Hop til indhold

Gal i skralden!!


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Tal pænt!

 

Hvorfor føler du dig nødsaget til, at bruge rullende øjne og diverse udråb?

 

Jeg skrev engelsk bulldog, ligesom jeg ofte skriver border om min egen race og jeg går ud fra, at dem der læser med, godt ved, at der er tale om en old engelsk bulldog, når det er den race som TS selv nævner.

 

Diverse udråb ved jeg ikke lige hvad du mener med? De rullende øjne er min måde at sige på, at jeg synes mange tråde herinde ender i en kedelig tone, som du efter min mening startede ved at citere mig og "spille fornærmet" plus i øvrigt fejlcitere mig. Jeg kender dig ikke og det skrevne ord opfattes tit forkert og voldsommere end det er ment fra afsenderen, men jeg mener at jeg skriver ganske pænt og sagligt. Og i øvrigt ikke er personlig på nogen måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser hun bare skøn skøn ud :lun:

 

Men må give de andre ret i at jeg heler ikke synes hun ligner en OEB... Måske du kunne tage kontakt til sælger igen, og spørge ind til hendes forældre? Hvordan så moderen ud? Også højdemæssigt, for ja hun kunne godt ligne een der blev noget højere...

Ps jeg har en stor schæfer i lejlighed, det kan sagtens lade sig gøre ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvis du har forsøgt, at oprette hende som engelsk bulldog, så forstår jeg godt, at der har været nogle, der har undret sig - for selvom hun ser ekstremt nuttet ud, så ligner hun, i mine øjne, på ingen måde en engelsk bulldog :vedikke:

 

Men uanset hvad hun er, så ser hun jo dejlig ud.

 

Mht det link du har lagt ind, så syntes jeg heller ikke, at hun ligner - ører, snude og øjenomgivelser er 'forkerte' i forhold til de hunde du linker til.

 

Jeg kender til dem begge og syntes ikke der er megen lighed, men fint nok hvis du syntes - jeg skal nok blande mig udenom :-)

 

Diverse udråb ved jeg ikke lige hvad du mener med? De rullende øjne er min måde at sige på, at jeg synes mange tråde herinde ender i en kedelig tone, som du efter min mening startede ved at citere mig og "spille fornærmet" plus i øvrigt fejlcitere mig. Jeg kender dig ikke og det skrevne ord opfattes tit forkert og voldsommere end det er ment fra afsenderen, men jeg mener at jeg skriver ganske pænt og sagligt. Og i øvrigt ikke er personlig på nogen måde.

 

Jeg har quotet mine 2 indlæg, som åbenbart har gjort, at du føler dig nødsaget til, at bruge rullende øjne og udtryk som 'DOH'.

 

Du skriver, at du syntes, at mange tråde herinde ender i en kedelig tone - jeg kan ikke helt se hvorhenne jeg bruger en kedelig tone?!

Jeg kan tilgengæld godt se, hvor du bruger den og jeg syntes ikke, at du skrev 'pænt og sagligt'.

 

Jeg spillede ikke fornærmet, men skrev, at jeg ikke mente, at den pågældende hund lignede, hverken engelsk eller old engelsk bulldog og at jeg godt kendte til begge racer og at jeg nok skulle blande mig udenom, da mit indtryk udfra dit indlæg var, at du mente, den lignede.

 

Jeg skrev det med, at blande sig udenom, da jeg ikke var interesseret i en debat om racerne og evt kendetegn...jeg kan virkelig ikke se det forkerte i det.

At du læser mit indlæg på en anden måde må stå for din egen regning - jeg har ikke skrevet noget skjult mellem linjerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser godt nok skøn ud !!! Men jeg synes heller ikke hun ligner en ren OEB.

 

Men derfor kan hun vel sagtens være en blanding ? Måske bullmastiff og OEB ? Det er jo ikke til at vide hvis sælger dårlig nok har vidst det :lol:

 

Men herinde er vi MASSER med blandingshunde, og jeg synes personligt at de er akkurat ligeså skønne som dem med stamtavle :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har quotet mine 2 indlæg, som åbenbart har gjort, at du føler dig nødsaget til, at bruge rullende øjne og udtryk som 'DOH'.

 

Du skriver, at du syntes, at mange tråde herinde ender i en kedelig tone - jeg kan ikke helt se hvorhenne jeg bruger en kedelig tone?!

Jeg kan tilgengæld godt se, hvor du bruger den og jeg syntes ikke, at du skrev 'pænt og sagligt'.

 

Jeg spillede ikke fornærmet, men skrev, at jeg ikke mente, at den pågældende hund lignede, hverken engelsk eller old engelsk bulldog og at jeg godt kendte til begge racer og at jeg nok skulle blande mig udenom, da mit indtryk udfra dit indlæg var, at du mente, den lignede.

 

Jeg skrev det med, at blande sig udenom, da jeg ikke var interesseret i en debat om racerne og evt kendetegn...jeg kan virkelig ikke se det forkerte i det.

