Hop til indhold

Fremmed hund markerede i min have


Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Og igen: Hvordan lærer du din hund noget som helst andet?

Behøver det være meget sværere end at sige nej, hvis den er ved at pisse op af buskene og træerne? Cyklen? Bildækket? sofaen inde i stuen?

 

For hunden kommer turen til at se sådan ud: Her har Max været (vejtræ -strint) - ingen reaktion, her har Bella været (tot græs - strint) - ingen reaktion, her har Bella været (DKW`s sommerfuglebusk - strint) - "nej".

 

Hvordan vil du have at hunden skal opfatte at det er din sommerfuglebusk den ikke må tisse op ad?. Det svarer jo til at du går rundt til et selskab og giver hånd til alle, og når du rækker ud til Ole, så vapper din kone dig over fingrene fordi hun har lagt mærke til at han har øreringen siddende i det forkerte øre.

 

Jeg bruger kun nej hvis jeg er sikker på at hunden ikke kan misforstå hvad det er den får forbud mod (med mindre der er total panik på) ellers tror jeg at man gør den usikker ved det. Jeg ved godt hvordan det føles når man gør flere ting samtidig og bare får reaktionen: hold op med det der.

 

Jeg har aldrig haft problemet, for hunden har aldrig fået lov til at rende og markere konstant og alle steder.

Hvis jeg havde en hund der markerede hver tiende meter ville jeg nok også forsøge dæmpe det lidt, men ellers mener jeg jo at det er en af hundens største fornøjelser, når den er på tur, og fatter ikke helt hvorfor man ikke kan unde den, dèn lille smule. Herregud, når den har været ude i 10 minutter er det jo kun to dråber der kommer ud.

 

 

Rævene render ikke og markerer

 

Så de afmærker ikke deres territorium?. Og hvad er det så man engang imellem kan lugte når man går rundt udenfor?. Det er ihvertfald hverken katte- eller hundetis.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For hunden kommer turen til at se sådan ud: Her har Max været (vejtræ -strint) - ingen reaktion, her har Bella været (tot græs - strint) - ingen reaktion, her har Bella været (DKW`s sommerfuglebusk - strint) - "nej".

 

Hvordan vil du have at hunden skal opfatte at det er din sommerfuglebusk den ikke må tisse op ad?. Det svarer jo til at du går rundt til et selskab og giver hånd til alle, og når du rækker ud til Ole, så vapper din kone dig over fingrene fordi hun har lagt mærke til at han har øreringen siddende i det forkerte øre.

Hunden kan kun komme til at pisse op af mine buske, træer, øvrige planter, bil, cykel osv osv, hvis den kommer ind på min grund. Er det så svært at acceptere at det skal den ikke?

 

Jeg bruger kun nej hvis jeg er sikker på at hunden ikke kan misforstå hvad det er den får forbud mod (med mindre der er total panik på) ellers tror jeg at man gør den usikker ved det. Jeg ved godt hvordan det føles når man gør flere ting samtidig og bare får reaktionen: hold op med det der.

Så er min påstand at du bare vil gøre ufatteligt simple ting, ufatteligt svære.

 

 

Så de afmærker ikke deres territorium?. Og hvad er det så man engang imellem kan lugte når man går rundt udenfor?. Det er ihvertfald hverken katte- eller hundetis.
Så din påstand er simpelthen at rævene render rundt i folks haver og indkørsler og markerer op og ned af buske, træer, blomster , biler, cykler osv osv?

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stiller heller ikke krav til hvor kræet må skide og pisse.

Jeg lærer den hvor det er "fedt" at den gør det: Inde i krattet væk fra det hele.

 

Ja så kan jeg jo ikke lade være med at tænke: Hvis du vil lære fremmede hunde at de ikke skal tisse i din have ved at give dem stød... Hvordan lærer du så din hund at det er "federe" at skide i busken end det er på asfalten?!? :engel:

Og jeg har ved gud heller ikke læret min hund at skide nogle bestemte steder han har også på egen hånd valgt asfalten fra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så kan jeg jo ikke lade være med at tænke: Hvis du vil lære fremmede hunde at de ikke skal tisse i din have ved at give dem stød... Hvordan lærer du så din hund at det er "federe" at skide i busken end det er på asfalten?!? :engel:

Hvordan lærer du hunden at lade være med at skide og pisse indenfor når den er hvalp?

