Hop til indhold

Useriøse hunderacer?


Audrey
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hjælper det, hvis jeg citerer?

 

Jeg for ondt i hjertet af at se denne slags:

 

[media]

[/media]

Både for hunden i forgrunden og baggrunden :megaked:

 

Her er et eksempel på en hund der ikke er vandt til at blive klippet, men med en frisør der håndterer det godt, og roligt, og så vidt muligt uden tvang : [media]

[/media]

Og så tager vi lige en serie om hvorfor man skal sørge for at holde sin langhårshund filtfri:

 

[media]

[/media]

[media]

[/media]

[media]

[/media]

Det skærer i mit hjerte, at se folk behandle deres hunde på denne måde. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller useriøse hundefolk indenfor en specifik race er måske bedre formuleret..

 

Jeg googler tit puddelhunden, da jeg bliver mere og mere fascineret af racen, og det er bestemt ikke udelukket at hund nr. to (til den tid) bliver en smuk og dejlig storpuddel (holdt i hvalpeklip!!!). :blink:

 

Men når jeg så sidder og kigger billeder, støder jeg på de her:

images?q=tbn:ANd9GcT0e2ObWgOMXcVg4lbaIzEtZ4oeUObEePw6vAPYvtaSm0AE7vdoWwimages?q=tbn:ANd9GcQcjWvNglCMv5LnF3x4ftln6579PoCNqD8zD2bx8h7g66zkHSa7swimages?q=tbn:ANd9GcTDvBfAkphSe1FL-XBqn5AlCv0V87aRYC18Wb_0EhxqeRZhREWoimages?q=tbn:ANd9GcSljso8k2FsGb36ZnWrTPOtWWLbqczsr6aa-v1UxKLbVSLjF3Uimages?q=tbn:ANd9GcRP6RoDW-OYt8TnFwvtGxya_7zBe8IIApuzms7DegRlRpssD48Iimages?q=tbn:ANd9GcSiXSRTj5RkP2dGvRDGu0ZBzjCKcWCnOxcKKQ3dBpml0VszehVitA

 

(Der er MANGE flere af den slags!)

 

... Og så kan jeg altså ikke lade være med at ærgre mig lidt, for jeg synes ikke ligefrem det hjælper på de fordomme, som racen i forvejen må døje med :hmm:

 

Fik mig til at tænke på, om andre oplever en (i mangel af bedre ord) useriøsitet omkring nogle af de forskellige racer? Jeg mener ikke mht. blandingshunde, medmindre de sælges som "designer-hunde".

 

Min absolutt favorit race er pudlen. Den er lærevillig og dejlig på alle måder - og den er nok også den mest misforståede hund i verden:-(

 

Men en dag får jeg sådan en - jeg elsker dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg også se dem :-D

 

Den første: Sikke dog en fabrik. Medarbejderne lader til at arbejde på akkord, æv :cry:

 

Den med den lille sorte: ja, jeg er enig i at det er fin håndtering. Men det kunne være sjovt at se om situationen kunne blive endnu bedre hvis der stod en person fortil med lækker oksemørbrad i små bidder ;-) Men det kræver selvfølgelig en ekstra ansat, eller måske bare en ejer tilstede?

 

Er det iøvrigt mest almindeligt at ejer afleverer sin hund, eller må de egentlig godt være tilstede under sceancen?

 

Den filtrede hund: Jeg husker et eksempel med en spansk gadehund, der kom til et tidligere medlem af hunde-forum her. Den blev befriet af sådan en pels af Groas hundefrisør. Hun kom ud i hjemmet og sørgede for at det blev gjort på en forsvarlig måde, så hunden ikke fik en dårlig oplevelse ud af det. Denne hund sprintede Mols Bjerge rundt bagefter :-D, hvorimod før klipningen gik den anstrengt med stive ben, og var meget, meget rolig :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

[media]

[/media]

Ved ikke om den her video har været oppe, men ellers kommer denigen.

 

Man kan sige meget om hundene, og menneskene bag. Men det er sgu et imponerende stykke arbejde... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der menes er, at jeg ikke var ude på at diskutere hundefrisører, men mere om folk oplevede, at andre racer blev "klædt ud" i stil med pudlerne, eller på anden måde blev fremstillet som andet end hunde.

jeg har ikke oplevet noget lignende i andre racer heldigvis - synes iøvrigt at det ser ud som om de hunde har et trist udtryk i øjnene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Jamen så kan chi'erne vel nævnes, total barbiehund med udklædningstøj på... Når jeg ser sådan en med læderjakke eller andet på må jeg korse mig. Jeg kan ikke ha det :genert:

 

Dækner til frossenpinde om vinteren - fint med mig. Men tøj i almindelig forstand nej tak

 

