Gæst Miss_menelli Skrevet Juli 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 (rettet) Vi har jo 6-7 hundegårde, hvoraf den ene lige er blevet gjort klar til hundene. Det er alletiders mulighed for hundene for at kunne være både inde og ude når de er alene hjemme og kunne gå på "toilet" når det passer dem. De kan få frisk luft, følge med i dufte og lyde og vælge om de vil ligge i sol, skygge eller indenfor. Hundegården bliver indrettet med hundekurve, tæpper, fastgjorte vandskåle og de får en dobbelt udendørs løbegård, så der er plads til at lege og tumle. Men folk reagere generelt meget negativt, når jeg nævner at hundene skal gå i hundegårde om dagen når det er varmt nok til det. Der er åbenbart en del forbehold og fordomme om hundegårde.... Synes nu det er fint de har deres eget fristed, fremfor bare at være indelukket i en gang el. som mange andre hunde og det gør overgangen til et pensionsophold væsentlig nemmere, da de jo er blevet positivt introduceret for en hundegård i forvejen. Jeg kan heller ikke lide tanken om, at hunde tilbringer det meste af deres liv i en hundegård, men når det kun er som opholdssted når de er alene hjemme så synes jeg det er rigtig fint. Men hvad tænker i? Redigeret Juli 30, 2011 af Miss_menelli Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 Hej, Jeg tænker at det er en god ide, så længe man ikke bor for tæt på sine nærmeste naboer såfremt hundene skulle finde på at gø. Ellers lyder det da som superfine forhold som dine hunde ville få. V.H. sill Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 Hej,Jeg tænker at det er en god ide, så længe man ikke bor for tæt på sine nærmeste naboer såfremt hundene skulle finde på at gø. Ellers lyder det da som superfine forhold som dine hunde ville få. V.H. sill Nu er vi jo så heldige at bo midt i ingenting, så selvom begge hunde er slemme til at gø, så generer de heldigvis ingen Derudover så er der kun landmanden at gø af herude. Men ja, de har et kongeligt liv herude og kan ikke se hvorfor folk har så meget imod hundegårdene, når alternativet er, at de skal være indenfor i en gang, fordi den mindste ikke kan overskue at have et helt hus når hun er alene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 Vi har jo 6-7 hundegårde, hvoraf den ene lige er blevet gjort klar til hundene.Det er alletiders mulighed for hundene for at kunne være både inde og ude når de er alene hjemme og kunne gå på "toilet" når det passer dem. De kan få frisk luft, følge med i dufte og lyde og vælge om de vil ligge i sol, skygge eller indenfor. Hundegården bliver indrettet med hundekurve, tæpper, fastgjorte vandskåle og de får en dobbelt udendørs løbegård, så der er plads til at lege og tumle. Men folk reagere generelt meget negativt, når jeg nævner at hundene skal gå i hundegårde om dagen når det er varmt nok til det. Der er åbenbart en del forbehold og fordomme om hundegårde.... Synes nu det er fint de har deres eget fristed, fremfor bare at være indelukket i en gang el. som mange andre hunde og det gør overgangen til et pensionsophold væsentlig nemmere, da de jo er blevet positivt introduceret for en hundegård i forvejen. Jeg kan heller ikke lide tanken om, at hunde tilbringer det meste af deres liv i en hundegård, men når det kun er som opholdssted når de er alene hjemme så synes jeg det er rigtig fint. Men hvad tænker i? Der er intet i vejen med en hundegård såfremt: man ikke forestiller sig at hunden kan være alene 4-5 timer ekstra hver dag, fordi den nu er ude i den friske luft man ikke forestiller sig at hunden fra dag et vil elske at være der man er sammen med sin hund når man er hjemme man ikke bruger en hundegård som et alternativ til opdragelse man ikke tror at hundens alene-hjemme-problemer kan løses med en gård. Det virker som om du kender en hundegårds begrænsninger og så ser jeg det som et plus for dine hunde at de ikke skal sidde og glo ind i en væg:-) Nu skal man vare sig for at tro at man ved hvad andre folk tænker, men når du hører noget negativt om hundegårde, er