Hop til indhold

Morgenhygge


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Hjemme ved os starter morgenen når Voodoo kommer hoppende op i sengen. Han lægger sig imellem os og så skal han først nusses lidt og ligge og vride sig mens han skubber og sådan. På et tidspunkt kammer han så lidt over og begynder at nappe og det gør ondt og han kan heller ikke rigtigt være der, så han skubber mere, sparker måske lidt og sådan. Så er man ved at være vågen..

 

I dag tog morgenhyggen så nye dimensioner: Voodoo ørlede ud over mig!!! :damn: Bare lidt hygge-ørl, gennemsigtigt og uden madstykker i, but still. Han var dog så venlig selv lige at slikke det op igen. Så stod jeg op.

 

Derefter har vi vores almindelige rutine, en af os står op og åbner døren ud til, Motor går glad ud og lægger sig og sover lidt mere. Voodoo skal sendes helt ud i haven for at morgentisse, det piner ham altid lidt men afsted med ham, ikke noget med at lette ben, det skal overståes så hurtigt som muligt, tissetisseti...løbe ind mens det sidste lige drypper af.

 

SÅ er der morgenmad :ivrig: Kan slet ikke forklare med ord hvor lykkelig en stund det er.. han hopper og danser ret meget. Og har sådan en mærkelig ting med at stoppe og stå bumstille lige foran en så man næsten ikke kan komme forbi ham, ved ikke rigtigt hvad det går ud på :lol:

 

Når han har spist skal han ud igen og bummelumme. Så skal han ind og se om der er mere i skålen. Så skal han ud til Motor. Så skal han ind og sige godmorgen til den der måske ikke er stået op endnu. Så skal han ud til Motor og lege. Så skal han ind og se hvad vi laver. Så skal han ud. Så skal han ind. Så skal han ud. Så skal han ind og følge med i hvis nogen tager tøj på. Så skal han ud..... Han kan selv lukke sig ud, men ikke ind. Hvis vi ikke åbner, begynder han at gø ret panisk. Hvis vi stadig ikke åbner, løber han om bagved, åbner en anden dør og kan derfra så have held til at åbne døren ind til - men ikke lukke den. Og nej, jeg vil ikke have en hundelem.. eller vil jeg?

 

Men alt i alt, godmorgen herfra! Vi er friske nu!

01112011649.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu osse han synes der er hyggeligt inde, vel derfor han kommer rendene? :lol: men Motor er udenfor og han er jo osse dejlig! Om aftenen kan Voodoo nogenlunde respektere lukket dør og der kan vi også stoppe ham med et nej. Om morgenen er der lukket for indlæring hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor kan jeg genkende det! Jeg har også tit ønsket mig en hundelem, men det ville være lidt til grin i GD-størrelse, så kan man lige så godt lade havedøren stå åben året rundt :stupid:

 

Det med napperiet når de bliver overstadige kan man altså godt forvente indtil de er næsten 1 år gamle. Cicero har lært at man ikke må bide hårdt, men når der rigtig er gang i ham, glemmer han både det og hvordan man styrer sine ben :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov: Voodoo altså..

 

 

 

Har tænkt lidt på en ting Buddha og håber ikke du tager det negativt... men jeg har lagt mærke til at du ofte skriver at Voodoo napper, bider, osv. i jer og at det gør ondt. Har i ikke øvet bidehæmning? Jeg mener, det er ikke alle der vil synes det var en fest at blive gnasket i... :vedikke:

 

Det tager jeg da ikke ilde op :) Han bliver bare lidt over-ivrig, vi piller skam vores legemsdele ud af munden på ham og prøver at stoppe noget andet ind i stedet. Eller står op og går :lol: Han er kun et halvt år, Motor tog også lidt længere om helt at forstå konceptet, men han har helt kontrol over sine tænder nu.

 

Ingen af dem bider forresten i andre, ved dog ikke hvis folk leger mega vildt med dem, men gør de det, siger jeg at det er på eget ansvar med Voodoo, for han er som skrevet kun et halvt år gammel. Så forstår folk godt hvad jeg mener.

 

Voodoo elsker også at ligge på ryggen og blive kløet på maven mens han har et par fingre inde i munden, uden at tygge eller noget, bare have dem der :lun: Så han kan sagtens være kærlig og rolig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Guuud jeg var sikker på han var ældre!! Troede han var 1 år eller der omkring... chok...

