Hop til indhold

hegn billigt


Gæst kleo
 Share

Recommended Posts

Vi er gået i gang med at renovere et gammelt hus vi skal flytte i når vi en gang får det færdigt, men vi mangler billige forslag til hegn omkring en del af grunden, det vil dreje sig om måske 800 m hegn så det er ganske meget, hvad vil i forslå? lige nu har vi vildt hegn på 90 og 100 cm men vi vil godt have det lidt højere uden at det kommer til at ligne et fort.

Prisen er vigtig fordi vi skal bruge så meget, nogen forslag??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det Rionet, der bruges til armering, er meget billigt. Det fås i 5 meters længder. Det billigste er vist 4 mm tykt. Fordi det er så stabilt, behøver man kun hegnspæle hver 5. meter. Den nøjagtige pris er jeg ikke helt klar over, men det ligger vist på omkring 30 - 40 kr. pr. meter. Billigere tvivler jeg på det kan gøres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale trådhegn på hegnspæle af træ. Kig i Jem & Fix og Silvan. En pæl kan fås for omkring 15 kr. og galvaniseret hegn er tit på tilbud. Det kan selv en person med 10 tommelfinge (som jeg selv) sætte op ved hjælpe af en mukkert. Vi har selv hegn i 110 højde rundt om det meste af vores grund. Det er nok det billigste. Ellers kontakt Poda, som har dyrehegn og også sætter det op, hvis man ønsker. Det er dog en noget dyrere (men også mere solid)løsning. Hvis I skal bruge noget rigtigt solidt hegn til store hunde, som hopper op er I nok nødt til at sætte stålmåttehegn op. (Det har vi mod naboen da vi på hver side har 2 vovser af en vis størrelse, som MEGET gerne vil bestemme hver især og trådhegnet holder ikke). Det kan købes enten "i løs vægt" til selvopsætning eller man kan få det sat op mod en betragtelig mer-pris. Bl.a Ishøj Hegn og SER hegn kan kontaktes. Men hegn er MEGA dyrt, så 800 meter bliver alt andet lige en udskrivning. (vi har delt vores have op i "hundehave" og en del til bede, drivhus osv, så man kunne jo også overveje, om det er nødvendigt at indhegne alt med det samme)

Link til indlæg
Del på andre sites

pæle er ikke problemet, vi har mange grandrafter som kan bruges og flere kan skaffes:), vi vil meget gerne have så meget som muligt hegnet ind, det er langt fra hele grunden:).

Vore hunde hopper ikke over de 90 cm nu, men vi passer ofte hunde og det ville være rart bare at kunne slippe dem uden at være bange:), så vi skal nok op på minimum 120 cm rionet har vi selv set på, det er nok ikke dumt, men er der noget som er billigere?

Link til indlæg
Del på andre sites

pæle er ikke problemet, vi har mange grandrafter som kan bruges og flere kan skaffes:), vi vil meget gerne have så meget som muligt hegnet ind, det er langt fra hele grunden:).

Vore hunde hopper ikke over de 90 cm nu, men vi passer ofte hunde og det ville være rart bare at kunne slippe dem uden at være bange:), så vi skal nok op på minimum 120 cm rionæt har vi selv set på, det er nok ikke dumt, men er der noget som er billigere?

 

Jo almindeligt trådhegn, som kan købes hos Bl.a Silvan og Jem & Fix. Jeg ville også tvivle på, om granrafter kan holde et rionet, som jo altså er noget tungere end alm. trådhegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo almindeligt trådhegn, som kan købes hos Bl.a Silvan og Jem & Fix. Jeg ville også tvivle på, om granrafter kan holde et rionet, som jo altså er noget tungere end alm. trådhegn.

 

vi taler om hele granstammer:) jo de kan godt holde, men fås alm. trådhegn i 120-130 cm? og har du en ide om hvad det koster??