det måske fordi nogle mennesker bruger det som en dårlig løsning på alskens problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 Vi har i omkring 20 år haft "hundegård" til vores forskellige hunde Jeg skriver i "", da den første vi havde var en hundegård og den anden er en indhegnet gårdsplads. I begge tilfælde har hundene haft adgang til hundegården via en hundelem = de kan så også være indenfor. Vi fik Bamse fra et internat og han kunne OVERHOVED ikke være alene hjemme - tror han har spist et helt hus hos tidligere ejer. Vi fik hurtigt installeret en hundelem og så forsvandt problemet. Han SKAL bare kunne komme ud ( har måske også noget at gøre med at han stort set altid har det varmt). Hundelemmen blev installeret hos mig ( bor i familie kollektiv med min bror og mor, men vi har hver vores fuldt udstyret bolig) og fra min bolig er der adgang, via en trappe, op til min mor, som stort set altid er hjemme - det hjalp selvfølgelig også Jeg kan kun anbefale det, da det giver en enorm frihed for hundene og en bedre samvittighed hos os mennesker :engel: Nana har aldrig, som hvalp, tisset på gulvet, så der er også bonus i form af meget hurtig renlighedstræning. De har også adgang til gårdspladsen, når de er alene hjemme og der har aldrig været problemer med det. Jeg tror dog at det er en god ide at placere hundegården, så de ikke kan se vejen = kan risikere at de står og gør af forbipasserende og så får i bare problemer med naboerne. ( men i har købt gård, ikk'? - så er der vel langt til naboerne?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 Mine hunde eeeelsker at være ude, så det får de lov til, tror nærmere de vil mene det er synd for dem som skal være indendørs Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 jeg kan ikke se at hundegårde er en dårlig ide , men mener at den skal være "skærmet"eller anbragt så andre ikke lige kan komme til den , har hørt om nogle hunde der blev agressive fordi de blev drillet medens de stod i en hundegård. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 Der er intet i vejen med en hundegård såfremt: man ikke forestiller sig at hunden kan være alene 4-5 timer ekstra hver dag, fordi den nu er ude i den friske luft man ikke forestiller sig at hunden fra dag et vil elske at være der man er sammen med sin hund når man er hjemme man ikke bruger en hundegård som et alternativ til opdragelse man ikke tror at hundens alene-hjemme-problemer kan løses med en gård. Netop de ting, tror jeg du har ret i, er en af grundene til at nogle har noget imod dem. Pointen med en hundegård skal jo aldrig være symptom behandling og at flytte problemer ud i en hundegård, hvor hundens problemer ikke betyder ødelagte dørkarme og sko - Eller en undskyldning for ekstra alene tid. Det virker som om du kender en hundegårds begrænsninger og så ser jeg det som et plus for dine hunde at de ikke skal sidde og glo ind i en væg:-) Forhåbentlig - De skal jo lære at være alene der, såvel som de skulle lære at være alene andre steder. Men jeg kan allerede se, at de hygger sig derude og sover tungere end de gør når de er i huset. Så det er jo fint - Men vi er kun på 1½ time indtil videre, så følger dem tæt så jeg er sikker på de er glade for at være der. Nu skal man vare sig for at tro at man ved hvad andre folk tænker, men når du hører noget negativt om hundegårde, er det måske fordi nogle mennesker bruger det som en dårlig løsning på alskens problemer. Det tror jeg du har ret i - Har da hørt om jagthunde der kun lever i en hundegård, når de ikke lige er på jagt. Det er jo ikke et liv Og muligvis kan de og andre ligene historier være årsagen til antipatien for hundegårdene. Jeg tror dog at det er en god ide at placere hundegården, så de ikke kan se vejen = kan risikere at de står og gør af forbipasserende og så får i bare problemer med naboerne. ( men i har købt gård, ikk'? - så er der vel langt til naboerne?) Ja - Placeringen er jo temmelig vigtig for dem der bor med naboer tæt på. Det er jo så heldigvis ikke et problem, da vi