Hop til indhold

Vil kun drikke vand fra havebassinet


Poco
 Share

Recommended Posts

Vores lhasa vil kun drikke vand af vores havebassin, og det er altså ret træls, da han skal helt ned over de store sten der er lagt langs kanten. Resultat: fire våde poter + våd pels på mave.

Nu har vi prøvet at hegne bassinet ind så han ikke kan kommer derud - troede vi. Han finder bare alternative smuthuller.

 

Han har fået skæl ud lige siden vi så det første gang. Hvorfor er det vand bedre end det der er i vandskålen.

 

Vores to springer spaniels gjorde det også, men de var så store at de kunne nå vandet fra kanten, og var aldrig våde. Sidder de oppe i deres hundehimmel og fortæller Poco, at det vand er det bedste:lol:

 

Nogen der har gode råt???

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Gracie og begge mine katte foretrækker at drikke klamt vand udendørs.

Jeg TROR det har noget at gøre med at det er regnvand, og dermed ikke indeholder kalk (eller i hvert fald noget af det i havebassinet). For et par dage siden opdagede jeg at Gracie drak af en havekrukke, hvor jeg havde taget bomsten op, og så var den fyldt med klamt grønbrunt regnvand. Hun farer hen hvor den stod, hver gang jeg lukker hende i haven, men jeg har hælt det ud og stillet den, så der ikke kommer mere vand i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den ældste kan kun drikke helt rent vand og det skal helst flyde - så er vi ude i verden drikker hun af en halliters flaske. Hun synes at en vandskål en anden hund har drukket af er klam :roll: og nægter at drikke... Hun kan dog dele med vores anden hund uden synderlige kvaler :vedikke:

 

Den yngste synes bedst om vand fra fuglebade, potter o.lign som hun kan komme til udendørs... Altså regnvand...

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla vil helst drikke af fuglebadet, som jeg derfor vaskede af hver dag og fyldte rent vand i. Jeg har fundet ud af, at det er fordi hun rigtig godt kan lide det iskolde (og friske vand) frem for det lunkne vand vi serverer indenfor i den varme stue. Du kan prove at at saette en vandskaal lige udenfor havedoren i stedet og se, om han ikke vil tage det i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

Det med at sætte en vandskål uden for døren og gerne hvor det kan regne ned i den er en super ide - næsten.

Vi har også en vandskål uden for døren og når den er fuld af regnvand er der intet vand indenfor der dur, så nu skal han ikke bare ud i haven for at tisse og gø af andre, næh nu skal han også ud for at drikke :damn:. Hvilke betyder endnu flere ture op af sofaen, sundt ja men også irreterende.

Så jeg har altså været ond og fjernet vandskålen og så kommer den frem igen når dørene igen kan stå åbne hele dagen.

 

Mit råd er ryk hegnet længere ud fra bassinet så I er sikre på at der ikke kan findes alternative indgange eller læg hønsenet over bassinet og et godt stykke uden om, igen så han ikke kan komme for let til det.

Når vinteren er ovre bliver det sikkert en herlig pool som han kan køle poterne i :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

He ... min Bowie (katten) insisterede også på at drikke af det klamme fuglebad ude i haven, hvor der faldt blade ned i og kom alger, så det gik jeg også og rensede og skiftede vand i. Men siden vi fik en Drinkwell, så drikker hun - og Charlie - glade af vandfontænen indendørs. Det er super at vandet cirkulerer, så det køles, og det bliver renset gennem et kulfilter, og så fylder man bare på med nyt vand. Og skiller den ad og renser den en gang om ugen.

Jeg har hørt fra en del, at en vandfontæne hjælper rigtig meget på motivationen for at drikke både hos katte og hunde, især hvis de synes sål-vand er lidt uappetitligt. Og det er jo vigtigt at de får væske nok, så jeg er simpelthen så glad for vores.

Vi har den der 360-model, som I kan se her, hvor de to små hittekillinger, jeg havde i pleje en overgang, hygger sig ved den. Den er billig at købe på Zooplus.de i forhold til herhjemme. Og de har flere andre modeller også, hvis I hellere vil have en anden type. Denne er dog den bedste, synes jeg, fordi den slet ikke siger noget (vi havde en mindre før, som lavede en irriterende brummelyd konstant) - og fordi den kan holde en stor mængde vand.

