Hop til indhold

"Skamklipning"


Gæst Missing
 Share

Recommended Posts

Gæst Missing

Jeg blev opfordret til at vise billeder af min udåd. Manden min siger, at man ikke kan se, at det er ujævnt og meget meget kort nogle steder (gudsketakoglov for "blå hud") Jeg må erkende, at man faktisk ikke ser det så meget på billederne :mrgreen:

 

Førbillede: langhåret på snudeskaftet

 

foer.jpg

 

Efterbilleder: Nyt indianernavn er nu "han, der fryser om snuden"

 

klippet.jpg

 

 

 

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg, at jeg er sluppet rigtig heldigt fra det, da jeg har brugt manden alm. trimmer (og dræbte den) og det er første gang jeg leger med klipning af hund. Tænk hvor god jeg bliver, med det rigtige værktøj :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, jeg tror desværre, det er svært at få det til at løbe rundt som hundetrimmer. Jeg tror heller ikke, at jeg gider :genert: Det er ret så kedeligt :genert:

 

Han er klart mere hvalpenuttet med den længere pels på snuden. Men jeg er nødt til at bruge opdrætters "skabelon" at klippe efter :oops: Vi skal nødigt have en Bodil Udsen pudel :slem: :lol: Han skal også have trimmet poterne, men maskinen vil ikke rigtig lege mere med hundehår. Jeg er ved at overtale manden til, at vi køber trimmeren nu :engel: Jeg vil også rigtig gerne, at han vænner sig til det i det små inden de lidt større sessioner, når hele kroppen skal tages som voksen. Lige nu nyder jeg den nemme hvalpepels :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det ser fint ud :5up:- og at det er en kanon ide at vænne ham til klipningen allerede. Men når det er sagt er jeg enig med Hestkjær - han kommer alt for hurtigt til at se voksen ud, når han er trimmet.

 

Har du fået anbefalinger på trimmer?. Jeg var nemlig ved at købe en på et tidspunkt - men pokker hvor var de dyre synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bodil Udsens øjenbryn...det der kronisk overraskede look. Det får pudler, hvis man klipper dem for højt op ved øjnene :genert::lol:

 

Han sagde ikke det store. Først gad han ikke helt. Men da han fandt ud af, at det var altså det hans menneskemor vil nu, så lagde han sig ned og ventede tålmodigt :hjerte:

 

 

Jeg er blevet anbefalet Oster Golden A5 :5up: Efter at have læst anmeldelser, så bliver det også den. Det er også den opdrætter bruger til sine. De er dyre, men det er hurtigt tjent ind, når man har en pudel. Han skal klippes hver 3. mdr ca, så på under 3 klipninger er det tjent ind igen :mrgreen:

 

Der er faktisk ingen, der tror, han er en hvalp, selv med pels på snuden. Det er de der laaaaaange slaaaanke stænger, han render rundt med :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal have Teitur til dyrlægen ( cocker spaniel ) og trimmes i morgen. Det er dyrt, men det er endnu dyrer når jeg først skal skaffe en taxi til skadestyen og lappes sammen fordi Teitur er gået amok og trimmeren tog mig i stedet for Teitur......

 

Sidst måtte dyrlægen ty til en hestetrimmer, en hundetrimmer kunne ikke klarer hans ører. Har nemlig overvejet selv at anskaffe en trimmer, men synes også de ser dyre ud.

 

Synes ikke det ser helt galt ud, han ligner da stadig en hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet anbefalet Oster Golden A5 :5up:

 

Der er faktisk ingen, der tror, han er en hvalp, selv med pels på snuden. Det er de der laaaaaange slaaaanke stænger, han render rundt med :lol:

 

Det er den samme jeg var ved at købe i sin tid :-)

 

- Og ja - han ser voksen og vis ud - om det er øjnene ;-) eller lange slanke ben eller klipning - who cares - han er SMUK!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Udfra hvad jeg har kigget mig til omkring trimning, så ville jeg måske bruge en kombination af saks og trimmer til ørerne på en cocker. Men hvis han er utryg ved det, er det nok rarest at få den gjort ude :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er den samme jeg var ved at købe i sin tid :-)

 

- Og ja - han ser voksen og vis ud - om det er øjnene ;-) eller lange slanke ben eller klipning - who cares - han er SMUK!.

 

Øjnene :lun: Her var han netop hjemkommet og havde samme vise look

 

bs.jpg

 

Selv med sand i hovedet og hvalpehalsbånd på

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se, at han mister lidt hvalpelook, men tilgengæld kan man se hans smukke ansigt bedre :lun: Du må altså igang med det kamera... mangler flere billeder i fuld figur

 

Jeg har fra d. 28/10. Og så ellers fra i går, men det er liggende, så der ser man ikke så meget. Jeg må tage lidt billeder i morgen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øjnene :lun: Her var han netop hjemkommet og havde samme vise look

 

bs.jpg

 

Selv med sand i hovedet og hvalpehalsbånd på

 

Jeg ser slet ikke sandet - eller hvalpebånd - det er som om han ved ALT om mig/kiggerligeigennemmigagtigt. På den gode måde altså. Mild og god ser han ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser slet ikke sandet - eller hvalpebånd - det er som om han ved ALT om mig/kiggerligeigennemmigagtigt. På den gode måde altså. Mild og god ser han ud.

 

Han er så mild og god :hjerte: Min snydehvalp :hjerte: Han har været renlig fra starten, laver ikke unoder (jo lidt, men ikke noget, jeg anser for et problem. Hvis jeg lader en sko stå, så beder jeg jo om, at han flytter den for mig, ikke?), han er god til børnene, til andre hunde og så har han et rigtig godt indkald på trods af andre hunde og leg. Han accepterer, at det ikke er alle hunde, vi skal hilse på, og selv på træningspladsen har han valgt at følge mig i stedet for at løbe hen og hilse på andre hunde :lun:

 

Praletråd much? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne altså også godt lide Buzz med kang pels på næsen.:genert:

Men du er sluppet godt fra selv at trimme ham . Rigtig god start. :5up:

Og derudover lyder han jo bare fantastisk :lun: ham snydehvalpen med de vise øjne.;-)

Desværre er det bare sådan at du ikke har lov at prale...... medmindre du også viser bileder af smuksakken;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde forventet, at han var sværere. Forstå mig ret, han har nogle områder, hvor han er meget egenrådig. Der er visse ting, han bare ikke GIDER, og der har jeg min sag for. Men på alle de punkter, der er vigtige for mig, er han en stjerne :hjerte:

 

Som følge til pral kommer her et billede. Godt nok ligger han ned, men der kan man se de lange stænger

 

longlegs.jpg

 

Mht pelsen, så ender han snart med voksenpels og den er lidt mere bøvlet at holde i lang, med mindre man er til meget pelspleje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil forresten godt reservere ham. Jeg vil gerne skrives op til at tvangsarve ham - har jeg lige besluttet :lun:

 

:kys: Han er bestemt en tvangsarvning værd :lun:

 

Hans søskende var alle gudeskønne. De fleste af dem har fået nye hjem. Der er en lækkermås tilbage, men jeg skal vist ikke have to hvalpe samtidig, selvom det er fristende :lol: Der er heller ingen tvivl om, at Buzz er den bedste af dem :hjerte:

 

(må hellere sætte et billede ind, når nu jeg praler)

 

IMG_7328.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...