jo bor på landet - Men kan forstille mig det kan være et problem i byerne. Mine hunde eeeelsker at være ude, så det får de lov til, tror nærmere de vil mene det er synd for dem som skal være indendørs Hvordan har i indrettet jer, så de kan være ude? I må vel have lidt udfordringer ifht. at i vel har liiiidt flere naboer end os midt ude på bøh-landet? jeg kan ikke se at hundegårde er en dårlig ide , men mener at den skal være "skærmet"eller anbragt så andre ikke lige kan komme til den , har hørt om nogle hunde der blev agressive fordi de blev drillet medens de stod i en hundegård. Det har du ret i - Hende vi solgte vores gamle hus til vil lave hundegård i indkørslen, lige ud til runden, hvor al aktivitet foregår og folk færdes. Det må jeg indrømme, jeg ikke synes er en god ide.... Der er aldrig ro for den stakkels hund og folk kan uden problemer komme til den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 En hundegård der bliver brugt fornuftigt, er en rigtig god ting. Jeg har 2 gode hundegårde, men mine hunde gør for meget, til at være ude i dem, det er rigtig rigtig ærgeligt Nu går jeg også hjemme ved dem hver dag, men det ville give en ekstra frihed, hvis de kunne være i hundegårdene, hvis vi skulle noget. Jeg er tilhænger af hundegårde (brugt fornuftigt), og synes at det lyder som en god idé, at du vil bruge én af dem i har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juli 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2011 Jeg er såmænd også tilhænger af en hundegård til når man er på arbejde og så videre. Hvis nogen får ondt i røven over dét, så kunne det ærligt talt ikke rage mig mindre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ricko2008 Besvaret August 17, 2011 Rapporter Share Besvaret August 17, 2011 Jeg, kan heller ikke se det store problem i hundegårde, så længe ikke hundene er der døgnets 24 timer. Det, er en rigtig god ide, sålænge det bliver brugt rigtigt, og tror da også de fleste hunde nyder det i fulde drag, de kan gøre som de vil, lege og er samtidig i den friske luft, men de skal have et sted at kunne gå i læ, hvis det feks. bliver dårligt vejr. Men, ellers er det en god ide. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 17, 2011 Rapporter Share Besvaret August 17, 2011 Jeg oplever også at folk stejler, når jeg fortæller at mine bordere er i hundegård hver dag, mens jeg er på arbejde. Jeg tolker det bare som uvidenhed. Mine hunde elsker hundegården og vil langt hellere være der, end inde i de 8 timer de er alene! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret August 17, 2011 Rapporter Share Besvaret August 17, 2011 I "gamle dage" var en hund der gik i en hundegård, en hund som levede hele dens liv i hundegården uden ret meget menneskelig kontakt og stimulering. Og det er nok derfor man idag stejler når man hører at en hund går i en hundegård. Men hvis det bliver brugt rigtig, så er der, efter min mening, intet problem i at bruge en hundegård og jeg overvejer det også selv til Chinook, fordi han ELSKER at være udenfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 17, 2011 Rapporter Share Besvaret August 17, 2011 Vi har haft hundegård de sidste 3 uger (knap og nap). Jeg synes det er skønt! Det er så rart at hundene kan ligge ude eller inde afh. af hvad de har lyst til. De hyler ikke når de er der og er fint afslappede når jeg kommer hjem til dem igen. Jeg er stor fortaler for en hundegård! Så længe at der er god plads både inde og ude og at den selvfølgelig ikke misbruges... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 17, 2011 Rapporter Share Besvaret August 17, 2011 Jeg oplever også at folk stejler, når jeg fortæller at mine bordere er i hundegård hver dag, mens jeg er på arbejde. Jeg tolker det bare som uvidenhed. Mine hunde elsker hundegården og vil langt hellere være der, end inde i de 8 timer de er alene! Ja det tror jeg du har ret i... Tror ret hurtigt folk tænker at hundene så bor i hundegården osv - uvidenhed! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts