Hop til indhold

Tager I jeres hunde med ud og handle?


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome

Nej, det kunne jeg ikke drømme om. Dels af frygt for at han skulle blive stjålet (selvom et spansk gadekryds ikke lige er nogen modehund, så kunne de forlange hvad som helst i dusør, jeg ville betale!), dels fordi han ikke skal være bange og generes af andre, når han sidder bundet og dels fordi hunde om vinteren, som er tvnget til at sidde stille foran f.eks. et supermarked faktisk kan få lungebetændelse eller andet af kulden. Og hedeslag om sommeren.

Og det er kun i nødstilfælde han er udenfor, hvis jeg hurtigt skal ind i en kiosk, på apoteket eller sådan. Og KUN steder, hvor jeg så kan se ham hele tiden imens. Hvis det er apoteket, så tager jeg et nummer og går ud og er sammen med ham - og holder øje gennem vinduet til det er min tur. På mit apotek kan jeg se ham hele tiden mens jeg hurtigt er derinde. Men det er som sagt kun i nødstilfælde, hvis jeg f.eks. er syg og er nødt til at gå forbi der mens jeg er ude at gå med ham. Ellers er hundeturene Charlies ture, og jeg klarer hvad jeg ellers skal, mens han hygger derhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten så jeg forleden en mand gå ind i netto i myldretiden, og lod sin rottweiler stå bundet foran butikken.. Hunden stod konsekvent på to ben, hylede og gøede.. Tænkte at hunden måtte være panisk angst og der var stor risiko for at det kunne gå galt.. Sådan en klaphat, han burde virkelig have ladet hunden blive hjemme:cry:

 

Altså jeg tolkede det som at den var angst, men jeg er ikke adfærdsekspert så jeg ved ikke om den var aggressiv.. Det synes jeg dog ikke det virkede til, da den var rolig og gik pænt derhen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine to er vist ikke lige nogle af de såkaldte modehunde:mrgreen:

Delvis ja. Kunne aldrig finde på at lade en af mine hunde vente i snor ved forretningen.

Kan dog sagtens lade dem være i bilen mens jeg handler. Dog ikke under lange shoppingture, eller hvis det er varmt, så lader jeg dem blive hjemme.

Men skal jeg 30 min. i føtex eller netto, kan jeg godt finde på at tage dem med i bilen. Det hører med til historien at Gismo elsker at være med i bilen. Tror han tror, at det er hans bil og jeg bare låner den:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig hund med når jeg køber ind. Det er vist sket et fåtal gange at jeg har været nødt til at købe noget hurtigt ind på vej hjem fra stævne, men så har jeg valgt den butik der er "sikrest", og hunden venter i bilen medens jeg spurter ind og ud igen. Hvis det overhoved er muligt, kører jeg dog først hjem med hunden, og kører så ud igen for at købe ind. Det er flere grunde til at jeg gør det, og de er allerede nævnt her i tråden.

 

Til gengæld er jeg ikke bange for at lade hunden/e gå uden opsyn i haven (de kommer kun der ud når jeg er hjemme, dog!), da jeg bor lidt for langt ude på landet - og man skal godt nok ud at gå over nogle store marker for at kunne komme til haven uset...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt at folk bryder ind i andres biler.. Man kan da ikke have noget i fred snart.

Forstår godt at du ikke lader dem være i bilen hvis det er i længere tid I skal være væk:5up:

Det er ikke mere end nogle mdr siden en whippet blev stjålet fra en supermarkedsparkeringsplads. Den blev HELDIGVIS fundet et par dage efter, den var blevet sluppet fri igen, sikkert fordi de næsten havde skåret halsen over på den da de hev den ud gennem ruden :megaked: Jeg mener dog den overlevede..

 

Nu ved jeg godt mine ikke lige er whippets eller letomsættelige skødehunde, men der findes jo stadig dem der mangler hunde at "træne" deres kamphunde på :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis jeg kun lige skal have et par småting, så kommer Luna med, for så gør vi det på vej hjem på en gåtur. Men det er kun her i Ølbycentret. Jeg sætter hende ikke udenfor i Køge eller andre steder.

 

Vi flytter til Herfølge om en god måned, og der tør jeg ikke lade hende stå udenfor. Ikke endnu ihvertfald.

