Hop til indhold

Agilitytræning - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Men gjorde vi det så overhovedet rigtigt?

 

Han kom selvfølgelig kun 3/4 rundt om træet, det er vel det, der er forskellen? Og så at føreren drejer kroppen "en kvart", yes?

 

Synes det er mærkeligt der ikke er nogle videoer af det på youtube. Der er træningsvideoer med stort set alt.

 

Det er ikke samme øvelse, jeg har - meget ubehjælpeligt - prøvet at illustrere det. :mrgreen:

 

[ATTACH]48250[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 734
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Flot tegning :mrgreen: Kan stadig ikke helt forstå forskellen andet end at føreren bevæger sig? Nu er det jo også rundt om et træ. Måske er det lettere at forstå, hvis det var et spring.

 

Har endelig fundet noget på youtube, måske:

 

Føreren bevæger sig også på den første, jeg har bare ikke tegnet det ind, da føreren jo kan bevæge sig forskellige steder hen bagefter. Hvis du ikke forstår min fantastiske tegning (:fornaermet:), må jeg vise dig det på mandag. Hvis du ser det på et par spring, tror jeg at du tydeligt vil forstå forskellen.

 

Med mindre det er fordi, at du laver udenommen forkert, det mener jeg at huske at have grebet dig i at gøre et par gange i foråret. :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der nu galt med vores flotte tegninger? :fornaermet::lol:

 

Sonja. Jeg har, måske, forstået det nu... Det der træ forvirrer mig. Væk med det. Det er sådan her med et spring, ja?

 

[ATTACH]48253[/ATTACH]

 

Men jo, din er vel egentlig også en back. :hmm: Vi må have Rune på banen på mandag!

 

Jeg har oprindeligt lært, at back var noget andet, det var da jeg havde Connie som træner. Så overtog Rune holdet, og selvom han har været på samme kursus som Connie og lære det, har han en anden mening om, hvad det er, end hun havde. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jo, din er vel egentlig også en back. :hmm: Vi må have Rune på banen på mandag!

 

Jeg har oprindeligt lært, at back var noget andet, det var da jeg havde Connie som træner. Så overtog Rune holdet, og selvom han har været på samme kursus som Connie og lære det, har han en anden mening om, hvad det er, end hun havde. :lol:

 

Det er lidt skægt, for det var det samme med "krogen", ik... Gad vide hvem af dem, der har misforstået.. (og jeg aner ikke hvem Connie er).

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg ser det ud fra jeres billeder, så er det i mener, hvad der svarer til min "ud", hvor hunden er ude og hente springet og derfor arbejder væk fra hundeføreren.

 

For mig er back, når hunden ændre løbe retningen når kommandoen gives. Jeg træner ikke min back med noget træ, men med legetøj. Jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle være nødvendigt at sende den om et træ. Det ville tilgengæld give mening i forbindelse med min ud træning(hunden ville dog nok blive så forvirret at den ville gø i et væk *gg*)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at "back" har mange forskellige betydninger... Den gang jeg først lærte "back", for over 10 år siden, betød det bare at hunden skulle dreje væk fra én. Man trænede det ved at gå med hunden på f.eks. sin højre side, og så kastede man en bold med sin højre hånd, lige ud til højre. Det blev tit brugt ved f.eks. et stakit, hvor man selv løb på en linie parallelt med stakittet, og brugte sin "back" når hunden skulle springe væk fra én. I dag bruger jeg ikke "back", men handler jo også på en helt anden måde end den gang.

 

Tegningerne af "back" ved jeg ikke om jeg helt forstår... Synes ellers det mest ligner de øvelser jeg har trænet for meget skarpe bagkryds..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at "back" har mange forskellige betydninger... Den gang jeg først lærte "back", for over 10 år siden, betød det bare at hunden skulle dreje væk fra én. Man trænede det ved at gå med hunden på f.eks. sin højre side, og så kastede man en bold med sin højre hånd, lige ud til højre. Det blev tit brugt ved f.eks. et stakit, hvor man selv løb på en linie parallelt med stakittet, og brugte sin "back" når hunden skulle springe væk fra én. I dag bruger jeg ikke "back", men handler jo også på en helt anden måde end den gang.

 

Tegningerne af "back" ved jeg ikke om jeg helt forstår... Synes ellers det mest ligner de øvelser jeg har trænet for meget skarpe bagkryds..? :vedikke:

 

Det er også min opfattelse af Back'en, du skrev det bare bedre end jeg lige selv kunne :blink:

 

Jeg bruger forresten ikke back til min den gamle, han har simpelthen aldrig lært det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også min opfattelse af Back'en, du skrev det bare bedre end jeg lige selv kunne :blink:

 

Jeg bruger forresten ikke back til min den gamle, han har simpelthen aldrig lært det.

