Hop til indhold

CanisClickerCamp 2012


Recommended Posts

Øv! Det lyders godt nok som ret basal lydighedstræning! Havde håbet på lidt mere avanceret træning. Og så forstår jeg altså ikke helt konceptet. Kan man ikke kombinere kurserne på tværs? Og koster det virkelig 3300 for to dage? Jeg har endnu aldrig hørt om kurser så dyre. Selv verdensmestre i LP, som skal flyves til landet, kan man so regel komme på kursus med for et par tusinde.

Jo du kan da sagtens kombinere kurserne, men ja 3300- for de skandinaviske undervisere o g 3900 for amerikanerne.

Der er to forskellige LPkurser og Maria underviser hver enkelt på det niveau man er på. Min erfaring med hende er at alle får noget ud af det med hende uanset niveau.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 81
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Peter Steffensen

Synes faktisk det er lidt ærgerligt at folk begynder at beklage sig over at de synes det er dyrt! :cry:

Hvis man starter med at trække 25% moms fra, så er indtjeningen betydelig mindre. Herefter skal der også erlægges et ikke ubetydeligt beløb i skat, og så er der ikke meget tilbage til at dække betalingen af så store navne... Michele og Kathy skal jo flyves ind fra USA og resten fra hhv. Norge og Sverige, og de skal alle have betaling for at undervise, samt have hotelophold, transport de dage kurset varer og forlejning... Og så er det overskud vist ved at være spist op!

Så prismæssigt synes jeg ikke det er dyrt overhovedet! Det kunne måske gøres lidt billigere hvis man tog nogle mindre erfarne instruktører fra DK ind, der skulle have mindre i betaling, og som ikke skulle flyves ind fra andre steder i verden, men dette ville gøre kvaliteten på kurserne noget lavere. Man kunne også åbne kurserne op for flere deltagere, men så ville hver enkelt deltager ikke få særlig megen opmærksomhed og personlig hjælp, når man vælter rundt blandt 15-20 andre kursister der alle prøver at råbe højest for at få instruktørens opmærksomhed og hjælp - jeg ved godt hvad jeg foretrækker! :blink:

Desværre har de økonomisk trængte tider gjort at folk flest forventer at få det hele for det halve, men som skrevet så ville kvaliteten også være derefter...

 

Det handler jo i sidste ende om prioriteringer, og jeg vælger at prioritere dette frem for de mange andre mere ligegyldige tilbud vi får kastet i hovedet i dagligdagen... Og så er det meget billigere end at skulle flyve/køre til Sverige eller Norge for at tage kurset der, eller flyve til USA (hvor man ikke engang kan få sin hund med på kurset!) - tænker man det ind i ligningen, så er det faktisk ganske billigt!

 

Man glemmer jo også lidt hvilket et KÆMPE arbejde der ligger bag sådan et ClickerCamp, og det fortjener opbakning og støtte - så lad os støtte op om det, så der i fremtiden bliver lavet flere af disse spændende tiltag for os 'hundetosser'... Man kan jo også tilmelde sig som observatør, og stadig få en masse spændende nye input, og samtidig netværke med en masse andre ligesindede 'hundenørder' :-D

 

:-D:-DJeg ser i al fald frem til en sommer med masser af spændende undervisning fra nogle af verdens bedste instruktører!! :-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes faktisk det er lidt ærgerligt at folk begynder at beklage sig over at de synes det er dyrt! :cry:

Hvis man starter med at trække 25% moms fra, så er indtjeningen betydelig mindre. Herefter skal der også erlægges et ikke ubetydeligt beløb i skat, og så er der ikke meget tilbage til at dække betalingen af så store navne... Michele og Kathy skal jo flyves ind fra USA og resten fra hhv. Norge og Sverige, og de skal alle have betaling for at undervise, samt have hotelophold, transport de dage kurset varer og forlejning... Og så er det overskud vist ved at være spist op!

Så prismæssigt synes jeg ikke det er dyrt overhovedet! Det kunne måske gøres lidt billigere hvis man tog nogle mindre erfarne instruktører fra DK ind, der skulle have mindre i betaling, og som ikke skulle flyves ind fra andre steder i verden, men dette ville gøre kvaliteten på kurserne noget lavere. Man kunne også åbne kurserne op for flere deltagere, men så ville hver enkelt deltager ikke få særlig megen opmærksomhed og personlig hjælp, når man vælter rundt blandt 15-20 andre kursister der alle prøver at råbe højest for at få instruktørens opmærksomhed og hjælp - jeg ved godt hvad jeg foretrækker! :blink:

Desværre har de økonomisk trængte tider gjort at folk flest forventer at få det hele for det halve, men som skrevet så ville kvaliteten også være derefter...

