Hop til indhold

Tager I jeres hunde med ud og handle?


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg har tit undret mig over, hvordan folk tør sætte deres hund foran en forretning, mens de er inde og handle.

 

Og det handler også om hunde der venter i bil.

I følge Ekstra bladet er det sådan de fleste hunde forsvinder :Ekstra Bladet - Stop hundetyven!

Der står også at seneste trend blandt hundetyve er at tage hunde fra private villahaver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo en af de hersens "modehunde" eller hvad man kalder dem :vedikke: En Fransk bulldog.

 

Og jeg må ærligt indrømme at bøffen bliver KUN sat ude foran en butik, når vi er i kolonihaven, og det er den lille købmand jeg lige skal ind og hente en liter mælk i... jeg tør simpelthen ikke sætte ham udenfor an fakta eller lign.... især fordi han er den mest menneskelalleglade hund jeg længe har set...så en evt tyv skulle bare blinke til ham, så ville han følge med :shock:

 

Når vi endelig skal handle og han er med, så sidder han lunt og fint i bilen, og så er jeg MEGET bevidst om hvor jeg parkere, helst ikke for langt væk fra indgangen.... min teori går på at en tyv ikke ville smadre mit bilvindue og tage min hund hvis der er nok med mennesker i nærheden :vedikke:

 

blev meget skræmt af den historie der var for et stykke tid siden om, var den schæfer hvalp ?? der blev stjålet på en P-plads....det ville være mit VÆRSTE mareridt....

Link til indlæg
Del på andre sites

nej det gør jeg ikke. De bliver dog begge trænet i at stå bundet udenfor tanken.... mens jeg generer tankpasseren til døde, ved at vade ind og ud af butikken så klokken ringer konstant :lol: Kan også godt finde på at sætte dem der, hvis jeg bare skal have en pakke cigaretter eller en liter mælk. Men kun på tanken, for der kan jeg se dem gennem glasruden... Skal jeg noget meget hurtigt i Fakta eller lign. så kan jeg godt finde på at lade dem vente i bilen...

 

Det er ikke kun frygten for tyveri der gør, at jeg ikke lader dem stå udenfor butikker, men også angsten for, at nogen skal være onde ved dem, og de skal blive presset ud i en situation hvor de forsøger at sige fra og folk så misforstår det og råber: "aggressiv hund, afliv kræet!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo en af de hersens "modehunde" eller hvad man kalder dem :vedikke: En Fransk bulldog.

 

Og jeg må ærligt indrømme at bøffen bliver KUN sat ude foran en butik, når vi er i kolonihaven, og det er den lille købmand jeg lige skal ind og hente en liter mælk i... jeg tør simpelthen ikke sætte ham udenfor an fakta eller lign.... især fordi han er den mest menneskelalleglade hund jeg længe har set...så en evt tyv skulle bare blinke til ham, så ville han følge med :shock:

 

Når vi endelig skal handle og han er med, så sidder han lunt og fint i bilen, og så er jeg MEGET bevidst om hvor jeg parkere, helst ikke for langt væk fra indgangen.... min teori går på at en tyv ikke ville smadre mit bilvindue og tage min hund hvis der er nok med mennesker i nærheden :vedikke:

 

blev meget skræmt af den historie der var for et stykke tid siden om, var den schæfer hvalp ?? der blev stjålet på en P-plads....det ville være mit VÆRSTE mareridt....

 

Jeg tager heller aldrig mine med.

 

De behøver skam ikke, at smadre vinduet for, at komme ind i bilen.

Med det rette værktøj kan man "låse" bildøren op . I hvertfald hvis det er ældre biler. Ved ikke med de nye modeller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke kun frygten for tyveri der gør, at jeg ikke lader dem stå udenfor butikker, men også angsten for, at nogen skal være onde ved dem, og de skal blive presset ud i en situation hvor de forsøger at sige fra og folk så misforstår det og råber: "aggressiv hund, afliv kræet!"

