Hop til indhold

Agilitytræning - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

det her er fra kennel klubbens regler:

 

‘A’ Ramp

An ‘A’ shaped ramp formed by 2 ramps with non-slip surfaces and anti-slip slats, that dogs must climb over. There are ‘contact points’ at the base of each ramp, coloured differently to the rest of the obstacle, that the dog's paws must come into contact with if penalty points are not to be incurred.

See-Saw

A pivoted plank, minimum length of 3.66mm (12ft), which the dog must negotiate. Again the dog must touch the coloured ‘contact points’.

Dog Walk

A plank approximately 1.372m (4ft 6ins) high, with firmly fixed ramps at either end which the dog must walk over, ensuring that paws touch ‘contact points’.

 

Der er ikke noget der indikerer at op-felterne ikke skal tages??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 734
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Video fra morgenens selvtræning. Der er kun 8 pinde på, fordi pindene var våde, og hendes hale hang lidt i. Jeg var bange for historier om skader jeg har læst herinde! Næste gang tager jeg et håndklæde med derop. Men se lige, de står på helt lige række nu!! :banan:

 

[video=youtube_share;ps8hXUe0e8I]

 

Hvor er hun dygtig. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Video fra morgenens selvtræning. Der er kun 8 pinde på, fordi pindene var våde, og hendes hale hang lidt i. Jeg var bange for historier om skader jeg har læst herinde! Næste gang tager jeg et håndklæde med derop. Men se lige, de står på helt lige række nu!! :banan:

 

[video=youtube_share;ps8hXUe0e8I]

 

Det ser sgida godt ud!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Video fra morgenens selvtræning. Der er kun 8 pinde på, fordi pindene var våde, og hendes hale hang lidt i. Jeg var bange for historier om skader jeg har læst herinde! Næste gang tager jeg et håndklæde med derop. Men se lige, de står på helt lige række nu!! :banan:

 

[video=youtube_share;ps8hXUe0e8I]

 

Bare husk at have godt fodtøj på :blink: Svært at se om du har det på videoen...

 

Jeg fortryder stadig at jeg for et år siden lige droppede at bruge mine fodboldsko :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt... Gamle Joy(der dog ikke er rigtig gammel) har fået kæmpe ros hos dyrlægen. For første gang i hans snart 8 år har han været afsted uden at skulle bide ud efter dyrlægen(han bryder sig generelt ikke om at fremmede kommer for tæt på), det var vist det rigtige valg sidste år, da vi valgte at skifte dyrlæge...

 

Og så fik min far at vide at det var sjældent de oplevede hunde der var i så god form som Joy og Lotte var... Og det er jo altid godt at få at vide når man har en ældre ag-hund :blink:

Dyrlægen måtte også spørge om han fik børstet tænder, for de var rigtig fine hans alder taget i betragtning. Det ville være løgn hvis man sagde at han aldrig havde set en tandbørste for jeg valgte for to år siden at den skulle have børstet tænder et par gange om ugen. Det var han ikke enig med mig i, så det holdt en små to uger :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ejer ikke noget ordentligt fodtøj... det der er et par støvler som er fantastiske at ride i, og gå ture i skoven, men agilitysko er det ikke lige :genert: Til træning (i ridehal med voks-sand) bruger jeg almindelige kondisko, det er ok).

 

På græs det løber jeg kun med mine ag-sko nu... Det gjorde pokkers ondt da mit knæ gik af led fordi jeg gled og landede uheldigt. Det ønsker jeg ikke skal ske igen. Jeg har stadig problemer med mit knæ, og skulle jeg komme ud for at banen ikke er skridsikker, så tror jeg ikke jeg vil løbe...

Link til indlæg
Del på andre sites

På græs det løber jeg kun med mine ag-sko nu... Det gjorde pokkers ondt da mit knæ gik af led fordi jeg gled og landede uheldigt. Det ønsker jeg ikke skal ske igen. Jeg har stadig problemer med mit knæ, og skulle jeg komme ud for at banen ikke er skridsikker, så tror jeg ikke jeg vil løbe...

