Hop til indhold

'Fimse-hunde'..


Gæst Mais og hunden
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Mais og hunden
Jeg forstår dig godt! Er dødsens træt af folk der kalder min hund for en rotte eller siger "det dér? Det ik en hund! :sjov:" :fornaermet:

Svar: "Nix, det er 5 kilo ren dræber-maskine":cool:

 

Eller noget der kommer helt bag på dem, som: "Gud nej, det har du da ret i!", mens du kigger chokeret på dem :-D

 

Og sådan et svar har jeg inde i hovedet hver gang, men får det aldrig sagt. Men næste gang, så tager jeg mig sammen, og så får de sgu det hele, lige tilbage i smasken! (Eller noget :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Jeg er lige kommet hjem fra hundetræning, og de var alle sammen riigtig søde mod os :hjerte: De sagde: "Nææh, hvor er hun dygtig" og "Hold da op, hvordan har du lært hende det". Og så var jeg jo pænt stolt af hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er nogen bare, de har ikke lært at tale er sølv og tavshed er guld;-)

 

Når jeg om vinteren får kommentarer på at Sheila, som jo er en stor hund, har dækken på i minusgrader, så svarer jeg gerne noget i stil med at det er bevist at hunde får mindre gigt som gamle hvis de bliver beskyttet mod kulde og da jeg gerne vil have min hund længe, passer jeg på hende;-)

 

Så kan de stå der med deres måske lidt dårlige samvittighed over at de ikke gør det samme;-)

 

(dermed ikke sagt at alle hunde behøver dækken)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Jeg forstår jer søreme godt - uanset hund, størrelse, race eller mangel på samme, så støder man på sådanne idiotiske kommentarer, som i virkeligheden kun siger noget om folks fordomme og mangel på situationsfornemmelse, pli og intelligens. En af mine bedste venner har en hund, som er hønsehundsblanding, og nuuuuiijjj, hvor skal de høre på mange kamphundekommentarer, selvom Nina jo overhovedet ikke er en kamphund, hun er bare stor. Tsk. :roll:

 

Min Charlie er jo lille, men måske ikke sååå "fimset" af udseende, men jeg får dem da også, og kender mange små hunde, hvis ejere skal lægge dagligt øre til kommentarer lig dem, I har postet. Et kækt svar tilbage, som lukker munden på dem er det bedste - men nej, det kan man ikke altid komme på i situationen, desværre. Men når man kan, og hvis man øver sig i at have et par comebacks på rede hånd, så kan det da være, de tænker sig om næste gang, inden de tør fyre sådan noget af igen. Man kan da håbe.

Jeg har en taske til Charlie til når vi skal med tog eller bus, og der glor folk også med "Paris Hilton"-minen.

 

Nede på klinikken hvor jeg arbejder har vi en del tøj til hunde, og nuiijj, hvor er der også mange, som skal spørge, hvorfor i alverden vi dog har sådan noget. Det er utroligt, som mange tror, at ALLE hunde bare kan holde varmen pr. automatik, fordi "de har jo pels". Mmmm. Det ER jo også svært at se, at en pels så tynd som en fransk bulldogs nok ikke forslår i de vintre, vi har herhjemme efterhånden - når man kan fryse i stor uldtrøje, tyk, vatteret frakke, huer og vanter, så er det søreme også ufatteligt, at en tynd, glat pels ikke varmer nok. :roll:

Selv Charlies tykke, lange pels var, da han kom herop, så tynd og uplejet og det tog tid før den voksede til igen, så han frøs om aftenen, da det blev efterår, så jeg fik en trøje til ham. Nu har han ikke brug for det mere, men det havde han dengang.

Jeg har endda venner, som nægter at tro det - og hvor jeg har måttet banke ind i deres hoveder, at selv helt nede i Sydspanien, der dør tusinder af galgoer og andre korthårede hunde hver vinter af kulde, og derfor sidder der en forening af damer, som syr dækkener til nødhjælpsorganisationerne og internaterne året rundt, som de sender ned for at redde deres liv. Det er først der, de fatter det - fordi der ikke er noget Paris Hilton eller overforbrug ved de internater, men der har hundene altså også dækken på, for ellers dør de simpelthen.

Jeg ved ikke, hvorfor den der aversion er så stærk hos folk, det kan da ikke alt sammen skyldes små chihuahuaer i tylskørt, altså (hvilket jeg også synes er fjollet, men hånden på hjertet, så har jeg aldrig set en hund, som var klædt sådan ud herhjemme, så come on). :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Apropos fordomme og dumme kommentarer:

Jeg skal også ofte belære folk om den faktiske hundelov, fordi en del bliver sure over, at Charlie går løs ved siden af mig på almindelige fortove. De tror simpelthen, at hunde skal være i snor til alle tider, og selvom han ikke generer dem og er så tæt på mig, at han ligeså godt kunne være i en meters snor, så synes de, de skal klemme noget af. De tror mig ikke, når jeg så fortæller dem, at der står i loven, at hunde gerne må gå uden snor i Københavnsområdet, hvis de er i følge med en, som har fuldt herredømme over dem. Og at det kun er steder med særlig skiltning, de SKAL være i snor.

En dag kom jeg gående med ham på Frb. Alle, og en mand med en lille dreng kom gående. Ungen gik og svingede voldsomt med en pind, der var 1,20 m lang. Charlie trak ud til siden og det gjorde jeg også, for han vil slet ikke i nærheden af sådanne vilde børn. Og hvad gjorde ungen? Han så Charlie, og løb lige over imod ham for at stikke ham med pinden. :damn:

Jeg blev naturligt nok pisseforskrækket (han nåede ikke at ramme ham, men han var to cm fra, og tænk hvis han havde ramt ham i øjet) og vred og sagde til manden, at han måtte holde styr på sit barn og tage den pind fra ham. Og jeg fik bare en sur, hånlig og aggressiv kommentar tilbage om at "jeg da bare kunne have min lortehund i snor". Øh, hvad? Hvad skulle det hjælpe, når det er UNGEN, der løber hen til min hund, som i forvejen har lagt afstand sammen med mig? Da jeg så forklarede ham, at hundeloven faktisk siger, at en hund, som ejeren har kontrol over, godt må gå løs - men at han derimod måske kunne overveje at få lidt kontrol over sit barn eller tage DET i snor, så grinede han bare og kaldte mig en idiot. Det er sgu nydeligt. Der var jeg virkelig rasende.

 

Tja ... der er nok ikke så meget at gøre andet end at håbe på, at det måske aftager, det der med fordommene, når vi er kommet længere over kamphundebølgen og taskehundebølgen. Men der vil altid være latterlige mennesker, som skal sige latterlige og nedsættende ting. Som Einstein sagde: "Kun to ting er uendelige - universet og den menneskelige dumhed. Og jeg har mine tvivl om universet."

Link til indlæg
Del på andre sites

Har et par gange fået denne kommentar af stoooore mænd der passerede os ''uuuhh sikke en dræber''. :rolleyes: (Henvendt til Smilla går jeg ud fra :cool:).

 

Og engang da jeg legede på stranden med Smilla overhørte jeg denne beskidte og nedværdigende kommentar fra en kvinde, der kom gående med mand og 2 stk rollinger.''Hvor er det bare typisk for kvinder først i 30'erne, der ikke selv har fået børn at få sig sådan en taskehund..:rolleyes:''. Manden sagde (selvfølgelig) ingenting. Føj! Jeg kan ikke fordrage, når kvinder er sådan overfor deres medsøstre.

 

(Da de så kom gående tilbage igen forbi mig spurgte manden om hans børn måtte få lov at hilse på den søde hund. Jeg ville ønske jeg da havdde haft en skarp kommentar til fruen, men jeg skulede bare til hende og ungerne fik lov at klappe..):roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har et par gange fået denne kommentar af stoooore mænd der passerede os ''uuuhh sikke en dræber''. :rolleyes: (Henvendt til Smilla går jeg ud fra :cool:).

 

Og engang da jeg legede på stranden med Smilla overhørte jeg denne beskidte og nedværdigende kommentar fra en kvinde, der kom gående med mand og 2 stk rollinger.''Hvor er det bare typisk for kvinder først i 30'erne, der ikke selv har fået børn at få sig sådan en taskehund..:rolleyes:''. Manden sagde (selvfølgelig) ingenting. Føj! Jeg kan ikke fordrage, når kvinder er sådan overfor deres medsøstre.