At du læser mit indlæg på en anden måde må stå for din egen regning - jeg har ikke skrevet noget skjult mellem linjerne.

 

Dit "fint nok hvis du synes - jeg skal nok blande mig udenom" opfatter jeg som spillende fornærmet, men igen så kender jeg dig ikke og kan ikke "høre tonen" i det skrevne ord, så det er sikkert opfattet forkert. Og du har så også opfattet mit indlæg forkert, for jeg har ikke sagt at hunden ligner hverken det ene eller det andet, men blot gjort opmærksom på, at old english og engelsk bulldog er to forskellige racer - det kunne jo sagtens være, at du ikke vidste det - vi kan jo ikke alle vide alt om alle hunde, så det var ikke rendyrket chikane af dig på nogen måde! Jeg opfattede bare dit indlæg som at du troede, at TS mente en engelsk bulldog og ikke en old english. Og så kan vi vist ikke tærske mere langhalm på det.. Jo forresten: Hvor er det du mener, at jeg ikke skriver pænt og sagligt og bruger en kedelig tone?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der er racetypisk Bullmastiff i vapsen, så skulle motions- og pladsbehov ikke blive noget større problem end hvis hun er OEB. Vores Bullmastiff er en kæmpe sofakartoffel og har et noget mindre behov for motion end vores labrador. De fleste af de helt store racer har faktisk ikke så kæmpe stort et aktivitetsniveau, som for eksempel hyrdehunde, retrievere osv. Sød er hun i hvert fald!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
DOH!! Læs nu hvad jeg skriver! Det er IKKE den samme race!! Det var derimod dig, som skrev engelsk bulldog og TS startede med at skrive at hun havde en old english bulldog, så det var såmænd bare for at gøre dig obs på at det ikke var samme race, men det ved du jo åbenbart i forvejen, så bland dig bare alt det du vil, det er jo trods alt et forum!

 

:rolleyes: :rolleyes:

 

Dit "fint nok hvis du synes - jeg skal nok blande mig udenom" opfatter jeg som spillende fornærmet, men igen så kender jeg dig ikke og kan ikke "høre tonen" i det skrevne ord, så det er sikkert opfattet forkert. Og du har så også opfattet mit indlæg forkert, for jeg har ikke sagt at hunden ligner hverken det ene eller det andet, men blot gjort opmærksom på, at old english og engelsk bulldog er to forskellige racer - det kunne jo sagtens være, at du ikke vidste det - vi kan jo ikke alle vide alt om alle hunde, så det var ikke rendyrket chikane af dig på nogen måde! Jeg opfattede bare dit indlæg som at du troede, at TS mente en engelsk bulldog og ikke en old english. Og så kan vi vist ikke tærske mere langhalm på det.. Jo forresten: Hvor er det du mener, at jeg ikke skriver pænt og sagligt og bruger en kedelig tone?

 

Svar nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er godt nok skøn :):lun:

Og jeg vil give jer ret i at hundegalleri er noget fanden har skabt i sin vrede.

For mit vedkommende har problemet været at jeg har en blandingshund hvor jeg ikke ved hvem faren er. Så fik jeg at vide hvor uansvarlig jeg er at købe sådan en hund og hvor mange problemer jeg sikkert får med hunden senere osv.

Så var det jeg også fandt hundeforum hvor der er plads til alle :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

En af mine fordomme om HG har altid været at der sidder en helvedes masse mennesker på overførselsindkomst som ikke har andet at lave, end at hakke på andre derinde...nu kan jeg selvfølgelig kun gisne om deres indkomst, men det er ihvertfald ret tydeligt at mange af dem har ALT for meget tid, deraf min konklusion...hehe

 

Jeg har været derinde engang, og det er chokerende hvor meget lort der kan lukkes ud på et sted...de stimler sammen i flokke for at anmelde folk hvis de har en hund der bare tilnærmelsesvis ligner noget der ikke er lovligt...

 

Og så hellige folk kan være...det er faktisk overraskende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Æh... jeg er på både Hestegalleri, Hundegalleri og Kattegalleri, og min opfattelse er, et de steder er meget "teenageprægede" (undskylder på forhånd til alle fornuftige teens *GG*); der skal ikke meget til, før folk farer i flint og bliver tøsefornærmede. Men så længe, man tager gallerierne for, hvad det er, så synes jeg nu egentlig, at der er ganske hyggeligt. Jeg kan godt lide at vise mine dyr frem... så kan jeg jo altid tage de seriøse debatter andetsteds, hvis jeg finder det nødvendigt. ;-)

 

I øvrigt en rigtig sød pige, du har fået dig der - tillykke med hende! :banan: Men jeg må nok tilslutte mig de, der ikke heeeeelt synes, hun ligner en racetypisk OEB... men derfor kan hun jo være lige dejlig og sød af den alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...