Hop til indhold

Boligselskab forbyder 59 racer...


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Gæst Tante Lilla

Det er jo hverken en undersøgelse eller en statistik.... Det er bare.... useriøst og ubrugeligt.

 

**Det er der heldigvis delte meninger om.

 

>Bidlister som, ganske som fairdogs "undersøgelsen" ikek kan bruges til en *bip*

De er lavet i andre lande, under andre forhold, og undersøger reelt ikke dét de bruges til at illustrere herhjemme. Ligesom datamaterialet i alle tilfældene slet ikke er tilgængeligt, fejlkilder heller ikke, og alt det andet "løse" du kan læse dig til i adskillige tråde efterhånden.

 

 

**Der er vist ikke læst helt færdigt - det er en undersøgelse, absolut ikke en statistik - foretaget i Danmark på danske hunde.

 

>+ det faktum at det er én af de antalsmæssigt største racer herhjemme, burde jo fortælle en anden historie end den du gerne vil frem til.

Der ér trods alt forskel på at sammenligne en antalsmæssig meget lille race, med en antalsmæssig meget stor race, hvis man kun kigger på bundlinjen.

 

**Hvis racen ikke bider, så var der 0 bidskader, men det er ikke tilfældet.

 

Nu er det jo ikke mig personligt, der har lavet den.

 

Den undersøgelse er det nærmeste et korrekt billede af nogetsomhelst af sin art, der er lavet her i landet.

 

Hvor mange har stillet spørgsmålstegn ved mediernes udlægning ?

Nada.

Inkl. politikerne.

 

Det er derfor vi er, hvor vi er nu, og det kan vel ikke være en fair situation for de ramte.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 286
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nej vi kan i/ skal kke liste bestemte racer, af den simple grund at det er umuligt at få alle med.

Vi skal ha' lagt mere ansvar over på opdrætter/hvalpeproducent/sælger , og der skal større krav til at anskaffe en hund - helst alle hunde, men det vil stille for store krav til logistikken. Så eks. til hunde over 15 kg bør man ha' været på kursus i bl.a. de emner jeg nævnte før, over måske 3-4 dage i teori og praktik.

Så skal man afslutningsvis svare på en række tilfældigt udvalgte spørgsmål, så det sikers man har fattet noget.

Derefter kan man få udleveret en licens til at købe hund.

Den skal sælger sikre sig, at køber er i besiddelse af, før de må sælge en hvalp. Evt. opbevare en kopi.

Som nu skal hvalpene ID mærkes inden de er 8 uger, det blir' de bare ikke altid, så også her skal strammes op. Det SKAL være sælgers ansvar at hvalpene er ID mærkede.

Hvalpene skal reg. med opdr. navn og moderes navn, så den til enhver tid kan spores til sit ophav. S

ælger skal altid være ansvarlig for ejerskiftet.

På den måde kan bl.a. man spore de, der driver rovdrift, de der snyder i moms og skat o.m.a.

Sælger skal også sørge for at køber får en pasningsvejledning, info om racens temperament og generelle sygdomme - samt info om forældredyrene er undersøgt for disse.

 

Det skal koste en jetjager eller to, ikke at opfylde disse krav for sælger.

 

Det blir' så ikke så attraktivt at lave hurtige hvalpe.

 

Det blir heller ikke muligt at lave impuls køb.

 

Vi er jo i bund og grund enige... Jeg mener bare at regeringen faktisk har fat i den lange ende, og de HAR ret til at udpege de hunde som de finder farligst... Der er nu engang bare nogle hunde som har været avlet til f.eks. hundekamp, og det kan vi jo være uenige i eller ej.. Men nogle hunde ER farlige end andre... Jeg synes det er fair at påsætte visse hunderacer denne stempel fremfor at sige "Alle hunde over 15 kg"... Og igen så synes jeg at listehunde-ejerne så skal se det som en god ting fremfor et 100% forbud... Så må man ligesom tage ja-hatten på og være glad for at man trods alt kan få hvalpe, have sin hund frit i hundeskoven og ikke påtvinge den mundkurv..