 

(Da de så kom gående tilbage igen forbi mig spurgte manden om hans børn måtte få lov at hilse på den søde hund. Jeg ville ønske jeg da havdde haft en skarp kommentar til fruen, men jeg skulede bare til hende og ungerne fik lov at klappe..):roll:

 

" Dame, jeg er faktisk 48 og børnene er flyttet hjemmefra" Og så håbe hun fik komplekser over hun ikke selv holdt sig så godt :P (aner ik hvor gammel du er...hehe)

Link til indlæg
Del på andre sites

" Dame, jeg er faktisk 48 og børnene er flyttet hjemmefra" Og så håbe hun fik komplekser over hun ikke selv holdt sig så godt :P (aner ik hvor gammel du er...hehe)

 

:klap:

 

Eller: "Hvor er det bare typisk for kvinder, der sidder fast i et indholdsløst parforhold og hænger på et par dumme møgunger, at de er misundelige på os, der lever det frie liv med en dejlig hund."

 

Men ja, hvor er det bare en grim kommentar, jeg er virkelig chokeret. :???: Og i situationen kan man jo aldrig finde på noget rammende at sige. Og hvad f***** vidste hun egentlig om, hvorvidt du havde børn? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:

 

Eller: "Hvor er det bare typisk for kvinder, der sidder fast i et indholdsløst parforhold og hænger på et par dumme møgunger, at de er misundelige på os, der lever det frie liv med en dejlig hund."

 

Men ja, hvor er det bare en grim kommentar, jeg er virkelig chokeret. :???: Og i situationen kan man jo aldrig finde på noget rammende at sige. Og hvad f***** vidste hun egentlig om, hvorvidt du havde børn? :confused:

 

Uha ve dog den, der taler om andres børn! Det er jo nærmest en dødssynd! Men det er naturligvis helt ok at chikanere andres vovser - det er jo sund logik (ironi kan være anvendt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha ve dog den, der taler om andres børn! Det er jo nærmest en dødssynd! Men det er naturligvis helt ok at chikanere andres vovser - det er jo sund logik (ironi kan være anvendt)

 

Præcis. Jeg har en veninde, der har sagt til mig, at det er decideret dumt at anskaffe mig hund. Hvis jeg i stedet havde været gravid, havde hun helt sikkert ikke sagt til mig, at det er decideret dumt at få børn. :???:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Har et par gange fået denne kommentar af stoooore mænd der passerede os ''uuuhh sikke en dræber''. :rolleyes: (Henvendt til Smilla går jeg ud fra :cool:).

 

Og engang da jeg legede på stranden med Smilla overhørte jeg denne beskidte og nedværdigende kommentar fra en kvinde, der kom gående med mand og 2 stk rollinger.''Hvor er det bare typisk for kvinder først i 30'erne, der ikke selv har fået børn at få sig sådan en taskehund..:rolleyes:''. Manden sagde (selvfølgelig) ingenting. Føj! Jeg kan ikke fordrage, når kvinder er sådan overfor deres medsøstre.

 

(Da de så kom gående tilbage igen forbi mig spurgte manden om hans børn måtte få lov at hilse på den søde hund. Jeg ville ønske jeg da havdde haft en skarp kommentar til fruen, men jeg skulede bare til hende og ungerne fik lov at klappe..):roll:

 

Gud, hvor er det svinsk. Tænk at nogle mennesker vil være sådan noget bekendt - hvad i alverden ved de? De ved ikke, om man har børn, eller om man måske ikke kunne FÅ børn eller whatever. De burde på opdragelsesanstalt, hrmf. Den slags gør mig virkelig chokeret og skuffet over mine medmennesker. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
:klap:

 

Eller: "Hvor er det bare typisk for kvinder, der sidder fast i et indholdsløst parforhold og hænger på et par dumme møgunger, at de er misundelige på os, der lever det frie liv med en dejlig hund."

 

Men ja, hvor er det bare en grim kommentar, jeg er virkelig chokeret. :???: Og i situationen kan man jo aldrig finde på noget rammende at sige. Og hvad f***** vidste hun egentlig om, hvorvidt du havde børn? :confused:

 

Ha, ja, lige præcis. Mennesker, som har travlt med at dømme andre negativt gør det jo som regel fordi de selv har et utilfredsstilende skodliv. Vorherrebevares.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Den er sq okay:5up: bortset fra ejermanden er 13 år:blink:

Og så kan man måske ikke være politi betjent? :fornaermet:

 

Uha ve dog den, der taler om andres børn! Det er jo nærmest en dødssynd! Men det er naturligvis helt ok at chikanere andres vovser - det er jo sund logik (ironi kan være anvendt)

Ja, det er pænt underligt at mange folk føler sig i deres bedste ret til at kritisere vovserne, men hvis man så kommer med en kommentar om deres barn, kat, jakke, ja hvad ved jeg, bare et eller andet, så føler de sig dødeligt såret, og skynder sig væk.

