Hop til indhold

Fremmed hund markerede i min have


Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

Hej

 

I går mens jeg var ude i min forhave og luge kom en skønt hund på besøg. Ejeren virkede rigtig flink og vi faldt i snak. Min hund var i haven og de hilste kort på min hund. Vi snakkede i 5-10 min og i den periode markerede hanhunden på 5-6 blomster i min forhave.

 

Ejeren sagde ikke noget sååå. Er det normalt? Og får de normalt "lov" til det? Undskyld mit lidt dumme spørgsmål. Berta får ikke lov til St tromle uhæmmet rundt i andres bede. Var sgu ligeglad med hunden gik lidt i bedet men havde ikke drømt om at luge tis-blomster ;-) Hmmm måske er jeg lidt sart. Hunden var sød og ejeren lige så....

 

Hvordan får man det lige sagt næste gang??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kender godt problemet, bor på en hjørnegrund. Vil gætte på at 9 ud 10 hunde der kommer forbi, markerer op af vores hegn, hæk,træ og postkasse. Ejerne stopper dem aldrig, det kan være ret frustrerende når nu at vores to hunde skal have lov til at føle, at dette er deres sted.

Vil blive rasende hvis en hund kom ind på vores grund og markerede flere steder.

Synes bestemt godt, at man kan påpege overfor folk, at det ikke er i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke jeg ville tænke over det for at være helt ærlig...

 

Det kommer nok an på haven.. Hvis det var et træ han markerede op af ville jeg være "ligeglad", men ikke i et blomsterbed... Ej heller ikke op af cykler osv...

 

Men herhjemme har vi et sted i haven hvor Dexter må tisse... Men han er ikke gammel nok til at markere endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige, at hvis I fik besøg af en med en hanhund og den rendte rundt i haven med jeres tæve, at I så forventer at ejeren render bagefter og stopper hunden hvis den tisser/strinter/markerer?

 

Ikke på vilkår om jeg ville det!

 

Kommer min veninde herop med hendes hund, så ville jeg på ingen måde forlange hun skulle rende rundt efter ham og sige nej hvis han tissede op af mit hegn.

 

At jeg så aldrig lader min hund hoppe op i andres bede eller gå ind i deres indkørsel mens vi er ude og gå er jo så en anden sag :blink:

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige, at hvis I fik besøg af en med en hanhund og den rendte rundt i haven med jeres tæve, at I så forventer at ejeren render bagefter og stopper hunden hvis den tisser/strinter/markerer?

 

Ikke på vilkår om jeg ville det!

 

Kommer min veninde herop med hendes hund, så ville jeg på ingen måde forlange hun skulle rende rundt efter ham og sige nej hvis han tissede op af mit hegn.

 

At jeg så aldrig lader min hund hoppe op i andres bede eller gå ind i deres indkørsel mens vi er ude og gå er jo så en anden sag :blink:

 

Gitte

 

Havde min hanhund (hypotetisk) anlæg for at markere, så ville han slet ikke få lov til at være i haven uden opsyn.

 

Og så ville jeg sørge for at han var tisset af inden vi tog på besøg..

 

Måske naivt tænkt, men hey jeg har aldrig haft hanhund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke tænkt over det, så længe det er op af planter og lign. Cykler, barnevogne, havemøbler og lign. holder jeg ham dog væk fra.

 

Jeg tror dog, at hvis jeg mødte en, der var ved at luge blomster, så ville jeg tænke på det, og holde ham væk fra blomsterne.

 

Men nu spørger du om, hvordan du får det sagt, og jeg tror godt man kan sige det pænt - måske med et glimt i øjet - om han/hun ikke lige vil holde hunden fra blomsterne - du skal jo rode i den samme jord lige om lidt ;-) Ejeren har nok ikke tænkt over det, og vil forhåbentlig så bare undskylde pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chilli får generelt aldrig lov at tisse i naboernes (eller for den sags skyld andres) forhaver/baghaver!

 

Hvis hun en sjælden gang ikke kan holde sig til vi når ned på den offentlige græsplæne får hun undtagelsesvis lov at tisse på gaden i rendestenen...selvom jeg heller ikke er vild med det! :hmm:

 

Ville selv blive ret så gal, hvis nogen kom forbi med en fremmed hund som markerede i min forhave eller i det hele taget på min grund!

At hækken der omkranser haven står op til en offentlig sti kan vi så ikke gøre så meget ved - men vil ski ikke have dem på matriklen! :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har været en lignende tråd - Zamzam får lov at strinte op ad ALT, barnevogne, cykler, træer, blomster etc.