Link til indlæg
Del på andre sites

25 meter i højden 110 koster 270,- i Silvan i galvaniseret. Jeg er ikke sikker på, at man kan få det højere i Silvan.. Panelhegn kan bestilles i 1 meters højde og 2 meters bredde for 350,- pr. element. (kan tilsyneladende heller ikke fås højere hos Silvan, men som sagt bl.a hos SER Hegn og Ishøj Hegn og af og til Jem & Fix

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Uanset hvad, så finder I nok ikke en billig løsning, hvis hegnet skal være højere end 110 cm, som er det højeste et alm. stålgærde er. Alt over 110 cm begynder at koste knaster og det vil også sætte mere pres på pælene. Kan se du nævner alm. granrafter - i mine øjne vil de ikke være besværet værd, at smide i jorden, da de allerede efter 2. år begynder at rådne og jo mere pres der er på pælene, jo hurtigere knækker de.

 

Hvis hegnet skal op i højden, så vil jage anbefale dyrehegn og så nogle ordentlige klasse A stolper - I kan evt bruge 4x4´ere, som har en ok pris pr. løbende meter i forhold til de alm. runde hegnspæle, medmindre I kan få fat i nogle aflagte telefonmaster.

 

Rionet kunne også være en løsning, som en anden skriver, men min erfaring siger, at det er sværere, at gøre stabilt i forhold til dyrehegn, som jo kan strammes op. En anden ting ved rionet er afslutninger på hvert enkel sektion, hvor der er nogle grimme spidser, som så skal klippes af og slibes ned, hvis man vil være sikker på, at hunden ikke kan komme til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Umiddelbart vil I egentlig kunne bruge 2 rækker alm. stålgærde ovenpå hinanden, de fåes i 60, 80, 90, 100 og 110 cm højder og så er det jo bare, at kombinere dem, så I får den højde I gerne vil have på hegnet og montere det med nogle kraftige kramper.... det er nok det mest prisvenlige, men vær obs på, at I får bundet de 2 hegn sammen, så en hund ikke finder ud af, at kravle igennem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvad, så finder I nok ikke en billig løsning, hvis hegnet skal være højere end 110 cm, som er det højeste et alm. stålgærde er. Alt over 110 cm begynder at koste knaster og det vil også sætte mere pres på pælene. Kan se du nævner alm. granrafter - i mine øjne vil de ikke være besværet værd, at smide i jorden, da de allerede efter 2. år begynder at rådne og jo mere pres der er på pælene, jo hurtigere knækker de.

 

Hvis hegnet skal op i højden, så vil jage anbefale dyrehegn og så nogle ordentlige klasse A stolper - I kan evt bruge 4x4´ere, som har en ok pris pr. løbende meter i forhold til de alm. runde hegnspæle, medmindre I kan få fat i nogle aflagte telefonmaster.

 

Rionet kunne også være en løsning, som en anden skriver, men min erfaring siger, at det er sværere, at gøre stabilt i forhold til dyrehegn, som jo kan strammes op. En anden ting ved rionet er afslutninger på hvert enkel sektion, hvor der er nogle grimme spidser, som så skal klippes af og slibes ned, hvis man vil være sikker på, at hunden ikke kan komme til skade.

 

Den kan man nemt undgå, hvis man fræser en rille i stolperne, hvor rionettet går i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Den kan man nemt undgå, hvis man fræser en rille i stolperne, hvor rionettet går i.

 

Problemet vil jo stadig være foroven, som er det jeg tænker på, hvor en hund der evt hopper op, kan få skadet poter og evt hoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 years later...
<p style="font-weight: bold;">
<a href="https://global-hegn.dk/" style="text-decoration: none; color: black">Global Hegn</a>
	sælger solidt hegn i komposit og stål, i højde op til 180cm, der er vedligeholdesfrit og med 10 års garanti, men det er måske ikke i den prisklasse du søger, men kvaliteten er også derefter.
</p>

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...