Hop til indhold

Agilitykonkurrencer - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Der er to situationer. Klubben der afholder konkurrencen kan vælge at holde en konkurrence for KUN DcH-medlemmer eller åbne op for rød bog.

Er den kun for DcH-medlemmer skal man have et medlemsnummer. Er der åbent for rød bog kan hunde med en DKK-startbog løbe, men ej kvalificere sig til oprykning eller DcH's DM

 

Og man skal have et DcH-medlemsnummer for at få en blå startbog :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 950
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men så vidt jeg kan se, er der ikke ret mange, der er åbne for rød bog. Æv (stævneskruk)

 

Hvis du melder dig ind i en DCH forening, så tag en af dem med aktive ag-foreninger... Nogle kredse holder mange flere kredsstævner end andre... og til et kredsstævne skal du være medlem af en klub i kredsen for at deltage... de landsdækkende er åbne for alle

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så vidt jeg kan se, er der ikke ret mange, der er åbne for rød bog. Æv (stævneskruk)

 

Nej... Der er ikke så mange. Men man kan jo, hvis man har lyst, får sig et medlemskab hos en klub, hvor man kun betaler grundkontigentet(som vist er omkring 600 kr. der har vist lige været en stigning, så kan ikke huske om det er 550 kr. eller 650 kr. pt.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du melder dig ind i en DCH forening, så tag en af dem med aktive ag-foreninger... Nogle kredse holder mange flere kredsstævner end andre... og til et kredsstævne skal du være medlem af en klub i kredsen for at deltage... de landsdækkende er åbne for alle

 

Nu ved jeg at Wendy jo er fra Sjælland, så det ville ikke give megen mening, hvis ikke hun er medlem af kreds 6. Det ville ikke hjælpe meget at skulle over bæltet hver gang man skal afsted ;)

 

Problemet er så bare at langt de fleste ag-konkurrencer på sjælland afholdes fra Køge eller sydligere(der har været 3 på den anden side i år), og det ved jeg ikke hvordan det passer i forhold til hvor hun bor ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg at Wendy jo er fra Sjælland, så det ville ikke give megen mening, hvis ikke hun er medlem af kreds 6. Det ville ikke hjælpe meget at skulle over bæltet hver gang man skal afsted ;)

 

Problemet er så bare at langt de fleste ag-konkurrencer på sjælland afholdes fra Køge eller sydligere(der har været 3 på den anden side i år), og det ved jeg ikke hvordan det passer i forhold til hvor hun bor ;)

 

 

hahaha ok, så fik jeg lige afsløret at jeg er totalt meget jyyyyyyyde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til jysk mesterskab i Vejle og jeg har meget svært ved at få armene ned igen :banan:

 

Jeg lagde ellers godt ud, med at diske os på 2. Sidste spring i spring åben :stupid: (jeg for simpelthen vild på banen :lol:) og smadrede derved alle chancer for at komme med i opløbet om mesterskabet... Men hunden løb super og var styrbar aelvom det var dagens første løb... Så jeg var godt tilfreds.

 

Ag1 styrede Karla for vildt og vandt den også, med en fejlfri runde og en oprykningspind, som dermed gjorde at vi nu løber klasse2 i agility også :klap:

 

Så skete der desværre det uheldige, at der begyndte en miniput fodboldturneringen i den anden ende af den sportsplads vi løb på og Karla gik dermed i koma af skræk :megaked: jeg skulle vitterligt trække hemde ind på banen med halen mellem benene til sp2 :cry: så jeg valgte bare at løbe en "kom og hav det pisseskægt bane" med hende... Det lykkedes også, efter et par runder i tunneller og henover en hel række sprng, så var hun glad og fro og løb i fuldt firspring.... Men vi var selvfølgelig disket, men skidt med det... Hun fik en god oplevelse, selvom der var bunker af små børn tilstede...

 

Og så kom vi til det - dadadadadaaaaaaaa- AG åben! Banen var egentlig rigtigt god, men med spænding til det sidste, da 2. sidste forhindring var balancen... Og balancefeltet er jo altså vores nemesis! Men hun var bare såååå sej :klap: hun fik nogle pænt store buer rundt omkring, da min plan fra banegennemgangen gik i fisk.... Ved ikke lige hvilken drømmeverden jeg var i, da jeg forestillede mig, at jeg kunne nå op og forkrydse hende efter 3 spring på linie :lol:

Så tiden var ikke helt optimal, så på trods af en fejlfri runde turde jeg ikke tro på det før jeg fik det at vid officielt... Og så blev jeg ikke kaldt op til præmieoverrækkelse :megaked: og tænkte PIIIIIIIIIIIS :evil: men det var bare en fejl, for nr 3 var Anna Gørlitz med Karla :banan:

 

DM here we come!

 

:banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg at Wendy jo er fra Sjælland, så det ville ikke give megen mening, hvis ikke hun er medlem af kreds 6. Det ville ikke hjælpe meget at skulle over bæltet hver gang man skal afsted ;)

 

hahaha ok, så fik jeg lige afsløret at jeg er totalt meget jyyyyyyyde :mrgreen:

 

Hvaaad...?? Kan man ikke konkurrere på Sjælland hvis man er medlem af en fynsk/jysk kreds..??? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

hahaha ok, så fik jeg lige afsløret at jeg er totalt meget jyyyyyyyde :mrgreen:

 

Nu var jeg jo så heldig at være afsted til konkurrence, hvor Wendy og Louie også løb(ellers havde jeg nok heller ikke vidst det).

 

Men i er heldige i jyder. I har det noget lettere ved at smutte til konkurrencer, da i ikke skal betale en mindre formue for at komme over. Det gør lige at man ikke bare lige smutter til en anden kreds :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er så bare at langt de fleste ag-konkurrencer på sjælland afholdes fra Køge eller sydligere(der har været 3 på den anden side i år), og det ved jeg ikke hvordan det passer i forhold til hvor hun bor ;)

 

Ja, jeg gik også lige ind på Agilitysyd og tjekkede alle årets stævner... Og dem der er tættest på er godt nok meget meget langt væk. Så det kan vist ikke rigtig lade sig gøre.

 

Kan bare huske du skrev om Næstved, og det er sådan lige til at klare (hvis det ligger tæt på stationen eller jeg kan låne bil), men nu så jeg lige, at det rigtig skulle have været i Nykøbing F.

 

Æv. Gad godt bo i Jylland lige i det her tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvaaad...?? Kan man ikke konkurrere på Sjælland hvis man er medlem af en fynsk/jysk kreds..??? :vedikke:

 

Jo, det kan du sagtens... Hvis konkurrencen er landsdækkende, og det de fleste her på øen :blink: men kredskonkurrencerne kan du ikke deltage...

 

Det kommer sig af, at nogle af de jyske kredse er meget store, og det for en del hundeførere ville give bedre mening at tage til konkurrence i en klub fra en anden kreds, da den lå tættere på end de øvrige klubber. Derfor åbnede man op for de landsdækkende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvaaad...?? Kan man ikke konkurrere på Sjælland hvis man er medlem af en fynsk/jysk kreds..??? :vedikke:

 

jojo... selvfølgelig kan man det... vi talte om, at hvis Lille Loui skulle meldes ind i DCH - så sagde jeg, at hun skulle sørge for, at det var en aktiv ag-kreds.... men som Camilse påpeger, så er hele sjælland en stor kreds, så man har ikke så meget valg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg gik også lige ind på Agilitysyd og tjekkede alle årets stævner... Og dem der er tættest på er godt nok meget meget langt væk. Så det kan vist ikke rigtig lade sig gøre.

 

Kan bare huske du skrev om Næstved, og det er sådan lige til at klare (hvis det ligger tæt på stationen eller jeg kan låne bil), men nu så jeg lige, at det rigtig skulle have været i Nykøbing F.

 

Æv. Gad godt bo i Jylland lige i det her tilfælde.

 

Ellers er der jo i Køge her i efteråret. Og det ligger ikke forfærdeligt langt fra en S-togsstation(hvis jeg husker korrekt)...

