Hop til indhold

Teitur fortæller


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sådan !!! :yeah:

 

Hvordan gik det hos dyrlægen idag ???

 

I morges kastede Teitur tykt gult slim/skum op, rimeligt meget endda og det var virkelig tykt. Så har han været noget sløj/træt i dag, men spiser fint og er stadig glad. Så dyrlægen ville ikke gøre mere, andet end at se tiden an. Han skal forsætte på r/d fodret, bare med større potioner og så skal vi ses igen på onsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
I morges kastede Teitur tykt gult slim/skum op, rimeligt meget endda og det var virkelig tykt. Så har han været noget sløj/træt i dag, men spiser fint og er stadig glad. Så dyrlægen ville ikke gøre mere, andet end at se tiden an. Han skal forsætte på r/d fodret, bare med større potioner og så skal vi ses igen på onsdag.

:bighug:Super at det går fremad :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug:Super at det går fremad :blink:

 

Ja blev bare lidt forskrækket over at se HVOR gult og tykt det var. Har ikke set det før, har da ellers virkelig set meget hundeopkast gennem min tid som "hundemor" for Teitur. Men trøster mig med at han drikker og spiser fint, leger og ikke kramper i maven eller piver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Teitur frisk igen, det var vist bare lige det opkast i går og træthed, men skal da lige love for at vovsen har givet den gas for fulde gardiner i dag. Dagen startede med at han løb i cirkler uden for og direkte ind i hoveddøren, han havde så meget fart på at han ikke kunne bremse. Så var vi en time i skoven og det gik bare over stok og sten og så var vi nede ved vandet, hvor han løb som havde han ild i røven. Der kom en dame med 4 islandske fårehunde, og de løb efter ham alle 4 , men opgav hurtig, Teitur fræste bare som en sindsyg frem og tilbage og da nogle mænd kastede sten ud i vandet, svømmede han ud efter dem. Han var godt nok ude i det vand lige lovlig længe efter min smag, og han rystede da også så voldsomt at han klaprede tænder, men "mor" her havde forudset det, så havde hans tykke vinterdækken med til at give ham på. Vel hjemme lignede han mest af alt en smatkage og lugtede af en hel skov, så han fik lige et hurtig bad og så har han putte sovet lige siden :)

 

 

Og tænkt sig engang, i dag er det kun en uge siden han lå og var rigtig syg inde på dyrehospitalet. Det er jo ikke til at fatte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Teitur frisk igen, det var vist bare lige det opkast i går og træthed, men skal da lige love for at vovsen har givet den gas for fulde gardiner i dag. Dagen startede med at han løb i cirkler uden for og direkte ind i hoveddøren, han havde så meget fart på at han ikke kunne bremse. Så var vi en time i skoven og det gik bare over stok og sten og så var vi nede ved vandet, hvor han løb som havde han ild i røven. Der kom en dame med 4 islandske fårehunde, og de løb efter ham alle 4 , men opgav hurtig, Teitur fræste bare som en sindsyg frem og tilbage og da nogle mænd kastede sten ud i vandet, svømmede han ud efter dem. Han var godt nok ude i det vand lige lovlig længe efter min smag, og han rystede da også så voldsomt at han klaprede tænder, men "mor" her havde forudset det, så havde hans tykke vinterdækken med til at give ham på. Vel hjemme lignede han mest af alt en smatkage og lugtede af en hel skov, så han fik lige et hurtig bad og så har han putte sovet lige siden :)

 

 

Og tænkt sig engang, i dag er det kun en uge siden han lå og var rigtig syg inde på dyrehospitalet. Det er jo ikke til at fatte.

 

Det er jo helt vildt... Men hvor er det dejligt!!! :5up: I har også virkelig fortjent at det går den rigtige vej nu - begge to!

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh jeg er så eddike rasende. Det gik rigtig godt med Teitur, han havde ikke kastet op siden den dag jeg skrev herinde og han var bare super frisk og sig selv igen.

 

Nu får i lige en lille for historie så i måske kan forstå mit raseri mod katte.

Her hvor jeg bor er der ganske enkelt kattelort over det hele. Folk her i landsbyen har INGEN ansvarsfølelse over for deres kat og dens gøren og laden. At gå ud med skraldet er en forhindringsbane af kattelort, uden overdrivelse ligger der som regel 4-5 kattelorte på de 4 meter der er ud til skraldespanden. Så har vi et lille stykke fælles have , uegnet til bebrugelse, der er kattelort over alt. I sommers fjernede jeg 3-4 kattelorte hver eneste dag. Dengang jeg havde Tjalfe som åd kattelort, kunne jeg næsten dagligt fjerne opkast med kattelort ude i køkkenet.

Teitur er desværre også blevet slem til at æde kattelort, hvilket jeg har talt med dyrlægen om, og han siger at det er farligt for Teitur, da kattelorte er fede og han må jo stadig ikke få noget som helst fedt, det er derfor han stadig får r/d foder som er slankekost.

 

Så i går aftes, skulle jeg lige ned og låse min scooter af og Teitur plejer at komme med og lige tisse af til natten. I det jeg åbner min hoveddør sidder der en kat og skider. Inden jeg kan nå at sige kukkebøh har Teitur ædt kattelorten.

