Hop til indhold

Hvor må man egentligt gå med sin muskelhund


Gæst andreadot
 Share

Recommended Posts

Gæst Stefano

Sådan en kunne jeg godt bruge dogfather.. :slem:

Folk kan være idioter, har flere gange hørt "er det en pitbull", eller "nurj den er fed, kan den bide hårdt" - og det er ikke engang helt unge børn der spørger dumt 9/10 gange. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogen skulle være i tvivl, så er SBT'en slet ikke ulovlig...så hvis nogen på den skole har et problem skulle de måske bare lukke måsen så kraftigt at hvis man trykkede et stykke kul op, kom der en diamant ud...:klap:

 

Og alle hunde må da bindes på en hundekrog...også Pablo og Victoria...

 

har forøvrigt lidt ondt af alle dem der har bullterrier og staffordshire bullterrier, som nu skal beskyldes for at være kriminelle...

 

Kan lave et tørklæde i min webshop, hvor der står "luk røven, jeg er lovlig"..:mrgreen:

 

sidder og tænker jeg godt kunne tænke mig sådan et, om ikke andet så bare fordi jeg synes dele af hundeloven er tåbelig:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Jeg synes I overfortolker helt vildt. Så vidt jeg kan se er der ingen der har nævnt hundens race som et problem, det er jo bare noget I går ud fra.:hmm:

Jeg synes da mere episoden er et eksempel på den generelle intolerante holdning som breder sig i samfundet. :slem:

Jeg er osse blevet bedt om ikke at tage min hund med på biblioteket, selvom der IKKE er et skilt med "hunde må ikke medtages", og jeg altid tidligere har haft den med uden problemer, og det er altså ikke en muskelhund. :slem:

Jeg tror mange oplever at hunde ikke længere er så velkomne forskellige steder i samfundet. Jeg ser da osse flere og flere skilte med "Hunde forbudt" rundt omkring. For få år siden havde jeg aldrig set sådan et skilt, da fandtes der kun "Hunde skal føres i snor" skilte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes I overfortolker helt vildt. Så vidt jeg kan se er der ingen der har nævnt hundens race som et problem, det er jo bare noget I går ud fra.:hmm:

Jeg synes da mere episoden er et eksempel på den generelle intolerante holdning som breder sig i samfundet. :slem:

Jeg er osse blevet bedt om ikke at tage min hund med på biblioteket, selvom der IKKE er et skilt med "hunde må ikke medtages", og jeg altid tidligere har haft den med uden problemer, og det er altså ikke en muskelhund. :slem:

Jeg tror mange oplever at hunde ikke længere er så velkomne forskellige steder i samfundet. Jeg ser da osse flere og flere skilte med "Hunde forbudt" rundt omkring. For få år siden havde jeg aldrig set sådan et skilt, da fandtes der kun "Hunde skal føres i snor" skilte.

 

trådstarter skriver, at der er en hundekrog, typisk et ret tydeligt signal om, at her må man sætte en hund - og at der i øvrigt jævnligt sidder andre hunde i den uden problemer. selvfølgelig er det da spekulation - men jeg har helt ærligt svært ved at se anden mulig forklaring?

 

i øvrigt, trådstarter, jeg håber på en opdatering omkring hvilken tilbagemelding, du har fået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
trådstarter skriver, at der er en hundekrog, typisk et ret tydeligt signal om, at her må man sætte en hund - og at der i øvrigt jævnligt sidder andre hunde i den uden problemer. selvfølgelig er det da spekulation - men jeg har helt ærligt svært ved at se anden mulig forklaring?

 

i øvrigt, trådstarter, jeg håber på en opdatering omkring hvilken tilbagemelding, du har fået.

 

:hmm::hmm::hmm:jamen det er da osse altid så dejligt med ren spekulation:hmm:

 

Der er nu ikke noget der kan få een i så godt humør, som at føle sig helt uskyldigt forfulgt:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm::hmm::hmm:jamen det er da osse altid så dejligt med ren spekulation:hmm:

 

Der er nu ikke noget der kan få een i så godt humør, som at føle sig helt uskyldigt forfulgt:banan:

Men hvordan ville du tolke det, hvis du blev bedt om at fjerne din hund derfra, mens andres hunde uden problemer får lov til at sidde der? Er det ikke lidt svært at lade være med at tage det personligt? :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi oplever det samme med vores Bullmastiff (som jo altså heller ikke er ulovlig på nuværende tidspunkt). Folk løber over på den anden side af gaden og sender misbilligende blikke samt taler om vores "kamphund" bag vores ryg (En enkelt dame havde dog modet til fra sin 4wd gennem en meget smal sprække ved vinduet at sige, at hun simpelthen var så bange for vores store kamphund, så hun overvejede at sælge sit hus) Han er altid i snor og har aldrig gjort nogen noget.

 

Da vi kun havde vores labrador, oplevede vi aldrig tilsvarende, så jo det har noget med hundens udseende og folks uvidenhed at gøre! Er den stor eller bred, så må det være en kamphund!

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt har vi et grønt areal i nærheden, hvor alle mulige og umulige hunderacer løber løs og leger. Vi har som de eneste fået at vide, at det altså er privat område, hvor vi ikke må være (det er en grøn firkant omgivet af marker og der er ikke indhegnet). Forskelsbehandlingen hersker i kæmpe udstrækning mod os, som har muskuløse eller store hunde (også fra andre hundeejere)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...