Link til indlæg
Del på andre sites

jojo... selvfølgelig kan man det... vi talte om, at hvis Lille Loui skulle meldes ind i DCH - så sagde jeg, at hun skulle sørge for, at det var en aktiv ag-kreds.... men som Camilse påpeger, så er hele sjælland en stor kreds, så man har ikke så meget valg :mrgreen:

 

Desværre er vi ikke så aktive(der måtte gerne være mange flere). Vi har dog i næste weekend, vores anden landsdækkende i år, men det var lidt en hovsa, det kan vi da klare-ting... Lidt mere end 20 hunde kommer der *gg*

 

Fx har der i denne sæson ingen indendørs konkurrencer været :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre er vi ikke så aktive(der måtte gerne være mange flere). Vi har dog i næste weekend, vores anden landsdækkende i år, men det var lidt en hovsa, det kan vi da klare-ting... Lidt mere end 20 hunde kommer der *gg*

 

Fx har der i denne sæson ingen indendørs konkurrencer været :cry:

 

Det er da lidt trist og også lidt sjovt egentlig... DCH er jo absolut KLUBBEN i jylland og på fyn for agility. Det kan jo knap nok betale sig at have en DKK agilitybog med de 3-4 stævner om året de kan hive op af hatten....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i Odder d. 24-25 september :-D

 

Hehe... Du løber mellem, ikke? Så skal du løbe mod Karin fra vores klub. Jeg er spændt på om hun kan gentage succesen fra sidste år og genvinde mesterskabet...

 

Er helt ked af at jeg ikke skal med, om ikke andet, så bare for at se på.

 

Men jeg kunne jo også bare tage mig sammen og kvalificere mig med ballademageren :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jojo... selvfølgelig kan man det... vi talte om, at hvis Lille Loui skulle meldes ind i DCH - så sagde jeg, at hun skulle sørge for, at det var en aktiv ag-kreds.... men som Camilse påpeger, så er hele sjælland en stor kreds, så man har ikke så meget valg :mrgreen:

 

He he - søster bor på Sjælland, men er medlem her på Fyn... Men hun går så også kun til DKK-stævner på Sjælland, og til DcH på denne side bæltet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da lidt trist og også lidt sjovt egentlig... DCH er jo absolut KLUBBEN i jylland og på fyn for agility. Det kan jo knap nok betale sig at have en DKK agilitybog med de 3-4 stævner om året de kan hive op af hatten....

 

En DKK-startbog er nu ikke meget værd her heller... Der er lidt lang vej op nordpå til de konkurrencer der er der.

Joy har primært sin fordi vi tog til Dania i sommerferien.

 

Den lille skal dog have en. Vil gerne have hun en dag bliver agility-champion...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers er der jo i Køge her i efteråret. Og det ligger ikke forfærdeligt langt fra en S-togsstation(hvis jeg husker korrekt)...

 

:hmm: Må lige overveje. Alt inden for S-togs-nettet er fint! Men det er måske lige voldsomt nok at melde sig ind i en klub for at kunne deltage i sådan 2 stævner om året.

 

Men det er da HELT VILDT hvor mange DCH-stævner der er i Jylland på sådan et år. Altså vores stævnesæson er jo så godt som sluttet denne weekend :cry: Og så kan vi så pænt vente til maj næste år... Indtil da har vi nok 2 DGI-stævner og et enkelt DKK. Ææææææv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... Du løber mellem, ikke? Så skal du løbe mod Karin fra vores klub. Jeg er spændt på om hun kan gentage succesen fra sidste år og genvinde mesterskabet...

 

Er helt ked af at jeg ikke skal med, om ikke andet, så bare for at se på.

 

Men jeg kunne jo også bare tage mig sammen og kvalificere mig med ballademageren :blink:

 

Jo, jeg løber mellem. Det bliver sjovt at møde sjællænderne... man synes jo, at man kender alle mellem-ekvipagerne... men jeg kender jo "kun" dem fra Jylland og Fyn

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...