 

Og igen vil jeg holde fast i min holdning om at jeg TROR at størstedelen af alle listehunde-ejere herinde ville være lykkelige hvis de kunne tage et kursus og så "slippe" for at give deres hund mundkurv på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla
Med en købelicens/hundekørekort whatever, til alle hunde over 15 kg, eller bare alle hunde, så BLIVER alle jo straffet. Og ganske som Bankov, spørger jeg: Hvad skal undervisningen bestå af? Hvilken ideologi skal ligge til grund for det, og hvem skal stå for det?

 

Der er jo ingen der forhindrer folk i at deltage, tage prøven, bestå, og så kaste det hele over skulderen når de går ud af døren. Dét ville jeg sgu nok kunen finde på med en del af det, for der ér ved gud forskel på om man "bare" skal have sig en klappekage-hund, eller om man har et egentligt brugsformål med kræet.

 

Selvom du "kun" skal ha' en klappehund, så skal den vel også lære de basale ting, som at være renlig, alene hjemme, gå i snor, komme når du kalder ect. ?

Det er der da ingen forskel på uanset hvad formålet med hunden er.

Netop din holdning, er da et skole eksempel på en, der burde ha' et kursus før der var mulighed for at anskaffe hund, for du har fuldstændig misforstået noget.

Og hvis du så vælger at glemme det hele på vej ud af døren, så håber jeg ikke du får en hund.

Det bør da ikke betragtes som en straf, men som en hjælp til at få et fornuftigt hundehold og en velfungerende hund. Det kan der da ikke være nogen, der er modstandere af. At vi så er nogen, der ikke behøver det, ærgerligt, det må vi ofre hvis vi ønsker at ha' hund.

Det skal betales af hunde ejeren selv, præcis som et kørekort, hvis man gerne vil køre bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

**Der er vist ikke læst helt færdigt - det er en undersøgelse, absolut ikke en statistik - foretaget i Danmark på danske hunde.

Ja, fairdogs-tingen er foretaget i danmark.

 

Bidlisterne er ikke.

 

*Hvis racen ikke bider, så var der 0 bidskader, men det er ikke tilfældet.

 

En race repræsenteret af hvad..? Måske 100 individer i DK, sat op imod en race repræsenteret af over 40.000 individer....

 

det giver vel sig selv at sidstnævnte alene i kraft af antallet, vil have antalsmæssigt flere tilfælde af bid mod mennesker såvel som dyr, end førstnævnte.

Det giver vel sig selv, at en forholdsvis sjælden og ukendt race i Danmark ikke vil have en ret stor ejergruppe, og dermed som en direkte følge heraf heller ikke vil have en ret stor "uheldig ejer"-gruppe....

 

Det giver vel sig selv at man i en sammenligning mellem en af danmarks antalsmæssigt mindre racer, med en af danmarks antalsmæssigt største racer, ikke kan bruge samlede antal bid til en hylende hattefis.

 

"Jeg spiser ét æble, og 500 pærer, og får mylderbæ af det, ergo giver pærer mig mylderbæ, og æbler gør ikke"..... eller nowet.

 

 

Den undersøgelse er det nærmeste et korrekt billede af nogetsomhelst af sin art, der er lavet her i landet.
Den "undersøgelse" er nul og en *bip* værd. Se blot på inddelingen af racer, blandinger, grupper, og brugsområder i én stor pærevælling, og gerne det hele på én gang så en race der står der, også kan tilhøre én af grupperne....... og ét af brugsområderne.......

 

Se på fejlkilderne.... eller nåh nej... De er der jo ikke... Nåh men så datamaterialet.... nåh nej... heller ikke.....

Jamen hvad så med problemstilling og konklusionen da.... næh.. heller ikke....

Jamen så kan vi da uddrage tallene og bruge dem sel v.. Niks.. Heller ikke. en halv mil. hunde totalt i DK; og undersøgelsen indeholder 46

4 bidsager....... Dælme da repræsentativt hva...

Lidt som grundlaget for den ny hundelov dengang...

Hvor mange har stillet spørgsmålstegn ved mediernes udlægning ?

Nada.

Inkl. politikerne.

 

Nåh... Har du bladret rundt lidt herinde? Eller på andre hundeforummer, eller for den sags skyld bevæget røven ud af døren og snakket med folk?

 

Stort set alle, er svaret.

 

 

Selvom du "kun" skal ha' en klappehund, så skal den vel også lære de basale ting, som at være renlig, alene hjemme, gå i snor, komme når du kalder ect. ?
Ja... Og?