 

Luna vil ikke snakke med andre, når jeg ikke er der. Ikke engang min mor..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke mere end nogle mdr siden en whippet blev stjålet fra en supermarkedsparkeringsplads. Den blev HELDIGVIS fundet et par dage efter, den var blevet sluppet fri igen, sikkert fordi de næsten havde skåret halsen over på den da de hev den ud gennem ruden :megaked: Jeg mener dog den overlevede..

 

Nu ved jeg godt mine ikke lige er whippets eller letomsættelige skødehunde, men der findes jo stadig dem der mangler hunde at "træne" deres kamphunde på :evil:

 

Det var dog grusomt, synes det er mærkeligt nok bare at stjæle hunde:evil: Ville blive gal hvis nogen stjal mine to bedste venner og meget ked af det:cry:

At stjæle hunde som legetøj for kamphunde er ondskab:evil:

Redigeret af sunrise
tastefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke mere end nogle mdr siden en whippet blev stjålet fra en supermarkedsparkeringsplads. Den blev HELDIGVIS fundet et par dage efter, den var blevet sluppet fri igen, sikkert fordi de næsten havde skåret halsen over på den da de hev den ud gennem ruden :megaked: Jeg mener dog den overlevede..

 

Nu ved jeg godt mine ikke lige er whippets eller letomsættelige skødehunde, men der findes jo stadig dem der mangler hunde at "træne" deres kamphunde på :evil:

 

Ej hvor forfærdeligt, det er jo slemt nok at man får stjålet sin bedste ven og lille vovse.... men ligepræcis det der med at man ikke ved HVORFOR den er blevet taget, skal den sælges/efterlades/bruges som øvelse til kamp eller???........ det må simpelthen være det værste.... og det er netop derfor jeg er så bevidst, der findes altså nogle meget meget syge mennesker derude :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej aldrig.

 

Hun kan for det første slet ikke fordrage at stå bundet nogen steder, hyler og skaber sig for vildt og for det andet, så er hun et bette nips der meget nemt kunne blive samlet op og taget med under armen!

 

Hun er meget sjældent ude i bilen alene, men det sker da hvis vi har været ude og køre og lige hurtigt skal handle.

Og ja, så er hun lukket ud i bilen når vi holder pause til hundetræning, men i sin transportkasse.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er kun med ude at handle når vi skal til dyrehandlen - og de skal med i butikken.

Jeg tør ganske enkelt ikke lade dem ude af syne ved en butik - ej heller i bilen. Jeg er nok pænt paronoid når det handler om mine hunde. Ungerne efterlader jeg gerne bundne uden for diverse butikker og i ulåste biler - men hundene - NIX :lun:

 

Min største frygt er at jeg (eller ungerne for den sags skyld) kommer hjem til at hus, hvor der har været indbrud og hundene er skadede eller væk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, aldrig alene. Så er vi enten to sådan at den ene handler og den anden står med Ninja. Ellers i dyrehandler hvor hunde er velkomne :-D

 

Min far har en enkelt gang ladet Ninja stå bundet udenfor et supermarked i den uge, hvor han passede hende. Min lillesøster fortalte mig det, og jeg blev så tosset, at jeg sagde til ham, at han godt kunne glemme alt om NOGENSINDE at passe hende igen hvis han fyrede sådan et stunt af igen, eller bare så meget som tænkte på det.

 

Tror den fes ind på lystavlen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rex får lov at stå bundet udenfor på tanken (den eneste "butik" vi går til) og er han med i bilen og vi skal ind og handle så bliver han da i bilen, låser den ikke når han sidder i den - og er ikke det fjerneste bange for at nogen vil stjæle ham:vedikke: Han er faktisk lidt spøjs, for bliver han bundet til krogen på gåtur til tanken, så sidder han ligesom man har sat ham når man kommer ud til ham igen. Og han er fuldstændig kold overfor hvad/hvem der måtte komme forbi, sidder bare og betragter verdenen der suser forbi. Sidder han derimod i bilen på selvsamme tank, så er han en :evil: og INGEN skal komme for tæt på "hans" bil:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla er altid med ude at handle. Enten kommer hun med ind i butikken eller også venter hun i bilen. Eller én af os står udenfor, hvis vi er 2 afsted. (Hun står altså aldrig bundet aleneudenfor). Vi har hende så vidt muligt altid med os og hun nyder det. Jeg lyver ikke, når jeg siger hun hellere vil med en tur i gågaden end en tur i skoven (desværre ;-)). Vi er dog i grønne områder 1-1½ time hver dag alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie står engang imellem ved kiosken, hvis vi lige mangler mælk eller sådan noget. Det tager jo max. 2 min., og man kan også tjekke til ham imens.

