Hop til indhold

Herning 2011


Ditte91
 Share

Recommended Posts

  • Svar 172
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvornår kommer championerne? Som de sidste eller ...? Synes der var noget med, at de flyttede rundt på rækkefølgen. Ih, håber jeg kommer med! Skal godt nok op før kl 4, men pyt

 

Nu fik du mig sendt ind på DKK's hjemmeside. Rækkefølgen er (efter hvalpe af begge køn) junior, mellem, åben, brugshunde, champion og veteran for hannerne og så det samme for tæverne.

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/BEDOM.pdf

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige fået PM til Herning.

 

Der er kun 9 lab-hvalpe om søndagen. Vi skal på efter 67 goldens, så det bliver sidst på dagen.

 

Hvad vil I lidt mere erfarne udstillere råde mig til? Komme først på dagen og være sikker på en plads eller komme senere, så tøsen ikke bliver for træt inden vi skal ind????

 

Har prøvet begge scenarier - altså komme tidligt og sent. Og er mest til sent. Min tanke med at komme tidligt var, at hun skulle have snust af og set de andre hunde an, for ellers kunne jeg få hende til at koncentrere sig. Men kommer jeg for tidligt, så når hun at blive træt og frustreret over alle de indtryk, og så er hun endnu mindre på i ringen. Jeg kan heller ikke komme med hende 5 min før, for så er hun stadig i gang med at tjekke omgivelser ud, når vi går ind. Så er nået fremtil, at for Marthas undhunde hoved, så skal vi være der max 30 min før - så er hun til at arbejde med:mrgreen:

 

Ja, men det er god stil at holde sin hund lidt væk fra de andre, sådan at I ikke er placeret i bur lige op og ned af ringen eller et sted, hvor alle går forbi konstant.

 

Så kom tidligt, sæt bur med mere op og lad hende blive i bilen i første omgang. Find et sted i et hjørne eller langs en væg, og placer resten af tingene lidt udenom, så I får skabt jeres egen lille kolonihave. Og så vent med at hente hende ind til det punkt, hvor I ikke behøver at gå tisseture i løbet af den tid I er i hallen.

 

Hvor påpasselig man skal være, syntes jeg også afhænger af hvor i perioden hun er. Hvis hun lige er begyndt at bløde, vil hun ikke dufte så voldsomt interessant, men hvis hun er højløbsk, kan det skabe lidt flere spændende situationer.

 

Man må gerne deltage i udstilling og prøver (ikke jagtprøver og sikkert heller ikke andre brugsprøver) med en tæve i løb - hvilket er derfor vi til vores træning også tillader tæver i løbetid. Hanhundene kan ligeså god vænne sig til tingenes tilstand.

 

Hun er ikke gået i løb endnu, så pt er spørgsmålet ikke aktuelt, men det kan det nemt blive, for hun kan nå at gå i løb inden udstillingen. Vil selvfølgelig holde afstand - men det gør jeg uanset løb eller ej, da Martha ellers tror, at hun skal lege.

 

Hun tisser ikke deroppe, så det er nemt at undgå tisseture omkring hallerne. Hun er lidt mærkelig anlagt - hun besørger kun i haver (gjorde Hayly også, ved ikke lige hvad der er med dem), så hun bliver luftet godt inden vi tager hjemmefra, og så bliver vi ikke i flere timer. Men hun er ikke vant til bur, så det ville helt sikkert ikke virke godt sådan en dag, så henter jeg hende bare det senere ude i bilen.

 

Det må du gerne - vil dog anbefale en rød sløjfe på snoren og afstand til andre. Held og lykke

 

Holder afstand under alle omstædigheder, da Martha tror, at alle de andre hunde er der for at lege med hende, så hun er ikke til styre, hvis hun kommer for tæt på:oops:

 

:banan: vi skal ses!!

 

Det skal vi i hvert fald:banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Tak Dorte :kys:

Arne sagde lige så flabet forleden, at jeg jo ikk vandt, fordi det gjorde Loke, den flab!! :lol:

 

Det sagde han også til mig - et eller andet med toplinjen var bedre på Loke end på Maggie. Bare fordi hun er lidt højrøvet for tiden.

 

Men altså de skal jo liige hver især finde deres egne klasser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Holder afstand under alle omstædigheder, da Martha tror, at alle de andre hunde er der for at lege med hende, så hun er ikke til styre, hvis hun kommer for tæt på:oops:

 

Mindes ikke Herning hallerne som et sted med vildt god plads, bare så du er forberedt, jeg tager jo min under armen fordi der tit er MEGET trangt (så du må vist i gang med styrketræning :-P)

 

 

Jubiii, jeg kommer! Skal køre med søster, kommer søndag, skal kigge ridgebacker og papilloner + shoppe monster mange andeguffer (har for længst spist dem jeg købte i Vejen), nu håber jeg så bare jeg kan få fri fra arbejde

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det sagde han også til mig - et eller andet med toplinjen var bedre på Loke end på Maggie. Bare fordi hun er lidt højrøvet for tiden.

 

Men altså de skal jo liige hver især finde deres egne klasser.

 

 

Han er sgu sjov :lol: ku værelidt sjovt, hvis vi slog ham :mrgreen: så han kan komme lidt ned på jorden

 

Jeg kommer søndag og kigger. Jeg tager Boss med. Eddie bliver hjemme. Synes ikke lige jeg kan overskue at have to vuffere med.

Så Boss kommer i byen denne gang. Glæder mig til at hilse på forhåbentligt mange HF'erne med hunde.

 

 

Mon ikk du skal heppe på Maggie, så ses vi jo der :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...