 

Tænkte også at det lød som om vi mente det samme.

 

Jeg brugte meget back til min første hund, og den reddede mig mange gange! Men den gang så jo både baner og handling anderledes ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at "back" har mange forskellige betydninger... Den gang jeg først lærte "back", for over 10 år siden, betød det bare at hunden skulle dreje væk fra én. Man trænede det ved at gå med hunden på f.eks. sin højre side, og så kastede man en bold med sin højre hånd, lige ud til højre. Det blev tit brugt ved f.eks. et stakit, hvor man selv løb på en linie parallelt med stakittet, og brugte sin "back" når hunden skulle springe væk fra én. I dag bruger jeg ikke "back", men handler jo også på en helt anden måde end den gang.

 

Tegningerne af "back" ved jeg ikke om jeg helt forstår... Synes ellers det mest ligner de øvelser jeg har trænet for meget skarpe bagkryds..? :vedikke:

 

Din første beskrivelse af back er den måde, jeg lærte det på af min første træner på øvet hold. Til stævner har jeg set flere lave det, jeg af min nuværende træner har fået at vide er en back, og som de har haft kommandoen "ud", "out" eller noget helt tredje på. Det er ret forvirrende, at der er forskellige betegnelser for øvelserne, det har jeg oplevet flere gange tidligere, også herinde. :lol: Jeg tror mest, at det er vigtigt, at man internt i klubben er enige om, hvad en kommando betyder. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din første beskrivelse af back er den måde, jeg lærte det på af min første træner på øvet hold. Til stævner har jeg set flere lave det, jeg af min nuværende træner har fået at vide er en back, og som de har haft kommandoen "ud", "out" eller noget helt tredje på. Det er ret forvirrende, at der er forskellige betegnelser for øvelserne, det har jeg oplevet flere gange tidligere, også herinde. :lol:Jeg tror mest, at det er vigtigt, at man internt i klubben er enige om, hvad en kommando betyder. :blink:

 

Helt enig... Selvom jeg vist er en af de få der har en "ud"-kommando på min hund, og det er nok det mest geniale han kan af agility-ting. Når man har en hund der er hurtig og man selv ikke er så hurtig er det en god ting at sende hunden ud og arbejde selv.

 

Nu fik jeg så lige set denne video igennem:

 

Og han laver jo faktisk noget der godt kunne minde om en back et par gange. Det han ikke kan, er at lave den lige efter fx en forhindring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg haft hold i dag igen. I går var det ok, men i dag stod regnen ned i stænger, og det blæste en halv pelikan!!! Det er sådan nogle dage man lidt undrer sig over hvorfor man egentlig fik den idé at bli' agilitytræner... :engel: Men søreme om ikke vi havde et rigtig flot fremmøde alligevel, på trods af vejret! :klap: Selv Lise, Linda og Aussiepower dukkede op, endelig!!! ;-) Nå, men vi må bare håbe på bedre vejr næste gang - og at banen når at hele sig selv indtil da...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så har jeg haft hold i dag igen. I går var det ok, men i dag stod regnen ned i stænger, og det blæste en halv pelikan!!! Det er sådan nogle dage man lidt undrer sig over hvorfor man egentlig fik den idé at bli' agilitytræner... :engel: Men søreme om ikke vi havde et rigtig flot fremmøde alligevel, på trods af vejret! :klap: Selv Lise, Linda og Aussiepower dukkede op, endelig!!! ;-) Nå, men vi må bare håbe på bedre vejr næste gang - og at banen når at hele sig selv indtil da...

 

Jeg har også været afsted her til aften.. Både som føl og efterfølgende med chili.. Her har det også regnet, dog først den sidste time.. Og sikke det blæste! Da chili og jeg cyklede hjemad tænkte jeg" hold nu op hvor er man hundeglad, når man sådan bruger et par timer i regn og blæst.. Vi havde i alt to afbud på de to hold vi har tirsdag:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været afsted her til aften.. Både som føl og efterfølgende med chili.. Her har det også regnet, dog først den sidste time.. Og sikke det blæste! Da chili og jeg cyklede hjemad tænkte jeg" hold nu op hvor er man hundeglad, når man sådan bruger et par timer i regn og blæst.. Vi havde i alt to afbud på de to hold vi har tirsdag:-)

 

Ja, I må jo ha' fået regnen senere end os? Vi havde regn igennem heeeele timen (som så er nærmere 2 timer), og da vi havde pakket det hele sammen igen, holdt regnen op... :damn: Det blæste også ad H til, men heldigvis holdt springene sig oprejste det meste af tiden! Ja, vi må jo være nogle tossede hundetræningsnørder... :lol: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...