Hop til indhold

Agilitykonkurrencer - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 950
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vil lige prale lidt. Har været til Fynsmesterskab i Brenderup idag. Jessie blev Fynsmester i Agility og Jim blev det i spring med Bailey. Vi fik hver et sæt spring sponsoreret af Hans Peter Dinesen. Superpænt af ham.

Vi brugte så alle vores kræfter på AG åben som vi vandt. Resten af dagens løb blev disk. Var til Lars Lillholdt koncert igår, så jeg var nok lidt træt.

 

Flotte resultater, tillykke :vinder:

 

Super flot billede og fede spring i har fået i præmie :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til stævne igen. Denne gang Amager Cup (ikke DKK).

 

Først var der to indledende løb i hhv. spring og agility på letøvet niveau. Den øverste halvdel gik videre til A-finalen på øvet niveau og resten i B-finalen på letøvet niveau.

 

Vi fik 5 fejl i spring (slalomudgang...), en 4. plads og dermed i A-finalen, hvor vi altså skulle løbe en bane noget over vores niveau. Det endte med et disk til sidst i banen og en fejl og en vægring inden da.

 

Vi vandt det indledende agilityløb med et fejlfrit løb og skulle så igen i A-finalen og løbe en svær bane. Vi fik 10 fejl på den (to vægringer), men jeg er bare så stolt over at vi ikke blev disket). Det svarer til en 6. plads eller sådan noget.

 

Men jeg er i hvert fald blevet bekræftet i at vi skal stille op i letøvet hos DGI. A-banerne var altså lige en tand for svære for en lille, dygtig klasse 1-hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til jysk mesterskab i Vejle og jeg har meget svært ved at få armene ned igen :banan:

 

Jeg lagde ellers godt ud, med at diske os på 2. Sidste spring i spring åben :stupid: (jeg for simpelthen vild på banen :lol:) og smadrede derved alle chancer for at komme med i opløbet om mesterskabet... Men hunden løb super og var styrbar aelvom det var dagens første løb... Så jeg var godt tilfreds.

 

Ag1 styrede Karla for vildt og vandt den også, med en fejlfri runde og en oprykningspind, som dermed gjorde at vi nu løber klasse2 i agility også :klap:

 

Så skete der desværre det uheldige, at der begyndte en miniput fodboldturneringen i den anden ende af den sportsplads vi løb på og Karla gik dermed i koma af skræk :megaked: jeg skulle vitterligt trække hemde ind på banen med halen mellem benene til sp2 :cry: så jeg valgte bare at løbe en "kom og hav det pisseskægt bane" med hende... Det lykkedes også, efter et par runder i tunneller og henover en hel række sprng, så var hun glad og fro og løb i fuldt firspring.... Men vi var selvfølgelig disket, men skidt med det... Hun fik en god oplevelse, selvom der var bunker af små børn tilstede...

 

Og så kom vi til det - dadadadadaaaaaaaa- AG åben! Banen var egentlig rigtigt god, men med spænding til det sidste, da 2. sidste forhindring var balancen... Og balancefeltet er jo altså vores nemesis! Men hun var bare såååå sej :klap: hun fik nogle pænt store buer rundt omkring, da min plan fra banegennemgangen gik i fisk.... Ved ikke lige hvilken drømmeverden jeg var i, da jeg forestillede mig, at jeg kunne nå op og forkrydse hende efter 3 spring på linie :lol:

Så tiden var ikke helt optimal, så på trods af en fejlfri runde turde jeg ikke tro på det før jeg fik det at vid officielt... Og så blev jeg ikke kaldt op til præmieoverrækkelse :megaked: og tænkte PIIIIIIIIIIIS :evil: men det var bare en fejl, for nr 3 var Anna Gørlitz med Karla :banan:

 

DM here we come!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til jysk mesterskab i Vejle og jeg har meget svært ved at få armene ned igen :banan:

 

Jeg lagde ellers godt ud, med at diske os på 2. Sidste spring i spring åben :stupid: (jeg for simpelthen vild på banen :lol:) og smadrede derved alle chancer for at komme med i opløbet om mesterskabet... Men hunden løb super og var styrbar aelvom det var dagens første løb... Så jeg var godt tilfreds.

 

Ag1 styrede Karla for vildt og vandt den også, med en fejlfri runde og en oprykningspind, som dermed gjorde at vi nu løber klasse2 i agility også :klap:

 

Så skete der desværre det uheldige, at der begyndte en miniput fodboldturneringen i den anden ende af den sportsplads vi løb på og Karla gik dermed i koma af skræk :megaked: jeg skulle vitterligt trække hemde ind på banen med halen mellem benene til sp2 :cry: så jeg valgte bare at løbe en "kom og hav det pisseskægt bane" med hende... Det lykkedes også, efter et par runder i tunneller og henover en hel række sprng, så var hun glad og fro og løb i fuldt firspring.... Men vi var selvfølgelig disket, men skidt med det... Hun fik en god oplevelse, selvom der var bunker af små børn tilstede...

 

Og så kom vi til det - dadadadadaaaaaaaa- AG åben! Banen var egentlig rigtigt god, men med spænding til det sidste, da 2. sidste forhindring var balancen... Og balancefeltet er jo altså vores nemesis! Men hun var bare såååå sej :klap: hun fik nogle pænt store buer rundt omkring, da min plan fra banegennemgangen gik i fisk.... Ved ikke lige hvilken drømmeverden jeg var i, da jeg forestillede mig, at jeg kunne nå op og forkrydse hende efter 3 spring på linie :lol:

Så tiden var ikke helt optimal, så på trods af en fejlfri runde turde jeg ikke tro på det før jeg fik det at vid officielt... Og så blev jeg ikke kaldt op til præmieoverrækkelse :megaked: og tænkte PIIIIIIIIIIIS :evil: men det var bare en fejl, for nr 3 var Anna Gørlitz med Karla :banan:

 

DM here we come!

 

 

Du fortjener en banan dans :banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til jysk mesterskab i Vejle og jeg har meget svært ved at få armene ned igen :banan:

 

Jeg lagde ellers godt ud, med at diske os på 2. Sidste spring i spring åben :stupid: (jeg for simpelthen vild på banen :lol:) og smadrede derved alle chancer for at komme med i opløbet om mesterskabet... Men hunden løb super og var styrbar aelvom det var dagens første løb... Så jeg var godt tilfreds.

 

Ag1 styrede Karla for vildt og vandt den også, med en fejlfri runde og en oprykningspind, som dermed gjorde at vi nu løber klasse2 i agility også :klap:

 

Så skete der desværre det uheldige, at der begyndte en miniput fodboldturneringen i den anden ende af den sportsplads vi løb på og Karla gik dermed i koma af skræk :megaked: jeg skulle vitterligt trække hemde ind på banen med halen mellem benene til sp2 :cry: så jeg valgte bare at løbe en "kom og hav det pisseskægt bane" med hende... Det lykkedes også, efter et par runder i tunneller og henover en hel række sprng, så var hun glad og fro og løb i fuldt firspring.... Men vi var selvfølgelig disket, men skidt med det... Hun fik en god oplevelse, selvom der var bunker af små børn tilstede...

 

Og så kom vi til det - dadadadadaaaaaaaa- AG åben! Banen var egentlig rigtigt god, men med spænding til det sidste, da 2. sidste forhindring var balancen... Og balancefeltet er jo altså vores nemesis! Men hun var bare såååå sej :klap: hun fik nogle pænt store buer rundt omkring, da min plan fra banegennemgangen gik i fisk.... Ved ikke lige hvilken drømmeverden jeg var i, da jeg forestillede mig, at jeg kunne nå op og forkrydse hende efter 3 spring på linie :lol:

Så tiden var ikke helt optimal, så på trods af en fejlfri runde turde jeg ikke tro på det før jeg fik det at vid officielt... Og så blev jeg ikke kaldt op til præmieoverrækkelse :megaked: og tænkte PIIIIIIIIIIIS :evil: men det var bare en fejl, for nr 3 var Anna Gørlitz med Karla :banan:

 

DM here we come!

 

I er bare for seje!!!! I har SÅ meget fortjent at komme med til DM - stooooort tillykke!!! :banan::banan::banan:

 

Havde ikke fanget at I også rykkede op i AG2, så et kæmpe tillykke også med det! :klap:

 

Oooog, stort tak for film..! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til jysk mesterskab i Vejle og jeg har meget svært ved at få armene ned igen :banan:

 

Jeg lagde ellers godt ud, med at diske os på 2. Sidste spring i spring åben :stupid: (jeg for simpelthen vild på banen :lol:) og smadrede derved alle chancer for at komme med i opløbet om mesterskabet... Men hunden løb super og var styrbar aelvom det var dagens første løb... Så jeg var godt tilfreds.

 

Ag1 styrede Karla for vildt og vandt den også, med en fejlfri runde og en oprykningspind, som dermed gjorde at vi nu løber klasse2 i agility også :klap:

 

Så skete der desværre det uheldige, at der begyndte en miniput fodboldturneringen i den anden ende af den sportsplads vi løb på og Karla gik dermed i koma af skræk :megaked: jeg skulle vitterligt trække hemde ind på banen med halen mellem benene til sp2 :cry: så jeg valgte bare at løbe en "kom og hav det pisseskægt bane" med hende... Det lykkedes også, efter et par runder i tunneller og henover en hel række sprng, så var hun glad og fro og løb i fuldt firspring.... Men vi var selvfølgelig disket, men skidt med det... Hun fik en god oplevelse, selvom der var bunker af små børn tilstede...

 

Og så kom vi til det - dadadadadaaaaaaaa- AG åben! Banen var egentlig rigtigt god, men med spænding til det sidste, da 2. sidste forhindring var balancen... Og balancefeltet er jo altså vores nemesis! Men hun var bare såååå sej :klap: hun fik nogle pænt store buer rundt omkring, da min plan fra banegennemgangen gik i fisk.... Ved ikke lige hvilken drømmeverden jeg var i, da jeg forestillede mig, at jeg kunne nå op og forkrydse hende efter 3 spring på linie :lol:

Så tiden var ikke helt optimal, så på trods af en fejlfri runde turde jeg ikke tro på det før jeg fik det at vid officielt... Og så blev jeg ikke kaldt op til præmieoverrækkelse :megaked: og tænkte PIIIIIIIIIIIS :evil: men det var bare en fejl, for nr 3 var Anna Gørlitz med Karla :banan:

 

DM here we come!

 

Wuhuuu, SÅ sejt! :vinder:

 

Hvornår er DM? :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ligesom Lille Louie til Amager Cup (DGI) i dag. Jeg valgte at droppe agilityløbene, da Tyson jo har haft vrøvl med skulderen og jeg ikke er sikker på, om den er helt tip-top endnu. Desuden har han et eller andet med hoften (virker ikke til at være noget slemt, men tror måske han har kompenseret for skulderen og derfor er blevet lidt øm).

 

Som LL siger var de indledende runder på let øvet niveau - hvilket i dette tilfælde svarede til klasse 1 baner af en ok sværhedsgrad. Vi blev disket - men dog ikke på et sted, jeg havde regnet med ville blive et problem. :lol: Jeg bagkrydsede Tyson ved et spring, men det opdagede han ikke, for han troede, at jeg havde vist ham ned mod en tunnel, så den løb han ned og tog i stedet for at følge mig i modsat retning til flyvet. :stupid: Men pyt med det, han havde det SÅ sjovt på banen og løb SÅ hurtigt hele banen rundt, så jeg var bare så glad for løbet på trods af vores disk. :lun:

 

Disket betød, at vi var videre til B-finalen. Dvs. let øvet niveau og svarede til en klasse 1 bane i den sværere ende - men til gengæld en fed fartbane. Vi havde et SUPER løb. :banan: Vi fik desværre en fejl i slalom, da Tyson sprang en af de sidste pinde (nok skulder og/eller hofte, der var lidt øm, ellers laver han ikke den slags narrestreger). Men vi klarede en svær sekvens med nogle bagkryds til UG, og igen var Tyson lynhurtig (mit lille lyn :lun:) og havde en fest på banen. :klap:

 

Det blev til en 2. plads med fin præmie. :vinder:

 

 

Selvom vi ikke havde nogle fejlfri løb, gik jeg hjem med en rigtig glad fornemmelse i maven, fordi Tyson løb så hurtigt og med masser af fremdrift og helt tydeligt havde det sjovt på banen. :hjerte:

 

 

 

 

Nå ja, og apropos diskussionen om sværhedsgraden i DGI-klasserne, så er jeg ligesom Lille Louie blevet bekræftet i, at vi skal tilmelde os Let Øvet p.t. Banerne i A-finalen var over vores niveau, mens Let Øvet var passende, men stadig udfordrende. Bestemt ikke lette baner (det var de så til gengæld i begynderklassen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er hjemme fra en laaaaaaang dag til agility...

 

Joy lagde godt ud. Fejlfri i SP1 og 1. plads(med 16 hundrededele ned til nr. 2). Han var dælme dygtig og hurtig, og alligevel var han kun 3 sekunder under banetiden(32 sekunder er dælme ikke meget, hvis der var gået efter beregning på hurtigste fejlfrie hund, dvs. os, ville den have været på +37 sekunder, hvilket have givet endnu en hund en pind)...

Men, weee, endnu en pind til Bassen...

 

I den åbne springklasse fik jeg et mindre black out. Jeg var så opmærksom på en slalom indgang, som hunden bare skulle tage, at jeg da han kom til den var overbevist om at hunden gik forkert ind. Hele FIRE GANGE!!!!! :stupid::stupid::stupid::stupid::stupid:nåede han at rende rigtig ind og blive hevet tilbage før der var en der råbte at hunden gjorde det rigtige... Jeg kunne sparke mig selv bagi... Behøver jeg at sige at vi fik en disk her?

 

Den åbne agility... Han sprang den sidste pind i slalommen, og så sprang han sit felt på A'et. Det ville mor ikke være med til, så han fik pænt lov til at tage det om. Han var ellers skide god.

 

AG1, høhø... Der var en mindre kommunikationsfejl. Joy gjorde nu sit bedste på at finde den forhindring han skulle igennem, Først igennem en tunnel, så et par gange op af balancen, og så fandt han endelig posen. Resten af løbet var rigtig fornuftigt(bortset fra et felt der lige røg på A'et).

 

Til sidst skulle vi lløbe det sidste løb til SM. Vi lå placeret som den dårligst(kun en anden var blevet disket i begge løb). Banen vi skulle ind på var noget over vores niveau, men nu skulle han bare have et godt løb. Han overraskede positivt. Vi blev godt nok disket på 3. forhindring, men der var rigtig meget handling der fungerede. Bl.a. er han blevet super til at skifte retning når jeg er bag ham. Et kæmpe plus når hunden er hurtigere end en selv.

Og så tog han hvad der nok har været den vanskeligste slalomindgang til en konkurrence.

 

Alt i alt en god dag:klap: Hvor hunden ikke på et eneste tidspunkt blev stresset og lavede noget ballade... Og nå, ja. Så oplevede jeg at det var et krav at hunden var målt(han er stor hund ca. 55 cm), så kunne ikke få min startbog tilbage før det var klaret. Men nu er han officielt stor hund i både DcH og DKK)

 

Er så glad for den gamle dreng. Han nyder virkelige at være vendt tilbage til agilityen.

 

Videoer kommer nok senere :blink: Nu skal den lille prinsessehund fodres af, og så skal jeg lige se hvor mange der har meldt sig til

Link til indlæg
Del på andre sites

Den sidste? weekend i september - omkring d. 24ende, så vidt jeg husker...

 

 

 

wuuuhuuuuu :slem: Miss sexy silver legs 2011 :slem:

 

Yes, vi morede os også over hendes discogamacher. :mrgreen: Man kan ikke se det på billedet, men hun havde også pink strømper på, hvilket var ekstra yndigt sammen med sølveffekterne. :lol:

 

Men Barbie-tasken havde hun ladet blive hjemme. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Anna Til lykke med udtagelse. Super godt gået. Tror nok at din trøje hænger i vores klubhus. Kommer du til Risskov ?

