Hop til indhold

Vi har fået en stalker!


Audrey
 Share

Recommended Posts

Da Audrey og jeg var ude på vores morgentur (vi går meget tit ad en sti, som ligger bag 5-6 boligblokke, og ender nede ved stationen), kom en lille ældre mand gående bag os, og råbte på mig. Jeg stoppede, og det er lidt nemmere at skrive samtalen op i manus-form.. :blink:

 

Vred ældre mand: "Du går her med din hund næsten hver dag!" :evil:

 

Mig: "Ja, og hvad så?" :vedikke:

 

Vred ældre mand: "Der ligger hundelorte overalt på stien! Folk siger, at de har poser med, men ingen samler op!!" :evil: :evil:

 

Mig: "Jamen det er ikke os der er skyld i det. Jeg samler altid op efter min hund." :-)

 

Meget vred ældre mand: "Det er noget svineri og vi (?) vil godt bede dig om at holde dig ovre på den anden side af vejen!!" :evil: :evil: :evil:

 

Lettere irriteret mig: "Ej du skal da ikke bestemme hvor jeg skal gå tur med min hund. Hav en rigtig god dag hr.!" :roll:

 

Vi gik videre og han vendte tilsyneladende om imens han mumlede noget jeg ikke hørte. Dog fangede jeg: "Det kan jeg godt sige dig!" ...

 

Da vi havde passeret den blok, som vi stod ude foran, da jeg blev overrumlet, kom manden gående ude fra parkeringspladsen og ind på stien. Selvom vi stoppede op flere gange for at Audrey kunne snuse, blev vi pudsigt nok ikke passeret af manden, som ellers virkede til at have travlt.. Han blev ved med at følge efter os, og på et tidspunkt havde jeg faktisk lyst til at stoppe op ved nogle håndværkere, som er igang med at renovere nogle af blokkene, og som vi hilser på når vi går forbi. Dog virkede manden ikke som om han ville gøre mig noget (omend det var superubehageligt at blive forfulgt på den måde. :roll:), og jeg har god lungekapacitet, så håndværkerne ville i hvert fald kunne høre mig om nødvendigt...

 

Jeg vendte mig om flere gange for at se, om manden stadig var efter os. Til min forbavselse så jeg, at han ved hver blok vi passerede gik ind bag den, for at gemme sig for mig.. :shock: Ret ineffektivt idet han vendte tilbage til stien imens jeg stod og kiggede på ham. Han gik tydeligvis og ledte efter den hundebæ, som han tilsyneladende var HELT sikker på vi havde efterladt... :lol:

 

Vi nåede enden af stien og fortsatte ad vejen væk fra stationen. Jeg blev ret målløs, da manden dukkede frem fra stien, og fortsatte efter os et lille stykke af vejen. Da han stoppede op vinkede jeg til ham, og sagde, at jeg håbede han ville finde på noget at lave resten af dagen, idet jeg ikke regnede med at benytte stien mere i dag. :drille:

 

Indeni vidste jeg ikke rigtigt om jeg skulle grine eller græde. Men jeg er glad for at i dag har været en dag, hvor jeg har haft mit temperament under imponerende (for mit vedkommende) kontrol. :lol:

Redigeret af Audrey
Bogstavforvirring..
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er simpelthen utroligt, og sjovt nok var det endnu en gang en ældre mand. Hvad i al verden fejler de ? Hvorfor tror de at de kan gå rundt og patrulejere i deres område.

 

Jeg blev engang forfulgt af en ældre mand som endte med at tage i min arm og true mig med en knytnæve fordi min hund havde badet i en sø, men det har jeg vist skrevet om før.

 

 

Men mangen til gammel fjols. Sikke en ubehagelig gåtur du havde.

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: af dit overskud!.

 

Jeg bliver en lille smule trist indeni over den stakkels mand som åbenbart har påtaget sig den opgave at finde synderne og ikke kan se at det er helt åndsvagt det han har gang i.

 

- måske et venligt menneske tilbyder ham at gå med på turen en dag hvor solen skinner, så han bliver blødt lidt op?.

 

- eller tilbyder at efterlade posen m. lort et sted i hans nærhed?.

 

Hvad ville der mon skulle til, for at få ham ud af den der onde cirkel han har sat sig selv i?.

