Hop til indhold

Ville du stadig gå ture, hvis det ikke var for din hund???


BlackGSD
 Share

Ville du stadig gå ture, hvis det ikke var for din hund???  

74 stemmer

  1. 1. Ville du stadig gå ture, hvis det ikke var for din hund???

    • Ja - i samme omfang som nu
      2
    • Ja - men i mindre omfang
      22
    • Sjældent
      27
    • Nej
      19
    • Andet (Uddyb gerne)
      4


Recommended Posts

Som overskriften lyder, ville du stadig gå ture hvis du ikke havde hund, og i hvilket omfang??

 

TS lægger ud :blink:

 

Jeg elsker mine daglige gåture med hundene, men hvis det ikke var for dem så ville jeg slet ikke få gået de ture... :genert:

 

Egentlig underligt, for jeg kan sagtens tage afsted med hundene, for at gå en "lille" tur, også være væk i 2-3 timer, og det er i al slags vejr, bare fordi jeg har lyst:-D Men det er nok mest samværet, og naturoplevelserne jeg har sammen med hundene, som gør at at jeg elsker vores gåture.

Jeg ville nok stadig nyde naturen, hvis jeg ikke havde hundene, men nok på en helt anden måde og slet ikke i det omfang som nu.

Og så ville det nok også blive til de "obligatoriske" gåture i juledagene/påske/o.lign.

 

Hvordan har I andre det???

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det ville jeg ikke, så ville jeg nok nærmere få købt mig en ordentlig spille pc og så side der og blive mere tyk :genert::genert:

 

Ydermere så ville jeg slet ikke snakke med særlig mange mennesker hvis ikke det var for hunden :oops:

 

Faktisk ville mit liv nok have været meget fattigt, trist og kedeligt :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

det er hovedgrunden til jeg har hund. elsker gaature, hader at gaa alene, men gider ikke gaa med mennesker og fole mig nodsaget til samtaler undervejs. jeg nyder at vaere sammen med nogen men i dejlig stilhed:hjerte:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Før jeg fik hund cyklede jeg 3-4 timer hver dag hele året uanset vind og vejr og siden jeg var 18-19 år og holdt op med at ride, så mit svar er nej, var det ikke for hunden kom jeg ikke ud at gå men ud at cykle...

 

Det er så også derfor at jeg som en af de eneste jeg kender, har taget på i vægt efter jeg fik hund for det er umuligt at forbrænde det samme på gå-ben som på cykel på puls :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg sagtens svare på, for jeg fik jo min første hund i 2008, og før det gik jeg aldrig ture!

 

Jeg har simpelthen ikke tålmodighed til bare at vade afsted derudaf "uden grund" og uden underholdning. En kæreste/veninde/familie er ikke underholdning (eller grund) nok. Men jeg ER også ret doven og cykler fx aldrig, never, ever.

 

På trods af at jeg faktisk elsker naturen - men jeg kan sagtens nyde naturen mens jeg fx sidder på en træstub i en skov og lytter til fuglene (i stedet for at gå tur) eller fra hesteryg.

 

Hundevandreture er bare hyggeligere. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm .. Narrj .. Men faktisk gik Casper og jeg nogle gange aftenture efter maden. Bare hvor vi gik og snakkede om alt muligt. Eller, det var nok mest mig der snakkede :lol:

 

Efter Ninja kom til er det så selvfølgelig blevet oftere at man lige går en tur på 30min, men nogle af aftenturene hvor vi går lidt længere er lidt de samme som dem vi gik før.

 

Desuden tager vi nu i Bernstorffsparken og sidste gang vi var der sagde Casper at det var skønt, både at komme ud med Ninja og få hende løbet af, men også at komme "væk" fra byens travlhed og bare gå og nyde afbrækket fra hverdagen. Vi er store fans af den park :lol:

 

Om vinteren går vi helt sikkert mere end vi ellers ville, og efter vi fik købt ordentligt fodtøj er der ikke noget bedre end at vandre i knæhøj sne og se Ninja hoppe op og ned mens sneen flyver omkring hende.

Sidste vinter kunne vi finde på at gå tur kl. 23 hvor vi var de eneste på gaden og i parken, og de første der lavede fodspor i den nyfaldne sne - det var bare dejligt :hjerte:

 

Men nej, vi ville helt sikkert ikke gå så mange ture som vi gør nu hvis det ikke var for Ninja.

 

EDIT: Og hov, ligesom Aslan ville jeg heller ikke komme i kontakt med så mange fremmede mennesker som jeg gør idag. Jeg har altid været sådan lidt genert men synes jeg har udviklet mig utroligt meget, og elsker at snakke med andre hundeejere - selvfølgelig hvis de ikke er skrupskøre oveni bolden :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det ville jeg ikke..