Kan seriøst ikke se det forkerte i det?

 

Til stævne i går, var der en hanhund der strintede op ad min klapvogn, straks kom ejeren med en spand vand, selvom jeg sagde det var ok, jeg er stadig sådan lidt...hold da op :cool:

 

Hanhunde strinter og det synes jeg, de skal have lov til (blev heller ikke sur, da hanhund strintede på min taske etc)

Link til indlæg
Del på andre sites

tjaa nu har jeg ingen have - men hvis jeg havde ville jeg sørge for at den var hegnet ind så andre hunde ikke kunne komme ind og vigtigst af alt mine egne ikke kunne komme ud - så ville det være løst

nu bor jeg et sted hvor cykler parkeres på kryds og tværs af fortovet så de kan være svære at undgå , men biler og barnevogne prøver vi at undgå

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har været en lignende tråd - Zamzam får lov at strinte op ad ALT, barnevogne, cykler, træer, blomster etc.

Kan seriøst ikke se det forkerte i det?

 

Til stævne i går, var der en hanhund der strintede op ad min klapvogn, straks kom ejeren med en spand vand, selvom jeg sagde det var ok, jeg er stadig sådan lidt...hold da op :cool:

 

Hanhunde strinter og det synes jeg, de skal have lov til (blev heller ikke sur, da hanhund strintede på min taske etc)

 

Altså hvis jeg stod lige ved siden af en med en barnevogn og Dexter strintede på den så ville jeg stoppe ham eller tilbyde at lige hente noget vand bagefter... Men hvis der ikke var nogen ville jeg altså ikke tænke over det... Inde i mit hovede siger jeg "Ej det må han ikke" og jeg er sikke rpå at hvis jeg tænker over det ville jeg stoppe ham, f.eks. hvis ejeren af cyklen eller barnevognen stod ved siden af, men hvis de ikke var der ville jeg ikke skænke det en tanke og stoppe ham... Så må folk jo lade være at efterlade deres ting hvor en hund kan pisse på det :vedikke:

 

(Jeg ville dog hvis jeg var hos en veninde der var ved at luge blomster, stoppe ham men udelukkende fordi hun er i gang med det... Hunden ville altså få lov at pisse der hvis hun ikke havde sat og været ved at ordne det...)

 

Dexter får ikke love at rende ind i haver og indkørsler når vi lufter, men f.eks. hjemme hos min veninde gider JEG ikke stoppe ham fra at gå i blomsterbedet, hvis hendes grænse går der, må hun gerne hive ham ud hver gang.. Selvfølgelig skal han ikke grave i hendes have, men det gælder uanset om det er blomsterbed eller græs!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil blive rasende hvis en hund kom ind på vores grund og markerede flere steder.

Uhha, Sofus leger jo hver eneste dag med naboens to hanhunde, den ene dag i vores have og den næste i deres.

 

Alle tre hunde letter ben op ad buske, så det er en "fryd", uanset hvis have det foregår i. Men det er nok lidt anderledes, når man kender hinanden.

 

Men faktisk kan jeg ikke lugte, at de letter ben hist & pist, og jeg kan love dig, at min lugtesans ikke fejler noget. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde min hanhund (hypotetisk) anlæg for at markere, så ville han slet ikke få lov til at være i haven uden opsyn.

 

Og så ville jeg sørge for at han var tisset af inden vi tog på besøg..

:mrgreen:

Jamen, hanhunde strinter op ad hvad som helst, ikke fordi de ikke har tisset af, men fordi det er deres natur. Det er så op til os hanhundeejere at vurdere, hvad der på tisses på og hvad ikke.

 

Sofus får ikke lov at tisse på folks ejendele (cykler, biler, barnevogne.....), men letter han ben op ad en hæk, så får han altså lov. Vi går en bestemt morgenrunde og der bliver der lettet ben på adskillige hække. Det gjorde hans forgængere også, og hækkene er - og har altid været - dejligt grønne og ser bestemt ikke ud til at have taget skade.

