Hop til indhold

Min hund er blevet bidt af en muskelhund


KarinaO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 140
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså, nu er mit indlæg postet 2 minutter efter dit, så jeg havde ligesom ikke set at du havde lukket for yderligere kommentarer.;-)

 

Det var nu også kun fordi at jeg, da jeg fik sneglet mig igennem et indlæg så, at både Malene og du havde svaret,... og så har jeg forbandet svært ved ikke at forsøge at forklare mig. :vedikke: Det var ikke en anklage. :-D

 

Jamen jeg kan godt se sagen fra hans side, og jeg synes ikke jeg skriver nogen steder at jeg har tænkt mig at true ejeren.

 

Okay, jeg forsøgte bare forholde mig til at du spurgte om følgende:

Skal jeg sige til ham at han skal få hunden aflivet?

Og hvis han ikke vil, skal jeg så true ham med politiet?

 

Jeg opfattede det som spørgsmål (faktisk ikke som en konstatering af at du ville gøre det) som jeg så forsøgte at svare nej til. :vedikke:

 

Men vi kan godt lade som om at det var mig der havde en hund, som jeg vidste ikke kunne døje synet af andre hunde, men at jeg alligevel valgte at slippe den løs på et offentligt areal. Da gamle sure fru Simonsen så kommer forbi med sin gøende og hysteriske Gravhund, angriber min hund den og bider. Fru. Simonsen forlanger min hund aflivet.

Fru Simonsens hund har måske råbt "Perle" efter min, men det var mig der ikke havde kontrol over min agreessive hund. Den har jagtet, bidt og overfaldt en anden hund, og det er meget tænkeligt at den vil gøre det igen, nu de drifter i den er vækket til live.

Jeg ville aflive den, ikke om jeg vil have sådan en hund. Naturligvis vil jeg synes det er skide synd for mig selv. Det vil være en kæmpe falliterklæring af mig som hundeejer,

men det er konsekvensen af sådan en episode.

 

Det kan vi hurtigt blive enige om, men det var slet ikke der jeg ville hen. Jeg ville hen til at situationer bliver opfattet forskelligt. Manden med hunden der overfaldt Gracie mener sikkert ikke at han er løbet nogen risiko ved at lade sin hund løbe frit, så jeg vil be dig tænke over hvordan du ville føle hvis Gracie kom til at skade en hund uden at du havde set det komme og at ejeren efterfølgende krævede at Gracie blev aflivet. Altså, personligt ville jeg nok ikke tage personen alvorligt og dernæst ville jeg fravælge yderligere dialog med vedkommende.

 

Og derudover tror jeg altså at vi misforstår hinanden??

JEG synes stadig du snakker om at jeg truer listehundeejeren. Jeg kan ikke benægte at det godt kan lyde sådan i mine første indlæg, hvor jeg var temmelig oprørt og ked af det. Og selvom jeg nu efterfølgende skriver at jeg ikke har anmeldt ham, og godt vil have ham til at indgå i en dialog, synes jeg alligevel du anklager mig for at gribe det forkert an.

Jeg kan så forstå på dig at du slet ikke mener det sådan?

 

Jeg tror også at vi misforstår hinanden, måske fordi du er gået videre og jeg stadig forsøger at udredde trådene i vores første indlæg (så jeg er slet ikke nået til det med at melde manden til politiet).

 

Jeg er ked af at du føler at jeg angriber dig,.. egentlig forsøgte jeg bare at advare dig, i forhold til dine første spørgsmål.

 

Og mine ubehjælpelige forsøg på at tilkendegive, at jeg sætter pris på alles indlæg i tråeden, også dine, falder også helt til jorden.

