Hop til indhold

Hår er forsvundet omkring øjnene

JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Over de sidste år er meget af Luna's pels omkring øjnene forsvundet. Har I nogle ideer til, hvad det kan skyldes?

Her er et par billeder..

Først et "langt" fra:

DSC_5221.jpg

Og så et par stykker tættere på, det er begge øjne..

DSC_5222-1.jpg

DSC_5224-1.jpg

DSC_5225-1.jpg

Mangler hun noget?

Redigeret af JeanetteH
Link til indlæg
Del på andre sites

Tror at det er deres pigmentering i huden, der blir lysere..

Cody ser også sådan ud, og har set andre brune lige sådan..

Det kan selvfølgelig være.. Jeg kan ikke huske, om hun har haft hår helt op til, nemlig:genert: Hukommelsen er ikke lige det bedste:genert::lol:

Ja man kan jo så se den ene af de "vorte"dimser, hun skal have fjernet på højre øje:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også blot mene at det er pigmentet omkring øjnene der forandrer sig. Hun ser ellers ikke ud til at mange pels, men huden bliver lidt anderledes omkring øjnene når de bliver ældre.

Nej, hun har masser af pels.. Selvom man ikke skulle tro det, med alt det hun fælder:genert::lol:

Men okay, så slår jeg koldt vand i blodet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Korivs's har noget der ligner, synes hun kalder det collie-øjne, aner ikke om det er det samme :oops:

Nej, tror ikke det er det samme, det er kun omkring øjnene, at Luna mangler hår:-D

Det som Iso har hedder Collie Nose Collie Nose (Nasal Solar Dermatitis)

Tror dog ikke det "angriber" øjnene alene? :vedikke: tror du ville kunne se det på hendes næseparti også... jeg kan desværre ikke se billederne, går ud fra det er fordi du linker fra photobucket? som af bizarre årsager er blocket fra mit arbejde...

Ja det er fra fotospanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes hun ser smuk og dejlig ud :bighug:

Når der ikke er noget sår eller udslet, tror du så ikke det er som det skal være. Ellers kan du jo spørge når "vorte-dimsen" skal fjernes (er det ikke på hendes venstre øje)?

Jow venstre øje:oops: Men hun bliver lige tjekket helt igennem, når hun alligevel er i narkose. Og ja, jeg vil lige spørge dyrlægen, når det er, vi får en tid.

Og taaark:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Den vorte - generer den hende? For umiddelbart ser den jo ret harmløs ud og ligner ikke noget, der umiddelbart behøver fjernes :vedikke:

Jeg har kun set en hund tabe hårene omkring øjnene en gang og det var pga allergi, men hun viser jo ikke tegn i den retning går jeg ud fra, så det er sikkert bare pga alder og så optisk bedrag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den vorte - generer den hende? For umiddelbart ser den jo ret harmløs ud og ligner ikke noget, der umiddelbart behøver fjernes :vedikke:Jeg har kun set en hund tabe hårene omkring øjnene en gang og det var pga allergi, men hun viser jo ikke tegn i den retning går jeg ud fra, så det er sikkert bare pga alder og så optisk bedrag :-)
Nej, pt generer den hende ikke. Og vi holder øje med den:-D Hun fik øjenbetændelse på et tidspunkt, hvor jeg troede det var vorten, der generede, men det har "bare" været øjenbetændelse, for der er intet nu. Skal den fjernes bliver det også tidligst i slutningen af januar. Den skulle være fjernet i går, men jeg synes det er vigtigere at hun får tilskud til sine led, nu hvor kulden kommer (der var ikke penge til begge dele lige nu). Og det var dyrlægen enig i:-DJa det er ikke noget nyt, det var bare fordi jeg ikke har set det på nogle af de hunde, vi møder og så nysgerrighed:lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nej, pt generer den hende ikke. Og vi holder øje med den:-D Hun fik øjenbetændelse på et tidspunkt, hvor jeg troede det var vorten, der generede, men det har "bare" været øjenbetændelse, for der er intet nu. Skal den fjernes bliver det også tidligst i slutningen af januar. Den skulle være fjernet i går, men jeg synes det er vigtigere at hun får tilskud til sine led, nu hvor kulden kommer (der var ikke penge til begge dele lige nu). Og det var dyrlægen enig i:-DJa det er ikke noget nyt, det var bare fordi jeg ikke har set det på nogle af de hunde, vi møder og så nysgerrighed:lol:

Ok - så ville jeg heller ikke på nogen måde fjerne den. Jeg har selv en, der sidder på samme måde og den generer på ingen måde og jeg har forstået, at det vist er ret normal. Så lad da Luna slippe for, at skulle skæres i og spar pengene, som du også selv er inde på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - så ville jeg heller ikke på nogen måde fjerne den. Jeg har selv en, der sidder på samme måde og den generer på ingen måde og jeg har forstået, at det vist er ret normal. Så lad da Luna slippe for, at skulle skæres i og spar pengene, som du også selv er inde på :-)

Ja den får også lov til at sidde, så længe den ikke generer. Der er en på underkanten af øjet også. Men så længe det ikke generer, bliver det siddende:-D

Skal hun i narkose af en anden årsag, så ryger de, men vi må samle sammen til EN stor omgang:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis's Iso har kun collie nose rundt om øjnene lige nu. Der kan godt komme sår også, men det er kun hårtab hun har.

Tror heller ikke det er det Luna har.

Her er Isos øjne (med Korvis og jeg inde i.:-D)

IMG_0278c.jpg

(håber det er i orden Anna?)

Nej, jeg tror heller ikke det er collie-nose. Dette er kommet "krybende" over de senere år og virker ikke til at irritere hende overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja den får også lov til at sidde, så længe den ikke generer. Der er en på underkanten af øjet også. Men så længe det ikke generer, bliver det siddende:-D

Skal hun i narkose af en anden årsag, så ryger de, men vi må samle sammen til EN stor omgang:-D

Ok - jeg er bare glad for, at de ikke skar min væk, da jeg var i narkose :genert:

... altså hvis de ikke generer, hvorfor så udsætte hende for smerte og ubehag efterfølgende? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - jeg er bare glad for, at de ikke skar min væk, da jeg var i narkose :genert:

... altså hvis de ikke generer, hvorfor så udsætte hende for smerte og ubehag efterfølgende? :vedikke:

Fordi de vokser, langsomt ganske vist, men de vokser. Så hvis nu der sker noget, hvor hun alligevel skal i narkose (hvad jeg bestemt ikke regner med), så kan jeg lige så godt få dem fjernet, før de generer og hun så skal i narkose igen.

Link til indlæg
Del på andre sites