 

En halv time senere oppe i min bolig kaster Teitur voldsomt op ud over mit gulvtæppe, det meste af brækket indeholder ufordøjet kattelort. Spørg mig lige om jeg også var ved at brække mig. Det er lang tid siden Teitur har kastet SÅ meget op. Flere gange, alle gange med kattelorts rester som STINKER helt vildt. Så havde jeg ellers en meget sløj hund med krampetrækninger i maven.Derudover havde hans ører dyppet sig i brækket og de stank af kattelort, så han måtte også i bad, da jeg så senere skulle ud med skraldet og tog mine støvler på opdagede jeg der var kattelort under dem. Det tog næsten en time af fjerne alt det bræk og få det væreste af gulvtæpperne, men her til morgen stinker der faktisk af kattelort i hele min lejlighed.

 

Hvordan får man plagmager af sine gulvtæpper og vigtigste af alt hvordan fjerner man den afskyelige lugt ? og hvad gør man ved alle de forbandene møgkatte, ja undskyld mit sprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ad ad ad. Har sendt dig en sms med, hvad jeg gjorde når min kat havde dårlig mave eller eks'ens venner havde drukket for meget :damn: Og nej det er absolut ikke lækkert. Og det er for dårligt at de katte skal skide alle vegne. Jeg har aldrig hørt om noget så slemt. Vi havde problem med hunde, der hvor jeg boede i valby. Der var fælleshaven også ubrugelig pga man ikke gad og samle op efter hunden :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor har Teitur bare været dårlig i dag og er det stadig. Han er træt træt træt og klister op af mig hele tiden, går stille omkring og ville bare ligge helt op af mig, har drukket meget vand og spist fint. Men kan ikke lide at se ham sådan, det er svært at forklare, men han går stille omkring, som om han ikke er her, som om han selv er i en helt anden verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor har Teitur bare været dårlig i dag og er det stadig. Han er træt træt træt og klister op af mig hele tiden, går stille omkring og ville bare ligge helt op af mig, har drukket meget vand og spist fint. Men kan ikke lide at se ham sådan, det er svært at forklare, men han går stille omkring, som om han ikke er her, som om han selv er i en helt anden verden.

 

Øv altså... God bedring med ham, håber det er hurtigt overstået...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor har Teitur bare været dårlig i dag og er det stadig. Han er træt træt træt og klister op af mig hele tiden, går stille omkring og ville bare ligge helt op af mig, har drukket meget vand og spist fint. Men kan ikke lide at se ham sådan, det er svært at forklare, men han går stille omkring, som om han ikke er her, som om han selv er i en helt anden verden.

 

Øv - stakkels Teitur, og stakkels dig... Håber at det "bare" er kattelorten, og at han snart får det bedre igen. Sender nogle af HF's magiske :x: 'ere

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok ekstremt at du ikke kan gå udenfor døren uden at der er kattelort over det hele.

Kan du ikke klage til udlejeren? Det må da også være i deres interesse at der ikke er lort over det hele.

 

Gracie æder også glædeligt kattelort, hvis hun kan slippe af sted med det, og indimellem brækker hun sig også af dem. Jeg fatter ikke hvorrfor nogle hunde ser det som en lækker lækker snack, når de bliver så dårlige af det??

 

Og stkkels Teitur har da slet ikke brug for det, så længe han stadig er syg. Og det er synd for jer begge at han brækker sig og er ved siden af sig selv

Og der er kun én ting der lugter værre end kattelort, og det er varm slimet kattelort der kommer ud af munden på en hund.:syg:

 

Krydser :x: for at han er frisk igen i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok ekstremt at du ikke kan gå udenfor døren uden at der er kattelort over det hele.

Kan du ikke klage til udlejeren? Det må da også være i deres interesse at der ikke er lort over det hele.

 

Gracie æder også glædeligt kattelort, hvis hun kan slippe af sted med det, og indimellem brækker hun sig også af dem. Jeg fatter ikke hvorrfor nogle hunde ser det som en lækker lækker snack, når de bliver så dårlige af det??

 

Og stkkels Teitur har da slet ikke brug for det, så længe han stadig er syg. Og det er synd for jer begge at han brækker sig og er ved siden af sig selv

Og der er kun én ting der lugter værre end kattelort, og det er varm slimet kattelort der kommer ud af munden på en hund.:syg:

 

Krydser :x: for at han er frisk igen i morgen.

 

 

Jeg flytter heldigvis om 2 uger og jeg GLÆDER MIG, du kender jo også historien om den her bolig i al almindelighed.

Men de katte har været et problem siden jeg flyttede hen, ham der bor op til den fælles have vi har, ejer 6 katte, hende i samme opgang som mig har 2 katte og hende jeg lejer boligen af har 4 katte. Der er katte over alt. Har faktisk ikke oplevet så meget kattelort på et sted før. Troede katte skrabede det ned i sandet, men næ nej. Vi har også bestemte små stier vi ikke længere går på , da der er kattelort over det.

 

Jeg håber også Teitur er bedre i morgen. Og at bugspytkirtlen ikke bliver voldsomt irreteret over det her, den var jo lige faldet helt til ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

uha hvor er det bare ærgeligt, at nogens manglende interesse for eget kæledyr skal koste Teitur dårlig mave :( Hvordan gik det med at gøre rent? Hjalp det eller skal jeg diske op med flere husråd :lol:

 

Jo tak det hjalp en del, men synes stadig lugten er der, der går nok lidt tid før den forsvinder helt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...