 

nej, kommer det så langt at vi skal ud og konkurrere næste år, tror jeg at jeg må have fat i et par fodbold/eller agilitysko. Regner med at Sally bliver en hund med ok fart, så jeg kommer nok til at skulle flytte stængerne for at kunne følge med rundt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Første gang her tror jeg at jeg liiige flytter venstre arm lidt bagud, og det er det der får hende til at afbryde, derefter gik der bare lidt knude i det. MEN da jeg sender hende direkte på kører det. Så det vi skal øve er helt sikkert indgang med spring, som vi egentlig gjorde rigtig meget til træning, men hendes slalom er jo så selvfølgelig gået fra at være en channel, til nu at være en RIGTIG lige slalom :mrgreen:

Hvordan lyder det her; næste gang jeg kommer derud (lørdag, eller måske før), sætter jeg spring op før slalom, med/uden vinkler, men med de første porte i slalom en lille smule åbne. Lyder det ok? Jeg kan nemlig se igen på de senere videoer, at det er det samme der sker igen, hun prøver flere gange, og det er så når jeg udelader springet at hun finder den rigtige rytme.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde, smukke, dejlige Sally :lun: Godt jeg ventede oppe. Hun er det hele værd. Hvor er hun dog skøn. Hun bliver lidt forvirret i den første, men det er tydeligt, at hun virkelig gerne VIL. Hun vil så gerne gøre dig glad :hjerte: Sally

 

(og smukke Charles, der lige sniger sig ind til sidst :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Første gang her tror jeg at jeg liiige flytter venstre arm lidt bagud, og det er det der får hende til at afbryde, derefter gik der bare lidt knude i det. MEN da jeg sender hende direkte på kører det. Så det vi skal øve er helt sikkert indgang med spring, som vi egentlig gjorde rigtig meget til træning, men hendes slalom er jo så selvfølgelig gået fra at være en channel, til nu at være en RIGTIG lige slalom :mrgreen:

Hvordan lyder det her; næste gang jeg kommer derud (lørdag, eller måske før), sætter jeg spring op før slalom, med/uden vinkler, men med de første porte i slalom en lille smule åbne. Lyder det ok? Jeg kan nemlig se igen på de senere videoer, at det er det samme der sker igen, hun prøver flere gange, og det er så når jeg udelader springet at hun finder den rigtige rytme.

 

 

Sikke en fin slalom hun har fået :klap:

 

De to gange i midten hvor hun kommer skidt ind, det er din fejl... du kommer til at presse hende, ved at dreje mod slalom for hurtigt, hun har stadig brug for din støtte til indgangen.... og de 3 gange hvor du støtter hende og giver hende en mere lige på indgang, der starter hun rigtigt...

 

Kan hun arbejde hvis hendes tennisbold ligger synligt for hende, en meter fremme efter slalom? For hun er jo tydeligt klar over, at belønningen kommer fra dig (bag hende), og hun ved den kommer det sekund hun er færdig med slalom... så kan man nemt blive utålmodig og gøre sin slalom færdig for hurtigt... Hvis hun ikke kan have den liggende synligt, så ville jeg nok enten have et spring eller lignende efter slalom - eller i det mindste løbe lidt fremad sammen med hende efter sidste pind, så hun skulle søge fremad efter slalom for at få belønningen.... så hun ikke vender ud af den, for at lede efter sin bold....

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er hun ved at være træt, men vi leger med lidt fokus på mor og løb/spring den rigtige vej. Hun har aldrig før gjort dette med spring på lige linje.

 

Jeg mangler virkelig at have en at træne sammen med, som kan råbe ad mig MENS jeg løber :lol: og som ved lidt mere om det end mig :rolleyes:

[video=youtube_share;ULphDF2En2g]

 

:lol: jeg elsker at Charles tager en lidt halvhjertet slalom der i forgrunden :klap: hvor er han bare sød....

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en fin slalom hun har fået :klap:

 

De to gange i midten hvor hun kommer skidt ind, det er din fejl... du kommer til at presse hende, ved at dreje mod slalom for hurtigt, hun har stadig brug for din støtte til indgangen.... og de 3 gange hvor du støtter hende og giver hende en mere lige på indgang, der starter hun rigtigt...

 

Kan hun arbejde hvis hendes tennisbold ligger synligt for hende, en meter fremme efter slalom? For hun er jo tydeligt klar over, at belønningen kommer fra dig (bag hende), og hun ved den kommer det sekund hun er færdig med slalom... så kan man nemt blive utålmodig og gøre sin slalom færdig for hurtigt... Hvis hun ikke kan have den liggende synligt, så ville jeg nok enten have et spring eller lignende efter slalom - eller i det mindste løbe lidt fremad sammen med hende efter sidste pind, så hun skulle søge fremad efter slalom for at få belønningen.... så hun ikke vender ud af den, for at lede efter sin bold....

