Hop til indhold

En kort præsentation


Gæst Hundsholt
 Share

Recommended Posts

Gæst Hundsholt

Hej allesammen

Vi er en familie der har vores første hund.

Vi har valgt at gå "All in", da vi bevist har valgt en Border Collie.

Vores lille SKAT er en tæve på 5½ måneder, som vi er rigtig glade for.

Det er meningen at hun skal prøve kræfter med agillity på sigt, men lige pt. hedder det naturligvis børnehave (hvalpetræning)

Vi håber at kunne drage fordel af jeres store viden, når vi rammer panden mod muren, og ikke kan komme videre selv.

Vi har i et stykke tid læst en del her i forumet, og har da også fundet en del interessante indlæg, samt vi nyder at se alle de flotte billeder af dejlige hunde.

Der kommer nok mere fra os senere.... :vinken:

 

Et lille portræt af Luna

PA255189.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

 

Håber du bliver glad for at være her - det er jeg i hvert fald.

 

Og jeg har fået rigtig mange gode råd - især i forhold til at have en border collie.

I modsætning til dig, har jeg taget mod til mig ( i forhold til at få en bc'er) i over 10 år.

Takket være b.la. HF's mange bc ejere, er mange "rygter" om racen blevet manet til jorden :5up:

 

Hun er da bare for skøn :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hundsholt
Velkommen til og hvor er hun dejlig. Er selv den glade ejer af 3 stks. BC

Hvor kommer hun fra?

 

Hun stammer fra en gård i sønderjylland, som har både mor og far til Luna. :5up:

Hun kommer ikke fra en kennel, og der er ikke DKK stamtavle på hende.

Da hun primært skal være brugshund/familiehund og ikke skal udstilles, valgte vi at købe en dejlig hund uden stamtavle. ;-)

Vi kan derfor heller ikke være sikker på at hun er "helt race ren", men dette har heller ikke været et ønske fra os.

Dog ved vi at begge hendes forældre er glade for agillity, og det er lige netop dette som vi påtænker at bruge Luna til. :klap:

Dog er det ikke sikker at vi kommer til at deltage i de store konkurencer, da vores ambitioner ikke er så store på det felt,

hvorimod vi godt kan lide træningen/arbejds prosessen, og det at have en glad hund. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hundsholt
Velkommen til :vinken:

 

Håber du bliver glad for at være her - det er jeg i hvert fald.

 

Og jeg har fået rigtig mange gode råd - især i forhold til at have en border collie.

I modsætning til dig, har jeg taget mod til mig ( i forhold til at få en bc'er) i over 10 år.

Takket være b.la. HF's mange bc ejere, er mange "rygter" om racen blevet manet til jorden :5up:

 

Hun er da bare for skøn :lun:

 

Jeg kan kun give dig ret i, at der er meget hjælp at hente her i HF. :5up:

HF har da også været et af de steder som vi har benyttet, inden vi valgte at det skulle være en BC.

Vi er også i den situation at der er en nogle BC ejere i vores omgangskreds, som vi har plaget med alle vores spørgsmål omkring racen.

Det er jo heller ikke en beslutning man tager hen over aftensmaden, om der skal et lille nyt familiemedlem til.

Så jeg kan forsikre jer om at det er "HELT BEVIDST" at det blev en BC som blev valgt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...