Ejj, vi har en dame her i byen hvor jeg bor som kører sine 6 pyntehunde (tzi-tzu'er) i BARNEVOGN. Det er til grin. Oven i købet er de så alle ens klædt ud tit i læderjakker, regnjakker, trøjer eller hvad ved jeg.. Hold da ferie..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så kan chi'erne vel nævnes, total barbiehund med udklædningstøj på... Når jeg ser sådan en med læderjakke eller andet på må jeg korse mig. Jeg kan ikke ha det :genert:

 

Dækner til frossenpinde om vinteren - fint med mig. Men tøj i almindelig forstand nej tak

 

Ejj, vi har en dame her i byen hvor jeg bor som kører sine 6 pyntehunde (tzi-tzu'er) i BARNEVOGN. Det er til grin. Oven i købet er de så alle ens klædt ud tit i læderjakker, regnjakker, trøjer eller hvad ved jeg.. Hold da ferie..

hvis jeg forsøgte det med mine airdales : guess what - der ville iløbet af nul komma fem ikke være nogen jakke tilbage !

jeg har 1 gang måttet bruge støvler til min 1 hund- hun havde eksem mellem poterne og det skulle helst holdes rent - det var et gedemarked at få hende til at beholde dem på ! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

[media]
[/media]

Ved ikke om den her video har været oppe, men ellers kommer denigen.

 

Man kan sige meget om hundene, og menneskene bag. Men det er sgu et imponerende stykke arbejde... :-D

 

Måske...jeg ville dog være mere langt imponeret hvis det var kreationer, som folk havde lavet i form af strikketøj eller filtning. Min evne til at imponeres bliver desværre overskygget af det faktum at det er levende hunde, der er tale om.

For "kreationerne" er ikke noget, der blot har taget en eftermiddag og en flaske frugtfarve for sjov. Når hundene så ikke står på trimmebordet, får de så overhovedet lov at leve et hundeliv? Der skal vel passes på udseendet fordi ejer vil vinde en konkurrence?

 

Billederne på det link giver mig associationer til amerikanske tv-udsendelser med børne-miss-konkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så kan chi'erne vel nævnes, total barbiehund med udklædningstøj på... Når jeg ser sådan en med læderjakke eller andet på må jeg korse mig. Jeg kan ikke ha det :genert:

 

Dækner til frossenpinde om vinteren - fint med mig. Men tøj i almindelig forstand nej tak

 

Ejj, vi har en dame her i byen hvor jeg bor som kører sine 6 pyntehunde (tzi-tzu'er) i BARNEVOGN. Det er til grin. Oven i købet er de så alle ens klædt ud tit i læderjakker, regnjakker, trøjer eller hvad ved jeg.. Hold da ferie..

 

hvis jeg forsøgte det med mine airdales : guess what - der ville iløbet af nul komma fem ikke være nogen jakke tilbage !

jeg har 1 gang måttet bruge støvler til min 1 hund- hun havde eksem mellem poterne og det skulle helst holdes rent - det var et gedemarked at få hende til at beholde dem på ! :vuf:

 

Læderjakker, tylskørter, sweatjakker med formålsløse, uhandy hætter, stive lakkraver, og hvad der ellers bliver designet, har jeg bestemt intet tilovers for. Emnet bliver af og til nævnt blandt chihuahuafolk på nettet, og langt de fleste har det -måske overraskende- på samme måde som jeg.

 

Men selvfølgelig kan det være fordi at de, som er med i en chihuahuagruppe på nettet, primært er dem, der går så meget op i deres hunde, at de ønsker et ordentligt hundeliv for dem.

Der er uden tvivl også i den gruppe flere der går til træning med deres chihuahua, end landsgennemsnittet.

 

Airdales lyder til at have et godt frisk sind:)

Putter man stift og ukomfortabelt tøj på en chi, tror jeg at de fleste blot vil krølle sig sammen og prøve at stå stille, i stedet for at følge med på gåturen. Men de vil ikke "gøre oprør" og prøve at kæmpe sig fri.

Hvad vil andre racer mon egentlig gøre?

 

Guincho er måske en undtagelse, han skal bare ud at gå, koste hvad det vil, om jeg så proppede ham i en frømandsdragt:blink: Toffi kunne kun bruge hjemmesyede ekstra bløde dækkener, og i starten stod hun bare bomstille med det på :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så kan chi'erne vel nævnes, total barbiehund med udklædningstøj på... Når jeg ser sådan en med læderjakke eller andet på må jeg korse mig. Jeg kan ikke ha det :genert:

 

Dækner til frossenpinde om vinteren - fint med mig. Men tøj i almindelig forstand nej tak

 

Ejj, vi har en dame her i byen hvor jeg bor som kører sine 6 pyntehunde (tzi-tzu'er) i BARNEVOGN. Det er til grin. Oven i købet er de så alle ens klædt ud tit i læderjakker, regnjakker, trøjer eller hvad ved jeg.. Hold da ferie..

 

Jeg har godt set hende og forstår altså heller ingenting. De er jo ikke gamle eller syge, men friske hunde. :roll:

Shih Tzuen er faktisk en rigtig aktiv lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...