 

Det er der da ingen forskel på uanset hvad formålet med hunden er.
Joh... Det er der sådan set. Der er temmelig stor forskel på hvordan man griber tingene an ifm. bl.a. indlæring, og hvad man lægger mest vægt på i starten.

 

Netop din holdning, er da et skole eksempel på en, der burde ha' et kursus før der var mulighed for at anskaffe hund, for du har fuldstændig misforstået noget.

Hahaha.... Næh. Jeg har skam ikke misforstået noget. Jeg har bare noget praktisk at bruge en hund til. Et egentligt brugsformål med sådan et kræ, og derfor et mål som hunden og jeg skal nå, andet end at den går sådan nogenliunde ok i snor, at den kommer når jeg kalder.... nogengange, og at den ikke skider helt så meget på gulvet.

 

 

Og hvis du så vælger at glemme det hele på vej ud af døren, så håber jeg ikke du får en hund.
Nåh. Det var da ærgeligt. For du er sådan cirka 1 konkurrencehund, 1 klappekage-hund, og én jagtbrugshund for sent på den så.

 

Det bør da ikke betragtes som en straf, men som en hjælp til at få et fornuftigt hundehold og en velfungerende hund.
Jeg har ikke behov for dén hjælp.

Den hjælp jeg har og får behov for, ved jeg dælme godt hvor jeg skal finde. Og det er IKKE på et eller andet forgyldt populistisk vedtaget, meningsløst konsensus-orienteret og tilpasset simili-kursus, der ikke indeholder andet end hvad man sådan lige i nuet har kunnet opnå enighed om er den rette pædagogisk korrekte, ideologi.

 

Ideologier kan jeg ikke bruge til en skid.

 

Erfaring og viden fra folk der rent faktisk har bevist noget med dem selv og deres hunde, i dén del af hundeverdenen jeg bevæger mig i, KAN jeg derimod bruge til rigtig meget

 

 

Det kan der da ikke være nogen, der er modstandere af. At vi så er nogen, der ikke behøver det, ærgerligt, det må vi ofre hvis vi ønsker at ha' hund.

Det skal betales af hunde ejeren selv, præcis som et kørekort, hvis man gerne vil køre bil.

Hvad skal det indeholde? Hvilket grundlag skal det bygegs op på? Hvad skal "standarden" være for sådan en undervisning? hvem skal tage sig af det? hvor skal det udbydes? Hvem skal det tilpasses? Hvorfor? Hvad vil du opnå med det?
Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom du "kun" skal ha' en klappehund, så skal den vel også lære de basale ting, som at være renlig, alene hjemme, gå i snor, komme når du kalder ect. ?

Det er der da ingen forskel på uanset hvad formålet med hunden er.

Netop din holdning, er da et skole eksempel på en, der burde ha' et kursus før der var mulighed for at anskaffe hund, for du har fuldstændig misforstået noget.

Og hvis du så vælger at glemme det hele på vej ud af døren, så håber jeg ikke du får en hund.

Det bør da ikke betragtes som en straf, men som en hjælp til at få et fornuftigt hundehold og en velfungerende hund. Det kan der da ikke være nogen, der er modstandere af. At vi så er nogen, der ikke behøver det, ærgerligt, det må vi ofre hvis vi ønsker at ha' hund.

Det skal betales af hunde ejeren selv, præcis som et kørekort, hvis man gerne vil køre bil.

På hvilket grundlag kan du bedømme om DKW er egnet til at have hund:vedikke::hmm: Du har tilsyneladende kun været her i 1½ mdr og har dømt ham til at være uegnet som hundeejer..Hmmm...Hvis du spørger nogle af os der har været her på HF i flere år, så er jeg ret så sikker på at du vil stå helt alene tilbage med den opfattelse..Hvilken uddannelse har du siden du så skarpt kan afvise DKW's evner som hundeejer?

 

Jeg vil sige du slet ikke er kompetent til at udtale dig om DKW

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker bare - boede jeg der så lad os sige jeg skulle bevise, at Hugo ikke var en blanding af ..

 

(Og nu griber jeg bare en der ligner lidt, og som jeg forestiller mig KUNNE være på sådan en liste)

 

Tibetansk mastiff, Akita... Kareler...

