Hop til indhold

Møffes come back - Bernermarked i Køge


Recommended Posts

Uuuh, er så stolt af min lille Møffe! :lun:

 

Havde jo tilmeldt mig til det årlige Bernermarked i går med stor spænding - ville Møffe kunne klare det til den tid eller ville han ikke? :genert:

 

Nåmen, jeg har jo holdt skarpt øje med ham den sidste uges tid og i fredags gik og løb han super smukt, så vi tog satsen og tog afsted i går :5up: Og vi havde fået grønt lys til det fra fyseterapeuten, så der skulle ikke være noget i vejen for det :-D

 

Så vi stod op kl. 8 i går, hvor Møffe fik noget oksefedt, blandet op med hans foder (for energiens skyld :mrgreen: ) og det sidste blev pakket i bilen og afsted det gik - vi ankom kl. 9:30 og jeg fik med møge og besvær stablet mit telt på benene med hjælp fra nogle super søde mennesker (det der DKK-telt er altså ikke så let at sætte op alene :???: ), tingene pakket ud og Møffe blev luftet af på pladsen. Da jeg kom tilbage, var hvalpeklasse tæver i gang og jeg skyndte mig at fodre Møffe med en "energi-drink" :mrgreen: Et æg blandet op med 1,5 spsk sukker - opskrift herinde fra :engel:

 

Og så gjaldt det ellers det sidste finish med Møffe, der lige fik studset sine ører (de var våde efter badet igår, så der havde jeg ikke kunnet nå at ordne dem) og børstet igennem for sidste gang - og så skulle vi også i ringen!

 

Vi var 11 bernere-hanner i åben klasse i alt. Dommeren gik ned og hilste på hver enkelt til at starte med, hvorefter han gik ind i midten af ringen og proklamerede noget, som jeg troede, at ville diskvalificere mig og Møffe allerede fra starten af :genert: Vi skulle løbe... Ikke én omgang, ikke to omgange, som det plejer at være... Nej, bare indtil han sagde stop :shock: Nå, men igang vi kom og jeg løb den første, den anden omgang - og da vi begyndte på den tredje, tænkte jeg shit! Nu bliver vi snart nød til at stoppe :shock: Meeeen, han lod det heldigvis blive ved tre omgange *pyha*

 

Men ve' I hvad? Jeg har jo snakket om, at jeg har haft problemer med, at Møffe ikke har gidet at løbe rigtigt, til udstillinger (sjosket afsted i den anden ende af linen) og jeg har forsøgt at arbejde med dette, uden den helt store succes, desværre. Men i dag, ikk'? Han løb simpelthen så smukt! Lige ved min side, som han skulle - det var sq næsten skræmmende! Så han fik masser af pølse :engel:

 

Se bare, hvor han slikker sig om munden, mmmm :mums:

attachment.php?attachmentid=47263&d=1312705929

 

Og læg lige mærke til den helt løse line...!

 

Også her:

attachment.php?attachmentid=47262&d=1312705929

 

Op på rækken igen og så gik de individuelle bedømmelser ellers i gang. Der var fire-fem bernere, før det blev vores tur, så jeg skyndte mig at sætte Møffe ind i teltet i skygge og til vandskål - for det var godt nok varmt i går! Her ventede vi så på, at det blev vores tur og jeg fik snakket med min opdrætter, der havde set os i ringen. Jeg havde godt fornemmet, at Møffe ikke løb helt perfekt hele tidene og hun bekræftede også, at han desværre haltede lidt derinde :-/ Men der er jo ikke noget at sige til det, manden han jo ingen kondi i venstre bagben endnu!

 

Stod så lidt i et dilemma - ind i ringen igen eller ej?

 

Kom frem til, at hvis jeg bare tog det i Møffes tempo, så gik det jo nok! Ville han løbe, så løb vi - ville han ikke, jamen, så måtte vi jo gå og få bedømmelse derefter! Dommeren havde også fået at vide, at Møffe er "nyopereret", så ville formodentlig have det in mente. Han har jo næppe ondt mere, som sådan, alt burde være helet op helt og holdent nu, så det er bare musklerne, der "værker" :blink:

 

Så vi kom ind i ringen igen og Møffe var bare sådan en stjerne - han var helt med på det! Jeg forsøgte med en halvvejs freestand - rykkede lidt på poterne og stillede mig så foran ham, og det gik bare super fint :lun: Se lige, hvor flot han står! (bortset fra ørerne, de måtte gerne være fremadrettet! Det er så åbenbart minusset ved Møffe og freestand - mor, jeg kigger på dig, må lægge ørerne tilbage!)