 

Ved at møde modstand bliver hans egne aggresioner bare kraftigere tænker jeg :vedikke:

 

Tør slet ikke tænke på hvilke oplevelser der har gjort sådan en mand så bitter :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, væk med efterlønnen.. Det gir sgu for meget fritid :mrgreen::mrgreen:

 

Fik manden så tilfredsstillet sin lyst med at se en hund lave lort og ejer samle op?

 

AMEN! :lol:

 

Det fik jeg desværre ikke bevis for, idet Audrey plejer at gøre sig færdig inden vi når til stien.. :hmm:

 

Han virkede lidt som om han kun ville have været tilfreds, hvis han havde taget mig i at gå fra en hømhøm... :5up:

 

 

Tusind tak alle sammen! :kys:

 

Lige nu har jeg egentlig ikke lyst til at gå samme rute imorgen, men på den anden side gider jeg ikke lade ham tro, at han har skræmt mig væk... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft et par lignende episoder som dig og føler med dig. Jeg ville nu fortsætte med at gå der hvor du har lyst.

 

Den første episode fandt sted for 30 år siden i Aaalborg hvor vi boede dengang. Jeg kom gående med to hund løse foran mig (5-6 meter) på et fortov. Jeg havde godt bemærket der gik en mand bag mig; men da jeg krydsede over vej og ind på en sidevej havde jeg fornemmelsen af at han kom hurtigt nærmere. Da jeg vendte mig om stod han lige bag mig og så fik jeg ellers en ordentlig skideballe fordi mine hunde sked på hans græsplæne (han boede tydeligvis i huset bag hækken hvor vi stod) Da han endelig holdt mund fortalte jeg ham i klart sprog at jeg sandelig også havde haft meget besvær med at lære dem altid at gå ind i lige netop hans have for at skide; men så længe han blev ved med at gå over og pisse på min postkasse kunne han være helt sikker på det fortsatte (undskyld mit sprogbrug)

den kunne han ikke lige svare på; men tabte helt mælet og forsvandt ind i sin have. Jeg hørte aldrig klager fra ham igen.

 

Den anden episode ligger en 10-12 år tilbage. Vi havde en ældre mand som klippede græs på fodboldbanerne. Han var efter alle som bare tænkte på at sætte en tå på fodboldbenerne med en hund. Normalt går jeg ikke på banerne med hundene; men på stierne rundt om, hvilket jeg også havde gjort denne dag. En af dem have jo været trængende og lagt en klat som jeg havde samlet op og kommet i dummytasken (der var mangel på skraldespande i området). Så sker der det at min vagttelefon ringer og jeg må skynde mig hjem og går skråt over en af fodboldbanerne. Jeg er ikke kommet lagt før der kommer en traktor (manden som klipper græs) kørende lige imod os. Manden springer ud og begynder at skælde ud over jeg går på banerne og hundene skider over alt. Da hans raserianfald endelig tager pusten fra ham fisker jeg posen med klatten op af tasken og smider den hårdt ned på plæneklipperen så posen går i stykker, samtidig med jeg gør kam klart at jeg er færdig med at samle op efter hundene på fodboldbanerne. Han snakkede aldrig til mig igen. Nu er der heldigvis sat skraldespande op flere steder i området.

 

Man har en god dag når man kan bevare fatningen og give de rigtige svar.

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

Redigeret af tacora
Link til indlæg
Del på andre sites

Mht mistanke om at hundeejerer sviner forstår jeg godt. På en luftetur i villakvarteret ser, jeg ofte bæ-poser, der bare er smidt underlige steder.Ofte flere af gangen.

Fatter ikke, folk ikke lige kan gemme et stykke gammelt overtøj med lommer ,til man kommer hjem eller forbi en spand.Jeg bliver selv gal ved at finde lort i min forhave.

Og jeg forundres over at der her om sommeren ligger så mange klatter i villakvarterer, for den eneste undskyldning er da at de evt er så mørkt at man ikke kan finde den, hvis hunden roterer rundt i snor i gerningsøjeblikket, oven i en stor bunke blade..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht mistanke om at hundeejerer sviner forstår jeg godt. På en luftetur i villakvarteret ser, jeg ofte bæ-poser, der bare er smidt underlige steder.Ofte flere af gangen.