 

Jamen KAtla kan også finde på at nappe os, men ikke hårdt, kun hvis vi tumler, men slipper hvis vi siger av... hendes nyeste nappeting er når JEG kommer hjem, så napper hun i mine snørebånd eller nederst på buksebenene :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Guuud jeg var sikker på han var ældre!! Troede han var 1 år eller der omkring... chok...

 

Jamen KAtla kan også finde på at nappe os, men ikke hårdt, kun hvis vi tumler, men slipper hvis vi siger av... hendes nyeste nappeting er når JEG kommer hjem, så napper hun i mine snørebånd eller nederst på buksebenene :roll::lol:

 

Nejnej han er ganske ung, ok snart 7 mdr egentlig. Åh lille hund bliver så stor :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du ikke bor på 4. sal :klap:

 

Hvorfor vil du ikke have hundelem? Tror det ville være det første mine fik

 

Det ved jeg ikke :lol: Fordi min mor foreslog det mens jeg var alene hjemme og jeg syntes tanken om en lem der var så stor at et menneske kunne kravle igennem, var lidt skummel :oops: Og så er jeg ikke sådan overlykkelig for tanken om at der måske kommer mere træk med sådan en? Men man skal vel bare finde den rigtige model?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville ikke leve uden min hundelem... elsker den :lun: Vores morgenrutine begynder ca halv 6, hvor Johna mener hun skal ud af buret og op i sengen til os andre. Det får hun så lov til, og så sover vi videre en times tid. Så står jeg op og fysisk skubber de to sovende kræ ud af soveværelset... så de kan gå ind på kontoret og sove videre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor bliver jo osse bare lukket ud og så lægger han sig og sover videre - mindes han var lige så jævnt pres om morgenen som Voodoo i ret lang tid :lol: Det går over, det er mit yndlingsmotto!

 

Nævnte det med hundelem for Anders, han så meget meget glad ud og skyndte sig at sige jeg da lige kunne google hvilke slags man kunne få hehe. Så det er nok det vi skal have alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ønskede også en hundelem fordi jeg med tre hunde følte mig, som under betalt døråbner:damn:

Men så fik genboen hund og den står i tide og utide og gør, som en sindsyg og det tænder Maggie fuldstændig af på:evil:så nu render hun lige gennem hegnet og er parat til, at dræbe den uvelkomne nye genbo. Og da hun er bitte lille er jeg rigtig bange for hun faktisk kan komme ind til den, så lige nu er hun kun ude i haven i snor:(

Vi skal selvfølgelig have sat nyt hegn op men tror faktisk aldrig jeg helt kommer til, at føle mig tryg ved, at hun selv kan gå ud og ind, for vi har tre lag hegn i hækken og maskerne er små men alligevel smyger hun sig, som sagt lige igennem. Så tror jeg har fået mig en udbryder konge der skal være under konstant opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ønskede også en hundelem fordi jeg med tre hunde følte mig, som under betalt døråbner:damn:

Men så fik genboen hund og den står i tide og utide og gør, som en sindsyg og det tænder Maggie fuldstændig af på:evil:så nu render hun lige gennem hegnet og er parat til, at dræbe den uvelkomne nye genbo. Og da hun er bitte lille er jeg rigtig bange for hun faktisk kan komme ind til den, så lige nu er hun kun ude i haven i snor:(

Vi skal selvfølgelig have sat nyt hegn op men tror faktisk aldrig jeg helt kommer til, at føle mig tryg ved, at hun selv kan gå ud og ind, for vi har tre lag hegn i hækken og maskerne er små men alligevel smyger hun sig, som sagt lige igennem. Så tror jeg har fået mig en udbryder konge der skal være under konstant opsyn.

 

Åh det lyder da rigtig træls :ae: Kan i ikke sætte et træhegn op, altså stolper eller planker eller hvad det hedder, sådan så det ikke kan ses igennem og er helt tæt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh det lyder da rigtig træls :ae: Kan i ikke sætte et træhegn op, altså stolper eller planker eller hvad det hedder, sådan så det ikke kan ses igennem og er helt tæt?

 

Det vil helt sikkert være det optimale! men vores søde nabo, som er en ældre dame hvis største passion er hendes have, vil være frygtelig ked af det. Så imorgen skal vi i Silvan og købe hønsetråd! og så håber jeg, at alt ting bliver bedre når vi når over teenager alderen.

Lige nu synes jeg godt nok jeg har en hund der er noget af en mundfuld:vedikke:nogen gange drømmer jeg mig ligefrem tilbage til den gang jeg kun havde to voksne og fornuftige hunde

:engel: men det varer heldigvis kun, lige indtil hun kommer og smidersig på ryggen med alle fire ben i vejret og vil nusses på maven:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...