Hop til indhold

Fødevarestyrelsen på besøg


Gæst Kennel Silver Coat
 Share

Recommended Posts

Gæst Kennel Silver Coat

Tirsdag d. 30-08-2011 kl. 09,10 stod Fødevarestyrelsen og en politimand i min døren.

Kennel Silver Coat var meldt til Fødevarestyrelsen, for misvedligehold af hunde.

De skulle se vores hunde hold, papirer, vac, samt hvor hundene opholdte sig, deres løbegårde, fødestue osv. osv. 6 sider med parafer som skulle over holdes. Alle hunde fik tjekket deres chip med den medbragt scanner. Hundegård blev målt, underlag i hundegården skulle også godkendes. Det var noget af en omgang, men vi fik et bevis uden bemærkning på at vi nu er godkendt af Fødevarestyrelsen. Så nu har vi papir på at vi er godkendt som opdrætter i Fødevarestyrelsen og Dansk Kennel Klub. Da vi for et par år siden også havde besøg af dyreværnet, er vi også godkendt der.

Jeg håber ikke for mine hundevenner at de skal det samme igennem som vi lige har været, da der er meget strenge regler hos Fødevarestyrelsen, vi kom igennem nåleøjet og kan forsætte med at opdrætte den smukke race.

Hvad vi har været igennem de sidste år et ik småting, Klage til DKK, meldt til dyreværn, fået støjet ting på udstilling osv osv. Hvad er der med de opdrætter…..??

Redigeret af Stjernetosse
Navne fjernet!
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Hvis man haenger andre ud, saa kan det ikke undgaas at man selv bliver haengt ud. Eller man kan jo ogsaa sige "what goes around, comes around":genert:

 

Ej, hvis man melder andre, uden der er hold i det, saa kan jeg ikke se nogen grund til, at man saa skal holde haanden over vedkommende.

 

Men i sidste ende, hvor skont at I nu som opdraettere er checket i hoved og ... anden ende og har fin dokumentering - det er jo kun positivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var sikkert ubehageligt, men til gengæld har i nu papir på at alt er som det skal være. Mon de sure konkurrenter også har det? Ellers var det måske på tide at få det ...?

 

Desværre har den slags hævn-anmeldelser den betydning at det beslaglægger ressourcer til at gå ind der hvor det virkelig er galt, og der er en vis ulven-kommer effekt der nok kan få politiet til at nedprioritere den slags sager fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er det ærgeligt at div. instanser skal spilde deres tid, pga. indbyrdes fnidder mellem opdrættere. Men glæd dig over at du nu er tjekket i hoved og bagdel uden anmærkninger.

 

Har opgivet at følge med i hvem der er mod hvem i løvekredse - synes bare det er en skam i ikke kan samarbejde om racen i alle elsker. Det kan umuligt være til racens bedste

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kennel Silver Coat
Hvorfor er det usmageligt, de kan vel stå ved hvad de laver.

 

Jeg syntes også at det er en skam for vores race, som nu bliver gjort til noget barnligt noget

 

Det jeg har oplevet som opdrætter de sidste 4-5 år er "helt" vildt...

 

vi er nok Danmarks mest kontrollere kennel, men hvorfor..? Hvad opnår man dem det..? det har jeg aldrig forstået.

 

Ivan og jeg ønsker kun at opdrætte og udstille vores smukke race, og uden alt det barne pjat de har gang i

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kennel Silver Coat
Det gør jeg heller ikke;-)

 

 

Ja, for jeg spurte jo hvorfor de nu stod her hos mig.....

 

I er meldt, sagde hun så til mig

 

Meldt, af hvem da...så læste hun de navne op.....og jeg var i chok:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kennel Silver Coat
Trist i måtte igennem det, men hold op hvor jeg synes det er usmageligt at hænge folk offentlig ud på nettet!

 

Hvorfor...De kan vel stå ved hvad de udsætter os andre opdrætter for

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kennel Silver Coat
Hvis du kan finde/har beviser for at det er samme mennesker der gentagende gange melder jer uden grundlag, er der vel lagt i kakkelovnen til en politianmeldelse for chikane..

 

Ja, der er nu en masse gang i både DKK og politiet...