Jeg beklager meget, hvis jeg har skrevet noget, der lyder som en personlig anklage af dig :ae:

 

Måske var det også mig der lige blev 3 år igen. Mon ikke vi bare skal slå en streg over denne debat, for jeg tror også vi er gået galt af hinanden. Vil til slut lige sige, at jeg slet ikke anser dig for at en hysterisk ejer, for jeg ved godt hvor skræmt man bliver når man slet ikke kan se en årsag til at en fremmed hund overfalder ens egen og der skal selvfølgelig være plads til at man lige ønsker at vende tingene med andre.

 

Mener du at hunde er i stand til at reflektere over tingene på den abstrakte måde, som et forhold til evt aflivning ville være i den situation?

Nej, netop ikke og derfor kan man jo heller ikke konkludere at et dyr er ligeglad med at dø, på samme måde som et menneske ikke når at virke ked af det, hvis det bliver slået ihjel uden at vide det.

 

Vi snakker her om en hund, der er gået umotiveret til angreb - jeg mener ikke sådan en hund eller andet dyr har ret til at leve, uanset om det er pga dens miljø eller arv.

Enige i det bliver vi nok aldrig.

 

Både din og min hund kan komme til at angribe en anden hund uden at vi synes det er motiveret,.... så det er bare et spørgsmål om at finde motivationen, for den er der et eller andet sted. Så kan man spørge sig selv om et dyr fortjener at skulle lade livet fordi den har ondt i nakken, men det vil jeg ikke gøre mig til dommer over.

 

Kan en ejer holde sin hund så den ikke skader andre (og det kan jo være at manden i dette tilfælde virkelig har lært hvad det kræver) så mener jeg sagtens at hunden kan have et godt liv alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan altså ikke siges tit nok, at en hund er agressiv overfor andre hunde, gør den altså hverken mere eller mindre farlig overfor børn! Slet ikke børn i dens egen familie.

 

Præcis.. ellers var jeg her da ikke idag.. Vores Thayson hadet andre hunde (udover Tilde) af et ondt hjerte.. og ham fik vi, da jeg var 7år... (og ja det var hadet som hvis han fik chancen så ville han have hoppet på dem)

 

Manden gør det sørme heller ikke lettere for dig ved at skifte sådan rundt :confused:

 

Kunne det tænke at han var ude af den? frustreret? At han måske havde nogle følelser i klemme i forhold til at han kunne miste den hund som han måske har følelser for?.. Forstår ikke helt det ikke bliver tænkt at fordi man er herinde, at man stadig kan holde utrolig meget af sin hund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh det med hunde og død, jeg tror aldrig vi bliver enige, ved i hvert fald at intet kan få mig til at ændre holdning.. for mig er liv noget meget betydningsfuldt, også tilfældige hunde jeg møder, selvom jeg kan synes de er totalt pisse irriterende.

 

Jeg forstår ikke helt argumentet med, at hunden ikke opdager den er ved at dø. Mennesker kan også dø under narkose, det betyder jo ikke at de har lyst. Hunde bliver jo også givet et eller andet beroligende/bedøvende middel før den sidste sprøjte, så de er ikke ved bevidsthed og kan kæmpe på nogen som helst måde.

 

Men hvis der sker noget, huset brænder f.eks., så vil en hund kæmpe ligeså meget for at komme ud som et menneske ville. Jeg mener at alle levende væsner har et overlevelsesinstinkt og jeg synes det er så ærgeligt når hunden bliver straffet for ejerens dumheder, derfor vil jeg til enhver tid ønske, at ejeren kan ændre sit hundehold - f.eks. have sin hund i snor eller give den en mundkurv på, måske begge dele.

 

Hvis Motor nogensinde bed en anden - hvilket jeg umiddelbart virkelig ikke kunne forestille mig til trods for at han altså også kan råbe RØV af bestemte hunde, så håber jeg sørme at jeg får en chance til med ham, og selvfølgelig ville jeg tage mine forholdsregler.

 

Som sådan tror jeg godt at jeg tror på at der er noget om arvelighed med agressivitet/egenkønsagressivitet eller i hvert fald tendensen til at blive det. Men jeg tror at endnu flere tilfælde skyldes smerter og/eller forkert håndtering.