 

 

Iøvrigt vil jeg ikke lære fremmede hunde at de ikke skal tisse i min have ved at give dem stød.

Jeg lærer ejeren at holde hans/hendes hund af min grund.

 

og jeg lærer heller ikke min hund at skide i busken. Jeg lærer den at gå i krattet, væk fra det hele. Jeg gider ikke gå rundt i haven og fjerne hundelort, ligesom jeg ikke gider rende rundt og skifte planter ud fordi de er pisset ihjel.

Link til indlæg
Del på andre sites

DKW: der må da også være utrolig mange der render rundt med deres hunde løse i nærheden af din have, hvis de alle render ind og pisser på din sommerfuglebusk??? Og hvis busken bliver SÅ ødelagt så burde du jo bare melde det til politiet fordi hvis du lider materielle og økonomisk tab ved det så må det da tælle som hærværk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan lærer du hunden at lade være med at skide og pisse indenfor når den er hvalp?

 

 

Iøvrigt vil jeg ikke lære fremmede hunde at de ikke skal tisse i min have ved at give dem stød.

Jeg lærer ejeren at holde hans/hendes hund af min grund.

 

Ok renlighedstræne sin hund til at skide i buske i stedet for på asfalt?? Det gad jeg sgu ikke, er glad for hunden selv har klaret den del...

Og jeg vil jo stadig mene at det er hunden det går mest ud over og det fatter jeg simpelthen ikke hvordan du ville kunne få dig selv til det, men der er vi heldigvis så forskellige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden kan kun komme til at pisse op af mine buske, træer, øvrige planter, bil, cykel osv osv, hvis den kommer ind på min grund. Er det så svært at acceptere at det skal den ikke?

 

Jeg troede at vi diskuterede randbeplantning og ting og sager der står så de er indenfor hundens rækkevidde når den er i snor og går på fortovet. :vedikke: Hunde har jo intet at gøre inde på fremmede menneskers grund.

 

Så er min påstand at du bare vil gøre ufatteligt simple ting, ufatteligt svære.

Ellers forstår du bare ikke hvad det er jeg forsøger at forklare.

 

 

Så din påstand er simpelthen at rævene render rundt i folks haver og indkørsler og markerer op og ned af buske, træer, blomster , biler, cykler osv osv?

:lol:

Nu er det dig der leger klog på ræve,... jeg stillede bare et par spørgsmål, som du åbenbart ikke vil svare på.

Link til indlæg
Del på andre sites

DKW: der må da også være utrolig mange der render rundt med deres hunde løse i nærheden af din have, hvis de alle render ind og pisser på din sommerfuglebusk??? Og hvis busken bliver SÅ ødelagt så burde du jo bare melde det til politiet fordi hvis du lider materielle og økonomisk tab ved det så må det da tælle som hærværk :hmm:

 

SÅ er vi inde i hysteri, er vi ikke. Lad os da endelig brænde politiets ressourcer af på dén slags. :5up:

 

 

Eller bare sætte en tråd op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede at vi diskuterede randbeplantning og ting og sager der står så de er indenfor hundens rækkevidde når den er i snor og går på fortovet. :vedikke: Hunde har jo intet at gøre inde på fremmede menneskers grund.

SOm jeg allerede har skrevet flere gange: Præcis.

 

 

Ellers forstår du bare ikke hvad det er jeg forsøger at forklare.

Det kan gerne være.

 

 

 

Nu er det dig der leger klog på ræve,... jeg stillede bare et par spørgsmål, som du åbenbart ikke vil svare på.

Mig der leger klog på ræve? Det var da dig der kom med argumentet.

 

Og hvilke spørgsmål vil jeg ikke svare på, ifølge dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ er vi inde i hysteri, er vi ikke. Lad os da endelig brænde politiets ressourcer af på dén slags. :5up:

 

 

Eller bare sætte en tråd op.

 

Ja du kunne jo nøjes med at true ejeren af hunden til at politi anmelde og så håbe på de gik en anden vej næste gang... Jeg synes bare metoden ville være mere human overfor hunden, for som sagt så er det ikke ejeren du rammer, men hunden!

