Hop til indhold

Hvordan får jeg hvalpen hjem? :/


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Hej alle! :-)

 

Min kæreste og jeg regner med at hente vores hvalp i denne weekend, men problemet er bare at vi ikke ved hvordan vi ska få hende hjem :/

 

Ingen af os ejer et kørekort og dem vi kender med bil kan ikke køre os.

 

 

Vi bor dog meget tæt på stationen (ca. 200 meter) og der er også meget kort fra opdrætteren til deres station (Nok ca. 300-400 meter). Kan vi tage hvalpen med i S-toget? Vi snakker om en tur der kun tager 10 min. :)

 

Og i så fald, er vi så nød til at anskaffe os et hundebur/transportbur? :S

 

 

Med venlig hilsen,

 

Claudia :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det bliver en god mellemstørrelse hund når hun bliver stor (ca. 40 cm over skulderen og omkring de 25-30 kg), så fremover hvis vi skal have hende med i s-tog bliver det jo bare i snor. Problemet ved det er at vi føler det ville være dumt at investere sindssygt mange penge i en stor transportkasse/bur, når det drejer sig om få gange hun skal være i den/det. Men en sportstaske lyder som en god ide! :) Hun er jo ikke særlig stor ligenu ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nu anbefale at have vovsen på skødet/inde på maven, da det jo er en lille hvalp, som bliver revet ud af sine trygge omgivelser og måske vil føle sig mere tryg ved at være tæt på, men det kan I bedst vurdere, når I står med hvalpen. Men toget skulle ikke være det store problem, hvis I altså sørger for at hvalpen føler sig tryg og er tæt på jer, hvis den har behov for det. Der er jo alt andet lige fremmede lyde i et tog fra mennesker, døre osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hel perfekt taske i læder med dejlig stabil bund og "ben", så det er jo perfekt! :D

 

Mange tak for hjælpen :)

 

Du skal måske liiige ha' i baghovedet at hvalpen kan komme til at ødelægge tasken, hvis den tisser, kaster op el. lign... Det ville måske være synd på en lædertaske? En alm. sportstaske plejer man at kunne få til ingen penge, så gør det ikke så meget hvis der er et lille uheld på vejen! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

#7

 

Jeg var/er bare usikker på om det er forsvarligt, selvfølgelig er det dét jeg allerhelst vil, men ja, jeg må se hvordan hun reagerer, hun er en meget stille og rolig hvalp, så at sidde stille tror jeg ikke bliver et problem ihvertfald :rolleyes:

 

# 8

 

Du siger noget :P Men hvis jeg lægger et håndklæde i bunden og sådan går det måske nok, hun betyder også mere end tasken, men ja en billig sportstaske må jeg da kunne finde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

#7

 

Jeg var/er bare usikker på om det er forsvarligt, selvfølgelig er det dét jeg allerhelst vil, men ja, jeg må se hvordan hun reagerer, hun er en meget stille og rolig hvalp, så at sidde stille tror jeg ikke bliver et problem ihvertfald :rolleyes:

 

# 8

 

Du siger noget :P Men hvis jeg lægger et håndklæde i bunden og sådan går det måske nok, hun betyder også mere end tasken, men ja en billig sportstaske må jeg da kunne finde :-D

 

Uanset hvilken taske du bruger, så er det godt at fore den med flere lag håndklæder. Hvis der sker noget, så skal du gerne kunne fjerne det øverste lag, så hun ikke ligger i tis/bræk resten af vejen. En plasticpose til evt. "brugte" håndklæder er derfor også en god idé! :5up: Det er jo ikke sikkert at der sker noget overhoved, men det er en ting der kan være rar at være på forkant med... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bure er uhåndterlige, vil absolut foretrække en sporttaske.

Jeg har hentet 9 ugers hvalpe i Århus og kørt med tog til HøjeTåstrup uden problemer.I S-tog kræves dog også, man har vovsen i taske. Men kan ikke forestile mig at en kontrollor vil sige noget, til at hvalpen bæres på maven.Og hvis de kommer ,så put den lille i tasken og hav den på skødet med en hyggehånd på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du spurgt opdrætteren om de har et forslag eller en holdning til hjemturen?

 

Hvis jeg var opdrætter af en hvalp der skulle flytte 10 minutter væk, hjem til nogle der ikke selv kunne finde ud af at få den transporteret hjem, så ville jeg da bare tilbyde at komme med hvalpen.

Eller... jeg ville aftale at dem der skulle købe hvalpen kom og blev kørt hjem sammen med hvalpen, det vil hvalpen sikkert synes er hyggeligst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du spurgt opdrætteren om de har et forslag eller en holdning til hjemturen?

 

Hvis jeg var opdrætter af en hvalp der skulle flytte 10 minutter væk, hjem til nogle der ikke selv kunne finde ud af at få den transporteret hjem, så ville jeg da bare tilbyde at komme med hvalpen.

Eller... jeg ville aftale at dem der skulle købe hvalpen kom og blev kørt hjem sammen med hvalpen, det vil hvalpen sikkert synes er hyggeligst.

 

 

Det synes jeg var en super god ide! Det er også meget rarere for hvalpen, i stedet for at det første den oplever, når den skal væk fra de trygge rammer, er en forvirrende togtur med mange nye lyde og lugte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg vil nok også bare have hunden på skødet. Sådan fik vi vores egen hjem i bilen. Hun sad på skødet foran med mig, og min kæreste kørte. Meget af turen sad hun på stilke og kiggede ud, tilsidst gik hun ud som et lys - turen tog en time.

 

Husk at uanset hvordan i har den med i S-toget, at det koster et ekstra klip at have hunden med (uanset størrelse).

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at uanset hvordan i har den med i S-toget, at det koster et ekstra klip at have hunden med (uanset størrelse).

 

Ikke i København, hvis hunden er i taske.

 

 

Trådstarter, hvilken race skal du have?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke i København, hvis hunden er i taske.

Det vidste jeg slet ikke - jeg troede det kostede for alle, men nu var jeg lige inde og tjekke, og i har sørme ret :-)

 

"Små hunde i tasker rejser gratis. Men du skal købe en børnebillet til større hunde, og du må kun have én hund med. De seks forreste sæder i toget er forbeholdt allergikere, så dér må din hund ikke opholde sig. Hunde skal i øvrigt altid holdes i snor i Metroen. Personalet kan afvise at lade dig og din hund fortsætte rejsen, hvis de mener, at din hund er til gene for andre."

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kigget billeder og har en lille ting..

 

Du skal ikke tage det tungt, men hvad jeg kan se ligner den meget en amerikansk bulldog og med fare for du skal ud i spørgsmål om race osv. så håber jeg du har nogle papirer på hvad race det er, for nogle vil ukendeligt gerne anfægte oprigtigheden af din hund... desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...