 

Det kan jeg jo aldrig bevise... Jeg har fået fortalt det er Samojede og Kleiner, men når jeg siger det til folk dør de af grin, for han ligner jo ikke de to racer... Så hvem siger det er rigtigt?

 

Nu er det et rent tænkt eksempel, men jeg kan jo ikke på nogen måde bevise, HVAD der er i Hugo.

 

 

Skal han så have lov at bo der, fordi han er "rar"?

Eller skal han væk fordi han er af ukendt oprindelse?

 

Hvordan i alverden skelner de i den slags dilemmaer.

 

De ville aldrig få mig til at garantere at Hugo ikke kan bide et barn fx. Han bryder sig ikke om børn. Han er reserveret over for fremmede - når folk på gaden vil hilse, vender han sig og går - sådan en hund kan da let presses...

 

Så i et rent tænkt eksempel - ville denne liste nok smide mig og min hund ud, hvis jeg boede der - selvom de nok ville sige til mig - neeeej han er jo så raaaar...

 

Jeg synes det er rent forrykt!

 

Med 59 og 71 hunde på de forbudslister skulle det da være sært om ikke der var bare en smule af én af racerne i Hugo - så ud med jer da :blink:

 

Men vil gi dig ret - det er da helt forrykt:stupid: nogle steder må hunde heller ikke komme på besøg (af visse racer eller størrelser) Jeg må f.eks ikke besøge min far i deres boligforening med min hund - men min søster må:vedikke: Har også i tv set en ung mand der ikke måtte besøge sin mor med sin hund (listehund) Forrykt ja:damn: men desværre sandt:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

En ting jeg finder ufatteligt underligt er at f.eks. er det helt okay at have en husky i alle lejligheder hvor man må hunde (dog selvfølgelig ikke dem hvor der er størrelses bestemmelser)...

 

Ærligt så tror jeg de fleste naboer ville blive mere generet af en husky end en amstaff, ja en amstaff kan se mere farlig ud, men vi oplever altså også folk som er supe rbange for Dexter fordi "Han er en ulv og dem kan man ikke styrer"... Plus de jo kan hyle noget så grusomt, så jeg kunne forstå hvis man valgte at forbyde racer der var GENERENDE for naboerne i ens naboer...

 

Men kan virkelig ikke se at fordi en hund ser farlig ud så skal den forbydes :rolleyes: Synes også vi skal forbyde skaldede muskelbundter med mange tatoveringer for de ser også farlige ud... Vil hellere møde en alene amstaff en sen aften, end en førbeskrevet type :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Demokratiet består af en lovgivende, den udøvende og den dømmende magt......

 

I boligforeningerne halter demokratiet lidt.

 

Man lovgiver, men der er sjældent en udøvende magt og dermed heller ingen dømmende magt..

 

Men det ER beboerne selv, der laver lovgivningen.

 

Vi har da lige så mange listehunde-blandinger nu, som vi havde før vi vedtog et forbud mod en række hunde her.

 

For hundetilladelserne bliver jo stadig givet til "labradorblandinger"...

--Eller boxerblandinger... som vi har rigtig mange af.. :mrgreen:

 

Men her er færre overfald. De oprindelige listehunde, der stadig er her, er de "rare" af dem. Og dem, der var problemer med er enten flyttet frivilligt eller de er afgået ved en mere eller mindre naturlig død.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla
På hvilket grundlag kan du bedømme om DKW er egnet til at have hund:vedikke::hmm: Du har tilsyneladende kun været her i 1½ mdr og har dømt ham til at være uegnet som hundeejer..Hmmm...Hvis du spørger nogle af os der har været her på HF i flere år, så er jeg ret så sikker på at du vil stå helt alene tilbage med den opfattelse..Hvilken uddannelse har du siden du så skarpt kan afvise DKW's evner som hundeejer?

 

Jeg vil sige du slet ikke er kompetent til at udtale dig om DKW

 

 

Næ næ, han siger selv at han vil glemme det hele på vej ud af døren.

 

Bagefter fortæller han at han har ditten og datten. Så har han nok hørt efter alligevel.

 

Jeg ved ikke hvem han er, ligesom i ikke ved hvem jeg er.