 

 

Jeg mener IKKE at en hund der bider på den måde der er sket her, bare skal fortsætte som før, men det er stadig ejeren som kan lave en ændring, hunden gør jo bare hvad den lærer og får lov til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan altså ikke siges tit nok, at en hund er agressiv overfor andre hunde, gør den altså hverken mere eller mindre farlig overfor børn! Slet ikke børn i dens egen familie.

 

Helt enig, vi stoler 110 % på cujo og andre børn !!! kender ingen andre hunde der knuse elsker børn så meget som ham ....han opsøger hellere dem end voskne ...tanken har ALDRIG strejfet os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Hun har det umiddelbart fint. I går var hun med ude og lege med nogle andre hunde. Hun var venlig i omgangen med dem, men ville ikke lege som hun plejer. Jeg kan så ikke finde ud af om det skyldes overfaldet, at hun havde fået pencillin og smertestillende eller at hun er i løbetid. Så jeg venter med at konkludere noget.

Men det lover positivt, og jeg er sikker på at hun nok skal blive sig selv igen med tiden... hvis der da ikke sker flere uheld.

 

Tak fordi du spurgte :kys:

 

Ja, det gik jo fint med at lege med både Chilli og Felix, heldigvis.

Men som du selv skriver var Gracie noget tilbageholdende - men som jeg også sagde til dig, KAN det skyldes det smertestillende og/eller penicilinen.

Gracie virkede meget kontaktsøgende på dig og ville helst ikke vige for langt fra dig...men ellers synes jeg nu ikke hun virkede særligt påvirket af episoden dagen før.

 

At I så begge har fået et chok er der vist ingen tvivl om - og forståeligt nok!

Jeg håber - som jeg også skrev til dig på FB - INDERLIGT at du anmelder sådan en klaphat!

Især nu efter han viser sig ikke at ville tage sit ansvar for hændelsen!

At hans hund muligvis bliver aflivet efter en politianmeldelse må han jo have gjort op med sig selv for længst....ellers havde han vel næppe ladet hånt om at hundeloven rent faktisk påbyder ham at holde hunden isnor og have mundkurv på!

 

Om det er "synd for hunden" at den evt. bliver aflivet ved jeg nu ikke rigtigt om jeg synes?

Synes faktisk det er mere synd for den, at den har sådan en uansvarlig ejer der lader den komme i sådan en ubehagelig situation og som er så ligeglad med den, at han vover risikoen for at den nu måske skal aflives fordi han ikke har tænkt sig om!

 

Jeg er ked af at høre at du nu skal slås om efterspillet med ejeren, og håber han besinder sig og og tager sit ansvar, og så håber jeg iøvrigt at du og Gracie snarest kan lægge den ubehagelige oplevelse langt bag jer og se fremad.

Knus og mange kram til jer begge

Chilli & Susanne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Jeg er i vildrede!:???:

 

Men skal jeg melde ham alligevel?

 

JA!...helt klart!

Han er nu plaget af dårlig samvittighed - og med rette!

Men det gør ham ikke til en mere ansvarlig ejer, og at han ikke vil og kan indse at han leger med en potientiel tidsindstillet bombe siger jo alt!

Se nu og få ringet til politiet - ved ikke om der er frist for sådan noget - men hellere igår end imorgen!

 

PS. vi har selv haft muskelhunde i familien (Rottweiler og Amstaff) og der var ingen tvivl i vores sind - hvis én af adem nogensinde angreb andre - dyr eller mennesker - ville de blive aflivet.

Desværre angreb og dræbte Amstaffen en af familien's andre hunde - en lille chihuahua, og det måtte den bøde med livet for!