I modsætning til vores forrige airedales så er Sofus reserveret over for fremmede. Han gør dem intet, men HAN bestemmer suverænt, hvornår han vil hilse på dem. Så jeg kunne egentlig frygte, at han ville hakke godt og grundigt til, hvis en hundetyv forsøgte at trække af med ham. Til gengæld ville forbipasserende kunne gå forbi ham i 5 cm afstand og intet ville ske. Han ville simpelthen ikke SE dem, medmindre han kendte dem.

 

Jeg har aldrig haft mine hunde siddende uden for butikker af skræk for, at nogen skulle finde på at stjæle dem. Især vores første airedale var jo trænet til, at alle kunne gå med ham og sætte ham i bilen. Så han var måske bare vandret glad og fro afsted med en hundetyv, uhha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili og Caia sidder aldrig uden for en butik og venter.

 

Jeg tør ikke, tænk hvis nogen tager dem, men mest af alt er jeg mindst ligeså bange for at nogen ville gå hen til dem, begynde at klappe dem osv. og som amocca er inde på presse dem ud i en situation hvor Chili og Caia må sige fra.

 

Så nix, de står aldrig ude foran en butik.

 

Vi har dem tit med i bilen når vi lige skal handle små ting med på vejen. Her ligger de i deres bur med tæppe hen over.

Til dels for at træne det at kunne være i deres bur imens vi lige går, og dels af praktiske årsager.. De kan ligeså godt komme med fremfor at blive efterladt der hjemme, og mange gange er det alligevel i forbindelse med at vi lige har været i skoven med dem eller hundetræning.

 

Og vi snakker ikke flere timer i bilen, det er 5-10 min. ca. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi skal afsted lige om lidt.

Jeg tænker mig selvfølgelig også om, efter jeg har fået en "modehund", men jeg stoler trods alt på, at ude på landet, hvor jeg bor, er han i rimelig sikkerhed når han sidder udenfor den lokale købmand. Når vi er i "turistbyen" er jeg mere afslappet om vinteren end om sommeren, når befolkingstallet er 5 gange større.

Link til indlæg
Del på andre sites

De sidder tit foran en kiosk når jeg bare lige skal have et eller andet hurtigt. De sidder også virkelig tit i bilen mens jeg handler. Og så er de uden opsyn i vores have. Jeg kan simpelthen ikke være angst for at de bliver stjålet alle vegne, så kan jeg ikke trække vejret..

 

Ligeså vel som de kan blive stjålet i min bil, så kan de blive stjålet mens de er alene hjemme og jeg er ude og handle :vedikke:

 

At de ikke sidder foran Brugsen eller Netto er især fordi jeg ikke vil have folk med hunde går hen til dem, det skulle være helt sort før de ville gå til at bide efter et menneske, men den forkerte hund som gør noget forkert ved Voodoo, det vil sætte Motors pis så meget i kog, at han nok ville rykke hundeholderen ud af muren. Nå ja og så fordi jeg heller ikke synes folk skal rende og klappe dem når jeg ikke er der, især Voodoo er lidt skrøbelig med uhøfligt menneskesprog, ville virkelig blive ked af at han blev presset. Motor er enormt god til at ignorere, men derfor skal han stadig have lov at sidde i fred, selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha. Selvfølgelig kan de blive stjålet, når man ikke er hjemme, men de er jo lidt mere synlige, når de sidder ude foran en forretning.

Kan snildt følge dig omkring det at skulle gå og være bange, hvergang man lukkede sin hund ud i haven. Så kan man jo gå og være bange for alting, men det er da bekymrende alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
aldrig, ikke engang i bilen.

 

Er det fordi du ikke vil have at de venter i bilen, eller er det fordi du er "bange" for indbrud i bilen imens du er væk?

Eller er det pga. noget helt andet? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej aldrig! For jeg ved at hendes grænser vil blive brudt af folk, som går/kører alt for tæt på hende og hun vil føle sig truet og det vil jeg ikke byde hende. En anden grund er, at jeg ved at rigtig mange ikke har respekt for at man ikke kontakter en afbundet hund uanset hvor sød og venlig den ser ud.