 

Kunne vi i øvrigt ikke prøve at holde kammertonene, selvom vi måske er uenige på nogen punkter.

Det er vel muligt at diskutere herinde eller hva' ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ næ, han siger selv at han vil glemme det hele på vej ud af døren.

Ja af dét du åbenbart mener er værd at bruge tid på i et "licenskursus", der skal jeg dælme ikke afvise at jeg ville kaste en stor del af det over højre skulder på vej ud af døren. Resten ved man allerede, eller det er almindelig sund fornuft som ikke er værd at bruge lovgivning, tid og ressourcer på.

 

Bagefter fortæller han at han har ditten og datten. Så har han nok hørt efter alligevel.
Jeg har ikke en dyt... og hørt efter hvad?

 

Jeg ved ikke hvem han er, ligesom i ikke ved hvem jeg er.

Berner sennen opdrætter... so.?
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Hvis der var nogle nemme og perfekte løsninger på alt det hundehalløj skulle man da synes at nogen havde fundet frem til dem på nuværende tidspunkt:klap:.

At forbyde var det 59 hunderacer er direkte tåbeligt:stupid: og det forhindrer jo ikke nogen i at tilføje flere:lol:. Ej heller løser det problemerne.

Og jov vi kan godt diskutere herinde-det er bare bedst ikke at blive personlig(gå efter bolden ikke manden).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hvis man lytter godt efter kan man høre en flue skrige "voldtægt"...men

 

Bandog og dosa er ikke hunderacer...bandog er en hundetype, og dosa er en blanding af Tosa og mastino...for sidstnævntes vedkommende har man nok ikke så meget at frygte da tosaen har været forbudt siden 1991...

 

Mener forøvrigt heller ikke at bully kuttaen er en race...men ret mig hvis jeg tager fejl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla
Ja af dét du åbenbart mener er værd at bruge tid på i et "licenskursus", der skal jeg dælme ikke afvise at jeg ville kaste en stor del af det over højre skulder på vej ud af døren. Resten ved man allerede, eller det er almindelig sund fornuft som ikke er værd at bruge lovgivning, tid og ressourcer på.

 

Jeg har ikke en dyt... og hørt efter hvad?

 

Berner sennen opdrætter... so.?

 

 

Det der arrigskab har jeg ingen kommentarer til.

 

Hvis der kikkes lidt rundt på forumsider som den her, er det dagligt at man må korse sig over folks mangel på den basale indsigt i det at holde hund. Der er også en grund til at ca. 15.000 raske hunde blir aflivet hvert år. En hel del af dem ville kunne undgåes, hvis de potientielle ejere fik lidt viden inde for vesten før de gik ud og anskaffede en uldtot.

 

Ja, jeg er bl.a. opdr. og så ?

 

Dermed har jeg netop også mødt utallige mennesker, som burde gå i BR efter deres hund. En del har da undladt at anskaffe hund lige foreløbig efter at få sat ting på plads de overhovedet ikke havde skænket en tanke.

 

Der er ikke nogen perfekte løsninger på bid problemet, men race forbud har vist sig værende totalt uden effekt alle steder det er afprøvet, så den løsning duer ialfald ikke.

 

Skal vi af med den, forlanges der til gengæld noget andet ind i stedet for, hvad det skal være, er i sidste ende op til politikerne, men der er stemning for en eller anden form for "kørekort" eller "køber licens".

 

Det er ligesom ikke min personlige idé. Jeg vil da helst være foruden noget af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Hvis der er grobund for racisme og nazisme i Danmark, så er det fordi folk ikke udnytter deres demokratiske RET til at blive hørt og til at stemme.

 

:hmm:Her i vores demokratiske land, er der forbud mod hunderaser, men er der forbud mod nazismen.... eller er de beskyttet af demokratiets regler :vedikke:....hvis jeg ikke tager helt fejl, er politiet da ude og beskytte dem tit, mod overgreb når de marcherer og hylder deres helte! :shock:

 

:hmm:Dem der vil gøre det svært for nazisterne, kaldes vist bøller og pøbel, ret mig endelig hvis jeg tager fejl!:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

For sølan! Jeg ville blive så pissed hvis jeg boede i en forening og de pludselig forbyder min ynlings race... Der er vel ikke andet at gøre end at flytte og boykotte den slags + stemme med hjernen næste gang der er valg... :stupid:

 

Hvad bliver det næste ? De skal vel også bestemme jeg ikke må bruge Axe mere, og skal bruge et eller andet klamt stinkende dansk parfume deo? Sikke et mareridt danmark er... :( Dybt flov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er så langt ude!:damn: Det er folk (beboerne), som egentlig ikke har styr på racerne, som må have vedtaget at de 59 racer skal forbydes. fx en Dogue de Bordeaux, engelsk mastiff og flere har så vidt jeg ved, ikke noget med en muskelhund at gøre, de er bare kommet med på listen fordi de er store og har en stor/bred mund. Det siger jo også noget om dem som har lavet forbudet, ved at fx mastiffen står to gange = de har ikke styr på racerne.

 

Altså hvor går grænsen? Hundeloven + politikerne bag loven er med til at sådan nogle forbud sker, da hundeloven har gjort borgerne, som ikke har forstand/styr på racerne "bange" og derfor er "bange" for hunde som overhovedet ikke gør noget (misforstå mig ikke, det gør muskelhunde heller ikke, medmindre de har en "forkert" ejer men sådan er det med alle hunde).

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Her i vores demokratiske land, er der forbud mod hunderaser, men er der forbud mod nazismen.... eller er de beskyttet af demokratiets regler :vedikke:....

Nej, der er ikke i DK forbud mod nazister som der er i fx Tyskland. Her foretrækker vi at have tumperne fremme i det åbne, så vi kan se, hvad dælen de render rundt og laver.

hvis jeg ikke tager helt fejl, er politiet da ude og beskytte dem tit, mod overgreb når de marcherer og hylder deres helte! :shock:

Kun hvis det er en lovligt anmeldt demonstration.

 

:hmm:Dem der vil gøre det svært for nazisterne, kaldes vist bøller og pøbel, ret mig endelig hvis jeg tager fejl!:genert:

De kaldes demonstranter og flere andre ting, men ikke bøller og pøbel.

 

Men hvorfor snakker vi egentlig pludselig om nazister?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det der arrigskab har jeg ingen kommentarer til.

 

Hvis der kikkes lidt rundt på forumsider som den her, er det dagligt at man må korse sig over folks mangel på den basale indsigt i det at holde hund. Der er også en grund til at ca. 15.000 raske hunde blir aflivet hvert år. En hel del af dem ville kunne undgåes, hvis de potientielle ejere fik lidt viden inde for vesten før de gik ud og anskaffede en uldtot.

 

Dermed har jeg netop også mødt utallige mennesker, som burde gå i BR efter deres hund. En del har da undladt at anskaffe hund lige foreløbig efter at få sat ting på plads de overhovedet ikke havde skænket en tanke.

 

Er du sikker på de ikke bare gik ud og købte hos en opdrætter der ikke stillede spørgsmålstegn ved deres valg?

Ikke at de burde købe kræet i BR og helt burde holde sig fra at få hund.

 

Men generelt så er der den der "det sker ikke for mig", "jeg ved bedre", "så svært kan det da ikke være" mentalitet der ikke sådan lige er at komme til livs.

Disse mennesker ryster bare på hovedet og fiser et andet sted hen og køber, hvor der ikke bliver stillet så mange spørgsmål.

 

Der er ikke nogen perfekte løsninger på bid problemet, men race forbud har vist sig værende totalt uden effekt alle steder det er afprøvet, så den løsning duer ialfald ikke.

 

Skal vi af med den, forlanges der til gengæld noget andet ind i stedet for, hvad det skal være, er i sidste ende op til politikerne, men der er stemning for en eller anden form for "kørekort" eller "køber licens".

 

Det er ligesom ikke min personlige idé. Jeg vil da helst være foruden noget af det.

 

Var det noget med at du også var træner eller hvordan?

 

Det jeg oplever som træner på hvalpehold, er desværre bare at en hundelicens ikke vil hjælpe en hylende fis.

Dem der er tumper, forbliver som oftest tumper gennem hele hvalpeholdet og al hjælp og vejledning går ind af det ene øre og ud af det andet.

 

Så er der dem midt imellem, hvor de fatter lidt og får et rimeligt forhold til kræet. Men stadig med en del problemer og hunden får aldrig et helt optimalt liv.