En hund der bider for at dræbe vil gøre det igen, og den kan man aldrig stole på...uanset race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er spændt på at høre, om du ender med at anmelde eller ej.. Du kender jo min holdning til det, så det behøver jeg vist ikke skrive igen :blink: Må ærligt indrømme at grunden til, at jeg slet ikke er i tvivl er til dels fordi jeg selv er ejer af en lille hund, og det er mit ulmative mareridt, hvis hun engang bliver overfaldet, og jo færre "farlige" hunde derude jo bedre...

 

Hvordan har du det her nogle dage efter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i vildrede!:???:

 

I dag var hundens ejer kommet ned på jorden igen, og sød og rolig at tale med.

Han har været og betale for dyrlægeregningen, og han sagde mange gange at han var ked af det der var sket.

I går sagde han at jeg også havde brudt loven, fordi min hund var løs, og antydede at det jo var påstand mod påstand mht. hvilken hund der angreb først.

Men i dag sagde han så at det hele var hans skyld, og at han godt kunne se det var et umotiveret angreb, eftersom Gracie havde løbet ude på stien, ved siden af min cykel.

Han fortalte at han og hans kæreste havde fået hunden som 3-års af en kammerat, der var blevet træt af den, og afleveret den hjemme hos sin mor. Den har aldrig brudt sim om andre hunde og scootere, men han har altid kunnet kalde den til sig - siger han.

Jeg sagde til ham, at Gracie bare havde været heldig, pga sin pels, og fordi han hurtigt fik sin hund væk, men at en lille hund nok ikke var sluppet så billigt. Det havde han ingen kommentarer til. I det hele taget virkede han noget beklemt ved situationen.

Han lovede at han fremover vil have hunden i snor, men jeg ved ikke om jeg tør stole på det.

Han er lige blevet far til en lille datter, og jeg fatter simpelthen ikke de tør have sådan en utilregnlig hund. Jeg havde aflivet den, hvis det havde været min.

"Men vi tager chancen." sagde han.

 

Nu sidder jeg med en lidt mærkelig fornemmelse i maven. I går da han var gal, fik han det ultimatum enten at samarbejde eller blive meldt til politiet. Og i dag havde han så beslueetet af opføre sig ordentligt, velvidende at det var os der havde fat i den lange ende.

 

Men skal jeg melde ham alligevel?

 

 

Æv, det var da irriterende at han ikke bare kunne være en dum idiot som var ligeglad og kold :roll:

Puha, når han gør sådan, ved jeg sørme ikke hvad jeg ville gøre. Kan du ikke anmelde ham for at have sin muskel hund uden kurv og line, uden at fortælle politiet at hunden har bidt? Så får han vel en besked fra politiet om at den bliver aflivet hvis det sker igen, eller hvad? Ved ikke lige hvordan det fungere.

Synd at du skal stå med sådan et dilemma oven i den dumme situation, men synes som de andre at du skal følge din mavefornemmelse selvom det måske også er svært.

 

Kunne du eventuelt ringe til politiet og snakke med en om sagen og høre hvad de anbefaler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja, det gik jo fint med at lege med både Chilli og Felix, heldigvis.

Men som du selv skriver var Gracie noget tilbageholdende - men som jeg også sagde til dig, KAN det skyldes det smertestillende og/eller penicilinen.

Gracie virkede meget kontaktsøgende på dig og ville helst ikke vige for langt fra dig...men ellers synes jeg nu ikke hun virkede særligt påvirket af episoden dagen før.

 

At I så begge har fået et chok er der vist ingen tvivl om - og forståeligt nok!

Jeg håber - som jeg også skrev til dig på FB - INDERLIGT at du anmelder sådan en klaphat!

Især nu efter han viser sig ikke at ville tage sit ansvar for hændelsen!

At hans hund muligvis bliver aflivet efter en politianmeldelse må han jo have gjort op med sig selv for længst....ellers havde han vel næppe ladet hånt om at hundeloven rent faktisk påbyder ham at holde hunden isnor og have mundkurv på!