 

Det handler jo i sidste ende om prioriteringer, og jeg vælger at prioritere dette frem for de mange andre mere ligegyldige tilbud vi får kastet i hovedet i dagligdagen... Og så er det meget billigere end at skulle flyve/køre til Sverige eller Norge for at tage kurset der, eller flyve til USA (hvor man ikke engang kan få sin hund med på kurset!) - tænker man det ind i ligningen, så er det faktisk ganske billigt!

 

Man glemmer jo også lidt hvilket et KÆMPE arbejde der ligger bag sådan et ClickerCamp, og det fortjener opbakning og støtte - så lad os støtte op om det, så der i fremtiden bliver lavet flere af disse spændende tiltag for os 'hundetosser'... Man kan jo også tilmelde sig som observatør, og stadig få en masse spændende nye input, og samtidig netværke med en masse andre ligesindede 'hundenørder' :-D

 

:-D:-DJeg ser i al fald frem til en sommer med masser af spændende undervisning fra nogle af verdens bedste instruktører!! :-D:-D

 

Jeg negligerer ikke det store arbejde, der ligger bag camp'en, og jeg forstår udemærket, at der er forbundet en masse udgifter med at flyve instruktører ind osv. Jeg forholder mig helt personligt til, hvad der er et dyrt kursus for mig - og det handler ikke om at ville have det hele for det halve.

 

Hvis jeg f.eks. sammenligner med et 2-dages kursus med hollandske Bianca van der Post, som jeg overvejer at tilmelde mig, koster det 1600 kr. med hund. Der er max 10 deltagere, og man får minimum fire individuelle sessioner udover de fælles foredrag. Jeg er allerede tilmeldt et 2-dages kursus med Johanna Allanach samme sted (og ja, hun er dansker - en suverænt dygtig en af slagsen ;-)) til samme pris. Dvs. at jeg kan få disse to kurser til mindre end hvad jeg ville skulle betale for et enkelt kursus på clickercamp. Det er ikke for at sige, at der ikke er gode grunde til, at clickercamp-kurserne har den pris, de har. Men jeg kigger på, hvad jeg kan få for pengene, når der nu er så mange kurser, jeg gerne vil på :blink: - og 3900 kr. (nu åbenbart 3700 kr.) ER mange penge for et 2-dages kursus imo, uanset hvad grunden er til, at prisen er, som den er. Så jeg skulle være virkelig, virkelig, VIRKELIG sikker på, at jeg ville få et stort udbytte af kurset for at tilmelde mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter Steffensen

Med de kapaciteter der er instruktører på disse kurser, så er jeg personligt ikke et øjeblik i tvivl om at jeg får maksimalt udbytte af kurset :-D Og for nu at blive en smule semantisk :blink:så er der forskel på "et dyrt kursus" og "et kursus der koster mange penge"... Personligt synes jeg ikke campen hører ind under hverken den ene eller den anden, men kan godt forstå at der for nogle mennesker er visse økonomiske hensyn at tage, således at kurset for dem er i kategorien "et kursus der koster mange penge" (mange penge er jo relativt i forhold til hin enkelte individ).

Men det er hårdt at skulle vælge mellem så mange spændende kurser - ak ja, de problemer man stilles overfor i livet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man ikke skrive lidt om de forskellige instruktører, kender da lidt til nogle af dem, Bl.a Kathy Sdao som er en utrolig fantastisk foredragsholder. men ved feks intet om personen der skal undervise i spor og forsvarsarbejde, var der ikke en mulighed for at lave en stykke om hver instruktør, som fortæller lidt om deres baggrund?

Mvh Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Kunne man ikke skrive lidt om de forskellige instruktører, kender da lidt til nogle af dem, Bl.a Kathy Sdao som er en utrolig fantastisk foredragsholder. men ved feks intet om personen der skal undervise i spor og forsvarsarbejde, var der ikke en mulighed for at lave en stykke om hver instruktør, som fortæller lidt om deres baggrund?

Mvh Carina

God ide!

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, er sikker på at det ville være drønspændende at deltage i Agility letøvet med Bertillsonn... men i forhold til hvad jeg synes det ser ud til at indeholde, så tror jeg ikke det vil være givende nok for mig i forhold til prisen desværre... en skam, eftersom det både er tæt på, og med en instruktør som jeg ved kender Gregg Derrets handlingssystem...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv! Det lyders godt nok som ret basal lydighedstræning! Havde håbet på lidt mere avanceret træning. Og så forstår jeg altså ikke helt konceptet. Kan man ikke kombinere kurserne på tværs? Og koster det virkelig 3300 for to dage? Jeg har endnu aldrig hørt om kurser så dyre. Selv verdensmestre i LP, som skal flyves til landet, kan man so regel komme på kursus med for et par tusinde.