Og du har staidg ikke besvaret mit spørgsmål: Er der SÅ mange løse hunde i dit område eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok renlighedstræne sin hund til at skide i buske i stedet for på asfalt?? Det gad jeg sgu ikke, er glad for hunden selv har klaret den del...

Og jeg vil jo stadig mene at det er hunden det går mest ud over og det fatter jeg simpelthen ikke hvordan du ville kunne få dig selv til det, men der er vi heldigvis så forskellige...

 

Jeg vil også mene at et lille hegn ville løse alle problemer, på fornuftig vis. Man kan jo ikke styre andre mennesker og så må man bare forsøge skærme af for de ting der irriterer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også mene at et lille hegn ville løse alle problemer, på fornuftig vis. Man kan jo ikke styre andre mennesker og så må man bare forsøge skærme af for de ting der irriterer.

 

Ja der er jeg HELT enig :5up: Synes faktisk det andet er noget pjat, og hvis det virkelig er så stort et problem ville jeg hellere vælge et af de mange pæne hegn man kan finde, fremfor at volde et dyr unødig skade

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du kunne jo nøjes med at true ejeren af hunden til at politi anmelde og så håbe på de gik en anden vej næste gang... Jeg synes bare metoden ville være mere human overfor hunden, for som sagt så er det ikke ejeren du rammer, men hunden!
Hunden kommer slet ikke i nærheden af noget hegn, eller planterne for den sags skyld, hvis ejeren holder den fra fremmed grund.

Og du har staidg ikke besvaret mit spørgsmål: Er der SÅ mange løse hunde i dit område eller hvad?

Det var et lukket spørgsmål du kom med, men fair nok.

Næh. Det er der ikke.

 

Det er såmænd bare en reaktion på at der tilsyneladende er så mange der mener det er helt iorden at alle andre skal belemres med deres kæledyr.

 

 

Når man så kigger i andre tråde også, så er det jo ganske tydeligt ikke et særtilfælde.

Jeg nævner i flæng: Det er ok at hunden min jagter rundt med vildtet, for det er nu engang dens natur.

Det er helt ok at hunden min pisser og skider på andre folks ejendom, for det er nu engang dens natur.

Det er helt ok at hunden min render løs uden at lystre et hjemkald, for det ligger nu engang til racen, eller instinkterne tog over.

Det er helt ok at katten min strejfer, for det er nu engang dens natur.

 

osv osv.

 

 

Vær nu for pokker ansvaret bevidst. Og loven for den sags skyld. Det er altså ikke så satans svært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden kommer slet ikke i nærheden af noget hegn, eller planterne for den sags skyld, hvis ejeren holder den fra fremmed grund.

Det var et lukket spørgsmål du kom med, men fair nok.

Næh. Det er der ikke.

 

Det er såmænd bare en reaktion på at der tilsyneladende er så mange der mener det er helt iorden at alle andre skal belemres med deres kæledyr.

 

 

Når man så kigger i andre tråde også, så er det jo ganske tydeligt ikke et særtilfælde.

Jeg nævner i flæng: Det er ok at hunden min jagter rundt med vildtet, for det er nu engang dens natur.

Det er helt ok at hunden min pisser og skider på andre folks ejendom, for det er nu engang dens natur.

Det er helt ok at hunden min render løs uden at lystre et hjemkald, for det ligger nu engang til racen, eller instinkterne tog over.

Det er helt ok at katten min strejfer, for det er nu engang dens natur.

 

osv osv.

 

 

Vær nu for pokker ansvaret bevidst. Og loven for den sags skyld. Det er altså ikke så satans svært.

 

Dvs: at du har egentlig ikke så mange hunde der render rundt i din have, men fordi folk herinde har skrevet de synes det er ok at hunden pisser så vil du sætte et elhegn op?

Link til indlæg
Del på andre sites

SOm jeg allerede har skrevet flere gange: Præcis.

Okay, så fik jeg vist ikke fat i hvor du ville sætte det elektriske hegn.

 

Mig der leger klog på ræve? Det var da dig der kom med argumentet.

Jeg skrev: som ræven ligeså godt kunne gøre.

 

Du svarede: Rævene render ikke og markerer. Og det er da en påstand.

 

Og hvilke spørgsmål vil jeg ikke svare på, ifølge dig?