Vi havde næsten altid et spring efter slalom til træning, så det skal jeg selvfølgelig huske at have op igen, hun søger fint på det hvis det står der. Jeg kan ikke lægge en bold, så fiser hun direkte op og henter den :lol:

Skal forsøge at huske at tænke over hvor jeg placerer mig, tror jeg har følt det ikke var så vigtigt, fordi hun selv trækker mod slalom, men selvfølgelig skla hun stadig have hjælp!

:lol: jeg elsker at Charles tager en lidt halvhjertet slalom der i forgrunden :klap: hvor er han bare sød....

Se mig mor, jeg er også dygtig :hjerte: Det kunne faktisk være lidt sjovt at starte Charles forfra med channel weaves, han er jo altid kun blevet lokket igennem. Hvis han lærte den, har jeg jo i teorien to agilityhunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået klippet lidt video sammen fra vores kursus i lørdags. Det ser lidt sjovt ud, for det første er filmet i fuld HD medens det var lyst, og resten med skodvideokamera i halvmørke... :roll: Men man kan nok se ok alligevel. Jeg har taget lyden med, selv om der bli'r kaglet i baggrunden, men så kan man høre hvor Iso klikker springene... :???: Hvilket hun gør pga. mine arme, eller min lukkede skulder. Hun er meeeget lydhør, og også meget signalfølsom, så der er sq afregning ved kasse 1 hvis jeg sjusker...

 

Det var et privat arrangeret "kursus", instruktøren er Lars Bang, som er en meget rutineret løber/instruktør/dommer. Han har stor erfaring med den type BC Iso er, så det var et kursus der gav mig rigtig meget med hjem. Jeg har ikke nået at nærstudere videoerne endnu, men regner med at der er masser at se og lære af. Lars har set os løbe stævne nogle gange, så han havde planlagt nogle baner der var lige præcis vad vi havde brug for, både søster og mig. Perfekt!

 

Det handlede meget om arme og skuldre, hvilket vi virkelig havde brug for, og som ekstra bonus for mig var der også en del "ud" (hvor hunden skal hente springene bagfra), som er ét af vores større hængepartier... Jeg har simpelthen aldrig rigtig lært Iso det (:oops:), så der har jeg også noget jeg skal arbejde på i vinter. Man kan også se på videoen hvor meget jeg skal støtte Iso ved de "ud", og så mister jeg både tid og meter, og når ikke at placere mig helt godt bagefter.

 

Det var en knaldgod opstilling, på kun 9 spring, som kan bruges til masser. Lars mente at vi selv kunne træne slalom og felter derhjemme, og at det var selve handlingen der var det vigtigste for os at få kigget på, og det har han også helt ret i. Vi løb 3 af planlagte 4 baner - det tog os alligevel 6 timer, for 6 personer. Og der er stadig mange flere muligheder i opstillingen. Så den kommer jeg helt sikkert til at bruge mange gange. Da vi kom til bane 3 stod de to af deltagerne af, og der blev lidt opbrudsstemning, derfor blev der ikke filmet ret seriøst fra den, lidt ærgerligt. Men vi var såååå trætte allesammen. Undtaget Iso! :lol:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser godt nok flot ud, Korvis! :5up: Det kører bare som smurt derudaf og ser pludselig så let ud (og det er det jo ikke!).:-D Hvem der bare havde en hund, der kan fortsætte sådan i timevis, ha ha.

 

Tak! Tja, når jeg endelig fik gjort det rigtigt, så kørte det bare derudaf, og føltes også meget nemmere! Så er problemet bare at kunne gøre det selv, uden hjælp... :genert: Og jo, det er godt nok dejligt at ha' en så agilityglad lille hund... :lun: Hun er bare helt fantastisk at arbejde med. Og hun fik da også rigtig mange rosende ord med på vejen - det samme gælder vist ikke helt for mig! :lol:

 

Nevøen og Kolo var også med til kursus, jeg håber han lægger video op, for de var godt nok imponerende! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

ihhhh jeg har nu en glad, træt ridgeweiler :hjerte: som var så dygtig til gymnastik! De andre syntes han var sød, og han gjorde sig sådan umage for at være dygtig. Synes faktisk jeg er ret heldig, at jeg har en stand-in hund, når Sally er ude af drift. En smule(!!) arbejde med slalom, og der er ingen grund til at han ikke kunne tages med til en lille konkurrence :mrgreen::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...