Hop til indhold

Open European HTM & Freestyle Championship i Sorø i efterårsferien


Recommended Posts

Den 22. og 23. oktober (weekenden i uge 42) afholdes der Open European Championship i HTM & Freestyle (populært kaldet dogdancing) i Sorø.

 

Adressen er:

Sorø Hallen

Ringstedvej 20

4180 Sorø

 

Arrangementet er åbent for publikum, og der er gratis adgang. Kun hunde tilmeldt konkurrencen har adgang til hallen, men der er gode luftemuligheder lige rundt om hallen, hvis man vil have hunden med i bilen.

 

Om lørdagen er der HTM, og om søndagen er der Freestyle.

 

Hvis det skulle være gået nogens næse forbi (men det er det næppe, så meget som jeg praler med det :mrgreen:), er Tyson og jeg på Freestylelandsholdet og reserve på HTM-landsholdet.

 

Programmet ser ud som følger:

 

Saturday:

6.30: The hall opens

7.30 – 7.50: Music Check-in for those that did not attend the dinner on Friday night. Please remember your speaker information sheet too!

8.00 – 8.20: Team briefing with questions for the judges.

8.30: Opening Ceremony with the draw of running orders.

9.00: The White Dog Performance before the judging will commence.

11.30 . 12.30 Lunch Break

12.30: The competition continues

15.00 or when the last dog in the first round has performed: 1 hour afternoon break and draw of running order for the 10 dogs and handler teams that has qualified for the individual final.

After 1 hour break: Individual Final, demonstration rounds and prize-giving.

Soon after the prize-giving: OEC meeting for 2 representatives from each country.

 

Sunday:

7.00: The hall opens.

8.00: The White Dog Performance before the judging will commence.

10.30 – 11.15: Morning Break

11.15: The judging continues.

13.45 or when the last dog in the first round has performed: 1 hour lunch break and draw of running order for the 10 dogs and handler teams that has qualified for the individual final.

After 1 hour break: Individual Final, demonstration rounds and prize-giving.

 

 

Her ses en tegning af, hvordan man kommer til at sidde som publikum i forhold til ringen:

http://oec2011.files.wordpress.com/2011/10/ring-tegning.pdf

 

 

Læs mere om OEC her:

The Open European Championship 2011 | dogdancing.dk

 

Find flere praktiske oplysninger på OEC-bloggen:

OEC 2011 | The Open European HTM & Freestyle Championships 2011

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber du kan komme begge dage - du skal jo heppe på Helle og Doggie om lørdagen og på mig og Tyson om søndagen. :blink:

 

Hehe, ja det ville da være fedt, hvis jeg kunne komme begge dage:-D Nu må vi se.. har jeg bilen, kan det da godt være jeg kommer susende.. Vi kommer nok kun (med min mor) søndag, da det er Helle, min mor vil se..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ææææææv, så kommer jeg ikke og hepper :megaked:

 

Øv. :cry: Kan kæresten ikke passe Louie? :genert:

 

Hvorfor kalder de konkurrencerne "the white dog performance"?

 

Bare nysgerrig..

 

Det er ikke konkurrencerne, der hedder the white dog performance. :-) Den hvide hund er den første hund i ringen. Det er en optræden uden for konkurrence, så der ikke er nogle af deltagerne, der skal være først i ringen (overtro). Og så giver det samtidig dommerne en mulighed for at lave en prøvebedømmelse, så de kommer i det rette "mind set". Og den første rigtige deltager i ringen har en form for pejlemærke i forhold til, hvornår vedkommende skal i ringen.

 

Du kan læse forklaringen på hvid hund her:

The White Dogs | OEC 2011

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Sonja, jeg har forstået på Emmy at der vil være lodtrækning af rækkefølge fredag aften? Er det korrekt forstået?

 

Hvis ja, kunne du så måske sende mig en sms om hvornår Danmark skal på? Jeg kan nemlig ikke være med fra start af om lørdagen... Men håber sådan at Danmark skal på lidt op af dagen.. :-) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, jeg har forstået på Emmy at der vil være lodtrækning af rækkefølge fredag aften? Er det korrekt forstået?

 

Hvis ja, kunne du så måske sende mig en sms om hvornår Danmark skal på? Jeg kan nemlig ikke være med fra start af om lørdagen... Men håber sådan at Danmark skal på lidt op af dagen.. :-) :-)

 

Ja, som jeg forstår det sker lodtrækningen om rækkefølgen til begge dage fredag aften. Jeg skal prøve at huske at sende en sms, men har nok mange ting i hovedet på det tidspunkt, så send mig evt. en reminder. :blink: Ellers bliver det også annonceret på OEC-bloggen, så snart lodtrækningen har fundet sted, så kan du finde rækkefølgen der. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvordan kan det være, der ikke må være tilskuer hunde? Tænkte netop, landsholdshunde måtte være gode nok til distraktioner? Har stadig ikke fået fri :cry: men håber stadig

 

Håber altså også at I kan komme.. Det kunne være så hyggeligt:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan det være, der ikke må være tilskuer hunde? Tænkte netop, landsholdshunde måtte være gode nok til distraktioner? Har stadig ikke fået fri :cry: men håber stadig

 

Nok for at give deltagerne bedst mulige forhold for at yde deres bedste, så de ikke bliver forstyrret af evt. stressede og gøende hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...