 

Om det er "synd for hunden" at den evt. bliver aflivet ved jeg nu ikke rigtigt om jeg synes?

Synes faktisk det er mere synd for den, at den har sådan en uansvarlig ejer der lader den komme i sådan en ubehagelig situation og som er så ligeglad med den, at han vover risikoen for at den nu måske skal aflives fordi han ikke har tænkt sig om!

 

Jeg er ked af at høre at du nu skal slås om efterspillet med ejeren, og håber han besinder sig og og tager sit ansvar, og så håber jeg iøvrigt at du og Gracie snarest kan lægge den ubehagelige oplevelse langt bag jer og se fremad.

Knus og mange kram til jer begge

Chilli & Susanne

 

Dejligt at høre, at Gracie har det okay med andre hunde. Og ja, penicillin og sådan noget kan sagtens i sig selv påvirke. Men jeg tror, hun kommer fint over det så, når hun viser så gode tegn nu - så kan det næsten kun blive bedre, jo. :-)

 

Jeg er helt enig med dig, Susanne. Jeg er heller ikke for random aflivning overhovedet, hvilket jeg har sagt før i denne tråd. Men det er jo som du siger netop ejeren, som er idiotisk nok til at bringe sin hund i livsfare ved at lade den fise rundt løs, når den dels ikke kan med andre hunde og vil angribe, dels tilhører en race, som SKAL være i snor og have mundkurv på, hvilket den ikke havde. Det er ikke Karina, der ved at anmelde "bestemmer", at nu skal den hund muligvis aflives. Det har han selv bestemt ved ikke at passe på sin hund og have den ansvarligt i snor. Og samtidig med, at han der leger med risikoen for, at hans hund kan blive dømt til at miste livet, så leger han også med risikoen for, at andre hunde kan komme slemt til skade eller miste livet, fordi hans hund render løs. Det kan han simpelthen ikke tillade sig. Bliver hans hund aflivet, så er det HAM, der har sørget for det - ikke den, som anmelder ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser ud af det, at ejeren, efter at være blevet presset og truet med politianmeldelse, ender med at opføre sig imødekommende....

- det synes jeg ikke rigtig, at man kan bruge til noget.

Hvis han fra starten havde opført sig angrende og været meget troværdig - og med største selvfølgelighed havde tilbudt at betale alt behandling + givet kæmpe undskyldning og højt og helligt havde lovet, at han altid ville anvende snor for fremtiden, så ville jeg måske overveje at lade ham slippe for anmeldelse.

Men når han først skal konfronteres og have en trussel om politianmeldelse, så synes jeg han virker alt for utroværdig.

 

- jeg har små hunde, og det du har oplevet er min største skræk. Og sådan et angreb ville have set meget værre ud, hvis det havde været en lille hund, der var offer - derfor vil jeg også ønske, at så mange som muligt af de utilregnelige hunde - kommer enten forsvarligt i snor eller også bliver aflivet (hvis ikke ejeren kan opføre sig ansvarligt og holde styr på dem i en kort snor).

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig, vi stoler 110 % på cujo og andre børn !!! kender ingen andre hunde der knuse elsker børn så meget som ham ....han opsøger hellere dem end voskne ...tanken har ALDRIG strejfet os.

 

Enig, der kan på ingen måde sættes lighedstegn mellem hunde- og menneskeaggression. Min Futte var en rigtig røvbanan med andre hanhunde, han kunne få det værste op i selv den allerblideste, men han knus-elskede børn og de kunne gøre alt ved ham :hjerte:

 