 

 

Men dam hvor jeg ik gider at bruge min tid på det ...tit klapper jeg mine hunde og siger....det her gider vi ik spille vores tid på

Link til indlæg
Del på andre sites

Først vil jeg lige ønske Jer tillykke med at der ikke var en finger at sætte på Jer :5up:

 

Jeg kan godt forstå at det er træls sådan at blive anmeldt. Personligt ville jeg næste gang jeg så dem, konfrontere dem med det, helst med andre til stede. Jeg ville spørge hvad årsagen til det var, sådan lidt naivt, det er da meget rart at vide. Og informere dem om at en anden gang kan de da bare komme og spørge :roll:

 

Min erfaring siger at det får folk til at stoppe med sådan noget, når de bliver konfronteret med det direkte :drille: Og ellers ville jeg bare glemme det og være glad for resultatet :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det usmageligt, de kan vel stå ved hvad de laver.

 

Jeg syntes også at det er en skam for vores race, som nu bliver gjort til noget barnligt noget

 

Det jeg har oplevet som opdrætter de sidste 4-5 år er "helt" vildt...

 

vi er nok Danmarks mest kontrollere kennel, men hvorfor..? Hvad opnår man dem det..? det har jeg aldrig forstået.

 

Ivan og jeg ønsker kun at opdrætte og udstille vores smukke race, og uden alt det barne pjat de har gang i

 

 

Ja, selvfølgelig ønsker i kun at opdrætte den race i er faldet for, men du deltager da selv aktivt i det barnepjat, som du selv kalder det, ved at hænge dem offentligt ud.

Der skal alligevel 2 parter til at bevare en diskution...

 

Skal lige siges at jeg heller ikk tager parti, men der er nu det ordsprog der hedder "Man skal ikke kaste med sten hvis man selv bor i et glashus" og det gælder begge veje...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes oprigtigt det er synd for jer jeg synes det er synd at i ikke bare kan nyde jeres hundehold uden at skulle bevise noget hele tiden....

 

Jeg synes det er skammeligt at voksne mennesker opføre sig sådanne..

 

jeg tager ikke parti nåede ikke at se navne eller noget og kan svagt huske jeres tidligere debatter her på forum hvor i var ude efter hinanden forskellige opdrættere..

 

ta det som noget positivt at i er godkendt på kryds og tværs og hvis jeg var ejr ville jer ligge det på jeres hjemmeside at i er godkendt ved fødevarestyrelsen ikke grunden til det men bare at i er det..

 

det sku da god reklame jeres "fjender" "konkurenter" hvad i nu er lige har givet jer der :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, selvfølgelig ønsker i kun at opdrætte den race i er faldet for, men du deltager da selv aktivt i det barnepjat, som du selv kalder det, ved at hænge dem offentligt ud.

Der skal alligevel 2 parter til at bevare en diskution...

 

Ej, come on, man kan da ikke kalde det en diskussion at man går og anmelder hinanden? Og det er da helt på sin plads at navne bliver nævnt, nu de har indgivet en anmeldelse. Og endda uden at der var noget at komme efter. Såfremt de to personer havde noget sagligt at kommentere på kunne de jo bare havde talt med den anmeldte. I mine øjne er det da spild af ressourcer fra Fødevarestyrelsen mv. specielt hvis dette bare var en form for chikane.

 

knus Linda

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, come on, man kan da ikke kalde det en diskussion at man går og anmelder hinanden? Og det er da helt på sin plads at navne bliver nævnt, nu de har indgivet en anmeldelse. Og endda uden at der var noget at komme efter. Såfremt de to personer havde noget sagligt at kommentere på kunne de jo bare havde talt med den anmeldte. I mine øjne er det da spild af ressourcer fra Fødevarestyrelsen mv. specielt hvis dette bare var en form for chikane.

 

knus Linda

 

 

Ordkløveri, vil jeg nærmere kalde dit indlæg... Nok ikke en diskution, men der har før ført heftige debatter (aka mudderkastning) herinde, hvor mange af opdrætterne var med, så indtil videre er alle parter lige så gode om det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ordkløveri, vil jeg nærmere kalde dit indlæg... Nok ikke en diskution, men der har før ført heftige debatter (aka mudderkastning) herinde, hvor mange af opdrætterne var med, så indtil videre er alle parter lige så gode om det...

 

Så vidt jeg husker har de opdrættere der er involveret i denne affære, udover trådstarter, ikke deltaget i tidligere diskussioner herinde, jeg tror da slet ikke de er brugere herinde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...