Canis ligger generelt væsentlig højere prismæssigt, end andre kurser synes jeg. Jeg har aldrig været på et, så jeg ved heller ikke om de er tilsvarende meget bedre:genert:

Jeg skal til et andet hundearrangement den uge, så jeg behøver slet ikke at overveje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes faktisk det er lidt ærgerligt at folk begynder at beklage sig over at de synes det er dyrt! :cry:

Hvis man starter med at trække 25% moms fra, så er indtjeningen betydelig mindre. Herefter skal der også erlægges et ikke ubetydeligt beløb i skat, og så er der ikke meget tilbage til at dække betalingen af så store navne... Michele og Kathy skal jo flyves ind fra USA og resten fra hhv. Norge og Sverige, og de skal alle have betaling for at undervise, samt have hotelophold, transport de dage kurset varer og forlejning... Og så er det overskud vist ved at være spist op!

Så prismæssigt synes jeg ikke det er dyrt overhovedet! Det kunne måske gøres lidt billigere hvis man tog nogle mindre erfarne instruktører fra DK ind, der skulle have mindre i betaling, og som ikke skulle flyves ind fra andre steder i verden, men dette ville gøre kvaliteten på kurserne noget lavere. Man kunne også åbne kurserne op for flere deltagere, men så ville hver enkelt deltager ikke få særlig megen opmærksomhed og personlig hjælp, når man vælter rundt blandt 15-20 andre kursister der alle prøver at råbe højest for at få instruktørens opmærksomhed og hjælp - jeg ved godt hvad jeg foretrækker! :blink:

Desværre har de økonomisk trængte tider gjort at folk flest forventer at få det hele for det halve, men som skrevet så ville kvaliteten også være derefter...

 

Det handler jo i sidste ende om prioriteringer, og jeg vælger at prioritere dette frem for de mange andre mere ligegyldige tilbud vi får kastet i hovedet i dagligdagen... Og så er det meget billigere end at skulle flyve/køre til Sverige eller Norge for at tage kurset der, eller flyve til USA (hvor man ikke engang kan få sin hund med på kurset!) - tænker man det ind i ligningen, så er det faktisk ganske billigt!

 

Man glemmer jo også lidt hvilket et KÆMPE arbejde der ligger bag sådan et ClickerCamp, og det fortjener opbakning og støtte - så lad os støtte op om det, så der i fremtiden bliver lavet flere af disse spændende tiltag for os 'hundetosser'... Man kan jo også tilmelde sig som observatør, og stadig få en masse spændende nye input, og samtidig netværke med en masse andre ligesindede 'hundenørder' :-D

 

:-D:-DJeg ser i al fald frem til en sommer med masser af spændende undervisning fra nogle af verdens bedste instruktører!! :-D:-D

Hej Peter og hjertelig velkommen til HF

Det lyder som nogle lidt trælse kurser du kender til, det har jeg aldrig prøvet, selvom jeg har været på en del.

Jeg har f.eks. været på et to-dages kursus med Sarah Lorenzen. Selvom hun er dansker, kan hendes placering i verdenseliten vist ikke bestrides. Vi var 10 på kurset og vi var alle skeløjede af træthed efter to dage. Det kostede 2400 incl. kost og logi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes faktisk det er lidt ærgerligt at folk begynder at beklage sig over at de synes det er dyrt! :cry:

Hvis man starter med at trække 25% moms fra, så er indtjeningen betydelig mindre. Herefter skal der også erlægges et ikke ubetydeligt beløb i skat, og så er der ikke meget tilbage til at dække betalingen af så store navne... Michele og Kathy skal jo flyves ind fra USA og resten fra hhv. Norge og Sverige, og de skal alle have betaling for at undervise, samt have hotelophold, transport de dage kurset varer og forlejning... Og så er det overskud vist ved at være spist op!