Resten af debatten vil jeg undlade at forholde mig til, jeg bliver så edder-arrig på sådan en hundeejer over at han, når han ved at hunden ikke kan med andre hunde, ALLIGEVEL vælger at have den løs UDEN mundkurv når han VED at det kan koste den livet :damn: Han skulle klynges op i bollerne på bytorvet med et "jeg er en sølle hundeejer og jeg ødelægger det for alle andre"-skilt på maven :evil:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ps.: Bær over med mig, det kunne godt være at jeg skulle have valgt en anden dag til at svare på denne tråd... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tika og Tiesto

har selv oplevet noget lign med min tika for 2 måneder siden, dog bar med to amstaffer og det kostede en tur til dyrlægen .. det som jeg fik af vide af dyrlgen at jeg skulle gøre var at melde det til politiet, da ejeren til den anden hund skal have både evt. regning for dyrlæge, pencilin osv, men også have en både for overfaldet og han vil også få et påbud om at hunden skal bære mundkurv .. er der andre ting på hunden går politiet ind og vurdere om den skal aflives, men der skal lidt til .. du kan ikk selv kræve hunden aflivet .. håber din stakkels pige klare sig også uden psykiske mén .. tika sender et kærligt og forstående hunde kram og et pote dask <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående hunde vs. menneske aggression. Jeg er med på at hunde der har tendens til aggression mod egen art ikke nødvendigvis er aggressive mod mennesker. Men er der nogen der har oplevet hunde som er aggressive overfor mennesker, som ikke var agressive overfor andre hunde? Jeg kom til at tænke på at de hunde jeg har mødt som har udvist aggression overfor mennesker, altid har været agressive overfor artsfæller også. Hmm, ved ikke helt hvor jeg vil hen med det, kom bare til at undre mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående hunde vs. menneske aggression. Jeg er med på at hunde der har tendens til aggression mod egen art ikke nødvendigvis er aggressive mod mennesker. Men er der nogen der har oplevet hunde som er aggressive overfor mennesker, som ikke var agressive overfor andre hunde? Jeg kom til at tænke på at de hunde jeg har mødt som har udvist aggression overfor mennesker, altid har været agressive overfor artsfæller også. Hmm, ved ikke helt hvor jeg vil hen med det, kom bare til at undre mig.
med fare for at komme lidt ud på et OT sidespor her, så tror jeg det kommer meget an på hvad agressionen skyldes.

Charles' bror f.eks. var nervøs og kunne ikke lide fremmede. Ikke handlet korrekt, kunne han nemt have bidt en fremmed. Men han var aldrig agressiv overfor hunde. Martin siger det samme (han har arbejdet på internat i mange år og set lidt af hvert), det er ikke hans opfattelse at de fleste af de agressive hunde han havde i hænderne, også havde problemer med hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
med fare for at komme lidt ud på et OT sidespor her, så tror jeg det kommer meget an på hvad agressionen skyldes.

Charles' bror f.eks. var nervøs og kunne ikke lide fremmede. Ikke handlet korrekt, kunne han nemt have bidt en fremmed. Men han var aldrig agressiv overfor hunde. Martin siger det samme (han har arbejdet på internat i mange år og set lidt af hvert), det er ikke hans opfattelse at de fleste af de agressive hunde han havde i hænderne, også havde problemer med hunde.

 

Sådan er det med mange hunde, som har oplevet at blive behandlet ondskabsfuldt af mennesker. De er bange og kan være aggressive overfor mennesker, som kommer dem for nær, selvom de har trukket sig tilbage eller gøet til advarsel, men de har det helt fint med hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Enig, der kan på ingen måde sættes lighedstegn mellem hunde- og menneskeaggression. Min Futte var en rigtig røvbanan med andre hanhunde, han kunne få det værste op i selv den allerblideste, men han knus-elskede børn og de kunne gøre alt ved ham :hjerte:

 

Resten af debatten vil jeg undlade at forholde mig til, jeg bliver så edder-arrig på sådan en hundeejer over at han, når han ved at hunden ikke kan med andre hunde, ALLIGEVEL vælger at have den løs UDEN mundkurv når han VED at det kan koste den livet :damn: Han skulle klynges op i bollerne på bytorvet med et "jeg er en sølle hundeejer og jeg ødelægger det for alle andre"-skilt på maven :evil:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ps.: Bær over med mig, det kunne godt være at jeg skulle have valgt en anden dag til at svare på denne tråd... :genert:

 

He. Jeg er såmænd enhver dag enig med dig. Sådan nogle idioter GØR jo netop det, ødelægger det for alle andre. Hvis ikke det var fordi der var så mange spassede, uansvarlige muskelhundeejere, så havde vi slet ikke haft brug for de der lister og restriktioner. Tsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Jeg har lige opdaget noget i Hundeloven, som jeg ikke var klar over, men har gået og ønsket mig. Så findes det! :banan:

Man KAN godt blive forbudt at holde hund! Yay! Prøv at se her:

 

§ 12 a. Retten til at beskæftige sig personligt med hunde kan ved dom for et strafbart forhold frakendes for bestandigt eller for et nærmere fastsat tidsrum, hvis den pågældende

1) har anvendt en hund til angreb på eller som trussel mod mennesker eller dyr,

2) har undladt at holde sin hund tilbage, da vedkommende bemærkede, at hunden overfaldt mennesker eller dyr,

3) som ejer eller besidder har ladet en hund deltage i en hundekamp eller

4) har afholdt hundekampe.

Stk. 2. Er retten til at beskæftige sig med hunde frakendt for længere tid end 5 år efter stk. 1, kan spørgsmålet om generhvervelse af retten inden frakendelsestidens udløb indbringes for domstolene. Indbringelse sker efter reglerne i straffelovens § 78, stk. 3, og kan tidligst finde sted, når der er forløbet 2 år af frakendelsestiden. Retten kan kun tilbagegives, når ganske særlige omstændigheder foreligger. Har vedkommende tidligere været frakendt retten til at beskæftige sig personligt med hunde efter bestemmelsen i stk. 1, kan generhvervelse inden frakendelsestidens udløb kun ske ganske undtagelsesvis.

 

Her er hele hundeloven: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2050

 

Ham spasseren, hvis hund overfaldt Gracie, har dels ikke overholdt påbudet om at hans hund skulle føres i snor og have mundkurv på, da den er bidsk. Derudover holdt han jo ikke sin hund tilbage idet den var løs, og han vidste godt, at den ville fare i flæsket på andre hunde, da den ikke kan med andre hunde. Ja, han hev den så væk fra Gracie, da han nåede dem, men stadig ... det er vel op til politiet at tolke der, så?

 

Jeg ville i hvert fald ikke tøve med at anmelde ham - bare muligheden for at han kan blive forment at holde hund overhovedet er da fantastisk.

 

Gid ham idioten her i København, som har to vilde, sorte schæfere (Aldo og Gaio hedder de vist), som ALTID løber løse og som for ikke så længe siden overfaldt og skambed en gravhund, dog også ville blive forment hundehold. Han har fået jeg ved ikke hvor mange bøder for at han har sine to kæmpehunde løse uden at have kontrol over dem - de kommer ALDRIG, når han kalder og tordner løs mod alle hunde, det passer dem. Og så står han altid bare der og råwer bøvet "Aldo, hold så oppppppp" - uden at hundene overhovedet tager notits af ham.

Han har masser af penge, så han er ligeglad med bøderne og fortsætter bare med at lade dem løbe løse. Også nu, efter overfaldet med gravhunden. Også selvom hans egne hunde skambed ham selv, da han skulle have dem væk fra gravhunden.

