Hop til indhold

For og bag på en hvalp


Umulia
 Share

Recommended Posts

Nu er det jo længe siden jeg har haft en hvalp fra 8 uger, men jeg har selvfølgelig set masser af hvalpe i den mellemliggende tid, og sådan som jeg husker det, er det ikke ualmindeligt at hvalpe til at begynde med har mere styr på forbenene end bagbenene - f.eks. vrikker de meget sødt med numsen når de går :lun:

 

Så jeg tænker på om der er grund til bekymring når min hvalp konsekvent kaninhopper når det skal gå rigtigt stærkt? :hmm:

Han går og traver meget fint, omend lidt hvalpeklodset, men når han skal løbe stærkt, sætter han af med begge bagben samtidig. Han er heller ikke god til at stå på bagbenene eller hoppe op i møbler f.eks.

 

Min indre stemme siger mig at det er helt ok for en bullerhvalp på 10 uger, men min H-F-bevidsthed siger kiropraktor og babu-babu ;-)

 

Hvem skal jeg lytte til :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare du fortsat skal holde øje, Voodoo har gået pasgang et stykke tid og vi har slået det lidt hen med hvalpemotorik, men tilsidst tog jeg til kiropraktor og der var en hel del der skulle rettes.

 

Er ikke helt sikker på hvordan kaninhop ser ud, men når samojeder løber hurtigt ligner det også lidt at de sætter af med bagbenene samtidigt, de er dog lidt forskudt når man kigger grundigt efter - er det sådan du mener?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved intet om bullere og deres bevægelsesmønstre... Men når det er sagt, så har Johna kunnet sidde på haserne / stå på bagben siden hun var 4-5 uger... Hun har kunnet hoppe op i sofaen / på skødet af folk lige siden hun kom hjem 8 uger gammel og har ikke kaninhoppet / grisegaloppet nogensinde ... Men johna er jo også en hel anden type krop end en buller

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Kaninhop er meget hvalpetypisk! Men hvis du er usikker på om det er ok, så tag ham til kiropraktor :)

 

Jeg må nok hellere uddybe mit første indlæg - jeg kunne aldrig i livet finde på at tage til en kiropraktor, hverken med mine hunde eller mig selv. Men dyrlægen kunne komme på tale - der skal han alligevel snart hen og vaccineres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må nok hellere uddybe mit første indlæg - jeg kunne aldrig i livet finde på at tage til en kiropraktor, hverken med mine hunde eller mig selv. Men dyrlægen kunne komme på tale - der skal han alligevel snart hen og vaccineres.

 

Hvorfor ikke?

 

Har du set røntgenbillederne af Motors skæve bækken? Det er blevet rettet nu, så det er altså ikke magi. Jeg har med egne øjne set forskellen på hans bevægelser før og efter ledmanipulation (som det vist oftest hedder på hunde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kronisk nakkeskade lavet af en kiropraktor. Fint nok hvis andre tror på det, jeg foretrækker en "rigtig" læge.

 

På den måde, det er jeg da ked af at læse. Gik også til kiropraktor da jeg var barn og selvom de ikke gjorde noget galt, kunne jeg ikke tænke mig at prøve igen :oops: Men vi havde ikke fået fikset Motor uden hjælp fra kiropraktik, en yderst populær dyrlæge dømte ham sådan set bare til på et tidspunkt at få smerter af at det sad så skævt :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må nok hellere uddybe mit første indlæg - jeg kunne aldrig i livet finde på at tage til en kiropraktor, hverken med mine hunde eller mig selv. Men dyrlægen kunne komme på tale - der skal han alligevel snart hen og vaccineres.

 

Massør så måske! Jeg har ikke selv været til kiropraktor med nogle af mine, men Oscar havde jeg til massør nogle gange sidste år. Han fik kraniosakralterapi - med meget god virkning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kronisk nakkeskade lavet af en kiropraktor. Fint nok hvis andre tror på det, jeg foretrækker en "rigtig" læge.

 

:hmm: Det tror jeg faktisk du har haft skrevet før - jeg fik i hvert fald lige deja vu :genert:

 

Massør vil jeg så anbefale. En der kan lidt mere end bare massage - Kranio... eller måske osteopressur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkert ikke noget at bekymre sig om endnu. Jeg ved heller ikke så meget om bullere, men ved at det var de samme tegn som vores Sille viste. De startede dog først da hun var de der 8-9 mdr. Hun ville ikke hoppe op osv. Hun har HD.

Hvalpe er bare mere hvalpede og koordinere måske ikke så godt, så jeg ville nok bare holde øje og så lige få ham mærket igennem når du skal afsted til dyrlægen alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hardy går og traver fint (omend lidt vrikkende med rumpen), men når der rigtgi skal fart på så hopper han også afsted i kaninhop. Det gjorde Nelson også som hvalp, og vist nok også Zolo. De andre i Hardys kuld gør nøjagtigt det samme, så jeg tror det er ret normalt. Jeg er i hvert fald ikke bekymret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...