 

Og så er der dem som SELV har valgt at opsøge viden INDEN de købte hund og som SELV ønsker at lære - De får derimod et super forhold til hunden og overvinder på en fornuftig måde langt de fleste problemer.

 

Jeg tror simpelthen ikke på, at et kørekort vil have nogen effekt på den første gruppe - De hverken kan eller vil lytte - De ved selv bedst.

Og det er pudsigt nok denne gruppe kørekortet reelt er rettet mod og ikke den anden og 3 gruppe.

 

Kunne være meget spændende at se på hvad der reelt har virket i andre kriminalitetsforbyggende projekter.

For er det ikke det vi er ude i? At forebygge at folk og deres hunde begår noget tilnærmelsesvist kriminelt ved at gøre skade på andre?

Jeg ved ikke hvad der har virket og om der er noget der har virket.... Men kunne være meget spændende at se hvilke typer forebyggelse der virker mod den hårde kerne som reelt er problemet.

 

Nogle der har nogle dokumentere og reelle undersøgelser på emnet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla

>Var det noget med at du også var træner eller hvordan?

 

**Mit "hunde CV" ligger herinde på præsentations siden.

 

 

>Nogle der har nogle dokumentere og reelle undersøgelser på emnet .

 

**Fair Dog har en del, og er igang med at skaffe flere.

 

Det er helt, at de der selv vælger at søge info er de bedste hunde ejere.

 

Jeg ved at en stor del af de jeg har afvist, ikke har købt hund et andet sted umiddelbart efter. De satte faktisk pris på snakken og ville vente.

Så det er muligt at få flyttet nogen.

 

Et par stykker har købt hund et andet sted.

Men mod tåber kæmper selv Guderne forgæves, så hvad kan man stille op med den slags. En af disse hunde blev også omplaceret igen ret hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Nej, der er ikke i DK forbud mod nazister som der er i fx Tyskland. Her foretrækker vi at have tumperne fremme i det åbne, så vi kan se, hvad dælen de render rundt og laver.

 

Kun hvis det er en lovligt anmeldt demonstration.

 

 

De kaldes demonstranter og flere andre ting, men ikke bøller og pøbel.

 

Men hvorfor snakker vi egentlig pludselig om nazister?

Nu var det Birgitta jeg henvendte mig til, men fint nok du svarer på spørgsmålene! :5up:

 

Har bare svært ved at se nazisme og demokrati har nogen lighedspunkter, men kan nok se demokratiet beskytter nazismen! :slem:

 

Men jeg ser ikke hunde er beskyttet, måske er de farligere end nazister!:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
>Var det noget med at du også var træner eller hvordan?

 

**Mit "hunde CV" ligger herinde på præsentations siden.

 

Undskylder, at jeg ikke har gennemlæst samtlige dine indlæg :oops:

 

 

>Nogle der har nogle dokumentere og reelle undersøgelser på emnet .

 

**Fair Dog har en del, og er igang med at skaffe flere.

 

Må desværre indrømme at jeg er aldeles enig med DKW mht. kvaliteten af de undersøgelser de har lavet.

 

Men tænkte nu specifikt på videnskabelige undersøgelser ifht. forebyggelse af kriminalitet og hvad der virker?

 

Det er helt, at de der selv vælger at søge info er de bedste hunde ejere.

 

Jeg ved at en stor del af de jeg har afvist, ikke har købt hund et andet sted umiddelbart efter. De satte faktisk pris på snakken og ville vente.

Så det er muligt at få flyttet nogen.

 

Absolut - Og det er dem jeg mener ligger i middelgruppen.

Folk som man rimelig nemt når og som kan lære at arbejde med deres hund, selvom den måske ikke lever op til den lyserøde fantasi om en nuttet hvalp.

 

Et par stykker har købt hund et andet sted.

Men mod tåber kæmper selv Guderne forgæves, så hvad kan man stille op med den slags. En af disse hunde blev også omplaceret igen ret hurtigt.

 

Desværre ja.... Man kæmper forgæves. Og det er disse mennesker vi jo gerne skulle have fat i, for det er dem der er problemet.

Ikke alle de andre.

 

Men jeg tror bare ikke på at et kørekort til hund gør hverken fra eller til overfor disse tumper :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...