Mødte lige en dame med en tibetansk spaniel her til aften, som lige havde mødt dem på vej op mod Søerne, hendes hund stadig rystede af angst efter at de var løbet efter hende, så Charlie også blev helt bange bare da vi mødte den. Han kunne lugte dem. Man kan kun håbe, at de gentagne bøder snart fører til mere alvorlige sanktioner, hans hunde er til konstant fare for andre hunde og deres ejere, hvis de prøver at redde hundene fra dem. Det er så svinsk. Når jeg ser ham, så vender vi altid straks om og går en anden vej, jeg skal ikke nyde noget af at skulle forbi dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gid ham idioten her i København, som har to vilde, sorte schæfere (Aldo og Gaio hedder de vist), som ALTID løber løse og som for ikke så længe siden overfaldt og skambed en gravhund, dog også ville blive forment hundehold. Han har fået jeg ved ikke hvor mange bøder for at han har sine to kæmpehunde løse uden at have kontrol over dem - de kommer ALDRIG, når han kalder og tordner løs mod alle hunde, det passer dem. Og så står han altid bare der og råwer bøvet "Aldo, hold så oppppppp" - uden at hundene overhovedet tager notits af ham.

Han har masser af penge, så han er ligeglad med bøderne og fortsætter bare med at lade dem løbe løse. Også nu, efter overfaldet med gravhunden. Også selvom hans egne hunde skambed ham selv, da han skulle have dem væk fra gravhunden.

Mødte lige en dame med en tibetansk spaniel her til aften, som lige havde mødt dem på vej op mod Søerne, hendes hund stadig rystede af angst efter at de var løbet efter hende, så Charlie også blev helt bange bare da vi mødte den. Han kunne lugte dem. Man kan kun håbe, at de gentagne bøder snart fører til mere alvorlige sanktioner, hans hunde er til konstant fare for andre hunde og deres ejere, hvis de prøver at redde hundene fra dem. Det er så svinsk. Når jeg ser ham, så vender vi altid straks om og går en anden vej, jeg skal ikke nyde noget af at skulle forbi dem.

 

Jeg hader den idiot og hans hunde. :evil: Han cykler altid rundt om søerne, mens hundene er løse og gerne på 30-50 meters afstand af ham, og han kan ikke kalde dem til sig. De løber hen til alle hunde og "omringer" hunden, hvis det er en lille hund, og er ikke til at jage væk. Og når idioten endelig dukker op på sin cykel, og man beder ham om at kalde sine hunde til sig, råber han bare "det kan jeg ikke" og cykler videre. :evil: :evil: :evil: Tyson er vildt bange for hundene, og jeg har mødt mange andre hundeejere dernede, hvis hunde føler sig terroriseret af dem. Jeg troede egentlig ikke, at de gjorde andet end at intimidere de andre hunde, men det er da forfærdeligt, at de har bidt en gravhund. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg hader den idiot og hans hunde. :evil: Han cykler altid rundt om søerne, mens hundene er løse og gerne på 30-50 meters afstand af ham, og han kan ikke kalde dem til sig. De løber hen til alle hunde og "omringer" hunden, hvis det er en lille hund, og er ikke til at jage væk. Og når idioten endelig dukker op på sin cykel, og man beder ham om at kalde sine hunde til sig, råber han bare "det kan jeg ikke" og cykler videre. :evil: :evil: :evil: Tyson er vildt bange for hundene, og jeg har mødt mange andre hundeejere dernede, hvis hunde føler sig terroriseret af dem. Jeg troede egentlig ikke, at de gjorde andet end at intimidere de andre hunde, men det er da forfærdeligt, at de har bidt en gravhund. :megaked:

 

Ja, det var virkelig rædsomt det med gravhunden. Og jeg har aldrig mødt nogen i området, som ikke har følt sig generet af ham og hans hundeterrorteam. Det er ufatteligt, at han er så ligeglad med alle andre. Om sommeren sidder han som regel fra morgen til eftermiddag i en klapstol nede ved Svineryggen og snakker i telefon og ordner forretninger, mens de to hunde bare farer løse omkring i alle de timer der. :damn:Vi kommer slet ikke ved Søerne tidligt på dagen netop pga. at han dominerer det hele.

Min hovedregel som menneske og hundeejer er, at man ikke skal være til gene for andre, hvis man overhovedet kan undgå det. Han lever tydeligvis efter det modsatte hvad angår hans hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...