 

 

206119_10150261827359586_565689585_7391574_4342455_n.jpg

 

207964_10150261827714586_565689585_7391577_5516230_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at sætte en vandskål uden for døren og gerne hvor det kan regne ned i den er en super ide - næsten.

Vi har også en vandskål uden for døren og når den er fuld af regnvand er der intet vand indenfor der dur, så nu skal han ikke bare ud i haven for at tisse og gø af andre, næh nu skal han også ud for at drikke :damn:. Hvilke betyder endnu flere ture op af sofaen, sundt ja men også irreterende.

Så jeg har altså været ond og fjernet vandskålen og så kommer den frem igen når dørene igen kan stå åbne hele dagen.

 

Mit råd er ryk hegnet længere ud fra bassinet så I er sikre på at der ikke kan findes alternative indgange eller læg hønsenet over bassinet og et godt stykke uden om, igen så han ikke kan komme for let til det.

Når vinteren er ovre bliver det sikkert en herlig pool som han kan køle poterne i :slem:

 

:lol: Det er rigtig nok, men det lever jeg med (og saa mange gange er det jo heller ikke oftest bare efter spisning og leg. Vi har ogsaa en vandskaal til at staa ved hoveddoernen, saa hun kan drikke, naar hun kommer hjem fra gaatur. Det er ogsaa blevet en vane nu). Jeg kan da egentlig godt forstaa hundene ikke gider saadan noglet metalsmagende, dovent vand, der har staaet flere timer. Det smager da a h til. :blink:

 

Drikke fontæne overvejede jeg virkelig kraftigt, da vi havde katte. De foretrak nemlig rindende vand fra vandhanen (saa man skulle liste sig ud paa wc om natten for ikke at staa og vente i 1o min paa at tigerstriben skulle blive faerdig med at drikke. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
:lol: Det er rigtig nok, men det lever jeg med (og saa mange gange er det jo heller ikke oftest bare efter spisning og leg. Vi har ogsaa en vandskaal til at staa ved hoveddoernen, saa hun kan drikke, naar hun kommer hjem fra gaatur. Det er ogsaa blevet en vane nu). Jeg kan da egentlig godt forstaa hundene ikke gider saadan noglet metalsmagende, dovent vand, der har staaet flere timer. Det smager da a h til. :blink:

 

Drikke fontæne overvejede jeg virkelig kraftigt, da vi havde katte. De foretrak nemlig rindende vand fra vandhanen (saa man skulle liste sig ud paa wc om natten for ikke at staa og vente i 1o min paa at tigerstriben skulle blive faerdig med at drikke. :lol:

 

Det var netop det, der fik mig til at købe den første vandfontæne. Da jeg fik Charlie, så gik jeg der og skiftede vand i vandskålen HELE tiden, fordi jeg syntes, det var nederen for ham, hvis han skulle drikke sådan noget kedeligt skål-vand, som havde stået længe og være blevet lunkent, have fået støvfnug i og sådan. Der havde jeg opgivet forlængst at have skåle til Bowie, fordi hun alligevel nægtede at drikke af dem (hun får så vådfoder ved siden af sit tørfoder, så hun får også en del af sin væske derigennem, katte drikker jo ikke helt så meget som hunde).

Så jeg slog to fluer med ét smæk med fontænen - jeg slipper for at skifte vandet i skålen mere end én gang om dagen (plus at jeg så fylder op, når der mangler, men der bruger jeg en lille kande, jeg hælder vand ned i den med), og Bowie gider nu at drikke vand indenfor. Så det er super, synes jeg. Som sagt køler vandet lidt af cirkulationen, så det ikke bliver stuetemperatur-lunkent på samme måde, og om sommeren plejer jeg også at putte et par isterninger ned i, så vandet holder sig koldt lidt længere også selvom det er meget varmt.

 

Og så kan jeg også godt lide den ... det er da lidt flot med sådan et lille springvand ude i køkkenet. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...