 

Hvis man fx går en særlig lang skovtur med sin hanhund, vil de sidste mange benløft være "tomme", simpelthen fordi blæren er tømt undervejs. Men refleksen er der jo alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Når folks hunde tisser i min have går jeg lige ned og tisser på deres hunde...:mrgreen:

 

Ej...folk er ret gode til at holde deres hunde ude...og har en hund begået den brøde at tisse bare 1mm indenfor hækken skal Pablo nok vaske det væk med sit eget tis...:mrgreen:

 

Ser jeg nogens hunde skide på min grund, og ikke samle op vil jeg nok til gengæld kommentere det ret højlydt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi snakkede i 5-10 min og i den periode markerede hanhunden på 5-6 blomster i min forhave.

Ejeren sagde ikke noget sååå. Er det normalt? Og får de normalt "lov" til det? Undskyld mit lidt dumme spørgsmål. Berta får ikke lov til St tromle uhæmmet rundt i andres bede. Var sgu ligeglad med hunden gik lidt i bedet men havde ikke drømt om at luge tis-blomster ;-) Hmmm måske er jeg lidt sart. Hunden var sød og ejeren lige så....

 

Hvordan får man det lige sagt næste gang??

Sofus ville aldrig i livet have fået lov til at tisse på dine blomster og bestemt heller ikke have fået lov til at traske rundt i dit blomsterbed.

 

Et strint op ad din hæk ville ikke have generet mig, men blomster er tabu, synes jeg.

 

Hvad du skal sige næste gang, må du overveje inden, for du SKAL sige noget, når det nu generer dig, og du må gøre det hurtigt, så tisseriet ikke bliver en vane. Ville det være svært at sige: "Jeg vil altså helst ikke have hunde i mine blomster"? Så har du sagt det meget pænt, og ejeren var jo sød, så mon ikke det skulle være nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde min hanhund (hypotetisk) anlæg for at markere, så ville han slet ikke få lov til at være i haven uden opsyn.

 

Og så ville jeg sørge for at han var tisset af inden vi tog på besøg..

 

Måske naivt tænkt, men hey jeg har aldrig haft hanhund:mrgreen:

 

En hanhund er aldrig "tisset af". De sparer på det så der altid er lidt i tanken til at markere med.

 

Kan slet slet ikke bare begynde at forstå den her tråd :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når folks hunde tisser i min have går jeg lige ned og tisser på deres hunde...:mrgreen:

 

:klap:

 

Ser jeg nogens hunde skide på min grund, og ikke samle op vil jeg nok til gengæld kommentere det ret højlydt...

 

Det gør jeg også.

Har et lille rosenbed udenfor min "forhave". Det tilhører godt nok boligforeningen, men er lige uden for mit skur.

 

Der kom der for nogle år siden en ung pige på rulleskøjter med en stor dobermann. Den satte sig lige på hjørnet og sked lige som jeg var på vej rundt hjørnet. Sagde til hende at jeg regnede med at hun samlede op efter hunden, men hun havde søreme ikke en pose med. Det skal du ikke tænke på sagde jeg, nu skal jeg hente en. Og så samlede hun pænt op efter sin hund. :lol:

 

Har iøvrigt ikke set dem komme den vej siden hen.......

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hanhunde strinter op ad hvad som helst, ikke fordi de ikke har tisset af, men fordi det er deres natur. Det er så op til os hanhundeejere at vurdere, hvad der på tisses på og hvad ikke.

 

Sofus får ikke lov at tisse på folks ejendele (cykler, biler, barnevogne.....), men letter han ben op ad en hæk, så får han altså lov. Vi går en bestemt morgenrunde og der bliver der lettet ben på adskillige hække. Det gjorde hans forgængere også, og hækkene er - og har altid været - dejligt grønne og ser bestemt ikke ud til at have taget skade.

 

Hvis man fx går en særlig lang skovtur med sin hanhund, vil de sidste mange benløft være "tomme", simpelthen fordi blæren er tømt undervejs. Men refleksen er der jo alligevel.

 

En hanhund er aldrig "tisset af". De sparer på det så der altid er lidt i tanken til at markere med.

 

Kan slet slet ikke bare begynde at forstå den her tråd :confused:

 

Som jeg også skriver, så er jeg sikkert naiv:-D Meeen nu kender jeg da til hanhunde, der ikke letter ben.. Så de strinter jo ikke:genert:

 

Jeg ville blive harm, hvis en hund pissede op af min cykel eller bil.. det ligner altså ikke noget.. Ja sorry, men det synes jeg er noget svineri.. :genert:

 

Og ja, der er forskel på hække og blomster..

 

Luna tisser ikke i min mors have.. det ville hun heller ikke få lov til, da de er meget stolte og ømme over deres have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set folk lade deres hanhund tisse på de frugtkasser med varer i, der står udenfor frugtforretningerne og ja- Jeg sagde meget højt-Sikke da noget svineri. Og fik så et hvast blik.