Fatter ikke, folk ikke lige kan gemme et stykke gammelt overtøj med lommer ,til man kommer hjem eller forbi en spand.Jeg bliver selv gal ved at finde lort i min forhave.

Og jeg forundres over at der her om sommeren ligger så mange klatter i villakvarterer, for den eneste undskyldning er da at de evt er så mørkt at man ikke kan finde den, hvis hunden roterer rundt i snor i gerningsøjeblikket, oven i en stor bunke blade..

 

Og noget jeg SLET ikke forstår er folk der vælger at samle lorten op, og så smide lort+pose et andet sted. :confused:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev engang tiltalt af en yderst fuld mand imens cujo sad på hug og sked...

 

"Nu har du vist glemt posen hva!!"

 

Mig "øhh, nej, jeg venter bare til han er færdig"

 

Så vender han tommel op og mumler noget med "det var godt, ikke alle jo hø hø hø hø"

 

Vi gik endda på en grus sti med brede høje græs "kanter"/sider ....

 

:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik samme rute i dag..

 

Jeg var faktisk blevet lidt usikker på, om det er en privat sti, blandt andet fordi manden igår havde peget på et skilt (som jeg kun kunne se bagsiden af) og sagt: "Kan du se hvad der står på det skilt!?" og det kunne jeg jo af gode grunde ikke.. :engel:

 

Da jeg læste det her til morgen, fandt jeg ud af at der stod, at der for uvedkommende var parkering forbudt, og det synes jeg altså ikke rigtigt har noget med Audrey og mig at gøre.. :hmm:

 

Jeg gik hele tiden og vendte mig om, men han var ikke efter os i dag. Skal nok lige gå turen et par gange før jeg ikke føler mig stalket mere.

 

Jeg kiggede i øvrigt efter de mange hundelorte, som manden åbenbart har registreret, men som jeg aldrig har lagt mærke til. Jeg så en, som ikke var samlet op, men til gengæld lå den næsten helt inde i krattet. Glemte ret hurtigt at gå og kigge, tror bare mit liv er for kort til at gå og lede efter lort.... :klap:

 

Jeg kan da egentlig godt forstå, at man bliver irriteret, når man ofte oplever at folk ikke samler op efter deres hund. Jeg synes da selv det er smaddertarveligt, og bliver gal når jeg enten jokker i andre hundes afføring, eller når jeg skal gå og glo ned i jorden for at forebygge en mast bæ under min sko. :damn:

 

Men sådan at overfuse folk har jeg intet til overs for! Han har åbenbart set os flere gange, men han har ALDRIG set min hund skide på den sti, og hvis hun endelig havde gjort det, så var det blevet samlet op. :evil:

 

Næste gang jeg møder ham, bliver det ikke med samme fattethed.

 

how-to-draw-the-devil.jpg

 

Muhahahaaaah!! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang jeg møder ham, bliver det ikke med samme fattethed.

 

how-to-draw-the-devil.jpg

 

Muhahahaaaah!! :slem:

 

Skid da på den gamle tosse! (Bogstavlig talt :nar::nar:) Hvis vovse og du kan li at gå tur der, så er det der I går tur! Og da du jo også har ren samvittighed og samler op efter vovsedyret, så kan jeg slet ikke se, at du skal bekymre dig om en sær gammel nisse, som ikke har noget indhold i sit liv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Skid da på den gamle tosse! (Bogstavlig talt :nar::nar:) Hvis vovse og du kan li at gå tur der, så er det der I går tur! Og da du jo også har ren samvittighed og samler op efter vovsedyret, så kan jeg slet ikke se, at du skal bekymre dig om en sær gammel nisse, som ikke har noget indhold i sit liv..

 

Jeg er heller ikke så bekymret for at møde ham igen, men hvis han endnu engang vil forhindre mig i at gå på stien eller følger efter mig, så får han lov til at opleve mig fra en knap så behagelig side. :5up:

 

Nu har jeg i hvert fald fundet ud af, at han ikke har ret til at smide mig væk fra stien, og så kan han henvise til alle de parkeringsskilte han vil... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nu har jeg i hvert fald fundet ud af, at han ikke har ret til at smide mig væk fra stien, og så kan han henvise til alle de parkeringsskilte han vil... :engel:

 

Han henviser nok til at din hund ikke må parkere ( stå stille ) og besørge :lol::stupid::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...