Hop til indhold

Frugter?


Shii
 Share

Recommended Posts

Det er simpelthen så pudsigt...

 

Dexter tigger generelt ikke, og er på det punkt vældig dygtig.. Undtagen når jeg spiser frugt! Specielt æbler og pære er han HELT syg med! Og han sidder virkelig og savler og tigger så snart jeg finder et stykke frugt (Undtagen banan og kiwi!)

 

Ja ja, jeg fodre jo så hans tigge-lyst for jeg synes nu det er meget kært, så længe det holder sig til frugten :lol::lol:

 

Men er det overhovedet "sundt" for ham? Kan hans mave osv. godt tåle at få frugt?

 

Han plejer også at få lov at æde skroget når jeg er færdig :oops: Han elsker simpelthen at få det, men jeg har ærligt holdt lidt igen fordi jeg tænker; Må hunde overhovedet få frugt?

 

Det pudsige er at han gider bare IKKE grøntsager! Men frugt.. om-nom-nom!:lol::lol::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

frugt smager da også noget festligere end grøntsager :mrgreen:

 

halfdan får også vores æbleskrog, han vil gerne gnave i dem, mens vi holder dem, det er meget hyggeligt. og kirsebær får han også lov at smage.

 

vindruer er giftige, derudover tror jeg bestemt ikke, at der er noget problem i at lade dem smage lidt forskelligt.

 

har du prøvet at give dexter en gulerod? de er populære herhjemme, i hvert fald til at gnave i og splitte i atomer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
frugt smager da også noget festligere end grøntsager :mrgreen:

 

halfdan får også vores æbleskrog, han vil gerne gnave i dem, mens vi holder dem, det er meget hyggeligt. og kirsebær får han også lov at smage.

 

vindruer er giftige, derudover tror jeg bestemt ikke, at der er noget problem i at lade dem smage lidt forskelligt.

 

har du prøvet at give dexter en gulerod? de er populære herhjemme, i hvert fald til at gnave i og splitte i atomer :lol:

 

Ja, det syntes Bella også er vældig skægt.

 

Og så har hun her for nyligt opdaget, at hun liiige kan få tungen ind mellem træmmerne, og stjæle kaninens grøntsager, så nu har vi små stumper af salat og gulerod liggende rundt omkring i huset :mrgreen:

 

Men det sjove er at hun kun gør det når vi ikke ser det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan man ikke skrælle en banan uden Kiki får færden af den, hun elsker :hjerte: dem. Æbler, bær, ananas og melon er hun også vild med. Når hun spiser æbler lyder som en hest - smasken, slubren - det er bare guf. Hun plukker selv hindbær, tager det lille bær, helt forsigtigt af planten :klap:. Og ind i mellem tager hun så hele hindbærplanten :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Nissan gider ikke æbler og gulerødder..

kirsebær spiser han gerne..

 

Men BROMBÆR! MUMS!

han er godt klar over hvor alle buskene er her i området..

og han kan stå i flere minutter og guffe dem.. og han tager kun de helt modne, som han napper forsigtigt af :lun::lun:

 

:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya elsker ja næsten al slags frugt og mange grønsager men især tomater og peberfrugt er bare guf:blink:

 

Frugt - ja hun plukker selv mirabeller og brombær på vores gåture (det faktisk meget smart for så spiser hun ikke det frugt der er faldet ned:blink:)

Ferskner er et hit lige fortiden - men æbler,pære, banan osv bliver der heller ikke sagt nej til ;)

 

Hvilke frugter er egentlig giftige??

 

Vindruer og jordbær??

 

Og hvilke grønsager??

 

Advokado??

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme er æbler også et hit !

 

begge tøser står i kø for at få æbleskrog, også når vi har gæster (som indimellem undrer sig lidt over at hunden følger efter dem når de går over for at smide skroget ud i skraldespanden) :)

Gulerødder fornemmer de også ligeså snart de kommer ud af køleskabet, for indimellem får de enderne af dem :)

 

Æblerne er dog faktisk blevet lidt af et problem eftersom vi har mange æbletræer i haven, og Santa plukker dem fra træet når de er modne ! Hver gang hun bliver lukket i haven eller kommer hjem fra gåtur så er hun der lige med det samme og henter æbler :stupid: Når vi opdager det prøver vi at forhindre hende i det, men indimellem er det bare for sent, og så kommer hun gående med æblet i munden og indimellem følger grenen til æblet altså med ind i stuen :stupid: Skøre hund !

 

Derudover plukker begge hunde hindbær når de er modne :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...