Så prismæssigt synes jeg ikke det er dyrt overhovedet! Det kunne måske gøres lidt billigere hvis man tog nogle mindre erfarne instruktører fra DK ind, der skulle have mindre i betaling, og som ikke skulle flyves ind fra andre steder i verden, men dette ville gøre kvaliteten på kurserne noget lavere. Man kunne også åbne kurserne op for flere deltagere, men så ville hver enkelt deltager ikke få særlig megen opmærksomhed og personlig hjælp, når man vælter rundt blandt 15-20 andre kursister der alle prøver at råbe højest for at få instruktørens opmærksomhed og hjælp - jeg ved godt hvad jeg foretrækker! :blink:

Desværre har de økonomisk trængte tider gjort at folk flest forventer at få det hele for det halve, men som skrevet så ville kvaliteten også være derefter...

 

Det handler jo i sidste ende om prioriteringer, og jeg vælger at prioritere dette frem for de mange andre mere ligegyldige tilbud vi får kastet i hovedet i dagligdagen... Og så er det meget billigere end at skulle flyve/køre til Sverige eller Norge for at tage kurset der, eller flyve til USA (hvor man ikke engang kan få sin hund med på kurset!) - tænker man det ind i ligningen, så er det faktisk ganske billigt!

 

Man glemmer jo også lidt hvilket et KÆMPE arbejde der ligger bag sådan et ClickerCamp, og det fortjener opbakning og støtte - så lad os støtte op om det, så der i fremtiden bliver lavet flere af disse spændende tiltag for os 'hundetosser'... Man kan jo også tilmelde sig som observatør, og stadig få en masse spændende nye input, og samtidig netværke med en masse andre ligesindede 'hundenørder' :-D

 

:-D:-DJeg ser i al fald frem til en sommer med masser af spændende undervisning fra nogle af verdens bedste instruktører!! :-D:-D

 

JEg forventer bestemt ikke at få det hele for det halve - jeg betaler gerne for dygtige undervisere. Og når jeg skriver, at jeg synes kurset er dyrt, så tænker jeg ikke i forhold til min private økonomi, som lidt ligger op til. Jeg tænker i forhold til andre kurser med lignende instruktører. Jeg er udemærket klar over, at der er udgifter forbundet med sådan et kursus, men jeg synes stadig at det er dyrt. Og jeg synes især tilskuerprisen er helt vanvittigt. Samtidig irriterer det mig, at der ikke er yderligere information om så dyrt et kursus. Meget få linjer om kursets indhold er bare slet ikke nok, når man skal bruge 3200 kroner. Jeg har været på rigtig mange kurser - primært med udenlandske trænere. Til sammenligning kan jeg sige, at et kursus med den finske landsholdstræner og verdensmester (LP) koster omkring 2000 for to dage.

 

Jeg synes måske det er lige friskt nok, at du insinuerer at de tilbud vi har i DK er ligegyldige. Jeg ved ikke hvor du søger dine kurser henne, men inden for lydighed henter vi jævnligt nogle af de dygtigste hundeførere til landet for at holde kurser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil give Sonja og Siri HELT ret.

 

Jeg har også været på mange kurser med super dygtige DANSKE instruktører og det koster ikke i nærheden af hvad Canis's clickercamp koster.

 

Min agility træner holder mange ekstra kurser - hun er træner for det danske agilitylandshold og enormt dygtig - de koster 250 kr. for et 3 timers kursus hvor vi er 4-5 på holdet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ha, jeg nåede det! Men imponeret over, de så hurtigt får udsolgt!

 

Ja det går stærkt.. Jeg forstår godt at folk vil prøve forskellige kurser.. Især når det er undervisere fra udlandet. Det plejer at være ret så populært. Fedt at du fik tilmeldt jer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes stadig, at det er ret dyrt, men er da fristet af Michelle... men hvis der allerede er ved at være udsolgt, når jeg det nok under alle omstændigheder ikke, for jeg ved ikke endnu, om jeg kan få ferie på det tidspunkt, det skal koordineres med resten af min afdeling og bliver først fastlagt engang i det nye år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt vildt gerne med på kurset med Thomas Stokke... Men kan ikke helt blive enig med mig selv, om 2 dage er nok, eller om jeg virkelig skal tilmelde mig 4 dage.

 

Riesenfan: Ved du, om træningen bliver varieret for en på dette kursus, hvis man melder sig til 4 dage, eller om det er det samme som bliver gennemgået på hvert enkelt 2-dages kursus???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt vildt gerne med på kurset med Thomas Stokke... Men kan ikke helt blive enig med mig selv, om 2 dage er nok, eller om jeg virkelig skal tilmelde mig 4 dage.

 

Riesenfan: Ved du, om træningen bliver varieret for en på dette kursus, hvis man melder sig til 4 dage, eller om det er det samme som bliver gennemgået på hvert enkelt 2-dages kursus???

Det ved jeg ikke - jeg synes du skal spørge Nina som arrangerer [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...