 

Når jeg er alene hjemme og er løbet tør for spiseligt i huset, står han også nogle gange udenfor den lokale Spar. Men det er mere af nød end af lyst, fordi han ikke er så god til at være alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Mine er kun med ude at handle når vi skal til dyrehandlen - og de skal med i butikken.

Jeg tør ganske enkelt ikke lade dem ude af syne ved en butik - ej heller i bilen. Jeg er nok pænt paronoid når det handler om mine hunde. Ungerne efterlader jeg gerne bundne uden for diverse butikker og i ulåste biler - men hundene - NIX :lun:

 

Min største frygt er at jeg (eller ungerne for den sags skyld) kommer hjem til at hus, hvor der har været indbrud og hundene er skadede eller væk...

 

Ja, hurra for butikker, hvor man må have sin hund med. Når jeg skal steder, hvor han gerne må, så lægger vi det ind i turen som en hyggeting.

Charlie elsker også at komme med i dyrehandlere, så han selv kan vælge kødben og legetøj. Og hos rensemanden må han også komme med, og han har altid hundegodbidder parat. I min lokale boghandel eeeeeelsker de ham, der bliver han altid overnusset og fjolesnakket til og får også godbidder. På posthuset må hunde officielt ikke komme, men på mit posthus må de godt, og damerne dernede vinker altid pænt til Charlie og synes han er så sød og artig. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hurra for butikker, hvor man må have sin hund med. Når jeg skal steder, hvor han gerne må, så lægger vi det ind i turen som en hyggeting.

Charlie elsker også at komme med i dyrehandlere, så han selv kan vælge kødben og legetøj. Og hos rensemanden må han også komme med, og han har altid hundegodbidder parat. I min lokale boghandel eeeeeelsker de ham, der bliver han altid overnusset og fjolesnakket til og får også godbidder. På posthuset må hunde officielt ikke komme, men på mit posthus må de godt, og damerne dernede vinker altid pænt til Charlie og synes han er så sød og artig. :mrgreen:

 

:lol: Kan godt forstå, at Charlie er vild med , at komme ud og handle med alle de godbidder han får.

Det er godt nok beundringsværdigt, at han må komme med så mange steder. Det er ikke noget man oplever særlig tit.

Det eneste sted jeg ved det er tilladt i Slagelse er i Maxi Zoo og i Dyrenes eldorado.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
:lol: Kan godt forstå, at Charlie er vild med , at komme ud og handle med alle de godbidder han får.

Det er godt nok beundringsværdigt, at han må komme med så mange steder. Det er ikke noget man oplever særlig tit.

Det eneste sted jeg ved det er tilladt i Slagelse er i Maxi Zoo og i Dyrenes eldorado.

 

Ja, det er rart :-).

Det er vist op til de enkelte butikker, men som hovedregel er det jo kun i fødevarebutikker, hunde ikke må komme. Man kan jo altid spørge, den boghandel, jeg i sin tid arbejdede i, der måtte hunde gerne komme, vi var altid vildt begejstrede, når der kom en vaps med ind.

Han må i øvrigt også gerne komme i din vinhandel, hvor vi spiller Lotto, og også med i banken, og der skal vi ned nu i forbindelse med vores lange eftermiddagstur, så vi er smuttet, hehe. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lader aldrig hundene stå udenfor butikker.. Jeg tager dem med ind hvis jeg kun har

en enkel med f.eks på gågaden.

 

 

Til gengæld har jeg dem tit siddende i bilen.. Jeg har sort film på vinduerne og hundene gøer ikke.. De sidder der f.eks når jeg har mange med på gågaden og de skal trænes en og en. Så venter dem der ikke er ude i bilen imens.

Hvis nogle vilel gøre sig den ulejlighed at kidnappe/hugge dem så ville det være smartere at holde øje med huset.. Så er det bare at trille op og hente dem..Der er langt til naboerne så ingen ville opdage det..

Men der er videoovervågning alle vegne.. Det er der forresten også i bilen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...