 

Hun får lov at sidde i bilen når vi har været i skoven eller ved vandet hvis jeg lige opdager at jeg mangler en liter mælk eller noget som ikke tager lang tid at hente

Redigeret af msici
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Charlie har aldrig siddet og ventet foran en butik og kommer heller aldrig til det.. Af flere årsager. Han er ikke en "modehund" men han er ikke en race man ser alle vejne i gadebilledet, samt han er udstillingsegnet, så jeg er skide nervøs for at han ville blive hugget af hundehandlere der ville sælge ham videre til et bæ-sted, hvor man kunne bruge ham til alt muligt jeg slet ikke vil tænke på. Derudover tænker jeg om nogen bare ville kidnappe ham, for at få penge ud af mig, og til sidst bare stjæle ham til sig selv, fordi han er en sød lille hund.. Aghr kan dårligt tåle tanken..

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan sidder i døråbningen, når jeg er inde og hente sandwich eller kebab og den slags - jeg vil vildt gerne udbygge det bare lidt, så han f.eks. kan sidde udenfor, mens jeg køber brød hos bageren eller kød hos slagteren, men lukket dør dur ikke endnu. så længe jeg kan se ham, og han kun er et par meter væk, har jeg ikke noget problem med det. men når jeg går i kiosken efter grønne look, kommer han bare op på armen, vi har et par faste steder, hvor jeg ved, at han godt må komme med ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det fordi du ikke vil have at de venter i bilen, eller er det fordi du er "bange" for indbrud i bilen imens du er væk?

Eller er det pga. noget helt andet? :-)

fordi jeg er bange for indbrud, da det slet ikke sjældent at hunde herovre bliver stjålet på den måde. Hvis jeg bare skal ind i vores lokale kiosk lader jeg dem sidde i bilen, men aldrig hvis jeg skal handle rigtigt.
Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi boede inde i byen tog jeg sommetider Oscar med ned på tanken og lod ham sidde udenfor mens jeg hentede mælk, cola, chips eller hvad jeg nu var gået efter. Jeg også ganske få gange taget ham med op til den lokale spar fordi turen dertil kunne tages gennem skoven. Men det har kun været hvor jeg skulle hente et par småting, herunder noget lækkert til ham :lol:

 

Nu er der for langt at gå så han kommer ikke med på den måde mere. Og jeg ville heller ikke gøre det hvis jeg skulle handle meget ind.

 

Jeg har dem tit med i bilen! Og jeg har også til tider en hund med inde på gågaden - det er god træning :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Buddy ville jeg aldrig lade sidde udenfor. Ikke fordi han er en modehund, så han er ikke lige sådan en man typisk ville gå efter, men jeg tager ikke chancen for, at der lige skulle komme et fjols forbi og tage ham med :genert:

 

Jeg kan godt finde på, at have ham i bilen, hvis jeg lige skal hurtigt ind efter et eller andet, men ellers har jeg ham ikke med, både fordi han ikke skal sidde for længe i bilen (pyldremor :oops: ) og fordi jeg er bange for, at nogen kan finde på at bryde ind og tage ham (pyldremor igen :oops: ) men man kan aldrig vide, med de tosser, der er rundt omkring. :nar:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en verden vi lever i, hva?

 

Jeg er ikke bange for at nogen skal stjæle Dexter, han er ikke en modehund, og en hund der ville være svær at afsætte tænker jeg, så det skulle være en ufattelig uvidende hundetyv der stjal ham... MEN tilgengæld så er han jo en typisk husky, og derfor kan han være rigtig reserveret overfor fremmede, dertil kommer at han bliver panisk hvis han bliver "holdt fast" og ikke kan gå væk, og tanken om at der kommer en spade og vil klappe ham, og Dexter forsøger at gå væk men ikke kan.. Ja, det ville sikkert ende galt...

 

(Det er faktisk vores hvalpe træner der har givet ham den angst.. suk... )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu heller ikke lade være med at tænke på - var der ikke en der engang skrev om sin hund der var blevet opereret kort tid inden den lige blev bundet kort tid udenfor tanken. Hvorefter en eller anden møgunge kørte ind i hunden på sin cykel?

