SÅ glad for...selvom jeg har lidt ondt af jer der ligefrem har grædt...:ae:...

 

Victoria er stadig en smule træt og hun virker lidt nedtrykt over manglen på hvalpe...men vi er gået i gang med at gøre rent overalt...håber at når lugten er væk og møblerne skiftet ud, vil det gøre en stor forskel...

 

Men overordnet set går det godt...:engel:

 

Du skal nok være lidt obs på hende.. Hun kan godt gå hen og blive lidt deprimeret over tabet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske nogle mennesker forvirrer livmoderkræft med livmoderbetændelse? Jeg tror aldrig jeg har hørt en dyrlæge nævne livmoderkræft sm et stort problem, men det giver jo sig selv at en steriliseret tæve ikke KAN få nogle af delene, da deres livmoder j er blevet fjernet ;-) Jeg er sikker på at det er den rigtige løsning for Vic i og med at hun døjer med de falske drægtigheder :5up:

Det er risikoen for mælkekirtelkræft man formindsker ved TIDLIG sterilisering. Ved sen sterilisering er risikoen for kræft den samme, men som sagt er risikoen for livmoderbetændelse (som kan være dødelig) helt væk uanset alder man steriliserer i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Victoria er stadig en smule træt og hun virker lidt nedtrykt over manglen på hvalpe...men vi er gået i gang med at gøre rent overalt...håber at når lugten er væk og møblerne skiftet ud, vil det gøre en stor forskel...

 

Men overordnet set går det godt...:engel:

 

Jeg fik endelig fat i en homeopat, der kommer noget naturmedicin til dig (eller til Victoria er det jo), jeg ved godt at man ikke kan garantere at det hjælper, men det kan i hvert fald ikke skade. Han har fået hele forklaringen og ville brygge en god heksebryg, imod depression efter tab af hvalpe altså.

 

Og du skal ikke have det skidt over noget som helst, det er ikke dig der hverken har lavet loven eller gjort noget for at den skulle laves!!

 

Kan hilse og sige at halvdelen af Kbh lider med dig, jeg er ikke bleg for at stå og vræle i diverse offentlige hundebutikker :genert::mrgreen: Hvor lortet det hele end er, så inderst inde, så glæder det mig virkelig at jeg stadig ikke har mødt een eneste ude i virkeligheden, som går ind for den skodlov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Du skal nok være lidt obs på hende.. Hun kan godt gå hen og blive lidt deprimeret over tabet..

 

 

Er meget opmæksom på hende...kan fortælle at vi planlægger nogle familie- og vennebesøg de næste par dage, havde min bror og en veninde på besøg i går, og Victoria var ovenud lykkelig for at se dem...tror det gavner meget...:engel:

 

 

Jeg fik endelig fat i en homeopat, der kommer noget naturmedicin til dig (eller til Victoria er det jo), jeg ved godt at man ikke kan garantere at det hjælper, men det kan i hvert fald ikke skade. Han har fået hele forklaringen og ville brygge en god heksebryg, imod depression efter tab af hvalpe altså.

 

Og du skal ikke have det skidt over noget som helst, det er ikke dig der hverken har lavet loven eller gjort noget for at den skulle laves!!

 

Kan hilse og sige at halvdelen af Kbh lider med dig, jeg er ikke bleg for at stå og vræle i diverse offentlige hundebutikker :genert::mrgreen: Hvor lortet det hele end er, så inderst inde, så glæder det mig virkelig at jeg stadig ikke har mødt een eneste ude i virkeligheden, som går ind for den skodlov.

 

 

Årh det lyder spændende...det glæder vi os til...tak...:kys:

 

Jeg kender en der startede med at være for loven...sådan følte jeg det ihvertfald...hun var ikke meget for Victoria og Pablo...men hun har selv en hundetype der på mange punkter minder om listehundene(den korthårede muskuløse del) og en dag sagde hun til mig "vi som har de her hunde må holde sammen"...kom lige til at tænke på hende, da du nævnte det med at møde en der var for loven...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg kender en der startede med at være for loven...sådan følte jeg det ihvertfald...hun var ikke meget for Victoria og Pablo...men hun har selv en hundetype der på mange punkter minder om listehundene(den korthårede muskuløse del) og en dag sagde hun til mig "vi som har de her hunde må holde sammen"...kom lige til at tænke på hende, da du nævnte det med at møde en der var for loven...:engel:

 

 

 

"Vi med hunde, må holde sammen" er bare bedre :blink:

 

Jeg har i sinde at bruge denne historie når jeg snakker med nogle IRL som er for loven, og så skal de satme se billeder :evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare husk at få foretaget et eftersyn på hende , helst med ultralyd.

Sådan en tur kan sagtensd give en kodyl livmoderinfektion og ikke altid vil det opdages pga mærkeligt flod.En infektion i livmoder kan være lukket.

Min gamle, undskyld MOLLY, fik underlige symtomer et par måneder efter løbetid. Jeg gik til dr dyr der undersøgte og tog blodprøver for diverse til 2,600 kr. Jeg sagde direkte at jeg var nervøs for en hormonel livmoderinfektion, men de har ikke ultralyd på denne klinik.

En måned efter flød det, selvfølgelig lørdag eftermiddag og så vidste jeg at ingen tid var at spilde. Hunden var 1 uge fra 11 år og måtte så have haft dette i mindst en måned, sansynligvis længerer.

Akut til Karlslunde, der er vort mest moderne fraset KVL.Også nok det dyreste. Ringede og bad vagtdyrlægen om akut tid til Ultralyd af livmoder og ja, den var slem.

Der blev hurtigt udfærdiget en kontrakt, det gør man herovre, for folk gider ikke betale, hvis hunden dør under operationen.Underskrift på 17246kr ved kasse A_.:Hvis min egen dr dyr havde gjort det , så var prisen nok 10000 kr billigere og uden weekendtakst.Her gik Mollys forsikring så uiind og det var da en støtte.

Og Molly er OK nu.Men hvis hunden var uforsikret, er det en høj pris for en undskyld Molly halvgammel hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...