Hop til indhold

Fremmed hund markerede i min have


Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Katte bliver skudt, efter fremlysning.

 

...så dét kommer ikke til at ske.

 

omfg... Hvis du var et dyr var du nok en han grizzly.. Territorie problem 2tm. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg HAR skrevet at jeg ikke har sat én tråd op med en strømgiver på.

 

Det er slet ikke aktuelt for mig.

 

 

Jeg skrev at hvis det var aktuelt, så var dét løsningen.- Jeg gider ikke dels bekoste, dels se på et stort/fint/whatever hegn sat i skel. ÉN tråd i 5 cm's højde holder hundene ude, fylder ikke i billedet, og koster næsten ingenting.

Det er ikke og bør heller ikke være, mit problem at folk ikke dels har styr på deres hunde, og dels ikke har respekt for andres ejendom.

 

Ja og jeg HAR fattet at du ikke HAR sat den op...

Men jeg forstod bare på dig at det var noget du ville gøre fordi du havde den alligevel liggende derhjemme og du snakkede så meget om ødelagte sommerfuglebuske, hvilket du virkede tæmmelig gal over så det har nok været lidt svært at skælne at du ikke vil sætte den op pt... Og så er denne diskussion jo egentlig ligegyldig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal gå et godt stykke for at komme til et grønt område. Mange i denne tråd var også imod tisning på bygninger. Kommunen har lige plantet to helt nye træer, som er spærret inde for at beskytte dem. Det er dem, du kan se.

 

Billedet var bestemt ikke for at provokere, men for at give et perspektiv på det at være en rigtig byhund uden parker og marker omkring sig.

 

Der er da ingen risiko for at han kommer til at strinte i en fremmeds have :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal gå et godt stykke for at komme til et grønt område. Mange i denne tråd var også imod tisning på bygninger. Kommunen har lige plantet to helt nye træer, som er spærret inde for at beskytte dem. Det er dem, du kan se.

 

Billedet var bestemt ikke for at provokere, men for at give et perspektiv på det at være en rigtig byhund uden parker og marker omkring sig.

 

Jeg boede et par år med min tidligere hanhund inde i midtbyen, og jeg vil give dig helt ret i, at det heller ikke her var nemt at finde noget natur de kan benytte lige udenfor døren. På min gade var der heller ingen muligheder i form at træer, beplantning osv til at tisse. I stedet for husmure var der forretningsvinduer og døre til opgange. Vores løsning var at gå et par sidegader hen, hvor vi så kom hen til en sti, hvor der var vildtgroen bevoksning - men ellers skulle vi gå noget længere væk. Oplevede det ikke som et problem i forhold til at markere/ikke markere på udstillingsvinduer etc. Han ventede med at gøre sig ren/markere til vi kom hen hvor det var muligt (og igen husker jeg ikke på noget tidspunkt at han har prøvet at tisse op af vinduer, cykler osv - tror ikke det forekom ham naturligt) Men det var mit valg at have hund i midtbyen og det skulle naboens cykel eller naboforretningens vindue ikke lide under.

 

Iøvrigt havde han to super gode år som by-hund. Det var uden tvivl mere besværligt i form af korte lufteture, men der var gode gåture (strand og skov) længere væk - hvor vi så gik hen hver dag (havde ingen bil på dette tidspunkt) plus der var rigtig mange mennesker, som syntes han var sød at snakke med, så jeg fik en super social hund ud af at bo inde i centrum :lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja, jeg ved det godt - tråden var død, og nu kommer jeg lige og puster liv i den igen.:drille:

 

Men jeg er netop kommet hjem fra en aftentur med Gracie, og ser at mine blomster i krukkerne uden foran er ved at blive pisset ihjel, hvilket gør mig lidt ked.:megaked:

 

Og jeg vil gerne vise jer andre - særligt jer der er ligeglade med hvor jeres hunde pisser - hvordan blomsterne kommer til at se ud af det.

 

Det ene billede viser hvordan blomsterne ser ud, og det andet viser, at der lige på den anden side af gangstien vokser en masse ukrudt med hæk indeni, hvor hundene lige så godt kan pisse, da det kan holde til det, og ikke tilhører nogen.

 

Dét gør mig sur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Hej igen

 

Først og fremmest tak for alle input. Det er tydeligt at meningerne er forskellige men det er vores livssituation (byhund eller ej) jo selvfølgelig også :-)

 

Mine blomster tog slet ikke skade af de små strint - det skal siges de er bag en stor hæk, så medmindre man reelt kommer ind i haven så bliver der ikke tisset på dem.

 

Oplever ikke selv at jeg et fint følende - oplevede bare at blive overrasket da jeg bogstavelig talt sad med havehandsker og jord i hele hovedet midt i bedet, hvor den uindbudne hund gik og fornøjede sig.

 

Holder så vidt muligt berta ude af andres bede/plæne (hvis der ikke er hæk i forhaven) da hendes tis altså svider nogle pletter i baghaven. Og det skal andre altså ikke trækkes med hvis en tissetår tiltrækker 1000 andre. MEN som sagt så bor jeg i byen men tæt på grønne området :-)

Redigeret af Chocolate Labrador
Uklarhed
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Ja ja, jeg ved det godt - tråden var død, og nu kommer jeg lige og puster liv i den igen.:drille:

 

Men jeg er netop kommet hjem fra en aftentur med Gracie, og ser at mine blomster i krukkerne uden foran er ved at blive pisset ihjel, hvilket gør mig lidt ked.:megaked:

 

Og jeg vil gerne vise jer andre - særligt jer der er ligeglade med hvor jeres hunde pisser - hvordan blomsterne kommer til at se ud af det.

 

Det ene billede viser hvordan blomsterne ser ud, og det andet viser, at der lige på den anden side af gangstien vokser en masse ukrudt med hæk indeni, hvor hundene lige så godt kan pisse, da det kan holde til det, og ikke tilhører nogen.

 

Dét gør mig sur.

 

Træl :cry: de er ellers smukke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...