 

Det er min skræk - jeg tror ikke der er nogle der vil stjæle mine beagler, men tænk nu hvis der er en der gør noget ved dem når de er bundet udenfor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan simpelthen ikke være angst for at de bliver stjålet alle vegne, så kan jeg ikke trække vejret..

 

Ligeså vel som de kan blive stjålet i min bil, så kan de blive stjålet mens de er alene hjemme og jeg er ude og handle :vedikke:

 

Helt enig i at man ikke kan rende rundt og være angst, det kan jo i princippet ske når som helst.

Mener at have læst, herinde vist nok?, om en pige som havde haft indbrud i hendes lejlighed, og det ENESTE der manglede var hendes hundehvalp :megaked:

 

Men jeg er absolut bevidst om de situationer hvor man er mere "udsat".

Tag for eks. cykelejere, de færreste vil gå i netto eller lign, uden at sætte en lås på deres cykel...men den mulighed har man jo ikke rigtig med sin hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
fordi jeg er bange for indbrud, da det slet ikke sjældent at hunde herovre bliver stjålet på den måde. Hvis jeg bare skal ind i vores lokale kiosk lader jeg dem sidde i bilen, men aldrig hvis jeg skal handle rigtigt.

 

Vildt at folk bryder ind i andres biler.. Man kan da ikke have noget i fred snart.

Forstår godt at du ikke lader dem være i bilen hvis det er i længere tid I skal være væk:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej det gør jeg ikke

Prøver lidt at træne i at stå bundet udenfor tanken...Skal jeg noget meget hurtigt i Fakta eller lign. så kan jeg godt finde på at lade dem vente i bilen...

Ellers træner vi posthus -Apotek -planteskoler og dyrebutikker med god plads :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha. Selvfølgelig kan de blive stjålet, når man ikke er hjemme, men de er jo lidt mere synlige, når de sidder ude foran en forretning.

Kan snildt følge dig omkring det at skulle gå og være bange, hvergang man lukkede sin hund ud i haven. Så kan man jo gå og være bange for alting, men det er da bekymrende alligevel.

 

Det ér bekymrende, det synes jeg virkelig også, jeg tvinger nok mig selv til ikke at tænke på sådan nogle ting. Og ja du har ret i synligheden, men jeg ville nu heller aldrig binde mine af udenfor hvor folk kunne pille ved dem, og så gå ind og handle i 10 min, som skrevet er de i låst bil i de tilfælde og ellers venter de foran en kiosk hvor jeg er inde og ude på 1,5 minut.

 

 

Helt enig i at man ikke kan rende rundt og være angst, det kan jo i princippet ske når som helst.

Mener at have læst, herinde vist nok?, om en pige som havde haft indbrud i hendes lejlighed, og det ENESTE der manglede var hendes hundehvalp :megaked:

 

Men jeg er absolut bevidst om de situationer hvor man er mere "udsat".

Tag for eks. cykelejere, de færreste vil gå i netto eller lign, uden at sætte en lås på deres cykel...men den mulighed har man jo ikke rigtig med sin hund ?

 

Ja den læste jeg godt på facebook, fuck det var skrækkeligt. Åh jeg ville dø SÅ meget indvendigt.

 

Jeg synes nogen har talt om den ide før, med at låse hunden, man kunne vel i teorien med hvis halsbånd/sele havde lås på også? Der var også snak om bure i supermarkeder, hvor hunden så var låst inde, lige i starten af butikken, men så skulle hunden jo både være burtrænet og ok med så meget larm omkring. Og sættes højt oppe, så små børnefingre ikke lige kunne komme til, måske?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. indbrud, så tror jeg faktisk det er en af fordelene ved at have 2 hunde, at det ikke lige er så nemt at stjæle - eller værre endnu, slå en hund ihjel, uden at få den anden hunds tænder at mærke. Jeg stoler i hvert fald på at Vinnie nok skal holde en indbrudstyv beskæftiget, men jeg tror endnu mere på at hun skræmmer dem væk allerede ved døren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...