 

Men når os med hund for kommentarer? Næ, det er da helt okay at svine andre folks hunde til! NOT!:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man ville da være totalt god som undercover :slem:

 

Ja man ville i hvert fald være svær at gennemskue :blink:

 

Hvis vi ikke får ny regering kan det jo være at den kriminelle lavalder ryger ned til 13 år, og så kunne man måske begynde at overveje, om man ikke skulle sænke alderskravene til uddannelsen. Det er vel trods alt et bedre alternativ... Og man får jo løn under uddannelse.

 

Så slår politikerne også to fluer med et smæk, for de er jo så utilfredse med at vi ikke kommer hurtigt nok igang med uddannelse... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hvor jeg kender det!

 

Jeg er selv 16, men kunne sagtens gå som at være 13 :mrgreen:

 

Det er mest på træningspladserne jeg får kommentarer :rolleyes:

 

For min lille hund kan jo ikke noget! :roll:

 

Og når hun har dækken eller overall på om vinteren får jeg de vildeste blikke af både trænere og kursister. Og kommentarer ofte også :evil:

 

Jeg har så bare fundet det bedste våben :cool:

Folk der nedstirre Ronja i dækken bliver nedstirret med dræberøjne af mig :cool:

Folk der ikke tror vi kan noget, viser vi lige alt det vi kan, og sender blikke :cool:

 

Og det virker :mrgreen:

 

Nu er jeg også begyndt på at være en af de der tosser, der nærmest ruller rundt i græsset for at for hunden op at køre :mrgreen: Det kigger folk også virkeligt på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

" Dame, jeg er faktisk 48 og børnene er flyttet hjemmefra" Og så håbe hun fik komplekser over hun ikke selv holdt sig så godt :P (aner ik hvor gammel du er...hehe)

 

Jeg er 35, så det er i det mindste ok at hun antog mig for at være først i 30'erne. Skulle måske have takket for komplimentet. :roll::lol:

 

:klap:

 

Eller: "Hvor er det bare typisk for kvinder, der sidder fast i et indholdsløst parforhold og hænger på et par dumme møgunger, at de er misundelige på os, der lever det frie liv med en dejlig hund."

 

Men ja, hvor er det bare en grim kommentar, jeg er virkelig chokeret. :???: Og i situationen kan man jo aldrig finde på noget rammende at sige. Og hvad f***** vidste hun egentlig om, hvorvidt du havde børn? :confused:

 

Lige præcis, for jeg synes ærlig talt hun så lidt trist ud og hun virkede i hvert fald slet ikke til hverken at have noget overskud eller som om hun nød en dejlig solskinsdag på stranden med sin familie.:roll: Skulle måske bare have rå-flirtet med hendes mand. :blink:

 

Gud, hvor er det svinsk. Tænk at nogle mennesker vil være sådan noget bekendt - hvad i alverden ved de? De ved ikke, om man har børn, eller om man måske ikke kunne FÅ børn eller whatever. De burde på opdragelsesanstalt, hrmf. Den slags gør mig virkelig chokeret og skuffet over mine medmennesker. :evil:

 

:5up: Me too. Den var virkelig OND OND hvis jeg nu virkelig gerne ville have haft børn. :evil: (Det har jo dog aldrig ønsket mig :blink:). Men jeg tror, som Sonja skriver godt der for nogles vedkommende kan være en misundelse på den frihed vi andre (børnefrie) har.

 

(Men hvor er den bare træls den med at hunden skal være mit barn fordi jeg ikke har har nogle børn)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

he he. Ja, jeg kender det godt for jeg har ogsaa saakaldt "fimsehund" a la "barbie hund" - Den er bare stor "fimsehund" :lol:

 

Der var bl.a en bruger herinde som skrev til mig i en traad, at hun gad i hvertfald ikke afganske mynder, fordi hun ikke ville have "Nikke dukker" men en rigtig hund:hmm:. Og en anden handelse var, da en dame troede seriost de var lamaer:engel:. Bare for at naevne to episoder ud af en del.

 

Hilsen ejer, med 2 "hunde" som ikke er rigtige hunde, men lamaer, som ogsaa bruges som nikke dukker.

 

Der er bare et kaempe problem. Mine hunde ved ikke at de er lamaer, ikke rigtige hunde, men vaerst af alt. De naegter at opfore sig som nikke dukker. Og det kunne jeg sorme godt onske en gang imellem eller 3!!:-D

 

479595662_tp.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...