Så også en meget fin klædt dame på Lyngby Hovedgade , hvor hendes hund stod og pissede op at et ægte tæppe, der hang som reklame udenfor. Godt nok lidt dumt at have dyre ting og madvarer i tissehøjde, men folk burde da lige følge lidt med i, hvad deres hund foretager sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody tisser altid i hækken. Han ser vist ingen udfordring i blomster..

Men hvis jeg stod i en nabo's have og hun sad og lugede blomsterbed, så skulle jeg nok holde styr på min hund, så han ikke lige slog en streg i næste tot ukrudt..

 

Jeg synes også det er vildest klamt, når hundene til udstilling render og pisser op ad teltene.. :fyfy:

Tænk sig at sku stå og pakke sådan et telt ned i posen. Måske klar til vinterhi.. Pøj, så kan det ligge at hørme vinteren over i garagen..

 

Cody får ALDRIG lov at markere sådanne steder, og jeg blir sindsyg hvis andre hunde skulle svine mit dyre telt til..

 

Og tit når man går rundt til udstilling, især de indendørs, så er jeg dybt chokket over at folk ikke har mere pli med deres hanhunde.. Føj for helvede, må jeg lige være grov at sige.. Standes stativer med varer, kurve med bamser, søjler, skraldespande, o.s.v.. Tit er det bare mega tissetårer, hvor hunden næsten må ha stået med tårer i øjnene inden..

 

Jeg var i Göteborg i vinters, hvor de havde pakket samtlige søjler ind i cellofan.. Det kan sgu da ikke være rigtigt.. De laver fine luftepladser med halmballer og andet.. Så fis dog ud og luft din hund..

 

Synes mange hanhunde-ejere mangler respekt med ders dyrs tisseri..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen en hund tisser da når den skal, hvis den er ude - og det synes jeg ikke man skal rende og stoppe den i:vedikke: og så er det da ligegyldigt om folk går op i deres haver, græsset/jorden tager ikke skade af lidt tis vil jeg mene.

 

Rex får ikke lov at tisse i folks forhaver på gåture, men det er da fordi han ikke får lov at gå ind i haven. Er han på besøg i andres haver, ja så får han da lov at tisse alt det han ønsker, ligesom hundegæster gør i vores have - det kan jeg virkelig ikke se noget klamt og forkert i:roll::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Tak for jeres svar :-) nu har jeg ikke selv en hanhund eller kender folk der har. Så jeg havde ikke rigtigt tænkt nærmere over det. Det er på ingen måde fordi forhaven stinker. Men tror bare jeg inviterer dem om i vores store indhegnede baghave til en kold eller lignende næste gang. Der kan der markeres alt det der skal til :-)

 

Og ja var overrasket over at få "besøg" af en løs hund. Har nemlig ikke selv løs hund - ever i haven - så... Men det endte nu meget hyggeligt. Og jeg slap for at luge det store bed ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen en hund tisser da når den skal, hvis den er ude - og det synes jeg ikke man skal rende og stoppe den i:vedikke: og så er det da ligegyldigt om folk går op i deres haver, græsset/jorden tager ikke skade af lidt tis vil jeg mene.

 

Rex får ikke lov at tisse i folks forhaver på gåture, men det er da fordi han ikke får lov at gå ind i haven. Er han på besøg i andres haver, ja så får han da lov at tisse alt det han ønsker, ligesom hundegæster gør i vores have - det kan jeg virkelig ikke se noget klamt og forkert i:roll::genert:

 

Det synes jeg så ikke.. Men vores hunde har så heller aldrig tisset i vores haver.. Det er ikke det, haven er der til..

 

Og hvis hunden er luftet har den/de heller ikke haft behov for at tisse i haven..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville blive tosset hvis jeg tog en hundeejer på fersk gerning i at lade hunden stå og strinte på min cykel eller vores bil. :evil:

 

Det er altså mine personlige ejendele, ligeså meget som mit fjernsyn inde i stuen. Det er ting jeg har købt og betalt og jeg kan blive så gal over at folk tror at de kan behandle andres ting som det passer dem bare fordi det står ude på gaden.

 

En cykel er altså noget jeg rører ved, og jeg siger helst nej tak til at få hundetis på mine fingre uden at jeg er klar over det. :evil:

 

Undskyld .. Lidt et surt opstød herfra :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...