 

Jeps, jeg kommer til Risskov. Meldte mig jo til alt og alting, for at sikre nok chancer til at få udtaget i hus:mrgreen: Så nu kan jeg bare slappe atotalt af og hygge mig i Risskov og Dronninglund :klap:

 

Hvis I finder trøjen må i rigtig gerne tage den med :-)

 

Yes, vi morede os også over hendes discogamacher. :mrgreen: Man kan ikke se det på billedet, men hun havde også pink strømper på, hvilket var ekstra yndigt sammen med sølveffekterne. :lol:

 

Men Barbie-tasken havde hun ladet blive hjemme. :blink:

 

aaah, en skam at strømperne ikke kan ses :mrgreen: tilgengæld er det en ekstra bonus, at man får afsløret at Loui netop har smidt sit felt på balancebommen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

wuuuhuuuuu :slem: Miss sexy silver legs 2011 :slem:

 

Yes, vi morede os også over hendes discogamacher. :mrgreen: Man kan ikke se det på billedet, men hun havde også pink strømper på, hvilket var ekstra yndigt sammen med sølveffekterne. :lol:

 

Men Barbie-tasken havde hun ladet blive hjemme. :blink:

 

Det er det helt nye!

 

:lol:

 

aaah, en skam at strømperne ikke kan ses :mrgreen: tilgengæld er det en ekstra bonus, at man får afsløret at Loui netop har smidt sit felt på balancebommen :mrgreen:

 

Jeg troede jo så, at jeg løb fejlfrit (for det sagde Sonja :fornaermet:). Så mega røvagtigt billede! :evil:

 

Men måske dommeren bare vinker til en hun kender....? I wish.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det helt nye!

 

:lol:

 

 

Jeg tror I bliver trendsettere - vil fluks løbe ud og anskaffe mig sølvgamascher ihvertfald :mrgreen:

 

Jeg troede jo så, at jeg løb fejlfrit (for det sagde Sonja :fornaermet:). Så mega røvagtigt billede! :evil:

 

Men måske dommeren bare vinker til en hun kender....? I wish.

 

Hihi, ja måske vinker hun bare til en hun kender :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der lidt video

 

SP1, vores første pind i DcH, så nu har vi en i både spring og agility i både DcH og DKK. Der mangler lige et par sekunder i midten.

 

 

Den åbne springklasse... Er stadig stiktosset over min tumpede ide, hvad angår slalommen:stupid::stupid::stupid:

 

Det tredje og sidste løb til sjællandsmesterskabet. han var rigtig fin. Fik hevet ham lidt for tidligt, på tredje forhindring, lidt ærgeligt, for han kommer på den gale side.

 

Nå... Overall, blev det jo en god dag. Bassen har gjort det rigtig godt i år, 10 gange er han placeret i top 3. Synes han er rigtig god, især når jeg tænker på at han vendte tilbage til agilityen efter omkring 3 års pause sidste år. Og synes også selv jeg bliver bedre(talte lidt måneder og dage i dag, og jeg har faktisk kun trænet agility i 12 måneder, der var jo lige små fire måneder i efteråret, hvor jeg ikke kunne lave noget, da mit knæ gik af led i en vending).

 

Lige en sammenligning:

Hold da op hvor der er mange steder, hvor jeg ville gøre det anderledes og hjælpe ham noget mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtig godt ud, Camilse :5up:

 

(og virkelig skægt med den slalom. Nogle gange kan man virkelig stirre sig blind på noget)

 

Hvordan er det egentlig med DCH-stævner? Skal man træne i en DCH-klub eller kan alle få en bog?

 

Der er to situationer. Klubben der afholder konkurrencen kan vælge at holde en konkurrence for KUN DcH-medlemmer eller åbne op for rød bog.

Er den kun for DcH-medlemmer skal man have et medlemsnummer. Er der åbent for rød bog kan hunde med en DKK-startbog løbe, men ej kvalificere sig til oprykning eller DcH's DM

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtig godt ud, Camilse :5up:

 

(og virkelig skægt med den slalom. Nogle gange kan man virkelig stirre sig blind på noget)

 

Hvordan er det egentlig med DCH-stævner? Skal man træne i en DCH-klub eller kan alle få en bog?

 

 

Du skal være medlme af en DCH klub, det er dog ikke alle steder de kræver at du også træner der.... Jeg er fx medlem af DCH Horsens, men har aldrig taget andet end et unghundehold da Karla var 7 mdr derude... har aldrig løbet agility i klubben (men er alligevel klubmester :mrgreen: )

 

De fleste landsdækkende stævner kan du dog løbe på rød bog (DKK), men du kan ikke få oprykninger....

 

Edit: kan se, at Camilse var hurtigst :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...