 

attachment.php?attachmentid=47267&d=1312706868

 

Og dommeren var grundig - ryglinje, knævinkel og frontvinkler blev gennemgået med stor grundighed! Hvilket også resulterede i, at han er den første dommer i over et år, der har opdaget, at Møffe er lidt stejl i skulderen :mrgreen:

attachment.php?attachmentid=47264&d=1312705929

 

Vi blev så sendt ud at løbe en enkelt trekant og jeg fik Møffe med og han løb fint de to første længder, men herefter gad han altså ikke rigtig mere - han kom op i to skridt i løb og resten blev så skridtet. Fint nok, han gjorde det jo ellers så super flot!

 

Nu begyndte han tilgengæld også at blive rigtig træt :mrgreen: Så freestand gik ikke længere, han stod simpelthen for uroligt og blev ved med at prøve at gå imod mig. Fat i halsbåndet, så han blev støttet lidt og så stod han ellers derudover, som han selv ville herfra (ikke videre kønt, men han stod :lol: ).

 

Dommeren spurgte efter løbet, hvad det nu var, Møffe var blevet opereret for og jeg svarede jo, at det var for et par måneder siden og det var et sprunget korsbånd - hvormed han gjorde store øjne og roste Møffes gang helt op til over skyerne! Han havde selv en stor hund derhjemme, som havde gennemgået samme operation, også for et par måneder siden - og den gik ikke bare nær så flot endnu! Takkede mange gange for rosen :engel: Og han gjorde jo så opmærksom på, at Møffe ikke kunne komme alt for langt i dag, da han jo netop gik, som han gjorde. Selvfølgelig tænkte jeg og satte optimistisk næsen efter et blåt bånd (= Very Good/2.præmie). Og dommeren bedømte videre på Møffe og satte sig så oppe ved ringsekretæren og sagde... "Jeg synes den er svær, den her." Hvormed der sq blev taget et rødt bånd frem!!!! :shock: Svarende til excellent/1.præmie!!!! :klap:

 

Jeg blev helt paf og blev simpelthen nød til at spørge, om det var det... Og ja, det var det og jeg skulle jo så i ringen igen. Takkede mange gange, men nej tak - nu skulle Møffe bare have lov til at hvile, han var simpelthen så træt. Det accepterede de helt fint og jeg og Møffe smuttede tilbage til vores telt, hvor han fik en af de godbidder han havde vundet og blev tilbudt sin tyggestang - sidstnævnte orkede han dog ikke :mrgreen: Han var træt og også noget varm, så vi lånte et håndklæde af nogle andre, som blev gennemvæddet (så slap han for at få helt vand ud over sig :engel: )

attachment.php?attachmentid=47265&d=1312705929

 

attachment.php?attachmentid=47266&d=1312705929

 

Og se, en fin kritik vi fik :-D

mask. han, udmærket hoved med korr4ekt bid, øjne og ører, god hals og rygline, en anelse stejlt vinklet i fronten normal knævinklet bevæger sig med godt drive, men går urent bag pga operation, god farve og pels

 

Hvis Møffe havde været rask, tror jeg, at vi kunne være nået rigtig langt...! Dommeren var til store hunde, gik op i bevægelser, vinkler og ryglinie og maskulinitet!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor flot!! Han ser godt nok træt ud :lun:

 

Han var også en træt lille mand :lun: Omend han faktisk var topfrisk til aftengåtur! :shock: Det plejer han aldrig at være - han plejer at være helt død indtil næste dag :confused: Gad vidst om det var oksefedtet og sukkerægget der gjorde det?

 

Dygtig dig og dygtig Møffe -- og hold da fast du har tabt dig meget!

 

Tak for rosen af os begge :kys:

 

Ja jeg sad lige og tænkte det samme!! Flot kæmpet, Rikke:-D

 

Taark :kys:

 

Undskyld...... men altså :sjov: Godt du står med nummer på så man kan se du er til udstilling :mrgreen:

 

Ok, det havde jeg heldigvis ikke tænkt over :genert::shock: Ahaha :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...