Hop til indhold

Nåårh Bamse - har så ondt af ham.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Stakkels Bamse :megaked:

 

Da jeg kom hjem i torsdags, hilste jeg som sædvanligt på hundene.

 

MEN da jeg strøg Bamse over ørerne, peb ham og jeg opdagede at hans ene øre var temmelig tykt :cry:

 

Jeg ringede et minut over 8 næste morgen og fik en tid hos dyrlægen.

 

Diagnosen var hurtig stillet - blodøre. Men hvordan var det opstået?

Hans øregange så meget fine ud, men han havde lidt skorper på flippen og har kløet sig lidt i den senere tid.

Jeg har behandlet med Bayvantic og gjort hysterisk rent - har til og med købt en damprenser til at gøre rent med (intet kan overleve 130 grader varmt damp), da jeg mente at det måske var lopper. Har dog efter grundig redning med tættekam, intet "kaffegrums" fundet, så.............?

 

Dyrlægen tog et skrab for skab, men der var heller ikke noget at se denne gang ( var det samme igennem med Nana sidste år = at få checket for skab)

Bamse fik en Prednisolon indsprøjtning og jeg fik Strong hold til begge hunde.

I morgen, mandag, skal Bamse have suget øret fri for blod og væske og så håber jeg at det er gjort med det (ved godt at vi måske skal have gjort det igen, men håber at undgå operation).

 

MEN hold da op hvor har jeg ondt af Bamse.

Han har jo de flotteste opretstående ører, men nu hænger det ene lige ud i luften og han virrer med hovedet og holder det på skrå, hele tiden og det er mega tykt :megaked:

Han har ikke ondt og han er glad, spiser, drikker og trække i snoren på gåturene, heldigvis :-D

Men pyyyha, bare det snart var mandag kl.10, så han kan få "lettet trykket".

 

IMG_2124.jpg

IMG_2121.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var heller ingen årsag at finde dengang Vinnie havde blodøre. Dyrlægen begyndte ellers straks at skælde mig ud for ikke at holde hendes ører rene, men da han fik kigget nærmere på dem, var der ikke noget at komme efter.

Det kan være et slag hvis de har stået og rystet sig, og øret har ramt noget.

 

Jeg ønsker rigtig god bedring til Bamse! Håber ikke han skal opereres, som Vinnie skulle. Men han ser altså lidt nuttet ud med "kvart i to" ører :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

stakkels bamse!

Et blodøre gør så ondt.

 

Som umulia siger kan de få det feks af at slå øret i mod noget. Eller af at kradse på det eller ryste hele tiden pga ørebetændelse. Det sidste fik vores gamle hund. Og når hun så rystede sit blodøre og slog det mod et bordben så sprøjtede blodet ud over alt, suk. Hun fik det også tømt hos dyrlægen nogle gange, men fik alligevel et delvis hordt øre pga arvæv.

 

Men mon ikke bamse snart er fit for fight igen med to stritører:)

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak allesammen - i er bare :hjerte:

 

 

Er lige kommet hjem fra agility med Nana og han var bare så glad for at se os :lun:

 

Han opfører sig helt normalt og er bare...........glad.

Han har en vane med at gå under ens ben når man sidder ned, for at få numseklø og det undre mig at han kan gøre det med det øre.

Tror faktisk at jeg synes det gør mest ondt, men det er nu også det bedste - lad mig bare tage hans smerte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Årh lille Bamse... Det må gøre ret så ondt.

 

Stakkels ham. Men hvor er det dejligt at han har en så sød og kærlig hundemor som dig.

 

Giv en update efter I har været hos dyrlægen igen.

 

Mange :bighug:til dig og Bamse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Bamse været ved dyrlægen.

 

Han fik tappet 40 ml. blod ud af øret, hvilket er ret meget.

Det var helt mørkerødt og dyrlægen sagde at des mere klart væsken var, jo større chance for helbredelse :cry:

 

Så nu håber vi bare at Bamse snyder odds'ne og forbliver fladøret igen i løbet af de næste dage.

 

Han ser nu ellers meget sød ud med sit slatne øre, der hopper når han går :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så har Bamse været ved dyrlægen.

 

Han fik tappet 40 ml. blod ud af øret, hvilket er ret meget.

Det var helt mørkerødt og dyrlægen sagde at des mere klart væsken var, jo større chance for helbredelse :cry:

 

Så nu håber vi bare at Bamse snyder odds'ne og forbliver fladøret igen i løbet af de næste dage.

 

Han ser nu ellers meget sød ud med sit slatne øre, der hopper når han går :lun:

 

 

Hold da op, det lyder af meget ja.. Hvad er næste skridt så? Skal I "bare" afvente og se hvad der sker, eller har han fået medicin eller noget?

 

God bedring med ham:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, det lyder af meget ja.. Hvad er næste skridt så? Skal I "bare" afvente og se hvad der sker, eller har han fået medicin eller noget?

 

God bedring med ham:bighug:

 

Har han det bedre med at øret ikke er kæmpestort og generende?

 

 

Ja, det så godt nok ud af meget.

 

Vet.sygeplejersken havde lagt en 10 ml. sprøjte klar, men den blev hurtig skiftet ud med en større model på 30 ml.

Da den var fuld, snuppede dyrlægen lige en ny sprøjte og sugede 10 ml. til ud :shock:

 

Der er blevet sprøjtet binyrebarkhormon ind i øret og han har fået en sprøjte med antibiotika.

Vi fik ikke noget medicin med hjem og skal se tiden an.

 

Han er nu en mægtig humoristisk fyr, ham dyrlægen.

 

"Imorgen siger du pis os, øret er blevet tykt igen"

Og

"I overmorgen siger du, puhaaa godt at det ikke blev tykkere"

 

Sådan ville han mene at det kommer til at gå og det satser vi så på :-D

 

Jeg kom sent hjem i aften fra arbejde (22.45) og hans øre er stadig "tyndt" :klap:

Det hænger dog stadig helt ned på siden og er vildt slattent, men når man siger: "Skal du ha' en pind", så løfter det sig da mere end før tømningen ( en pind er en af de der små sammenrullede oksehuds...........ja, pinde)

Og øret generere ham mindre nu hvor det er blevet tømt, men han virrer stadig lidt med hovedet.

 

Han ser sgu så sød ud og det bedste er at han er som han plejer - et værre fjollehoved, selvom han snart er 10 år :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...