 

 

Så de afmærker ikke deres territorium?. Og hvad er det så man engang imellem kan lugte når man går rundt udenfor?. Det er ihvertfald hverken katte- eller hundetis.
Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden kommer slet ikke i nærheden af noget hegn, eller planterne for den sags skyld, hvis ejeren holder den fra fremmed grund.

Det var et lukket spørgsmål du kom med, men fair nok.

Næh. Det er der ikke.

 

Det er såmænd bare en reaktion på at der tilsyneladende er så mange der mener det er helt iorden at alle andre skal belemres med deres kæledyr.

 

 

Når man så kigger i andre tråde også, så er det jo ganske tydeligt ikke et særtilfælde.

Jeg nævner i flæng: Det er ok at hunden min jagter rundt med vildtet, for det er nu engang dens natur.

Det er helt ok at hunden min pisser og skider på andre folks ejendom, for det er nu engang dens natur.

Det er helt ok at hunden min render løs uden at lystre et hjemkald, for det ligger nu engang til racen, eller instinkterne tog over.

Det er helt ok at katten min strejfer, for det er nu engang dens natur.

 

osv osv.

 

 

Vær nu for pokker ansvaret bevidst. Og loven for den sags skyld. Det er altså ikke så satans svært.

 

Jeg kunne stille det samme spørgsmål til grundejerene, når de ikke klipper deres træer og buske, så man kan gå på fortovet eller rydder sne om vinteren.

 

Folk er meget dygtige til at kræve en masse af andre, men glemmer ofte at der følger et ansvar med, hvis man vil stille krav.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du svarede: Rævene render ikke og markerer. Og det er da en påstand.

Ja jeg troede jo ikke det skulle være nødvendigt at skrive den helt ud, men dét kan jeg da godt gøre:

 

Rævene render ikke og markerer op og ned af træer, buske og planter i vores haver, ligesom de ikke render og markerer op og ned af lygtepæle, cykler og biler.

 

ræve marker med afføring på træstubbe, sten, græstuer og lignende. De markerer med urin på samme vis. De render ikke og pisser op og ned af ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg troede jo ikke det skulle være nødvendigt at skrive den helt ud, men dét kan jeg da godt gøre:

 

Rævene render ikke og markerer op og ned af træer, buske og planter i vores haver, ligesom de ikke render og markerer op og ned af lygtepæle, cykler og biler.

 

ræve marker med afføring på træstubbe, sten, græstuer og lignende. De markerer med urin på samme vis. De render ikke og pisser op og ned af ting.

Men de markerer stadigvæk op ad/ på ting der kunne risikere at være dine sommerfuglebuske og det var egentlig bare der jeg ville hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg ikke have og kender intet til hvordan planter reagerer på tis - uanset hvilket dyr det kommer fra - men jeg tror jeg ville gøre følgende :

1 egen hund der strinter - skylle busken umiddelbart efter og prøve at vende hunden af med det .

2. omstrejfende hund - fange den og tilkalde Falck / Politi og bede dem hente hunden , herfeter skylle busken. Ejeren af hunden vil få en bøde for at lade den strejfe og det kan forhåbentlig bevirke at vedkommende lader den blive hjemme.

3.hvis føreren er med hunden - bede vedkommende sørger for at hunden ikke tisser på mine buske.

4. Hegne haven ind -så fremmede hunde ikke kan komme ind og mine ejne ikke kan komme ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er den "heldige" ejer af 7 storstrintende hanhunde. Vi har dog faste regler.

 

Ingen letter ben når vi går i snor, de må gerne sidde og dametisse

Ingen strinter op af menneskeskabte ting

Ingen tisser på træningsbanerne

Og ingen af mine hunde har noget at gøre i fri dressur i andres have

 

Jo ved det, jeg stiller stor og urimelige krav til mine hanhunde:slem:

 

Jeg kommer dog ingen vejen på en gåtur, hvis de skal marker og næste skal marker ovenpå etc. og sørger altid for at de har mulighed for at rende frit, omend jeg ikke synes det er noget "menneskekrav" for en hanhund at kunne få lov at gå og strinte.

 

Spekulerede på om der er forskel på plantedød med et kasterat og et ikke kasterat, lugten ændre sig ihvertefald, men ved ikke om det bliver mindre giftigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...