 

Så det skønt med en hund der motiver til at kom ud i al slags vejr...

 

(og har faktisk tabt mig ca. 4 kg efter vi har fået hund:blink:, så det sundt at have hund)

 

Jeg læste et sted at hundeejere i gennemsnit går 30min. mere om ugen end folk uden hund .. Jeg synes der burde have stået 30km mere om ugen :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg ville nok snarere bruge alt min tid nede i city fitness, som jeg gjorde før jeg fik hund...hehe...

 

så jeg har svaret "andet"...kan nemlig godt lide naturen...men synes den er meget bedre når man nyder den med vufferne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik ture engang imellem før jeg fik hund, men det var som regel kun i weekenden og kun i godt vejr :mrgreen: Og det krævede tit meget lige at få sparket sig ud af døren, syntes jeg :blink: Det var svært at gå "uden grund", som Vinhou også skriver. Jeg syntes på en måde, det så fjollet ud, at jeg sådan kom gående uden at have en hund at gå med :lol: På trods af, at det tænker jeg aldrig, hvis jeg ser andre komme gående alene.

 

Nu elsker jeg at gå tur med Elvis og kan ikke undvære det :-D Hvis jeg en enkelt dag ikke har været hjemme, så min kæreste har haft gåturs-tjansen, savner jeg at komme ud at gå, og synes det er sååå lang tid siden, jeg har gået tur sidst :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har svaret sjældent.

Før Lumi "gik" jeg kun ture, når vi havde gæster (da jeg boede hjemme) og vi gik en tur i skoven.

Men nu ville jeg køre ned til min søsters grav regelmæssigt...men altså...det ville bare være fuld fart derned og så være der lidt og så tilbage - så decideret "gå-tur" ville det jo ikke være - men lidt frisk luft ville det da give. Og så måske lidt ture i Frb have om sommeren, men kun hvis en veninde lokkede mig med.

 

Har aldrig rigtigt forstået det sjove i at gå tur uden en hund :engel: Så skulle det være med et kamera under armen og for at lege fotograf :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Se det ved jeg. Det er et nej.

 

Jeg elsker at gå. Jeg elsker naturen, men det er svært at finde tiden, når det ikke er "nødvendigt". Da min hund døde, holdt jeg op med at gå de gode ture.

 

Jeg elsker at komme ud på dem, men det bliver mest, når jeg passer hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

du ville i hvert fald stensikkert ikke finde mig i byens parker tre gange dagligt hele året :mrgreen:

 

men jo, før vi fik hund, det er jo ikke så længe siden, gik vi faktisk aftentur næsten hver aften. og tit i flere timer, bare gik og snakkede og hyggede og sådan. sjovt nok går vi sjældent så lange aftenture nu, man får lige som mættet sit turbehov i løbet af dagen + at vi oftest gik ind til byen, og med hund er det altså hyggeligere at være i parker og den slags, og det er rarest, når det er lyst, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

NEJ så absolut ville ikke gå uden noget mål. Før gik jeg sjælden, for hvor skulle jeg gå hen og hvorfor ?

 

Inden jeg fik hund orkede jeg ikke at gå ned i brugsen, pyha der var langt ( ca 10 min ) så jeg tog scooteren i stedet.

 

Da jeg så fik hvalp fik jeg godt nok noget motion. Den første tur ned i brugsen var ved at tage livet af mig. En tur ned i kiosken var utænklig, det tog ca 30 min.

 

Da Teitur var omkring 7 mååneder havde jeg tabt mig 11 kg. Udelukkende ved at lette røven. Dem tog jeg så sidenhen på igen, tsk tsk, det er som om at når kroppen vender sig til så og så meget motion, så skal der ENDNU mere til.

 

Nå, men efterhånden blev turene jo længere og længere og turen ned forbi brugsen var nu blot en lille morgen eller aftentur og noget man gik forbi på sin lange tur.

 

 

 

I dag har jeg langt mere kondi og går meget mere. Ofte ture på op til 2 timer med Teitur.

 

I dag føles det helt naturligt og nu er det kun hyggeligt at komme ud at gå. Er der dage hvor jeg ikke kommer så meget ud får jeg hovedpine og bliver ør i hovedet, og så er det bare ud at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut nej.

 

Og slet ikke nu hvor begge unger er teenagere. Da ungerne var mindre, og vi ikke havde hund, gik jeg ofte ved siden af mens de cyklede, når de skulle følges til diverse aktiviteter - men nu klarer de jo sig selv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...